bezprezdivky

Příspěvky uživatele bezprezdivky

Počet příspěvků: 71

Hurá do ciziny
Zkrátka jsme vyrazili v kalném ránu, ještě zvýrazněném změnou času, do Kopce. Tedy ono to bylo spíš z kopce, ale ta osada se tak jmenuje. Samozřejmě sem vyfotil něco, zač jsem byl potom peskován, vyhořelé vilisko je prodáváno se slevou. Až se jaro se zimou sejde, bude sleva asi o mnoho větší. Šli jsme zase po modré, jak jinak taky, když jsme nejeli vlakem. Následující…
Blížil se říjnový prodloužený víkend se svátkem vzniku neexistujícího státu a já vedl provokativní řeči: „Budeme tu na sebe koukat, nebo vyrazíme ven?“. Oponováno mi bylo. Že je pozdě, bude zima, bude pršet, bude všude zavřeno a tak dále, a tak dále. Upozornil jsem, že tak někdy předloni (zhruba), jsme byli v tuto dobu v Jindřichově Hradci a měli jsme krásně. Pavlína…
A už byl podzim, já neměl do čeho píchnout a u nás na sídlišti se několik domů (včetně toho, která k nám přiléhá), zateplovalo, což při všech těch stavebních úpravách znamená taky vrtačky, sbíječky a podobné tiché nářadí. Pokusil jsem se prchnout. Mandelinkou jsem odjel do bývalých kolonií (no jo, Rozdělov prý při svém vzniku patřil do kročehlavského katastru, než získal…
Léto se tak nějak začalo chýlit, bylo pondělí, podvečer 26. srpna, a my se vraceli z rodinné večeře. Já měl včera narozeniny, Pavlína bude mít svátek za pět dní. Jen tak jsem se optal, jestli ten svátek nechceme strávit někde, kde je lépe, než na Kladně. Málem jsem dostal vynadáno, že mě to nenapadlo dřív. Dostal jsem jen jednu podmínku. Nesmí tam pršet. Větru dešti samozřejmě…
Ten druhý den jsme chtěli napravit zabloudění z loňska. Nějak jsme přehlédli značku a viděli jiné krásy, než jsme předpokládali. Ale dneska budeme pozorní, však ten okruh, který jsme si usmysleli, projdeme. Den by…
Po snídani jsme vyrazili na první delší letošní výpravu v tomhle kraji. Vlastně jsme kopírovali, alespoň z větší části, trasu, po které kdysi vyráželi místní každou neděli za každého počasí. Chtěli jsme se podívat…
Nějak neveselo bylo, nic moc se nedařilo, i když léto bylo, Pavlína dokonce i do z důvodu dovolené zavřené ordinace chodila, aby splnila jakési limity pojišťovenské (a to měla mít tu dovolenou). Až jsem se zeptal,…
Vrch Koráb, nejvyšší to bod Švihovské pahorkatiny mě provokoval už od té doby, co jsme, vlastně už před týdnem, přijeli. Nechával jsem si ho na konec. A hlavně jsem si zjistil, že po poledni projíždí kolem autobus…
  Čekal mě další dlouhý den na výcvikovém táboře (dvou) jezevčíků.   Ráno, někdy v brzkou ranní hodinu, odjeli místní jezevčíci štvát zajíce a hlavně na ně čekat, ale jak jsem se dozvěděl, žádní tam nebyli. Ten…
V neděli měli jezevčíci (oba dva zde ubytovaní) naplánovanou exkurzi na divočáky. Někam, kde je, chudáky mají v ohradě a oni si musejí nechat líbit, že na ně štěkají psi (takový jezevčík by pro ně byla asi chutná …
Spát se šlo pozdě, na pokoji se rozprávělo tak do půlnoci. Ale z postele mě vykopali už někdy v půl osmé. Kde má člověk sebrat těch poctivých minimálních osm hodin spánku? Za oknem byla mlha a nevlídno, na prochá…
Letos byl na řadě při výběru cíle naší výpravy Vašík. Už někdy v listopadu, měsíc před plánovacím setkáním (vždy mezi Vánocemi a koncem roku) avizoval, že by to měl být Český les. A podle mapy se mu líbila obec Mutěnice. A že mně to baví, ať to doladím. Snažil jsem se, snad jen samostatný zimní výlet do té Vísky mé snaze chyběl. Ale ubytování, ba ani hospodu tu internet…
Když jsme tu před těmi už desítkami let s dětmi pobývali, byli jsme tak dvakrát na výletě ve vesnici (či městečku?) Potůčky. Věděli jsme, že tam je už všechno jinak, ale procházka přes lesy to tenkrát byla pěkná, inu na poslední výlet jsme se vypravili tam. Dokonce jsme i pohrdli značenou cestou a vydali se ke kapličce severně od náměstí. Ani potom jsme značku nehledali a…
Teď už jsme nechtěli jít po vlastních stopách, alespoň většinou. Už kdysi jsem z jakési výstavy přinesl leták, ve kterém bylo popisováno zrekonstruované vodní dílo Blatenský příkop. Byl postavený během čtyř let v 16. století a zásoboval vodou doly kolem Horní Blatné, kde se těžil převážně cín. Vede od Božího Daru a vlévá se do Blatenského potoka. Neměli jsme zrovna pocit, že…
Před lety mnoha (dohodli jsme se zhruba na dvaadvaceti), když byly naše dětičky malé a poměrně roztomilé a Pavlína byla ještě poměrně začínající lékařkou v nemocnici, jsme byli na dovolené v rekreačním zařízení, které sice patřilo kladenským dolům, ale nemocnici tam místo taky poskytovali. Bylo to v Krušných horách, na kraji městečka Horní Blatná a nám se tam tehdy dost líbilo…
Další výlet byl naplánován z Jetřichovic. Já tam chtěl, zvlášť po trablích z nohou, dojet autobusem, Pavlíně se čekat nechtělo a vydala se pěšky, vlastně si kus té včerejší procházky zopakovala opačným směrem. Já …
Neuběhlo ani čtrnáct dní a blížil se prodloužený červnový víkend. Já nic, Pavlína nic, ale nevydržela ona a vlastně mi vynadala, že chce někam jet a já se nestarám. Povídám: „Vysoká Lípa láká, že jo.“ Konečně že jsem se prý dovtípil. Líbilo se nám tam oběma. Domluva na termínu byla rychlá, vyjedeme ve čtvrtek, to už nebudou návaly na silnicích, vrátíme se v neděli. Nažhavil…
          Ráno, po vydatné snídani, ze které zbylo i na svačinu, jsme konečně vyrazili na výlet. Plán byl jednoduchý. Od hotelu po žluté značce, která se pod skalním hradem Šauštejn spojí s červenou a dál už…
Nad dalším výletem jsme se dohadovali. Miloš se chtěl podívat do Škvořetic, kde strávil v dobách železničního mládí nějaký čas na školeních. Nejlepší trasu potom navrhl Vašek. Vlakem dojet do Sedlic, po zelené do Škvořetic a odtud se po červené vrátit na stejné…
Každoroční Jarní výprava s kamarády se odehrála podle Petrových regulí. On byl na řadě s výběrem a volil okolí Blatné, kde kdysi dávno sbíral podklady pro diplomku. Bydlení jsem sehnal v Mačkově, ten se nachází tak dva kilometry jižně od Blatné. První cesta byla samozřejmě do Blatné. Z Mačkova to není po silnici daleko a po návštěvě obchodu za účelem lehkého doplnění zásob …
Pod vlivem vodáckých knížek pana Zdeňka Šmída jsem se prostě chtěl podívat na Majdalénu. To byl vlastně cíl našeho druhého výletu. Sešli jsme k Hejtmanu, navštívili informační středisko a vyšli po modré značce z C…
Ráno nebylo po dešti ani památky, sluníčko hřálo a na obloze sem tam mráček. Mohli jsme konečně do hor. Už včera při návratu z Domažlic jsme…
Byl zase Cyril a Metoděj a nám se nechtělo být doma. Počasí nebylo nic moc, ale satelitní snímky ukazovaly, že se k nám řítí pěkné počasí. V…
Na poslední den už neměl Petr nic vymyšleno, nechal to na mně. Ráno jsem ještě zašel do místního krámku pro nějaké drobnosti. Objevil jsem tam pivo Pivrnec, asi…
I na druhý den měl Petr připravený výlet. Ráno ještě Miloš předpřipravil svou specialitu, plněné řízky. Tedy on je jen naplnil, že až se přijde, obalí je, hodí na pánev a večeře…
Ten rok (2007) vybíral cíl výpravy Petr a už dlouho předem bylo jasné, kam pojedeme. Byly to Lužické hory, Petr má vzpomínky z dětství či mládí, jezdil tam za tetou, která je jeptiška. A …
Poslední den dovolené, poslední procházka, už mi taky pomalu docházel film. Už od rána bylo pěkné vedro. Vydali jsme se po žluté, směrem východním, cestou, které se říká Pánova. V údolí, ve kterém začíná, byl příjemný chládek. Kolem nás skály, dnem zurčel potůček a u něj na balvanech rostlo kapradí. Po kilometru Pánova cesta z údolí odbočuje a poměrně přijatelným stoupáním míří na hřeben. Skalní věže jsou i tady působivé. Na hř…
První procházka Broumovskými stěnami vedla na poutí místo Hvězda. Vede tam sice silnička, ale my jsme se vydali skalami, Kovářskou (nebo Kovářovou) roklí. Cesta je pravda chvílemi poněkud nesch…
V úterý na naší moravské dovolené už měly Kárlštejny otevřeno, Pavlína si Bouzov nemohla nechat ujít. Do romanticky přestavěného hradu se mi nechtělo, počkal jsem v parku na lavičce. Četl jsem si a pozoroval davy. Prohlídka trvala asi hodinu. Potom jsme se vydali na poslední kousek neprochozeného okolí. Narazili jsme na kus lesa, kde se to jen hemžilo hři…
První ráno na dovolené u hradu Bouzova jsme do kopce vyrazili oba. Pavlína samozřejmě chtěla na kárlštejn. Rozmluvil jsem jí to. Dneska máme jiný cíl a do hradu se je…
stránka 1 z 3

zpět na profil uživatele bezprezdivky