Dolní Morava

Dolní Morava je malá rekreační podhorská obec, kterou najdeme mezi Orlickými horami a Jeseníky, na jižním úpatí Králického Sněžníku (1423 m) v blízkosti hranice s Polskem a severovýchodním směrem od města Králíky.

Tipy na výlety Dolní Morava  Králický Sněžník Chaty a chalupy Dolní Morava
Turistické cíle Rozhledna Klepý Ubytování Orlické hory

Hrubý Jeseník
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Hrubý Jeseník

Stezka v oblacích - Dolní Morava

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Vycházka - půldenní Na hory

Fotografie (47)  • Foto: Martina71

Stezka v oblacích se pyšní právem stravbou roku 2016. Nachází se na Dolní Moravě. My jsme přijeli se zájezdovým autobusem, který zůstal na parkovišti a vyšli kousek k lanové dráze. Přímo sem k lanové dráze se dá dojet i automobilem.

Foto: Martina71

K samotné stezce v oblacích se dá vyjít buď pěšky a nebo vyjet lanovkou. Vzhledem k tomu, že jsme měli málo času a bylo již pozdní odpoledne, využili jsme lanovku. Vstupné zahrnuje obě cesty, nahoru i dolů. Samotná stezka stojí za vidění. Jedná se o pomalou stoupání, cca 700 metrů. My jsme se ocitli doslova v oblacích, protože mraky byly opravdu různé. Černé před deštěm, bílé "duchny". Nahoře dost fouká, takže doporučuji např. mikinu s kapucou. Stezka je Vysoká 55 m a na vrcholu je část vytvořená ze silných lan, po kterých se dá chodit a dívat dolů. Pro někoho je to možná nepříjemný pohled a pocit. Část stezky se dá za 50 Kč absolvovat jízdou v tobogánu.

U pokladny a začátku lanovky je restaurace s občerstvením a WC. Restauraci jsme však nenavštívili, tak nemohu posoudit kvalitu.

Nezapomenutelný je pochopitelně výhled do okolí. Návštěva stezky se líbila všem věkovým kategoriím.

Vstupné bez lanovky je 200 Kč, s lanovkou 350 Kč pro dospělého. Skupiny mají slevu s lanovkou na 290,- Kč. Pochopitelně je zde i rodinné vstupné 790 Kč s lanovkou a 500 Kč bez lanovky, rovněž školní.

Poslední aktualizace: 5.7.2017
Autor: Martina71

Dolní Morava

Příspěvky z okolí Stezka v oblacích - Dolní Morava

Z Dolní Moravy na rozhlednu Klepáč v masivu Kralického Sněžníku
Start trasy je z Dolní Moravy od restaurace Na Rozcestí. Odtud vyrazíme po modré značce k místu zvanému Pod Klepáčem, zde se napojíme na červenou značku a společně s ní pokračujeme po modré značce až na rozcestí Pod Sršňovkou. Zde odbočíme vlevo a držíme se pouze modré značky, která nás dovede na rozcestí nazývané Horní Morava. Odbočíme vpravo a napojíme se na zelenou turistickou značku vedoucí po polském území, která nás p…
Jedná se o cca 20 km okruh vhodný pro horská a crossová kola, náročný svým převýšením. Start trasy je na Dolní Moravě u restaurce Moravská krčma. Vydáme se přes most na cestu vedoucí podél Mlýnského potoka. Jedeme…
Nožky svrbí, na horách je sněhu dost, předpověď počasí na víkend výborná. Ideální konstelace vyrazit na dvoudenní přechod Králického Sněžníku po polské straně státní hranice. Na parkovišti ve Velké Moravě neletí na záda jen batoh, ale i lyže a my si to volnou chůzí šineme po asfaltce zpět do Horní Moravy, kde modrá značka konečně uhýbá z hlavní cesty. Za mostkem cesta začíná…
Nenáročná skialpová túra na Podbělku se sjezdem v panenském prašanu. Na skialpy se kvůli zdravotním problémů dostáváme až uprostřed sezony. Volíme pro začátek masiv Králického Sněžníku, kde si vybíráme nenáročn…
Z Dolní Moravy (1) do bodu (2) - Dolní Morava BUS. Zde se napojit na modrou značku a pokračovat po ní až do bodu (3)- Pod Klepáčem. Odtud se vydat po červené (nevede tudy cyklostezka) do bodu (4) - Pod Sršňovkou a…
Počas návštevy Dolní Moravy, ležiacej na ľavej strane rieky Moravy, už na ceste domov nás zaujal biely kostol postavený na miernej vyvýšenine. Ten bol posledným naším zastavením v tejto časti obci. Rímskokatolický…
Počas návštevy Dolní Moravy, jej atrakcii - stezky v oblacích a bobovky sme si so sestrou pozreli aj vojenský bunker, jeden zo súčasti pohraničného opevnenia vybudovaného v 30-tych rokoch minulého storočia. Aj keď…
Na Dolní Moravu to od nás není zas tak daleko, takže je to hezký, byť celodenní výlet na bicyklu. Kdo to má dál, může zvolit i jiný dopravní prostředek (ačkoliv příjezd do obce je momentálně poněkud komplikovaný r…
Menší areál na Dolní Moravě je určen spíše vyznavačům nenáročného a pohodového lyžování, než vyznavačů adrenalinu na náročných sjezdovkách v areálu Ski Sněžník. Areál Větrný vrch je dostupný z odbočky před obcho…
V překrásné krajině pod Králickým Sněžníkem se nachází Muzeum československého opevnění z let 1935-38 tzv. Pěchotní srub K-S 5 U potoka. Expozice pojednává o opevnění v prostoru králického u…
Počas navštevy Dolní Moravy, kde hlavným cieľom bola síce ,,Stezka v oblacích,,, ale keď som videla odbočku k pechotnému zrubu K-S 6 ,,U kapličky,, ktorý sa nachádza na svahu lúky nad hlavnou cestou v smere v Doln…
Na Dolní Moravě se sice vše hlavní odehrává kolem velkolepého Ski & relax resortu, nicméně není to všechno co obec vyznavačům všemožných adrenalinových zábav nabízí. Dá se říci že v lecčems…
Zatímní průběh zimy, který ani na začátku své druhé poloviny neslibuje, že by chtěl ukojit touhy četných příznivců zimních aktivit, zřejmě nejen lyžaře přivádí k hranici zoufalství. Díky …
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD VÁS POZVU NA KRÁSNOU TÚRU OKOLÍM DOLNÍ MORAVY, VYCHÁZÍME OD ROZCESTÍ POD BOBOVOU DRÁHOU PO MODRÉ ZNAČCE SMĚR KLEPÁČ. STOUPÁME KRÁSNOU CESTOU LESEM AŽ DOJDEME K PARKOVIŠTI POD KLEPÁČEM. ZDE ZMĚNÍME BARVU ZNAČKY NA ČERVENOU, PO KTERÉ DOJDEME  KE KRÁSNÉ DRĚVĚNÉ  ROZHLEDNĚ KLEPÁČ. JE Z NÍ VIDĚT DALEKO A JE VIDĚT I BEĎAR,KTERÝ DOST VÝHLED…
S probíhající masivní investicí v Dolní Moravě přibývají po dvou sedačkových lanovkách nové atrakce, které mají vytáhnout nějaké peníze i z kapes letních návštěvníků. Jednou z takových at…
Trasa začíná v Dolní Moravě a vede přes Horní Moravu po modré turistické značcce až na hranici s Polskem. Odtud pak dále stoupáním po hraničním hřebeni na vrch Klepáče a to po zelené tur. značce. Na trase se kouse…
V areálu se nachází celkem 8 sjezdovek všech stupňů obtížností, kde si "svůj" terén najde skutečně každý lyžař. Čeká tu na vás 10,4 km sjezdových tratí. Pro malé i větší lyžaře a…
Především rekreační obec v masivu Králického Sněžníku leží hned nad obcí Dolní Morava v údolí řeky Moravy – zde ještě spíše potoka. Vede tudy značená trasa na česko-polskou hranici a dále…
Jediný srub svého typu na našem opevnění, izolovaná dělostřelecká pozorovatelná K-S 12b "Utržený". Pozorovatelna je nejzachovalejší v Králické Pevnostní Oblasti (KPO) a patří k nejzachovalejším objektům v republice. Jako unikát je zde poslední pancéřový zvon na Králicku. Dále se zde dodnes dochovaly pancéřové dveře nebo nádrže na vodu. Od pozorovatelny je jeden z…
Hned na úvod tohoto Tipu na výlet je třeba upozornit případné zájemce, že rodinná návštěva této unikátní atrakce v oblasti pohoří Kralického Sněžníku je finančně nákladná téměř jako několikadenní dovolená. A i kdy…
Klepý, jinak Klepáč, je významným rozvodím tří úmoří. od toho také polský název Trójmorski Wierch. Vody ze západních (polských) svahů odtékají do řeky Nysa Klodska, která zde pramení a patří k úmoří Baltského moře. Vody z jižních svahů odvádí Lipkovský potok, který se vlévá do Tiché Orlice a patří k úmoří Severního moře. Vody z východních svahů stékají drobnými pravostrannými přítoky do řeky Moravy a patří do úmoří Černé…
Když počátkem loňského prosince byla otevřena nová atrakce nad Dolní Moravou, kromě spravedlivého rozhořčení nad obludným narušením hor jsem přeci jen zalitoval, že Stezka v oblacích dodr…
Návštěvníci oblasti pod Králickým Sněžníkem si už od jara mohli všimnout, že u horní stanice lanovky pod horu Slamník, tedy tam, kde začínají hlavní velké sjezdovky ve středisku Dolní Mor…
Tvrz představuje nejdokončenější stavbu svého druhu na území ČR přístupnou veřejnosti - dělostřeleckou tvrz z let 1935-1938. Je tvořena pěti mohutnými bojovými …
Podle státu by se správně mělo jednat o Polsko, nicméně jedná se o pohraniční horu, které my říkáme Klepý, nebo Klepáč (údajně podle zvuku z kamenných sutí) i německý název Klappersteine tomu odpovídá. Nicméně Poláci mu říkají Trojmórski wierch, podle rozvodí tří moří které se nachází ne jihozápadním svahu. Na podzim r. 2009 byla na vrcholu otevřena dřevěná rozhledna 28 m…
Městečko, ve kterém jsem prožil část dětství patří k místům, kam se rád vracím. Navíc mě tentokrát čekal sraz naší třídy po 59 letech. Jedinou otázkou bylo, jak překonat asi 350…
Králíky leží ve Východních Čechách, severením směrem od města Ústí nad Orlicí. Město leží na pomyslné hranici mezi Moravou a Čechami. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Orlických hor a východním směrem p…
Králíky - vyhlídková alej
 Největší dominantu Králík - barokní areál sakrálních staveb na Hoře Matky Boží, vypínající se na odlesněném vrchu vysoko nad městem u Hedče, myslím netřeba veřejnosti blíže představovat. Většina návštěvníků dává …
Tato hora s nadmořskou výškou 1424 m leží na hranici Čech, Moravy a Polska a je dominantou krajiny. Z horského masívu odtékají řeky do třech evropských moří - Morava přes Dunaj do Černého Moře,…