Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Nalezeno 8 590 příspěvků 'Tipy na výlet' v lokalitě Svět . Vyberte, co Vás zajímá.
upřesnit
Výlet na rozhlednu v Českém středohoří, na Dubí horu a vrch Ronov. Z Ústí nad Labem jedu autobusem do zastávky Mukařov rozcestí. Odtud je to jeden kilometr na Víťovu rozhlednu. Po pokochání se výhledem na České středohoří, Krušné hory a Lužické hory se vracím zpět do Mukařova. Míjím zříceninu zvonice ze 14. století. Po silnici pokračuji přes Bílý Kostelec do Konojed. Při p…
V Plzni jsem se narodila, v Plzni stále žiji. Odtud vyrážím na výlety a sem se ráda vracím. Je to moje rodné město, které je čím dál krásnější. Už se neříká černá Plzeň, jako tomu bývalo v době mého mládí. Hodně c…
V kroměřížském okrese je město Bystřice pod Hostýnem. Po silnici se dá do města přijet takřka odkudkoli, my přijeli z Hranice...dopravní obslužnost funguje na výbornou, železniční stanice a …
Čirou náhodou projíždíme západomoravským městem Moravská Třebová, kdy nám do oka padl zdejší zámek. V místním infocentru se dovídáme, že asi 7 km východně od města najdeme pozůstatky hradu R…
O dovolené jsme se toulali v okolí slezského lázeňského města Jeseník. Městem sice vede železniční trať Šumperk-Krnov, ale my se svezli autem, protože náš výletní den měl ještě pokračování..…
Autem do Porcelánka Loučky - Nové Sedlo, kde probíhá Den otevřených dveří Porcelánka RUDOLF KÄMPF v Loučkách vás zve na akci pro dospělé i děti ! V sobotu 17.6.2017 od  10:00  do 15:00  přijďte na Den Otevřen…
Týnecké mokřiny, jak název napovídá, se nachází nedaleko Týnce nad Labem, narozhraní Středočeského  a Pardubického kraje. Jedná se o přírodní rezervaci, která se rozkládá na rozloze 78 ha. Jedná se o slepá ramena …
Na skalnatém výběžku v horském údolí Nízkého Jeseníku se tyčí nejrozsáhlejší hradní komplex bruntálského okresu-hrad Sovinec. Jelikož je nejbližší vlaková stanice (Újezd u Uničova) vzdálená…
Výlet do okolí horského městečka Altenbergu. Vycházím od nádraží v Altenbergu. Značená cesta prochází velkým kempem u Šibeničních rybníků. Za kempem odbočuji na naučnou stezku Orchidejová louka. V místech, kd…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem pražské integrované dopravy, který vyjíždí ze stanice metra Háje. Tedy zjednodušeně - z Hájů do lesů. :) I když tentokrát necháme lesy trochu str…

Svět

: praktické informace
Šel jsem se podívat na legendární skály u Držkové. V sobotu bylo škaredě a skoro pořád pršelo, ale v neděli jsem to již tak nemohl nechat, nepršelo a tak jsem vyrazil i s tím, že ráno to ještě s počasím nevypadalo…
Povrchový hnědouhelný důl Bílina, skoro zaniklá obec Mariánské Radčice s významným poutním místem a znovuožívající lázně Bílinská Kyselka. Tato místa jsme postupně navštívili při poznávání okolí města Bíliny. K př…
Jedeme se podívat do ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou. Hned vedle stojí lovecký zámeček, jehož součástí je i expozice "Pohádkové podzemí". Rozhodně si prohlédněte fotogalerii k příspěvku, která nejlépe popíše, co …
Výlet z Dolní Poustevny po staré solné stezce na rozhlednu a do hezkého městečka Sebnitz. Vycházím z nádraží v Dolní Poustevně po žlutém turistickém značení. Cesta stoupá lesem přes Maxovu boudu ke státní hranici. Kousek za hranicí je odbočka na vrchol hory Gerstenberg k Solnému sloupu. Je to 4 metry vysoký historický sloup saské triangulace z roku 1865 s pamětní deskou Ch…
Naše společná cesta začíná na Exitu 84 dálnice D11. Odtud směřujeme na Hradec Králové, Jaroměř a Dvůr Králové nad Labem. Za obcí Chousrtníkovo Hradiště odbočíme doleva a po projetí…
Naším dočasným domovem při návštěvě jihu Francie se stalo město Avignon. Jak město samotné tak i jeho okolí nabízí řadu nádherných památek od starověku až po současnost. Mezi ty nejznámější…
Brdečné u Neveklova Midgard z.s. si Vás dovoluje pozvat na již jedenáctý ročník raně středověké bitvy Rogar, letos s podtitulem Pojídači mrtvých, která se bude konat v Brdečném nedaleko Neveklova (okres Benešov) ve dnech 19. a 20. srpna 2017. Můžete těšit na více než 300 účinkujících z Čech, Slovenska a Německa. Budete mít možnost zhlédnout dobové ležení válečníků o zhruba 100 stanech, rekonst…
Zavítat do olomouckého kraje a nenavštívit obec Velké Losiny? Nemožné....Jedeme tedy do podhůří Hrubého Jeseníku, konkrétně necelých 10 km severovýchodně od Šumperka. Výčet možností, ja…
Nad obcí Týn nad Bečvou v přerovském okrese se tyčí gotický hrad ze 14. století, hrad Helfštýn. My se na místo dopravili autem, které necháváme na zpoplatněném parkovišti vzdáleném asi 300m …
O jihomoravském městě Vyškov se zcela jistě napsalo mnohé, ale i tak si dovolím vás pozvat na celodenní výlet...nebo raději víkend...My to celé pojali jako součást letní dovolené, proto jsme využili služeb našeho auta. První kroky nás zavádějí na Masarykovo náměstí, kde sídlí zdejší informační centrum. Tady se z propagačních letáků dovídáme něco málo o zajímavostech města. Hned tu první máme přímo před nosem...náměstí…
Výlet do méně často navštěvované části Českosaského Švýcarska, do tak zvané Zadní země. Vycházíme z Mezní Louky po zeleném turistickém značení. Po chvilce cesta stoupá do sedýlka v hřebeni Větrovce a hned zas…
Národní hřebčín v Kladrubech nad Labem jistě znají milovníci koní. Kladruby se nachází na Pardubicku, nedaleko Přelouče nebo Chvaletic. Pohodlně se dá dojet autem, na kole a případně vlakem do Řečan nad Labem…
Vzhledem k tomu, že mám ráda staré chaloupky, vypravili jsme se do Přerova nad Labem.( necelých 20 km od Nymburka). Zde se nachází Polabské národopisné muzeum. Jedná se o soubor staveb přenesených z různých m…
Po několikadenním válení na plaži na ostrově Rab, jsme se rozhodli že vyrazíme do hor. Brzo ráno nás trajekt převezl na pevninu do města…
Rys a vlk, dvě tradiční šelmy Šumavy a Bavorského lesa, které zde člověk skoro vyhubil. A právě za nimi jsme se vydali během svého pobytu v Železné Rudě na německou stranu hranice do minizoo u obce Ludwigsthal, kd…
Na naší cestě na Moravu, kterou jsme zaměřili na rozhledny, minipivovary i další památky, nemůžeme vynechat Velké Meziříčí - město s bohatou historií, vyhlídkovou věží a pivovarem. Město leží na soutoku řek Oslavy a Balinky, témě…
Nejen obyvatelé Šumperka, ale i návštěvníci tohoto krásného města v podhůří Jeseníků, si v poslední době velice oblíbili jednu výletní trasu. Přesto, že se od s…
Vzhledem k počasí, které mělo tuto sobotu být, tedy velmi teplo, jsem se snažil dostat na Tesák co nejdříve ráno. Prvním spojem jsem se dostal na toto místo chvíli po šesté hodině. Nejprve jsem si říkal, že pojedu…
Autem přijíždíme do Horské Kvildy, obce, kterou protéká Hamerský potok a tvoří ji asi třicet stavení rozesetých na vrcholové pláni Šumavy pod vrchem Antýgl. První písemná zmínka o Horské Kvildě se datuje do konce …
Autem do Muzea Sokolov, kde probíhá výstava: Retrogaming Vydejte se na dobrodružnou výpravu do historie počítačů a počítačových her a v herně si vyzkoušejte na šestnáctibitovém počítači Atari ST Vroom 3 - závody formulí pro dva hráče, na herním automatu slavnou bojovku Street Fighter II a mnoho dalších retroher. Výstava je ve výstavní síni v přízemí sokolovského zámku.…