jircak

Počet přečtení příspěvků: 1 055 047

Příspěvky uživatele jircak

Počet příspěvků: 958

České Budějovice – procházka historickým centrem a návštěva tří pivovarů (Krajinská 27, Beeranek a Solnice)
Již delší dobu jsme plánovali sem zajet. Ota zde asi před 30 lety pár týdnů pobýval pracovně a tak ho zajímalo, jak se město změnilo. Já jsem z Budějovic znala jen výstavu Země živitelka, tak jsem byla zvědavá na toto královské město, které r. 1265 založil český král Přemysl Otakar II.. Konečně to vyšlo. Letošní květnové počasí takovým výletům přeje. Sice hlásí lehké pře…
Naše dovolená nám skončila. Na výlet se už nechystáme. Rozhodli jsme se však jet domů oklikou a cestou ještě navštívit několik zajímavostí. Tentokrát to je v režii syna, který to vše perfektně naplánoval. My se po…
Když jsme byli před dvěma lety na dovolené v Božím Daru, rozhodli jsme se udělat společný výlet na rozhlednu na Fichtelberg. Společný, to znamená s našimi mladými – se synem, jeho manželkou a 9 měsíčním synkem. Id…
Na dovolenou v Krušných horách před dvěma lety jsme si s sebou vzali i kola. Byl s námi i syn s rodinou, tj. s manželkou a 9 měsíců starým synkem. Oba jsou velcí cyklisté a tak chtěli vyzkoušet, zda se malému bude…
Když jsme před dvěma lety pár dnů pobývali na Božím Daru, samozřejmě jsme si museli projít i tuto naučnou stezku. Národní přírodní rezervace se rozkládá západně od Božího Daru, našeho nejvýše položeného města…
Přesně před dvěma lety, v květnu 2017 jsme si na pár dnů zajistili ubytování na Božím Daru. Mimo jiné jsme se těšili i na to, že se…
Tato trasa začíná i končí u vlakové zastávky. Ve většině případech vede po značených turistických trasách. Tam, kde není značená trasa, je odbočka vyznačena šipkou. Je dlouhá necelých 14 km, je však nutno zvládnou…
Důvodem tohoto výletu byla výstava Lidé a peníze v ČNB – je to stálá expozice o vývoji platidel. Je přístupná zdarma a možná i proto je o ni obrovský zájem, takže je nutno si prohlídku předem zarezervovat na expozice@cnb.cz. Prohlídky v počtu max. 34 osob se konají v úterý až v pátek vždy v 09:00, v 11:00 a ve 13:30, ve čtvrtek ještě v 16:00 hod. V pondělí, v sobotu, v neděli a…
Končí nám naše dovolená, vracíme se domů. Bohužel noha mne neustále omezuje, takže žádné větší toulání po Praze neplánujeme. Dokonce už neplánujeme ani výstup na Astronomickou věž Klementina, okolo které se budeme…
Jak jsme si to včera domluvili, tak to dnes dopadlo. Honzík přijel okolo 11 hodiny a hned vyrážíme. Vysazuje nás u kostela v Hlušovicích, zhruba 5 km na sever od Olomouce. Já se samozřejmě naučila cestu od nádraží, jenže okolo něho nejdeme a tak mne musí Ota chvíli přesvědčovat, že jeho směr je ten správný. Trvá mu to dost dlouho. Definitivně tomu věřím, až když jsme od vsi dál…
Po včerejším odpočinkovém dnu jsem se rozhodla zkusit, co koleno vydrží. Pomalu se to zlepšuje – aspoň si to namlouvám. Když chodím po rovině a pomalu, tak to jde. Město je na rovině, je tam i kde si odpočinout. Navíc tam snad jezdí i MHD. Jako ranní spoj jsme si vyhlédli autobus v 8,45. hodin. Nemusíme přesedat a hlavně se můžeme podívat, jak postupuje budování…
Ráno si můžeme přispat. Již při našem včerejším příjezdu do Přerova jsme se dozvěděli, že se můžeme jít dnes podívat, jak vzniká slivovice. Je to super. Už jsem pomáhala při přípravě ovoce – zakládání kvasu. Viděla js…
První jarní týden jsme se rozhodli se vypravit za příbuznými do Přerova. Počasí ještě není takové, abychom mohli spát v autě, ale už není sníh, takže by mohlo být príma počasí na výlety. Ten jsme si naplánovali hn…
Skoro 20 km dlouhá mírně zvlněná trasa, které vede v lesích severně od Plzně a zajímavým údolím Berounky. Tato trasa je dostupná prostředky MHD, na trase je i vlaková zastávka. Existují i kratší varianty. Vede po …
Už jsme toho okolo Plzně nachodili dost, tak jsme se rozhodli víc poznávat i širší okolí. Zvlášť když nyní můžeme vlakem jezdit za výrazně méně peněz. Musíme toho využít, než to zase zruší. Údolí Úterského potoka …
Vloni na začátku letních prázdnin jsme se rozhodli vyrazit do Bezděkova a spojit dohromady několik příjemných zážitků. Na 16 km dlouhé okružní naučné stezce, která vede z nádraží v Bezděkově (zastávka na trase Klatovy – Železná Ruda) je několik zajímavých míst a doufali jsme, že cestou budou i pěkné výhledy na kopce Šumavy i Švihovské vrchoviny. Na závěr si snad zasloužíme i ob…
Tak tohle je téměř poslední zastávka při naší zpáteční cestě z dovolené v Jizerských horách. Tohle místo jsme téměř náhodou objevili, když jsme jeli do Krkonoš. Je to možné, už je to 7 let? Také tehdy jsme hledali…
Vracíme se z dovolené v Jizerských horách. Před sebou máme poslední rozhlednu, která je součástí rozsáhlého víceúčelového areálu. Vrchbělá byla obec, která se rozkládala na říčce Bělá necelých 20 km na severo…
Vracíme se z dovolené v Jizerských horách. Na trase máme poslední zříceninu, jejíž věž je dokonce upravena na rozhlednu. Malá vesnice Zvířetice se nachází zhruba 10 km na sever od Mladé Boleslavi. V současné …
Neděle 7. 10. 2018 - večer Na parkoviště na okraji obce Dneboh jsme se přesunuli z Libereckého kraje krátce po 18. hodině. Je tu ještě docela dost aut, ale vypadá to tu dobře. Je to přírodní parkoviště, ukryté mezi stromy. CHKO začíná až na začátku turistické trasy, která parkoviště opouští směrem do skal. I tady to však fouká. Zajíždíme na nejzazší konec a doufáme, že na nás v…
Vracíme se z turisticko - rozhlednové dovolené, jejíž větší část jsme prožili v Jizerských horách. Projíždíme těsně pod Drábskými světničkami. To je moje srdeční záležitost, Ota zde ještě nebyl, takže je o důvod v…
Při naší zpáteční cestě z dovolené v Jizerských horách jsme si naplánovali zastávku v Sychrově. Už jsme zde byli před 7 lety, když jsme se vraceli z Krkonoš. To jsme se zastavili v zámku s úžasnou zahradou. Rozhle…
Naše dovolená se nám skutečně už krátí. Opustili jsme Jizerské hory, stále se však nacházíme v nádherné krajině, tentokrát na Ještědsko - kozákovském hřebeni. I když už se pomalu suneme k domovu, musíme se v tomto kraji zastavit u rozhleden, které neznáme. Rozhledny jsou prostě naše slabá stránka. Obec se nachází na jih od Liberce (z centra města je to sem 10 km) na severo…
Neděle 7. 10. 2018 Pomalu sjíždíme z Jizerských hor. Stále jsme však v Libereckém okrese, kde ještě máme dvě nám neznámé rozhledny. Ale také další zajímavosti. Nejdřív jedeme k rozhledně Rašovka. Je součástí restaura…
Tohle je naše poslední zastávka v Jizerských horách. Pak už nás čeká jen jízda domů. Rozhledna sice dle katastru patří do Liberce (11 km je to do jeho centra severozápadním směrem), ale nejblíž je to k ní z osady Milíře (část obce Rádlo) - jen něco přes půl kilometru. Navíc tahle osada má velice zajímavou historii. Zdejší území bývalo zalesněné. Osada vznikla v místech, kt…
Z Jablonce nad Nisou odjíždíme jižním až jihozápadním směrem a směřujeme už pomalu domů. Ještě na jeho okraji (myslela jsem dokonce, že jsme…
Poslední den našeho pobytu v Jizerských horách jsme se rozhodli z větší části věnovat Jablonci nad Nisou. Ani ne tak prohlídce města, na to bychom asi potřebovali času víc, ale hlavně rozhlednám. Určitě si najdeme…
Pár dnů jsme spali v Albrechticích v Jizerských horách, snad týden jsme se toulali po horách, udělali různé tůry, navštívili i několik rozhleden. Nyní nám zbývá ještě pár rozhleden na Jablonecku a pak už tyto krás…
Sobota 6. 10. 2018 Po včerejším zničujícím výletu mne ráno mne bolelo vše, nejen kolena a natažená šlacha, ale od hůlek i ruce a ramena. Naštěstí nás nečeká dnes nic náročného. Je krásně, ani ráno nemrzlo, tak snad to vydrží. Tentokrát předpověď neznáme. Rychle balíme a hned po snídani odjíždíme za dalšími zážitky. Všude se však něco opravuje, uzavírá, takže do Smržovky mus…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už když jsme šli na osmou na snídani, krásně svítilo sluníčko. Dnes si ty studené a mokré výlety předcházejících dnů snad vynahradíme. Dlouho jsem přemýšlela, jak všechna jmenovaná místa něja…
stránka 1 z 32

zpět na profil uživatele jircak