jircak

Příspěvky podrobně
Deník turisty

Nové příspěvky

Královéhradecký kraj - 22. den: Týniště nad Orlicí – rozhledna Vodárenská věž; Poorlická naučná stezka - okruh 16 km: Štěpánovsko – Kopaniny - Káňský most - Petrovičky – Štěnkov – táborová osada Suté břehy s pomníkem letců - Štěpánovsko
Středa 6. 9. 2023 U vlakové zastávky Bolehošť, kam jsme včera večer dorazili, byl skutečně klid. Ani vlaky nás nerušily. K ránu se skutečně ochladilo, teplota klesla k 11 stupňům, to jsme…
Úterý 5. 9. 2023 V noci bylo jasno, k ránu klesla teplota k 10. stupňům. Kdyby Ota neměl v noci k ránu nějakou běhavku, spalo by se tu nádherně. Vstáváme před devátou, po poli běhá bažantí slepice, naproti na louce se pasou srnky. To je idylka. A začíná být pěkné horko. Jen my jsme nějací nemohoucí. Ota pije mátový čaj a jí suchary. Já si včera v Rozkoši rozříznutý palec balím do jitrocele. Nějak mi to lehce hnisá. K tomu t…
Pondělí 4. 9. 2023 – 2. část Poslední dny se pohybujeme v místech, kde své stopy zanechala Božena Němcové. Dopoledne jsme byli na Barunčině vyhlídce, odkud byl vidět kraj, kde spisovatelka prož…
Pondělí 4. 9. 2023 – 1. část Počasí se skutečně hrozně rychle mění. K ránu v autě klesla teplota pod 12 stupňů. Tady na parkovišti U Devíti Křížů nedaleko zříceniny hradu Vízmburk se však spalo krásně. Nic nás tady nerušilo. S tím jsme skoro nepočítali. Vstáváme před 8. hodinou. Dnes musíme dohonit to, co jsme včera zameškali. Nejdřív jedeme ke zřícenině hradu Rýzmburk – je na trase Po stopách erbu zlatého třmene, po …
Neděle 3. 9. 2023 Večer jsem vůbec nemohla usnout. Možná to bylo tou pozdní večeří, to by nebylo ostatně prvně. Možná jsem byla i nějaká rozhozená z toho mého včerejšího pádu. Začínají mne bolet všechny svaly, dokonce i ty, o kterých ani nevím. Usnula jsem až po půlnoci, ale stejně jsem spala špatně. V autě se pohybovala teplota stále okolo 18 stupňů, což zase nebylo tak moc. Vstáváme v 9 hodin, venku je zataženo, ale docel…

Nejčtenější příspěvky

Slovenský ráj - soutěsky, vodopády, vrcholy, jeskyně, výhledy
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Jsme oba v důchodu, tak jsme si ji naplánovali na 5 - 6 týdnů. Chceme si udělat nějakou túru v horách, zastavit se v historicky zajímavých místech a prohlédnout si hrady, zámky i …
Kutná Hora - Chrám sv. Barbory
  Chrám svaté Barbory je mohutný gotický kostel, který je zasvěcen patronce všech horníků. Vzhled je určitě nezaměnitelný - má tři stanové střechy, devět svazků opěrných pilířů se soustavou symetricky vyvážených …
Je to okružní naučná stezka, která je v dosahu plzeňské městské hromadné Dopravy. Měří 10 km, má 11 zastavení. Vede z Dýšiny (konečná autobusu č. 53 v Dýšině - Nové Huti), přes Kokotské rybníky, Bušovice (konečná …
Tato naučná stezka spojuje dvě doliny v oblasti Chočských vrchů. Celá okružní stezka měří 17 km s převýšením 350 m. Tvrdí, že přejít se nechá za 6 – 7 hodin. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to tak je. Vráti…
Křivoklátsko je dnes chráněná krajinná oblast a biosférická rezervace UNESCO. Rozloha: 628 km2, les 62 %, trvalé travní porosty 6 %, orná 23 %, vodní plochy 1 %, ostatní 8 % V porovnání s podobnými krajinami v E…