Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Slovácko

Cestopisy - Slovácko

Nalezeno 107 příspěvků 'Cestopisy' v lokalitě Slovácko . Vyberte, co Vás zajímá.
upřesnit
Opakování je – jak všeobecně známo – matkou moudrosti. Toto známé rčení vždy platilo, stále platí a zřejmě i nadále platit bude. No a protože nám na stránkách Turistiky.cz v nepravidelných intervalech známý s…
  Što robiť - pokud jste ve stavu nemocných, máte státem garantovanou šestihodinovou zdravotní vycházku, spodní hnáty pohyblivé a bydlíte ve Zlíně? No co asi – vydejte se jako já na kratší výlet do jeho…
  Představa toho, jak strávíme poslední lednovou sobotu nabyla díky příznivé předpovědi počasí reálnou podobu: pojedeme na výlet do Luhačovic! Byli jsme tam s Janou už sice mnohokrát, ale v zimě (i když …
  Povánoční povalování mi už leze na mozek, a protože to venku kvůli absenci sněhu vypadá jak na pozdní podzim, rozhoduji se pro delší výšlap po Chřibech. Tentokrát svoji pouť začnu v místech, která ještě …
  Před polovinou měsíce září ten „jaderný reaktor“, dočasně umístěný přes léto na obloze místo slunce, konečně vychládá a venkovní teplota se ustaluje na příjemné hodnotě 23 stupňů Celsia. Spolu s ní v hlavě…
V prvních hodinách Nového roku 2016 se objevil dlouho očekávaný první sníh, a tak se první lednovou sobotu vydáváme na zasněženou procházku do blízkého okolí Zlína. Z Jižních svahů, kde bydlíme …
Míkulášské trhy ve Valašských Kloboukách jsou již tradicí a každoročně sem přivádí tisíce návštěvníků. Letos, začátkem prosince jsme na Valašský mikulášský jarmek vyrazili i my s manželem. Akce probíhá částečně na…
    Město     Jen několik minut po poledni odjíždíme na prohlídku našich nejkrásnějších moravských lázní. Jsou Luhačovice vskutku těmi nejhezčími? To už musí po jejich prohlídce posoudi…
Přichází první zámecké probuzení a poslední zářijový víkend. Počasí se nám, bohužel, ani na chvíli nepokouší ukázat onu přívětivější tvář. Kdybychom chtěli použít slov klasika, tak „chčije a chčije“. A aby nám to nebylo…
Můj grandiózní plán - přejítí Buchlovských hor z Koryčan do Buchlovic, spojený s "objevováním" neznámých skalních útvarů - vzal v důsledku intenzivního tropického slunečního záření bohužel zasvé. A nezbylo, než ho…

Slovácko

praktické informace
Tradiční podzimní několikadenní výlet, kterým se pokoušíme taktně spojovat sport a alkoholismus – ovšem v obou případech platí „všeho s mírou“ – jsme letos nasměrovali na jihomoravské Slovácko. Kupodivu t…
Cyklistika na jaře, cyklistika na podzim. Už je to taková menší tradice, že s naší volejbalovou partou vyrážíme vždy začátkem sezony i na jejím konci na nějaký vícedenní zájezd. Nutno říci, že ty Jarní kola v květ…
Život Báthory - legenda nebo skutečnost??? Návštěva středověkého kamenného hradu Čachtice nebyla jen  splněním dalšího cestovatelského snu, ale i vzpomínkou na dědečka, kterému jsem…
Pohled z okna na oblohu pro dnešek slibuje přijatelné Jarní počasí, a tak se rozhodujeme pro nějaký kratší výlet do okolí Zlína. Jeden takový návrh už mám pohotově přichystán: okrajemi obcí Březůvek a Březnice ved…
  Nejenom lidé mají své osudy. Mají je i stavení, zrobená lidskou rukou. Hlavně ta stará a pamětná. A já nepřestanu děkovat osudu, že mne postihlo takové štěstí, že jsem se narodil pod jedním takovým.…
V sobotu jsme sbalili karimatku a stan a vydali se po krásách Chřibů. Vlakem jsme z Uherského Brodu dorazili do Zlechova, odtud jsme šli už po svých. Ze začátku jsme trochu motali po hlavní trase směrem na Buchlovice. Z vrcholu Na Větřáku jsme to střihli okolo Nových sadů, Buchlovického potoku k Dlouhé řece. Výběr trasy nebyl zrovna nejlepší, šlo se po asfaltce mezi autama. Přes Sovín jsme se vydali k vodní nádrži Nad Sovínem, kde je jedna supr hospoda s dobrým pivem. Na jídlo doporučuji o kousek dál v…
Po delší době jsme se vypravili na procházku po čtvrtých největších a jedněch z nejkrásnějších lázní v ČR v Luhačovicích. Protože si Franta pár dní před naší plánovanou dovolenou vytvořil…
Nepřehlédnutelnou dominantou Vizovic, brány Valašska je barokní zámek ve tvaru písmene U z poloviny 18. stol, nacházející se uprostřed města na Palackého náměstí. K prohlídce jsme si vybrali okruh A - reprezentati…
 "Březen, za kamna vlezem, duben, ještě tam budem" - moc pěkné pranostiky si vymysleli ti naši předci - peciválové. (Docela by mne zajímalo, v jakých fázích proběhla jejich proměna na lid turistický.) To my, …
Téměř každý z nás má nějakou zálibu či koníčka. Téměř každý vzhlíží s úctou k někomu, kdo se stal v oblasti jeho zájmu uznávanou jedničkou. Může to být slavný herec, zpěvák, sportovec anebo - (fuj, nesnáším to slo…
 Moc by mne zajímalo, jaká je úspěšnost předpovědí počasí v okolních vyspělých státech. „Protože,“jak tvrdí můj spolupracovník, „ty naše stojíja za prd! Dřív sa předpovídalo podlevá pavúků, červánků, větra …
Poslední dubnovou sobotu je pravé předmájové počasí s bíle rozkvétajícími stromy a keři, zelenající se trávou a nádherně modrým nebem. Kdo by odolal procházce, proto s…
Po „protancované“ noci jsme se probudili spíš nevyspalí než vyspalí, ještě stále jsme hudrali nad venkovní diskotékou v kempu, ale těšila nás myšlenka, že za chvíli vypadneme. Moc jsme se nezdržovali, posnídali, složili stan, sbalili věci, trochu v mobilhausu uklidili a tradá. Ani jsme se nestačili pořádně v autech usadit a už jsme vystupovali v Beckově na…
Letošní jaro jsme s manželem přivítali menším výletem na Slovácko -  do měst Bzence a Kyjova. Vlakem vyjíždíme z Otrokovic sobotní ráno po osmé  hodině  ráno a jako první město k pro…
Slovácko je proslulé vínem, dobrou pálenkou, lidovými tradicemi. Příjemné chvíle lze také ztrávit na vodní cestě po Baťově kanále - na řece Moravě, vedoucí od Kroměříže po Hodonín. Souběžně s ním vede i cyklostezka…
 Jsou rána, kdy se duše tulákova tetelí rozechvěním a je zahlcena voláním modrých dálek... jsou rána, kdy mozek úpí pod tíhou předtuchy, že tentokrát to bude pouť naprosto mimořádná... a pak nadejde okamžik, …
Nápad udělat si výlet do Čachtic vznikl, ani nevím jak. Na počátku bylo zjištění, že místní cestovka tam pořádala zájezd, a když jsme se o tom při jednom z našich posezení bavili, bylo jednohlasně dohodnuto, …
Konec letošního listopadu je spíš pochmurný, do přírody to moc neláká, ale po mém téměř měsíčním marodění s kolenem už nemůžu vydržet doma. Musím využít toho, že jsem dostala konečně vycházky a jdeme se s F…
20.9.2014 Původní plán na sobotu byl Milotice a cílem zdejší barokní zámek. Sice po jeho shlédnutí již nějakou dobu pasu, ale Pepův objev, že je v Prušánkách odpoledne Vinobraní zcela mě…
Léto se nachýlilo ke svému konci, tak již tradičně vyrážíme na cyklovýpravu a to rovněž tradičně na jižní Moravu. Důvod je částečně prostý, vlastně poněkud zhýralý, druhá polovina září je…