Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Hradec Králové
Hradec Králové leží na soutoku Labe a Orlice. Patří mezi věnná města a je centrem duchovního života, kultury a vzdělanosti východních Čech. Díky výjimečným stavbám a ojedinělému architektonickému konceptu je město nazýváno „salon republiky“.
TIP:
 Trasy Hradecko a okolí (60)

Kunčice, zámek Hrádek u Nechanic, Radostov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Za branou zámeckého parku - Hrádek u Nechanic

Jdeme z obce Kunčice krásnou alejí a lesem k Nechanickému zámku a odtud procházkou lesem polní cyklostezkou zpět přes Radostov do Kunčic.

Naším hlavním cílem je zámeček Hrádek u Nechanic a zámecká zahrada.

Jídlo s sebou.

Zámeček Hrádek u Nechanic se zahradou

Zámecký park je otevřen celoročně 6.00 - 22.00.
www.hradekunechanic.cz

Poslední aktualizace: 17.4.2019
Autor: Očková

Nechanice

Příspěvky z okolí Kunčice, zámek Hrádek u Nechanic, Radostov

Nechanice - tvrz (pozůstatky tvrziště)
Pozůstatky bývalé nechanické tvrze se nachází v poli severně od centra města u říčky Bystřice. Jedná se o dochované části kruhových valů z velkého tvrziště se třemi příkopy ze 13. století. Vnitřní akropole má průměr 30 metrů, vnější cca 120 metrů. Tvrz byla opuštěna v průběhu 16. století. I přes okolní zemědělskou činnost a meliorační zásahy jsou valy stále patrné. Tvrziště…
Nechanice - původně gotický kostel Nanebevzetí Panny Marie, který se nachází na Husově náměstí je zmiňován počátkem 13. století. V letech 1690 - 92 byl kostel, na náklady hraběte Arnošta Schafgotsche, rozšířen a barokně upraven. Při požáru v roce 1827 byly roztaveny i 3 staré zvony a z Věže zůstaly stát jen holé zdi. V roce 1833 byl kostel přestavěn a empírově upraven do…
Hlavní dominantou Nechanic a jeho náměstí je kostel Nanebevzetí Panny Marie (viz https://www.turistika.cz/mista/nechanice-kostel-nanebevzeti-panny-marie). Kromě něho je možné na náměstí obdivovat i dvě významné sochy. V miniparčíku obklopeném parkovištěm a prostorem autobusové zastávky stojí barokní sousoší Sv. Anny Samotřetí z roku 1737. Před prodejnou potravin je pak umístěn pomník Mistra Jana Husa, zbudovaný v roce 1904.
Krátká, doplňková trasa k návštěvě zámku Hrádek u Nechanic. O památkách na prusko-rakouské války v roce 1866 u Nechanic (vojenský hřbitov a památník ve Štrossových sadech) píši na https://www…
Návštěvníci zámku Hrádek u Nechanic se obvykle nechají dovézt až k zámku autem nebo autobusem. Pokud nechcete platit parkovné, zkuste odstavit svého plechového miláčka v Nechanicích a dojít na zámek…
Naprosto netradiční, ale velice hezká možnost, jak z návštěvy zámku Hrádek u Nechanic udělat celodenní výlet. Velká část trasy vede po neznačených cestách, proto přidám podrobnější popis a fotky,…
Památník bojovníků za svobodu v Nechanicích je umístěn na křižovatce Hrádecké, Vaňhalovy a Školské ulice před areálem bývalé nemocnice (dnes léčebna drogové závislosti). Památník bojovníků za svobodu byl vybudován nákladem Československé obce legionářské v Nechanicích v roce 1932. Originální dílo provedl František Bílek podle návrhu architekta Placáka.
Pokud vám něco říká historie a prusko-rakouské války r. 1866, určitě se vám vybaví bitva u Hradce Králové, Chlum, možná i Sadová nebo Svíb. Pomníky a malé hřbitovy, budované po těchto hrůzných…
Staré Nechanice - ves prvně písemně doložená roku 1228 ve spojitosti se zmínkou o sousedních Nechanicích. Staré Nechanice jsou od Nechanic odděleny tokem říčky Bystřice. V obci najdeme sochu Madony, s…
Lubno - obec východně od Nechanic prvně připomínáná roku 1401. Částí obce prochází červená turistická značka vedoucí z Nechanic k zámečku Hrádek u Nechanic a dále do Osic. V obci najdeme sochu sv. Jana Křtitele z 2. poloviny 18. století, která byla přenesena ze zrušeného zámku v Sadové. Uprostřed obce pomník obětem bitvy r. 1866 a v zatáčce k Dolnímu Přímu kamennou zvoničku s…
Stopy pravěkého osídlení byly sice v Kunčicích zachyceny, ale v mnoha případech šlo o sekundární umístění při rozvážení písku nebo zeminy. Pojmenování této obce je vysvětlováno jako ves lidí Kunkových nebo Kuncový…
Kaplička na návsi v Kunčicích proti bývalému zámečku pochází z konce 18. století. Naproti přes silnici stojí barokní socha sv. Jana Nepomuckého (1830) a pískovcová pyramida upomínající na prusko-rakouskou válku z roku 1866. Místem prochází zeleně značená turistická cesta z Prasku na Hrádek (viz https://www.turistika.cz/trasy/nechanice-hradek-u-nechanic-pres-zvikov-a-kuncice)…
Barokní socha sv. Jana Nepomuckého (1830) a pískovcová pyramida upomínající na prusko-rakouskou válku z roku 1866 stojí u silnice pod bývalým zámkem v Kunčicích. Naproti najdeme malou kapličku z konce 18. století. Místem prochází zeleně značená turistická cesta z Prasku na Hrádek (viz https://www.turistika.cz/trasy/nechanice-hradek-u-nechanic-pres-zvikov-a-kuncice) a cyklotr…
Hrádek u Nechanic Při cestě kolem Hradce Králové je možné se zastavit na nedalekém zámku v Hrádku u Nechanic. Zámek je zajímavý vzhledem i historií. V bývalých višňových…
Turistický rozcestník, který se nachází u zástávka autobusu u Hrádku u Nechanic, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po červené značce ve směru Nechanice - Osice, po značce zelené ve směru Prasek - Hrádek u Nechanic a po značce modré ve směru Všestary žst - Hrádek u Nechanic. V místě se nachází i rozcestník cyklotras KČT.
Jedeme autobusem na trase Tanvald-Turnov-Hradec Králové, kde nám po nějaké době navazuje spoj do Hrádku. Vystupujeme na zastávce Hrádek,zámek a k zámku to tedy máme necelých sto metrů... Za občasného deště se proc…
Vím, chůze po silnici není turisty zrovna oblíbená. Na této trase chci ukázat, že když ta silnice vede pěknou krajinou a není to silnice nějak frekventovaná,  může být dobrou alternativou jiným cestám. A hlavně: n…
Místo, které si vysloužilo označení malá Hluboká snad ani není nutno připomínat, označení místa kam míříme nám to vysloveně napovídá. Tedy na zámek u obce Hrádek, cca 3 km jihovýchodně od Nechanic, necelých 15 km …
Obec na okraji bojiště pruskorakouské války roku 1866. V obci je dochováno několik klasických selských stavení, pomník ukřižování z roku 1901 a socha sv. Václava. Pro příznivce koní se nabízí návštěva místního Spo…
Hrádek u Nechanic
Zámek Hrádek u Nechanic je kromě zámku Hluboká nad Vltavou nejvýznamnější českou stavbou romantické architektury postavenou po vzoru anglické gotiky. Zámek se nachází na Lubenském vrchu, 10 kilometrů západně od Hr…
Dnes již velmi známé koupaliště v Lodíně bylo vybudováno v roce 1998. V areálu je k využití hlavní bazén, tobogán, vodní hřiby, pro nejmenší je připraven…
Z daleka viditelný Kostel Nejsvětější Trojice je dominantou obce Suchá a blízkého okolí. Postaven byl na místě původního gotického kostela ze 14. stol. Současná stavba byla postavena koncem 19. století, jedná se o pseudogotickou jednolodní stavbu obdélníkového tvaru s hranolovou věží na západním průčelí.
Obec Lodín, která se nachází cca 17 km severozápadně od Hradce Králové, je prvně historicky doložena již roku 1073. Tehdy však jako osada, nebo tvrziště. Název obce je odvozen od jména Lóda, které zřejmě bylo zkratkou některého delšího jména. Na upravené návsi najdeme obnovenou zvoničku, pomník padlým a pomník ukřižování. Hlavním lákedalem Lodína je však Koupaliště s tobogánem…
Boharyně - roubený mlýn
Roubený patrový mlýn z roku 1874 najdeme na severovýchodním okraji obce u náhonu říčky Bystřice. Součástí areálu mlýna jsou i dvě zděné budovy, stodola a sušárna obilí. Areál mlýna byl v roce 2003 vyhlášen kulturn…
Boharyně - obec cca 15 km západně od Hradce Králové prvně písemně doložená roku 1355. V té době ve vsi stávala tvrz jíž obýval Epík z Boharyně. Dnes obci dominuje kostel sv. Bartoloměje. Předchůdce dnešního kostel…
Obec Hrádek, která se nachází jižně od Nechanic je prvně písemně doložena v roce 1348. Dominantou obce je kostel sv. Jiří, který byl postaven v roce 1692 v místech dřevěného kostela jež je připomínán v roce 1384. …
Jehlice je malá víska nedaleko Nechanic a my jsme si ji zvolili jako výchozí místo pro výlet na Hrádek u Nechanic. Chtěli jsme poznat pro nás málo známý kraj, trochu prozkoumat zdejší…
Popovice - obec 4 km severovýchodně od Nechanic historicky doložená roku 1448 v souvislosti s tvrzí jejíž majitelem byl husita, rytíř Jan z Popovic. Během třicetileté války byla ves vyrabována, po jejím ukončení p…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králové, je označován jako jedno z nejstarších českých měst. Ve středověku šlo o věnné město českých královen a této době vděčí za gotickou katedrálu sv. Ducha na svém Velkém náměstí, která dnes vedle Bílé věže a Staré radnice patří mezi městské dominant…