Traper

Puberta pryč, ale stále ještě někdy slabá recidiva. Pořád toulavý boty. A ne, a ne, se prošlapat.

Příspěvky sleduje: 20 turistů
Počet příspěvků: 239
Průměrná známka příspěvků: 1,17
Počet přečtení příspěvků: 246 561

Příspěvky uživatele Traper

Počet příspěvků: 48

Polička, Maštale po osmé a SZ část méně známého okolí, 2017
Už zase potřebuji zajet do Poličky pro upravenou navigaci. Dobře mám v paměti, že asi o dvacet kilometrů dál je romantické skalní město poblíž Boru u Skutče, v tomto čase i s borůvkami. Ty už jsem nejedl hóódně dlouho. Spojuji tedy jednu nutnou se dvěma příjemnými věcmi. A čtvrtá mně napadla dodatečně. Napsat k tomu výlet či cestopis. Abych nejel sám a měl se s kým podělit o do…
Úplná náhoda tomu přála. Projíždíme městem Kuřimí a pojednou zahlédnu u silnice stojící staré auto z první republiky a okolo se rojící hlouček. Mezi nimi se míhá postava ve staré četnické uniformě, dům hlídá polic…
Toulovcovy maštale, včetně toho modrého lesního ovoce. Jen je k tomu třeba ještě správnou roční dobu, a ne víkend. Povolal jsem tedy do služby kamaráda, aby mi nebylo smutno samotnému. V pískovcové Přírodní rezervaci Maštalích jsem už byl hodněkrát. Matematicky poděleno snad každý čtvrtý rok v průměru. Přesto se tam rád vracím. Mám tolik skupin přátel a blízkých příbuzných, co se navzájem neznají, takže jsem…
Tereziánské babí léto nám připravilo posledních pár pěkných dnů v tomto roce. To se přece musí využít! Vzhledem k zaneprázdněnosti většiny kamarádů vyrážím aspoň s jedním. Naplánován je tedy menší výlet, málo známým hřebenem – Hořickým hřbetem, západně od Blanska. . Vyrážíme pěšky z obce Lipůvka, z nadmořské výšky 360 m. Zprvu červenou TZ. Za obecním úřadem odbočujeme z frekventované svitavské silnice doprava a okamžitě zač…
Při občasných cestách do okolí Bratislavy střídáme cesty, aby to nebylo jednotvárné stále po stejné trase. Samozřejmě jezdíme bez dálniční známky. Takže cesta nám slušně ubíhá a nudu z jednotvárnosti neznáme. Tent…
Výchozí místo Senorady, údolí řeky Oslavy a hřeben k Nové vsi. Kráčíme po svých. Ze Senorad nahoru na hřeben po žluté. Po zdolání prudkého stoupáku na hranu svahů podél řeky Oslavy, mně čeká řada pěkných výhledů. …
Řeka Oslava, Nová Ves u Oslavan.Brněnsko má skvělé širší okolí. Zejména na západě. Nejromantičtější místa jsou podél „trempských“ řek. Jsou to, bráno od jihu, Rokytná, Jihlava, Oslava a Chvojnice. Po půlce století se opět dostávám na řeku Oslavu. Pro naše ležení využíváme vybudované ohniště na udržované louce u řeky nedaleko Oslavan. Kousek proti proudu vyčnívají za stromy dvě …
Už před dvěma týdny přišel jeden z kamarádů s návrhem udělat si výlet do Chlébského za bledulemi. Každý rok v březnu tam proudí davy shlédnout koberce bílých kvítků. Touto dobou nahrazuje po …
Jako každoročně, ani letos si fašank nenecháme ujít. Jen nám tu dnes chybí dvakamarádi. Rodinné povinnosti jsou důležitější. Zpravidla pomíjíme úvodníproslovy s udělením fašankového práva. Jednak z důvodů časových…
K dnešnímu výletu jsme si tedy nevybrali zrovna nejlepší den. Ráno -6°C a místo sněhu jen led. Když už jsme to tak dlouho domlouvali, nešlo pracně domlouvaný termín jen tak lehce změnit. Nebylo divu, že zledovatěl…
26. prosinec, druhý Svátek vánoční, na Štěpána, z modré oblohy se usmívá slunovratové sluníčko. To člověka vytáhne ven. Se sváteční kačenou, Prazdrojem a pár hrstmi cukroví v žaludku je třeba udělat pár kroků. Ovš…
Minulýtýden jsem se rozhodl pro výjezd na Vinobraní do Drnholce. K tomuto činu mněpřiměly dva pádné důvody, přestože stále bojuji s resty a časem. Letos jsem se ještě na žádné vinobraní nedostal a ani jsem moc bur…
Patnáctéhodne prázdninového měsíce srpna jsem byl vytažen u příležitosti akce Den múz narodinný výlet ke zřícenině hradu Cimburk ve Chřibech nedaleko Koryčan. Vyrážímeod lesního parkoviště U křížku při silnici z Koryčan do Osvětiman. Horkem pražícího slunce vyprahlá hrdla je dlužno svlažit chladnou vodou ze studánky jménem Paní již krátce po 300 metrech chůze žlutou TZ. Dalším…
Předpokládám, že v Rožnovském skanzenu byl každý. Zjednodušeně se dá tento areál k němu přirovnat. Něco mu do Rožnova chybí, něco je navíc. Horácká vesnička s replikami původních domů včetně vnitřních expozic ho p…
Co s dětmi o prázdninách. Chtějí zábavu a koupání. A je třeba je trochu unavit. Předem připravené plány jsou postupně realizovány. Pohádkovou vesničku možná někteří budou znát. Určitě ale…
Jedu si pro foťák do Světlé n.Sázavou, který jsem zapomněl v autě jednoho hodného a poctivého pána, co nás vezl z Českého Lesa do Prahy. A když už k Sázavě, tak jsem z toho udělal výlet na…
47. ročník Valtických vinných trhů - Wimbledon mezi výstavami. Jako každoročně, vyjíždíme za vinařskou turistikou do Valtic. Jistě je název této akce dosti znám. Méně už možná dovětek – Wimbledon mezi výstavami. O…
Ještě před Novým rokem jsme se s kamarády domlouvali na Novoroční vycházku. Jenže, znáte to. Když tři mohou, čtvrtý ne. A když se to náhodou sejde, tak zklame počasí. Z těchto popsaných…
Potřebuji provětrat a chci dokončit druhý díl okolo Kuřimi. Vybral jsem si však špatné počasí pro svůj výlet. Inverze je horší jak minule. Ne, že by mně osobně vadila, příroda se mi líbí,…
Člověk zpravidla nevěnuje pozornost svému nejbližšímu okolí a jezdí za krásami jinam. Někdo kousek, jiný dál. Já bohužel patřím spíš mezi ty dalekošlapy milující vzdálenější cíle. Jenže v tomto období, a navíc nep…
Dnešní den je dnem odjezdu. Proto jsme si naplánovali kratší výlet, kolem 15km, z Kasární na západ.  Kasární stoupáme rovnou ke hřebenu silničkou po zelené TZ na Butorky. Zde, na rozdíl od…
Ráno vyjíždíme z Karolinky jen na Kasárne. Nahoře nám vaří voda. Inu, 12let staré vozidlo si umínilo, že se mu do kopce nechce. Už včera na Kohútce mělo vodu téměř 120°C. Přičítal jsem to velkému stoupání. Jenže po otevření kapoty nejel ani jeden ventilátor. Zase budu mít práci. Starosti nechávám koňovi, má větší hlavu. Teď si nenechám kazit náladu. Tady je trochu problém s parkováním. Je zde málo míst. Slovenská strana, k…
Původně jsme chtěli vyjet už minulý týden, jenže smutná událost v rodině to zrušila. Tak aspoň vyrážíme následující sobotu 26.října. V pátek to ještě nešlo. Naštěstí máme v pondělí svátek, tak si hor snad užijeme.…
Ještě v sobotní podvečer se přesouváme do Vsetína. Chvilku hledáme Vsetínský minipivovar Valášek. Posléze se zadaří, usedáme a vybíráme si výborný 12° kvasnicový ležák. U toho provádíme…
Po dlouhé době se mi konečně daří opět naplánovat výjezd ven. Sice se mi komplikuje odjezd – vrtání se v autě, elektrika je záludná. Provizorní výsledek se dostaví až v pozdním pátečním…
Prosinec a doba vánoční nedává příliš prostoru k výletům do přírody. Na štěstí se povedlo zorganizovat mezisváteční výlet za památkami UNESCO do Třebíče, spojený s ochutnávkou piv v novém minipivovaru v tomtéž městě. Nakonec vjíždíme čtyři.  Z nádraží v Třebíči jdeme připravenou cestou směrem k Žižkovu náměstí. Před náměstím míjíme zdaleka viditelnou vyčnívající bílou dominantu - Městskou věž u kostela sv. Martina. V r.1335…
Do Valtic – Hlavního města vína© jsme nedojeli z domu, ale přímo z Burčákových slavností v Hustopečích následující sobotu 6.10. Město je obklopené vinohrady a je zde umístěna vinařská škola. Po roce 1387 se tu usa…
Tradičně jako každý rok, nemůžeme vynechat slavnosti burčáku v Hustopečích. Jestli dobře počítám, tak se jedná už o XVIII.ročník. My jedeme po vlastní ose, kamarádi vlakem a autobusem. Moc si toho…
Tak tady jsme ještě nebyli. Podle internetu a strýčka Google by to mohlo být zajímavé. Nechory jsou vesnička složená jen a pouze z vinných sklepů. Tudíž byl předpoklad, že budou otevřené sklepy, kde bychom si mohli dobře vybírat a mlsat přímo ze sudu. Ovšem tento předpoklad byl mylný. Přijeli jsme předčasně a připadali jsme si jako ne příliš vítaní zvědavci, kteří přišli zdržovat od práce.  Před sklepy kmitaly rodinní pří…
Je to už 10 let, co jsme byli na vinobraní v Moravské Nové Vsi. Mezitím jsme už navštívili na desítku jiných míst. Některá i vícekrát. V poslední době se nám však vracely vzpomínky na Moravskou N.Ves. Proto jsme s…