Traper

Puberta pryč, ale stále ještě někdy slabá recidiva. Pořád toulavý boty. A ne, a ne, se prošlapat.

Příspěvky sleduje: 18 turistů
Počet příspěvků: 223
Průměrná známka příspěvků: 1,23
Počet přečtení příspěvků: 181 001

Příspěvky uživatele Traper

Počet příspěvků: 223

Svratkou z Veverské Bítýšky do Tišnova II.
Dopili jsmeTišnovskou  mňamku, čímž jsme doplnili vypocené tekutiny a vyrážíme spokojeně ze Šárky. Netušíme totiž, co nás čeká. Už před ní jsme si nevšimli, že tu nejsme na červené. Ta před Šárlou záhadně zmizela. Nešli jsme totiž podle mapy, ale podle instinktu. Nosy nás zavedly správně ke kiosku. Teď pokračujeme podle řeky dál a libujeme si na úzké pěšince stále bujnou vegeta…
Nějak špatně se mi chodí. Zjišťuji notné zkrácení šlach a svalů na nohách. I záda mi nějak ztvrdla. Musím všeho nechat a vyrazit ven. Problémy musí počkat. Zdraví především. Už jsem se dlouho nikam nedostal. Z méh…
Už zase potřebuji zajet do Poličky pro upravenou navigaci. Dobře mám v paměti, že asi o dvacet kilometrů dál je romantické skalní město poblíž Boru u Skutče, v tomto čase i s borůvkami. Ty už jsem nejedl hóódně dlouho. Spojuji tedy jednu nutnou se dvěma příjemnými věcmi. A čtvrtá mně napadla dodatečně. Napsat k tomu výlet či cestopis. Abych nejel sám a měl se s kým podělit o do…
Úplná náhoda tomu přála. Projíždíme městem Kuřimí a pojednou zahlédnu u silnice stojící staré auto z první republiky a okolo se rojící hlouček. Mezi nimi se míhá postava ve staré četnické uniformě, dům hlídá polic…
Minulé projití Tišnovské pivní stezky v nás zanechalo hluboký dojem. Nejen příroda Vysočiny, i výborné pivečko okolních pivovarů. Z toho nám zůstal dluh, Naučná stezka Járy Cimrmana. Projít ještě další kus místní …
Jak jsem slíbil v minulé části, museli jsme urychleně zapracovat na druhém pokračování akce, spojené s krásnou přírodou Vysočiny a minipivovary Tišnovska. Trasa trochu náročnější, neboť potřebujeme jednak zbývajíc…
Po návratu z Anglie jsou konečně letošní větší plány splněny a dochází na poslední, čekající od jara. Přestože byla akce vyhlášena už od Aprílu 1.dubna. Znáte to. Pořád je plno jiných věcí a starších plánů, jakož …
Další naše kroky směřují na hrad Corfe. Bohužel je neděle a navíc prázdniny. Bezútěšně narvaná parkoviště, tak jsme ho zahlédli jen za jízdy z okna. Ani zastavit na vteřinu se nedá. Vesnicí se proplétají tam i zpě…
Je to zvláštní. V minulé části jsem se zmínil o tušení, že se v Anglii o prázdninách neplatí vstupné. Dnes jedeme vyzkoušet pevnost Fort Nelson severně od Portchesteru (Fareham). Skutečně zdarma. A navíc je prosím…
Při jedné z prvních návštěv Anglie, už jsme jednou prozkoumávali její jih a západ. Nyní, u příležitosti poslední předbrexitové cesty do Británie si vybavuji, že nejen Skotové uvažují o odtržení od Anglie. O čemž s…
Vzhledem k současné situaci jsem se rozhodl urychleně naplánovat poslední cestu do Velké Británie. Ještě naposledy nakouknout do některých míst, která jsem dosud nenavštívil. Všechny nejzajímavější lokality, od ji…
Odjíždíme z Hohe Wandu v Rakousku, zlatého hřebu celé této naší cesty, a pokračujeme přes Tuln. Vyhýbáme se Vídni a jedeme se stavit 200km na historické slavnosti Barchan v Jemnici. Máme to téměř na cestě domů, tu…
Po předchozím nezdaru vyjíždíme ve čtvrtek, po rychlém obědě, z Maiersdorfu k silnici Hohe-Wand Strasse s mýtem. K našemu překvapení z budky vybíhá muž a šermuje rukama, že dnes se neplatí,…
Páté největší město Dolních Rakous Kremže, máme přímo na cestě do Hohe Wandu. Chtě-nechtě se v něm musíme zastavit. Její historická část je zapsaná do seznamu světových památek UNESCO. Že je tu univerzita a věznic…
Od rašeliniště Červené Blato se jedeme vykoupat k jednomu nádhernému písečňáku, kam jsme dřív s oblibou jezdili. Tady v okolí jich je mnoho. Ukrytých v lesích. Nádherná čistá voda, kde se…
Ráno, po zajímavém večeru v Hojné Vodě, vyrážíme z centra na okruh zelenou TZ. Vystoupáváme výškových 140m na Kraví horu s výškou 953 m n.m. Nejprve spatříme turistický přístřešek a vzápětí…
Dnes se vypravujeme z Pohorské Vsi na východ. Na kopci nad osadou parkuje u silnice na kraji pole řada aut. Rozhodujeme se, zda tam rovněž zaparkovat. Stojí jich tady asi čtyřicítka. Mezi osobáky i pár dodávek. Če…
Ráno volíme směr do zalesněné krajiny, na JZ od nejjižnější silnice v Novohradských horách. Konkrétně od Pohořské nádrže. Stoupáme pohraničním hvozdem cestou Vágnerka, podél hranice PP…
Konečně se mi podařilo ukončit 8 dílný seriál s vybranými 3 stovkami fotek. Totiž po Krušných horách pokračuje pilná práce kůrovce i na kdysi nádherných lesích Šumavy. Tlačí mi to slzy do…
Předem musím uvést na pravou míru název. Tyto slavnosti nejsou jen běžným vinobraním, jako v ostatních vinařských obcích jižní Moravy. Jedná se o jedinečnou záležitost, nejvýznamnější akci svého druhu, zahrnující …
Belgie  – Kortrijk – Německo  Bad Münstereifel - Schmalkalden Posledním belgickým městem, kde se zastavujeme, je Kortrijk. Napříč ho protíná řeka Leie, jejíž jižní rameno obtékající ostrov Buda, tv…
Arundel – Brighton – Wilmington - Dover - Belgie, VeurneZ Gosportu máme po 30 mílích téměř na cestě, s malou odbočkou, hrad Arundel ve stejnojmenné obci. Už jsme ho viděli při minulé ces…
Babacombe – Dorchester – Portsmouth - Gosport Na zpáteční cestě z Paigntonu, za Torrquay, zastavujeme na chvíli i v Babacombe. V plně rozkvetlém parku se z laviček skvostně relaxuje výhledem na moře s nekonečným modrým obzorem. Protější francouzská Bretaň je totiž až 150km daleko. Na tomto velkém poloostrově také stojí za zmínku dva národní parky. Dartmoor, oblast drsné krajiny vřesovišť, bažin a žulových skal. Severnějš…
Avebury - Long Barrow+Silbury Hill-Stonnehenge-Torquay-Paignton Potloukáme-li se západně od Londýna, byl by hřích nenavštívit zdejších pár neolitických památek. Z Windsoru tedy jedeme 60mil (100km) na západ.  Nejdříve navštívíme poblíž Avebury 106 m dlouhý a 44 m vysoký komorový hrob West Kenneth Long Barrow z doby kamenné. Jeho půdorys připomíná některé chrámy na Maltě. V 5 vnitřních komorách bylo 30 hrobů 46 osob. Stáří …
Windsor – vinařství Denbies - Dorking – Box Hill - Leith Hill Následující den konáme procházku po Windsoru, 25 mil západně od centra Londýna, tedy 40km. Nezajímá nás tu město, jako takové, ale…
Londýn Další den trávíme v Londýně. Úvodem prosím o shovívavost s kvalitou starých fotografií, zejména stažených z VHS kamery, za což děkuji. Londýn by stačil na úplně samostatný cestopis. Neboť má jen o 2 milion…
Dunkerque – Calais - Dover – Canterbury V podvečer dojíždíme z belgických Brugg do Dunkerque ve Francii. V minulých letech jsme vždy přespávali v Calais. Tentokrát jsme kvůli dětem zvolili Dunkerque. Ještě…
Hannoveschmünden-Kassel-Soest-Gent-Bruggy-Dunkerque Při jedné z cest na severozápad Evropy a do Velké Británie, v r. 1999 jsme objevili jedno z nejhezčích měst Německa Hannoverschm…
Kvilda-Bučina-Knížecí Pláně-Polka-Kubova HuťRáno procházíme Kvildou. Známým turistickým střediskem, disponující dnes několika sjezdovkami, v okolí běžeckými terény, a ubytováním v několika penzionech. Momentálně nic pro nás, i když obklopená slatěmi. Ale moc živá. Takže zamíříme dál rovnou na jih, mimo poslední silnici. Odsud už se zase dá dobře přiblížit železné oponě na státní hranici. Máme ještě dva dny, takže si to může…
Otava, Vydra, Antýgl, Filipova huť, Modrava, Březová hora, bývalá hláska.V Čeňkově Pile už je živo. Vidíme po dlouhé době turisty. Původně pila na dřevo, s později vybudovanou elektrárnou. Roku 1937 b…