Traper

Puberta pryč, ale stále ještě někdy slabá recidiva. Pořád toulavý boty. A ne, a ne, se prošlapat.

Příspěvky sleduje: 20 turistů
Počet příspěvků: 239
Průměrná známka příspěvků: 1,17
Počet přečtení příspěvků: 247 540

Příspěvky uživatele Traper

Počet příspěvků: 239

Zemí nikoho, aneb V.Ú. Libavá, tajemné štoly v údolí Budišovky, romantické údolí Bystřice 6.díl Lipník n.Bečvou
Zemí nikoho, aneb V.Ú. Libavá, tajemné štoly v údolí Budišovky, romantické údolí Bystřice 6.díl Lipník n.Bečvou Domů z okolí Libavé, jsme se tedy zatím nevrátili a zajíždíme ještě na skok do blízkého historického …
Zemí nikoho, aneb V.Ú. Libavá, tajemné štoly v údolí Budišovky, romantické údolí Bystřice 5.díl Poslední den nás čeká závěrečné šlapání. Včera jsme dorazili do Domašova nad Bystřicí, odkud nyní vyrážíme.  Nejprve …
Zemí nikoho, aneb V.Ú. Libavá, tajemné šachty v údolí Budišovky, romantické údolí Bystřice 4.díl Ráno nás sluníčko pošimralo v Čermné ve Slezsku. S potravinami zatím nemáme problém. Takže míjíme netečně místní obc…
Zemí nikoho, aneb V.Ú. Libavá, tajemné šachty v údolí Budišovky, romantické údolí Bystřice 3.díl Ráno se přesouváme zase o kus dál severněji. Podél vojenského újezdu Libavá navštívit poutní místo Panny Marie ve Sk…
Minule jsme nakouknuli klíčovou dírkou do vojenského újezdu Libavá. Respektive, jen jsme čmuchali okolo. Zatím to zvenku vypadá zajímavě. Nejdříve si ale zajedeme prohlédnout Potštátské skalní město na opačné stra…
Stále se mi vybavují nezapomenutelné vzpomínky na první průchod panenskou zemí nikoho v r.1990. Okamžitě po zrušení ostnatých drátů, nástražných odpalovaných světlic, elektrických nástrah a zákazových značek, jako…
Tentokrát začínáme ve Veverské Bítýšce v okrese Brno-venkov. Její poloha ji předurčuje k turismu. Nalézá se mezi přírodními parky Údolí Bílého potoka a Podkomorské lesy, nedaleko města Brna se zajímavým okolím. Začíná tu Kníničská přehrada s lodní dopravou až k samému Brnu. Kousek odsud shlíží na přehradu romantický hrad Veveří. Za okrajem Brna stojí za návštěvu další zajímavý …
V poslední době se trhá pytel s propagací našich přírodních krás. Sem, do nádherných skal, se samozřejmě momentálně tlačí houfy vyhladovělé covidem, jak vidno ze sdělovacích prostředků. Jako starý tulák, co tam by…
Cestou z Egeru do Bükku se zastavujeme asi 1 km od JV okraje městečka Bélapátfalvy. U staré středověké budovy klášterního kostela s románským portálem, která zůstala po původním…
Z důvodu mé silné zaneprázdněnosti v posledních měsících, jsem se letos pořádně ani nikam nedostal a tudíž využívám aspoň zbytku vzpomínek na vytvoření dalšího cestopisu. Arci z…
Na den přesně jsem zjistil, že přesně před dvěma roky mně unikl jeden výlet. Romantický tok říčky Bobrůvky mezi Tišnovem a Strážkem, časté místo výjezdu trempů. I já jsem se tam najezdil. Od soutoku s Libochovkou …
Ráno nemohu dospat, aby mi tentokrát východ slunce neunikl. Netopýři už mají po službě. Nahradilo je hejno vlašťovek. Jen proletělo. Zakroužilo a zmizelo. Možná všechen hmyz zli…
Pro zpestření a změnu reliéfu terénu bude dnešní den věnován také nadmořským výškám podstatně nižším. Zdejší oblast je známa spoustou romantických zatopených žulových a a vápeno…
Rychlebské hory I.část, den první. Konečně nadešel den D. Po několikaměsíčních hledáních společného termínu jsem nakonec z důvodu hrozby závažné změny počasí a krátící se délky …
Ráno, nad Hřebčí, cítíme běžně nevyužívané svaly. Snídáme na čerstvém vzduchu a vydáváme se zpět k parkovišti U Tety. Je dobré ušetřit 4 km pěší cesty do Koclířova. Zejména čas se bude hodit. Po klidné snídaní a příchodu na Bus zastávku ani dlouho nečekáme. Pěkně nám to vyšlo. Jinak další jede za hodinu, pak za 4 hodiny. Předtím jsem o Koclířově vůbec neslyšel. Jsem překvapen, …
Minulý rok jsem se téměř nikam nedostal. Ani letos to nebylo o moc lepší. Sice byl v plánu přechod Rychlebských hor, neboť už jsem různé hory, kaňony, města a památky jak v zahraničí, tak i u nás prošel, ale tyto …
Dopili jsmeTišnovskou  mňamku, čímž jsme doplnili vypocené tekutiny a vyrážíme spokojeně ze Šárky. Netušíme totiž, co nás čeká. Už před ní jsme si nevšimli, že tu nejsme na červené. Ta před Šárlou záhadně zmizela. Nešli jsme totiž podle mapy, ale podle instinktu. Nosy nás zavedly správně ke kiosku. Teď pokračujeme podle řeky dál a libujeme si na úzké pěšince stále bujnou vegeta…
Nějak špatně se mi chodí. Zjišťuji notné zkrácení šlach a svalů na nohách. I záda mi nějak ztvrdla. Musím všeho nechat a vyrazit ven. Problémy musí počkat. Zdraví především. Už jsem se dlouho nikam nedostal. Z méh…
Už zase potřebuji zajet do Poličky pro upravenou navigaci. Dobře mám v paměti, že asi o dvacet kilometrů dál je romantické skalní město poblíž Boru u Skutče, v tomto čase i s borůvkami. Ty už jsem nejedl hóódně dlouho. Spojuji tedy jednu nutnou se dvěma příjemnými věcmi. A čtvrtá mně napadla dodatečně. Napsat k tomu výlet či cestopis. Abych nejel sám a měl se s kým podělit o do…
Úplná náhoda tomu přála. Projíždíme městem Kuřimí a pojednou zahlédnu u silnice stojící staré auto z první republiky a okolo se rojící hlouček. Mezi nimi se míhá postava ve staré četnické uniformě, dům hlídá polic…
Minulé projití Tišnovské pivní stezky v nás zanechalo hluboký dojem. Nejen příroda Vysočiny, i výborné pivečko okolních pivovarů. Z toho nám zůstal dluh, Naučná stezka Járy Cimrmana. Projít ještě další kus místní …
Jak jsem slíbil v minulé části, museli jsme urychleně zapracovat na druhém pokračování akce, spojené s krásnou přírodou Vysočiny a minipivovary Tišnovska. Trasa trochu náročnější, neboť potřebujeme jednak zbývajíc…
Po návratu z Anglie jsou konečně letošní větší plány splněny a dochází na poslední, čekající od jara. Přestože byla akce vyhlášena už od Aprílu 1.dubna. Znáte to. Pořád je plno jiných věcí a starších plánů, jakož …
Další naše kroky směřují na hrad Corfe. Bohužel je neděle a navíc prázdniny. Bezútěšně narvaná parkoviště, tak jsme ho zahlédli jen za jízdy z okna. Ani zastavit na vteřinu se nedá. Vesnicí se proplétají tam i zpě…
Je to zvláštní. V minulé části jsem se zmínil o tušení, že se v Anglii o prázdninách neplatí vstupné. Dnes jedeme vyzkoušet pevnost Fort Nelson severně od Portchesteru (Fareham). Skutečně zdarma. A navíc je prosím…
Při jedné z prvních návštěv Anglie, už jsme jednou prozkoumávali její jih a západ. Nyní, u příležitosti poslední předbrexitové cesty do Británie si vybavuji, že nejen Skotové uvažují o odtržení od Anglie. O čemž s…
Vzhledem k současné situaci jsem se rozhodl urychleně naplánovat poslední cestu do Velké Británie. Ještě naposledy nakouknout do některých míst, která jsem dosud nenavštívil. Všechny nejzajímavější lokality, od ji…
Odjíždíme z Hohe Wandu v Rakousku, zlatého hřebu celé této naší cesty, a pokračujeme přes Tuln. Vyhýbáme se Vídni a jedeme se stavit 200km na historické slavnosti Barchan v Jemnici. Máme to téměř na cestě domů, tu…
Po předchozím nezdaru vyjíždíme ve čtvrtek, po rychlém obědě, z Maiersdorfu k silnici Hohe-Wand Strasse s mýtem. K našemu překvapení z budky vybíhá muž a šermuje rukama, že dnes se neplatí,…
Páté největší město Dolních Rakous Kremže, máme přímo na cestě do Hohe Wandu. Chtě-nechtě se v něm musíme zastavit. Její historická část je zapsaná do seznamu světových památek UNESCO. Že je tu univerzita a věznic…