Franta

František Lysáček

Mám rád turistiku a cestování, své zážitky a dojmy z cest se snažím zachytit v hledáčku fotopřístroje.Mezi mé další…

Příspěvky sleduje: 46 turistů
Počet příspěvků: 2 868
Průměrná známka příspěvků: 1,01
Počet přečtení příspěvků: 2 946 439

Příspěvky uživatele Franta

Počet příspěvků: 137

Na prohlídce vsetínského zámku
  Po ranní prohlídce dědinky Seninky a následném pochodu do Valašské Polanky jsme odjeli busem na Vsetín. Tady mne a Janu čekal nejhezčí zážitek z celého dne – prohlídka muzea na vsetínském zámku. Byli jsme v ně…
  Krom zámků, hradů a dalších památek s ženou rádi navštěvujeme také různá muzea. Pokud je umístěno v bývalém feudálním sídle, tím líp. Vstupenka vyjde většinou levněji, očima se můžete pást na exponátech až do …
V druhé části našeho výletu opouštíme Kojetín a odjíždíme na návštěvu sousední Chropyně. Ano, tušíte správně – vidět království vládce Ječmínka se nám zachtělo! A také ty velké Chropyňské rybníky... vždyť když se …
To jsme se zase jednou rozhodli zabít dvě mouchy jednou ranou - v jednom dni navštívit hanácký Kojetín a Chropyni, ale stačil zásah Vyšší moci (v tomto případě Českých drah)... a jaký ten můj téměř neprůstřelný…
Co má dělat člověk, který rád cestuje a najednou se díky úrazu ocitne ve stavu dlouhodobě nemocného? Především by neměl věšet (natož ztrácet) hlavu. Náš stát v současnosti sice pacientovi za první tři dny nemoci vy…
„Gdyž sem šél jedného rána ze Staráku do Hradišča“, nebylo to (žel bohu) na požehnání. ale přesto to mělo s kostely a ostatními sakrálními stavbami hodně společného... Ale abych začal pěkně od začátku: už řadu l…
Slopné je hezká dědinka, rozkládající se mezi Sehradicemi a Loučkou pod jižními svahy hlavního hřebene Vizovických vrchů, kterou jsme se jednu dubnovou sobotu rozhodli poctít svou návštěvou. Možná vás zarazí…
 Po průzkumu Bzence usedáme chvíli po poledni do vlaku a necháme se jím vézt do Kyjova. Cesta není dlouhá - projíždíme Vracovem a Vlkošem, pak se trať stáčí vpravo, a když krom okolních táhlých pahorků vyplní hori…
Asi stárnu (anebo mi Stvořitel konečně seslal trochu rozumu), ale náhle jsem zjistil, že se mi začínají čím dál víc líbit místa, nad kterými jsem dříve ohrnoval nos. K takovým oblastem patřila i „nudná“ krajina …
 Začátek roku udělal svou sněhovou nadílkou velikou radost milovníkům zimních sportů a běžkařům, ne tak už nám - turistům chodcům. Když ale v polovině února už víc jak týden na obloze neustále zářilo sluníčko a…
 Začátkem února se sluneční paprsky konečně probojovaly přes oblačnou oblohu ven i v sobotu, proto neváháme a vyrážíme na kratičký výlet do okolí Zlína. Volba padá na návštěvu Fryštácké přehrady, která se nachází …
  Od mé průzkumné cesty po Vizovických vrších okolo Klášťova neuběhlo ještě ani 14 dnů a já se znovu vracím na "místo činu." Tentokráte k němu nejedu sám, ale jsem obtěžkán přívažkem v podobě milované manželky, kt…
 I když není konec ani ještě měsíce září, rána jsou chladná. Člověku (ba i manželce) v té zimě tuhnou bradavky, holé paže rozechvěje předstařecký třes, a tož nezbývá než trika přikrýt mikinou. A poté u…
 Když jsme za horkého letního dne cestovali brzkým ranním spojem do Frýdku-Místku, zaujal nás z oken vlaku úsek, kdy trať, vybudovaná vysoko v kopcovitém terénu kopírovala obliny Veřovických vrchů. A když jsme zah…
 Na kalendáři by sice mělo být datum první červnové soboty, ale povídejte to našim rozespalým očím, které naň nevidí, neboť musíme kvůli spoji vstávat už před čtvrtou hodinou ranní. A jelikož máme letní čas (a…
 Jakou vycházku do okolí Zlína zvolit, když na to máme jen odpoledne a téměř všude už jsme byli? Řešení je jednoduché - na internetu jsme viděli obrázky nové vyhlídkové věže nad obcí Hostišová, vyrazíme tedy…
 Návštěvníci, přijíždějící do "srdce Valašska" autem či vlakem, budou asi při pohledu na panoráma města zhrozeni. Ti méně vnímaví si všimnou snad jen všech těch negativních prvků, které v minulosti daly centru měs…
  K naší velké radosti byla předpověď metereologů na poslední květnovou sobotu jako obvykle mylná... a namísto z nebe padajících provazců deště se na nás z modré oblohy hezky doširoka zubilo sluníčko! A tož jsme…
  Na státní svátek 8.května se budíme do překrásného jitra. Nic tedy nebrání naší cestě za poznáním krás nejbližšího skanzenu, nacházejícího se kousek za Holešovem v nevelké obci Rymice. Dědina je to sice malá a…
Jednu letošní březnovou neděli jsme se vzbudili do tak krásného jitra, že jsme neodolali a rozhodli se alespoň pro půldenní procházku. O sobotním večeru je ale člověk navyklý "čumákovat" na tú bedňu s pohyblivými …
 Ráno při snídani Jana vykoukne ven z okna a navrhne: "Když je venku tak hezky, nepůjdeme se někam projít?"    Také se pokochám pohledem na toho našého "tatíčka" krajského zlatého a bezvěžatého a kontruji otázkou…
  Jistě už každý z vás navštívil končiny, kde vám z okolního šerého hvozdu dávaly svými tlapičkami "pá pá" lištičky, ale jsou místa, kde vám může na přivítanou zamávat také jiné zvířátko. Skoro by se jedním z nich…
  Vánoce jsou sice krásnými svátky, ale naše těla při nich dostávají pořádně zabrat! Obklopeni ve svých příbytcích nevlídným počasím, musí je i takoví turisté jako my, trávit doma. A tak člověk "čumí" na bednu, …
  Když jsme se vrátili po první části našeho výletu vlakem z Brňova do valmezu, ukazovali nádražní hodiny jednu hodinu po poledni, což nám potvrdily také naše kručící žaludky. Nezbývá tedy, než jim před procházkou…
 Tak jako venku za okny pomalu opadává listí ze stromů, odpadl v noci další lístek i z našeho kalendáře a my se budíme do poslední loňské říjnové soboty. Na melancholické dumy není čas... a tak rychle na trolejbus…
 Letošní vánoce přinesly (jako vždy) radost všem věřícím, ale pro nás turisty byly obdobím katastrofálním. Absence sněhové pokrývky a Jarní teplota by nebyly překážkou vyrazit na nějakou tu procházku, ale odrad…
 Jako hlavní dárek ke svým narozeninám si moje Jana vybrala znovu výlet do Velkých Karlovic, které jí učarovaly a odtud si potom odskočit na Soláň. No proč ne - její touha je mi rozkazem ... ostatně jaký rozkaz, k…
   Za exotickými zvířátky nemusíte u nás na Zlínsku jen do Lešné, ale velmi zajímavé cizokrajné exempláře uzříte i mimo hranici zoologické zahrady. Nám se tak náš kratší nedělní výlet změnil na cestu plnou překvap…
  Už je tady téměř konec září a my se zase budíme do krásného sobotního rána. Není co řešit - v 7.00 nám odjíždí bus ze Zlína do Bystřice pod Hostýnem přes Tesák. Vystupujeme ale už u hostince na Trojáku. Z oken d…
  Procházku dědinou Prlovem končíme u farmy s volně se potulující drůbeží. Teď nás čeká kratší stoupání po žluté značce nahoru na odlesněný hřeben a rozcestí Pod Širokou. Zdá se ale, že tam nepůjdeme s manželkou s…