Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

Vídeň - zámek Schönbrunn

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (10)  • Foto: hrusa

Zámek Schönbrunn leží na jižním okraji Vídně. Jeli jsme z Jižní Moravy přes Mikulov do Rakouska a do Vídně, parkoviště je hned u zámku, ale je velice drahé, za pár hodin jsme platili okolo 26 euro, lepší je zaparkovat v Prateru u parku a jet metrem.

Barokní zámek Schönbrunn sloužil až do roku 1918 jako letní rezidence rakouských císařů. Začal ho stavět už Karel VI, který chtěl zámek rovný Versailles. Jeho dcera Marie Terezie z něj udělala letní sídlo. Narodil se tu a zemřel František Josef I., Karel I. tu roku 1918 abdikoval. Konal se tu i Vídeňský kongres 1814-1815. Zámek má 1440 místností a 200 kuchyní, z toho jich je 45 přístupných veřejnosti.

Zoologická zahrada

Foto: hrusa

Je to nejstarší zahrada na světě s původní barokní menažerií. Nechal ji postavit František Štěpán Lorinský v roce 1852. Narodilo se tu první slůně chované v zajetí a první panda velká.

Gloriette

Gloriette byla postavena jako symbol víteztví Marie Terezie nad Fridrichem pruským v roce 1775. Dnes se tu nachází kavárna, a na střeše je terasa s výhledem na celou Vídeň.

Palmenhaus

V tomto pavilonu jsou rostliny z pralesů všech kontinentů – je to poslední a největší expozice svého druhu v Evropě. Budova široká 113 m a vysoká až 28 m byla postavena v letech 1881 – 1882 podle projektu Franze Xavera Segenschmida v historizujícím stylu jako impozantní konstrukce ze železa a skla. Dnes stavba simuluje tři klimatické zóny: zimní zahradu, středomořskou a tropickou zahradu.

Dále můžeme navštívit: Zahradní labyrint, Pouštní dům, Privy garden, muzeum kočárů, Neptunovu fontánu atd.

Foto: hrusa

V kavárně Gloriette můžeme ochutnat skvělou vídeňskou kávu se sachrem, u labyrintu si můžeme koupit zmrzlinu i něco na zub.

Líbilo se nám úplně všechno, je to nejkrásnější zámek, jaký jsem kdy viděla, jediný problém jsou davy turistů.

V zámku si můžeme vybrat z několika okruhů, některé zahrnují i třeba vstup na gloriette, do zoo, do privy garden...

Imperial tour dospělí      €9,50    okruh zahrnuje 22 místností zámku

děti  6-18   €6,50

Grand tour    dospělí      €12,90   okruh zahrnuje 40 místností zámku

děti           €8,90

Classic pass   dospělí      €17,90   okruh zahrnuje Grand tour, privy garden, gloriette, labyrint

děti          €10,90    a dvorní pekárnu

Foto: hrusa

Gold pass     dospělí     €36,00   okruh zahrnuje Grand tour, privy garden, gloriette, labyrint,

děti         €18,00   dvorní pekárnu, zoo, pouštní a palmový skleník a muzeum                                                       kočárů

Sisi ticket     dospělí    €22,50    okruh zahnuje Grand tour, Depozitář císařského nábytku

děti         €13,50    - Vídeňské muzeum nábytku, Hofburg - Muzeum císařovny Sisi

Poslední aktualizace: 6.8.2010
Autor: hrusa

Vídeň

Příspěvky z okolí Vídeň - zámek Schönbrunn

Praktické informace - cestování do Rakouska 2023
Rakousko je oblíbeným cílem českých turistů.  Připravili jsme pro vás aktuální informace a praktické tipy pro vaši cestu na výlet nebo letní či zimní dovolenou …
Mezi jeden z nejpozoruhodnějších vídeňských chrámů patří bezesporu kostel řecké pravoslavné církve. Tento nepřehlédnutelný chrám v byzantském stylu stojí na svém místě bez jediné větší změny již déle než jedno sto…
I když je kalendářně již jaro, vrátím se k výletu do předvánoční Vídně. Z Karviné jsme autobusem vyjeli v nočních hodinách a do Vídně dorazili po osmé hodině ranní. Jedeme se sice podívat jak to ve Vídni před vánočními svátky vypadá, ale nemůžeme vynechat ani památky, kterých je ve Vídni…
Albertina je jednou z mnoha galerií ve Vídni. Najdete ji v těsné blízkosti císařského paláce jménem Hofburg. Dnes době tvoří Albertinu komplex celkem 4 staveb a to původní palác, potom klášter Augustiniánů z patnáctého a šes…
Ve Vídni jsme objevili jednu zajímavou stavbu, která se nachází na břehu řeky Dunaje, na ostrohu nad ústím říčky Vídeňky do ramene Dunaje zvaného Dunajský kanál. Jmenuje se Urania a je zde observatoř, hotel a kavá…
Rakouská metropole nabízí pro každého atraktivní turistický cíl nebo aktivitu. Užijte si atmosféru evropského velkoměsta, objevte kouzlo barokních památek i moderní architektury, vychutnejte si tradiční vídeňský…
Do Vídně, s její neopakovatelnou atmosférou, kdy na vás z každého kroku a pohledu dýchá historie, můžete jezdit pořád. Vyjeli jsme autobusem ve čtvrtek v půl čtvrté ráno z Karviné. Nabrali jsme směr Brno-Mikulov-Vídeň. V Mikulově byla naše krátká povinná zastávka, poslední u nás. Po překročení rakouských hranic za malou chvíli projíždíme hezk…
Vídeň je moje velmi oblíbené město. Zajímá mě i proto, že mám ráda historii a převážně Habsburky a Vídeň byla jejich centrem. Byla jsem tam 13x, dost jsem toho prošla, ale samozřejmě ne všechno. Mám spoustu fotografií, ale…
Stavba katedrály byla tehdy určitě složitá záležitost, z dnešního pohledu se jednalo o logistický a manažérský projekt, jehož zvládnutí nebylo jednoduché. Ale většinou to dali bez složitého papírování a moderních …
Tento kostel s Klášterem se nachází na náměstí Markt Neuer v blízkosti Hofburgu a byl postaven v letech 1622 - 1632 a do dnešní podoby upraven v letech 1935 - 1936. Je zde vchod do císařské habsbursk…
Patří k nejstarším vídeňským kostelům a jeho založení je zahaleno rouškou tajemství. první zmínka o něm pochází z r. 1137. Byl několikrát přestavěn. má oválný půdorys a interiér je bohatě zdoben v okrové a zlaté barvě. Je zde překrásná štuková výzdoba a fresky.
Roku 1853 byl mladý císař František Josef I. zachráněn před atentátem. Jeho bratr arcivévoda Maxmilián, později mexický císař, dal postavit Votivní kostel jako díkůvzdání. V kostele je náhrobek hraběte Nikolase Salmy, velitele rakouských vojsk v době prvního tureckého obléhání Vídně.
Z nejstarší stavby kostela z 12. století se nezachovaly žádné památky. Nový kostel byl postaven po etapách a první z nich začala r. 1230. Stavba se rozřiřovala, byla dokončena r. 1433 a stala se symbolem Vídně. Vídeňáci jí říkají Steffi. Katedrála je 107m dlouhá, 34 m široká a hlavní věž je Vysoká 136 m. V severní věži je zavěšen zvon Pummerin.
  Vánoční trh na náměstí Maria-Theresien-Platz  1.12.2012  Po zhlédnutí památek ve Vídni přicházíme na nejbližší náměstí natěšeni na horký punč.    Trh se nachází mezi Uměleckohistorickým a Přírodovědným muzee…
Vídeňský Ježíškův trh ,,Christkindlmarkt" na Rathausplatz  1.12.2012  Po prohlídce budovy rakouského parlamentu postavené v řeckém antickém stylu přicházíme na největší a nejnaštěvovanější trh na Radničním náměs…
Vydali jsme se do Vídně na vánoční trhy. Jeli jsme autobusem se společností ZDAR a měli jsme sebou i průvodce, který nás po Vídni provedl.  Nejprve jsme navštívili Hundertwasserhaus, víde…
Možná méně známou, ale o to pozoruhodnější, sakrální památkou hlavního města Rakouska je bezesporu románský kostel, zasvěcený sv. Rupertovi Salcburskému, patronovi snad všeho, co nějak souvisí se solí - tedy včetn…
Zkraťte si čekání na Vánoce a vydejte se vlakem Českých drah do Vídně za krásnými adventními trhy. Využít můžete výhodné adventní jízdenky od Českých drah. Nejstarší a nejslavnější vídeňské…
Výlet do Vídne jsem plánoval již velice dlouho, ale pořád se nějak nenacházel čas ani peníze. Nicméně 18.8.2008 se čas našel a já toho náležitě využil. Abych toho stihl co nejvíc, vstával jsem asi v pět ráno, vlak…
Jednu z mnoha – a v tomto případě jistě neprávem tak trošku opomíjených – pozoruhodných turistických atrakcí hlavního města našich jižních sousedů najdeme v těsné blízkosti hlavní dominanty rakouské metropole, tedy katedrály sv. Štěpána. Touto atrakcí je Katedrální muzeum neboli Muzeum Dómu (Dommuseum), nacházející se na adrese Stephansplatz 6. V jeho „útrobách“ nás čekají skut…
Katedrála sv. Štěpána nebo-li Stephansdom nebo také Domkirche St. Stephan se nachází v centru Vídně - hlavního města Rakouska na náměstí Stephansplatz. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších památek a symbolu nejen Vídně, ale i Rakouska.   Návštěvníky katedrály vítají dvě románské věže po stranách Obří brány a dvě gotické boční kaple s kamenou rozetou. Hlavní vchod katedrály…
Pfarrkirche St. Johann Nepomuk je farní kostel sv. Jana Nepomuckého. Váže se k němu legenda o nezničitelnosti svatého obrazu Matky Boží - Panny Marie. Kolem obrazu bylo v minulosti vybudováno několik kostelíků, jeden vyhořel, druhý musel ustoupit stavbě silnice, ale obraz se neponičil. S výstavbou nového kostela se započalo r.1780, vysvěcen byl pak r. 1782 a jako farní kostel…
Tyto dvě muzea se nacházejí naproti Hofburgu a vévodí jim socha Marie Terezie a jejich vojenských vojevůdců. V Uměleckohistorickém muzeu najdeme habsburské sbírky, portréty a brnění Ferdinanda Tyrolského, sbírky Rudolrfa II. a obrazy ze sbírk…
Vídeň je hlavní město Rakouska.Návštěvníkům se zde nabízí na odiv především historie a tradice, ale i užijete si i multikulturnosti nebo extravagance…
Stephansdom (Chrám sv. Štěpána) je nejvýznamnější rakouská gotická stavba. I bez dokončené severní věže (kde od roku 1958 zní obrovský zvon Pummerin), je chrám s impozantní 137 metrů vysokou jižní věží dominantou …
Střed města Bulvár Ring tvoží kruh až 60 m širokých ulic, které byly zřízeny na místě starých hradeb. Jsou zde důležité státní budovy, univerzita, Radnice, opera, divadlo, parlament, muzea,…
Hotel Roku 1869 dochází ve Vídni k otevření nové Dvorní opery a to mělo za následek, že prostor starého divadla byl nabídnut k prodeji. Koupil jej mladý podnikatel Eduard Sache…
V Karlových Varech býval úžasný bufet Vindobona. Kdo cestoval mezi Berlínem, Prahou a Vídní, tak se možná svezl zajímavým vlakem Vindobona. A znalcům historie je známo, že kdysi existovalo jedno římské město. A co…
Viedeň - Stephansdom ( Dom sv. Štefana ) patrí k najznámejším pamiatkám Viedne. Bol postavený roku 1147 z tejto najstaršej stavby sa nezachovali žiadne pamiatky. - západná fasáda s obrovskou bránou a vežami poch…