Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

Krimmelské vodopády

Tipy na výlet Na hory

Fotografie (8)  • Foto: misha

Krimmelské vodopády leží asi 130km jihozápadně od Salzburgu v národním parku Vysoké Taury u vesničky Krimmel v horní části údolí Salzachtal. Napájí je pramen z ledovce Krimmel Kees, říčka Krimmel Ache.

Foto: misha

Krimmelské vodopády jsou největší v Rakousku a páté největší na světě. Nejmohutnější a největší je spodní vodopád. Stezka ke střednímu a nejvyššímu vodopádu má převýšení zhruba 400 m, je velice dobře udržovaná a je na ni mnoho vyhlídkových teras. Výstup nahoru tvrvá zhruba 2 hodiny.

Parkování zdarma lze využít jen na horním největším parkovišti. Před vstupem je několik restaurací i rychlých občerstvení. Nejkrásnější výhledy a zároveň občerstvení se nabízí z vyhlídkové restaurace pod první kaskádou vodopádu.

Síla a divokost kaskád vodopádů, upravené a dobře přístupné vyhlídky.

těsně před vstupem se platí vstupné, v roce 2008 to bylo 1,80 Euro.

Poslední aktualizace: 12.11.2008
Autor: misha

Gemeinde Krimml

Příspěvky z okolí Krimmelské vodopády

Dovolená v rakouských Alpách místo ve Skotsku
Na letošní dovolenou jsme byli připraveni již koncem roku 2019. V prosinci jsme si koupili letenky do Skotska, zarezervovali jsme s předstihem ubytování i půjčení auta a hlavně naplánovali podrobně trasu a program…
Uprostřed Rakouska, v spolkové krajině Salcbursko, na konci údolí Pinzgau (to je známé zejména chovatelům hovězího dobytka) nad horskou vesnicí Krimml se nachází pohádkové místo - divoké vodopády. Domácí lokálpatr…
Poslední zastávka na Šumavě před hraničním přechodem do Rakouska. Pozorujeme východ slunce, který krásně zbarvuje přírodu do červena. V tuto chvíli jsme nabití optimismem, vypadá to, že prožijeme krásný slunečný prodloužený víkend vsamém srdci…
Krimmler Wasserfälle (Rakousko) Krimmlerské vodopády jsou největšími rakouskými, ale i evropskými kaskádovými vodopády. Třístupňové vodopády napájí vodou z ledovců horní tok řeky Salzach. Celkov…
Městečko Krimmel v národním parku Vysoké Taury.  Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Kufstein - Reith im Alpbachtal - Krimmel 475 km, 4 hodiny 42 minut Avšak lepší je ubytovat se v Rakousku a navštívit vodopády p…
Dalším výletem v této oblasti byl výjezd údolím proti proudu řeky Salzach přes Mittersill ke Krimmlerským vodopádům. Na rozhraní Národního parku Vysoké Taury a Zillertalských Alp naleznete jeden z nejúchvatnějšíc…
Ráno skutečně lépe bylo – tedy alespoň v tom smyslu, že nepršelo a obloha byla i o něco světlejší. Vyrazil jsem proto rychle do centrální části městečka Bruck an der Großglocknerstraße, abych si alespoň něco nafotil. Koneckonců bylo celkem jasné, že i dnešní den bude hlavně o vodě. A to nejen díky mnoha vodopádům, které jsme měli vidět. Kostel byl zavřený, a tak mi musely stačit e…
Pod vodopády se dá dojet buď hromadnou dopravou a nebo automobilem. Je zde několik placených záchytných parkovišť. Krimmelské vodopády patří k největším na světě. Celkově padají ve třech…
O Krimmelských vodopádech se ví poměrně dost. Nejčastěji se stávají cílem mladých rodin, rodin početnějších, ale i starších lidí. Turistická trasa krimmelských vodopádů nabízí mnoho…
Vodopády na toku říčky Krimmler Ache patří nejen mezi nejzajímavější přírodní úkazy v pohoří Vysoké Taury, ale také beze sporu k těm nejnavštěvovanějším místům celé této oblasti. Do různých TOP žebříčků by se tyto…
Představovat Krimmelské vodopády určitě nemusím. Já sám jsem si je prošel již nekolikrát. Rád však experimentuji. Při jedné z návštev udolí Salzachu jsem nasedl do auta a vyrazil hledat…
Vyrazili jsme do Národního parku Vysoké Taury na Krimmelské vodopády, které ročně navštíví až 400 tis. turistů z celého světa a není divu. Zaparkovat se dá pohodlně hned na 4 parkovištích, které jsou odstupňované po cca 100 m od sebe. Komu se nechce moc chodit , tak může auto zaparkovat na P4, kde mu před projetím na parkoviště vypadne malý žetonek. Parkovné je na 2 hodiny za 2 EUR, každá následující hodina je za 0,50 centů…
Přehradní nádrž Durlassboden se nachází cca 13 km východně od rakouského města Zell am Ziller, za okrajem Národního parku Vysoké Taury (Hohe Tauern). Zahlédnete ji ze silnice č. 165 Gerlos-Bundesstrasse vedoucí kr…
Vodopád Gamseckfall je možnosť vidieť v rakúskych alpách v časti Vysoké Taury,pri ceste z Rosentalu smerom na chatu Postalm alebo ďalej na chatu Kursinger hutte.Vodopád je vidieť priamo od cesta,ale pre krajší výh…
Vodopád Seebachfall nájdeme vo Vysokých Tauroch v rakúskych alpách pri ceste z Rosentalu smerom na chatu Postalm.Vodopád je vidieť priamo z cesty,ak idete smerom na hore,tak je po pravej strane.Na vodopád Vás upozorní aj drevená ceduľa s názvom .
RH-faktor 2012 („Teď všichni Kaliforňané se za Vás pomodlí“ - Alpy, Vysoké Taury (Hohe Tauren) Přibližně v 7 hodin ráno vyjíždíme ze Šternberka. Olomouc,…
Ideme na celodenný výlet do rakúskeho pohoria Vysoké Taury do malebnej dedinky Habachtal,odkiaľ začína náučný chodník Smaragdová cesta.Dostaneme sa sem auto až priamo k začiatku trasy,kde si môžme nechať auto na p…
Vrchol má o čtyři výškové metry více než je uvedeno v jeho názvu. Nachází se v Kitzbühelských Alpách na samé hranici Tyrolska a Salzburska. Pokud na něj nevystoupáte z údolí, ale přijdete po hřebeni od východně po…
Großvenediger, resp. Grossvenediger, je 4. nejvyšší horou Rakouska (5. při započtení předvrcholu Wildspitze nebo hor s vrcholem ne zcela na rakouském území). "Velký Benátčan", jak odpovídá překladu, měří na pevném…
  GROSSVENEDIGER - 3666 m.n.m. Na přelomu měsíce července a srpna jsem měl možnost se zúčastnit pokusu o výstup na IV. nejvyšší horu Rakouska – GROSSVENEDIGER (3666 m.n.m.). Grossvenediger se nachází v pohoří „V…
Přehlédnout několik kilometrů nejvyššího rakouského pohoří je velkým lákadlem pro mnohé turisty i výletníky. Ideálním místem k tomu je krátký hřeben v Kitzbühelských Alpách táhnoucí se od Resterkogelu (1.788 m n.m…
Grossvenediger nájdeme v rakúskych alpách vo Vysokých Tauroch na hranici dvoch spolkových krajín Tyrolska a Solnohradska.Je to štvrtý najvyšší vrchol Rakúska.Na vrchol sa vystupuje cez ľadovec a doporučuje sa výst…
V kitzbühelských Alpách v malém sedle přibližně 500 m severozápadně od vrcholu Resterkogel (1.894 m n.m.) se nachází jezírko Speichersee Resterkogel. V mapách je označováno také jako Speicherteich (v překladu rete…
Großvenediger, 4. (podle jiného způsobu vymezení 5.) nejvyšší hora Rakouska, je přístupný třemi normálkami nevelké technické obtížnosti (sotva do II UIAA, max 25 stupňů) po ledovcích. Jednou z nich je cesta údolím…
Pro dnešní výlet jsme si vybrali horu Gaisberg (1.770 m n.m.) a její okolí u tyrolského městečka  Kirchberg (837 m n.m.). Trochu jsme se zdrželi v Kitzbühelu popojížděním v koloně z důvodu silničních stavebních pr…
Přes ledovec na Grossvenediger - 3674 m.n.m. Na hranicích mezi Tyrolskem, Korutany a Salcburskem se táhne horský hřeben zvaný Vysoké Taury ( Hohe Tauern). Toto pohoří je pokládáno za jedno z nej…
Výprava do Vysokých Taur ( říjen 2006) - výstup na HOHE DOCK - 3348 M.N.M. Před výstupem na okruh Hohe Dock - Gr.Bärenkopf doporučuji si nejdříve zvážit a dobře odhadnout své fyzické a…
Zimní pohádka v lyžařském středisku Pillerseetal – Kitzbühlské Alpy. Obloha zářivě modrá, sjezdovky bílé jako moučkový cukr a lehátka pestrá jako barevné puntíky na třpytícím se kober…
  V předchozích dvou  článcích o Rakousku  se popisovaly výlety, které jsme podnikli za  převážně  pěkného počasí (z Niedernsillu směrem na  východ).  Ve  dnech ostatních, pokud doslova  nepada…