Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Prášily

Prášilská výprava, díl druhý, tentokrát na jezero Laka

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody

zbytek původního šumavského porostu
zbytek původního šumavského porostu  •  Fotografie (4)  • Foto: bezprezdivky

V den druhý jsme si jako cíl zadali další ledovcové jezero, Jezero Laka. To se z Prášil musí obejít hora Ždánidla. Cesta je zase přes tetřeví tokání, ale už jsme o Tetřevech věděli své. Stoupali jsme opět po péesácké silničce a bylo krásně. Staří chrti Petr s Milošem nám neustále zdrhali, ale oni na nejbližší křižovatce stejně počkají. Mapu, klíče od auta a klíče od ubytovny mám stejně já. Tak jsme se s Vaškem kochali. Třeba pohledem na louky, které jsou vlastně pozůstatkem bývalé obce Horní Ždánidla.

Přelezli jsme sedlo pod vrcholem Ždánidel, a sešli k jezeru Laka. Bylo pod ledem a krásně zbarvené huminovými kyselinami z rašelin. Tady nás dostihl turistický ruch, až skoro k jezeru vede z druhé strany silnice. Nezdrželi jsme se dlouho. Turisti a asfaltka nás nebavili, odbočili jsme na lesní cestu, která vedla zhruba naším směrem. Šli jsme a cesta byla užší a užší. Nakonec jenom pěšinka. V loužích spousta žabích vajíček, hlady bychom neumřeli. Hlavně Petr byl nervózní. Ztracen uprostřed Šumavy s bandou šílenců. Nakonec jsme zákonitě narazili na značenou cestu. Pohled na mapu odhalil dvě možnosti. Buď budeme obcházet kopec, nebo to vezmeme pod vysokým napětím přímo. Nervózní Petr se chtěl držet značky, když už jsme ji našli. Byl přehlasován. Do Prášil jsme dorazili v pohodě kolem pasoucích se koní. Dorazili jsme včas, Miloš udělal večeři, po ní jsem se v hospodě dohadoval s někým ze správy parku o Tetřevech a kácení. Moc jsme se, co si pamatují nedohodli, ale k žádnému násilí nedošlo.

Druhá procházka květnovou předjarní Šumavou nás měl zavést na místa námi dosud nepoznaná. To se nám povedlo docela víc, než jsme původně předpokládali.

Vaříme si sami a ubytování U Jakuba v Prášilech sice není z těch luxusních, ale nám naprosto vyhovovalo. Vaří se ve vedlejším penzionu, ale snad jsme ani neokusili.

Tentokrát jsme nepotkali skoro žádné známky kácení v 1. Zóně národního parku, tetřeva také ne. Bylo pěkně. Jen si neumím představit, jaký nával musí být u jezera Laka v létě. Už teď tu bylo lidí dost.

Vstupné se tu neplatí. Snad ani v létě. Cesta by byla v pozdějším období i docela pohodlná, my jsme se dost brodili sněhem. Dobře nám tak.

Poslední aktualizace: 09.12.2011
Autor příspěvku: bezprezdivky
Prášilská výprava, díl druhý, tentokrát na jezero Laka - Služby, informace
Prášilská výprava, díl druhý, tentokrát na jezero Laka na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Prášilská výprava, díl druhý, tentokrát na jezero Laka

Nejjednodušší doprava do Prášil je pochopitelně autem od Srní. Přijet sem můžete i od Železné Rudy. Z hlavní silnice od Železné Rudy odbočíte na Gerlově huti, po okresce pokračujete až na Skelnou, kde odbočít…
Devítikilometrová procházka po pohodlné cestě, pouze samotný závěr výstupu k jezeru kamenitý. Začátek i konec trasy s výhledy (rozhled i z uměle navýšené hráze jezera), jinak v lesním tichu. V Prášilech možnost na…
Na konci února jsme se rozhodli dát si prvních jarních cca 18 km a ideální volbou byl výlet na jedno z pěti šumavských jezer, které se nachází v karu Poledníku - Prášilské jezero. Ačkoli je Poledník patnáctá nejvyšší hora české části Šumavy (1315 m n. m.), byla to z parkoviště u Grubergu pořádná túra;-) Každopádně to opravdu stálo za to, i když jsme do rozhledny na…
Jedná se o trasu,která se dá v úseku Frantův most-odbočka k Poledníku projít jen v období od 1.7. do 30.9.Cestu zahájíme z Prášil po červené značce pohodlnou cestou k Frantovu mostu.Odtud cesta začíná stoupat po z…
Osada vznikla koncem 18. století, kdy kolem skelné hutě, vystavěné Lorencem Gattermayerem v roce 1739, vyrostly první obytné domky. Panství v této oblastivlastnil mimo jiné i rod Lobkoviců, který zavedl v obci výr…
Obec Prášily leží uprostřed hlavního pásma Šumavy v nadmořské výšce 876 m asi 4 km od státní hranice se SRN na toku Prášilského potoka, sevřena okolními vrcholky (Ždánidla 1308 m n.m., Poledník 1315 m n.m., Slun…
Naše cesta povede přes nouzová nocoviště (dále jen NN) na Šumavě. Né všechny NN musíte využít. Také jsme některé vynechali. Začneme v Prášilech a na trase vynecháme jedno NN a sice Hůrka U Prášil.  Prášily …
Navštívíte-li někdy půvabnou šumavskou vísku Prášily, najdete pomalu ožívající místo, které po dlouholeté izolaci ve vojenském prostoru začíná znovu rozkvétat do krásy. Lidí tady nežije mnoho, však také praco…
Prášily se nachází v nadmořské výšce 910 m n.m. na území Národního parku Šumava. Dostanete se k nám po silnici spojující Železnou Rudu a Srní. Prášilynabízí mnoho způsobů jak strávit příjemnou a aktivní dovolenou. Četné turistické stezky a přírodní zajímovosti nabízí spoustu možností jak příjemě trávit svůj volný čas. Prášily nabízí ubytování v penzionech rozdílných kategorií,…
Naší základnou byla tentokrát chata KČT v Prášilech. První výlet jsme naplánovali po okolí. Ráno bylo jasno a teplota pár stupňů pod nulou. Z Prášil jsme…
Rozcestí U Prášil se nachází půl kilometru východním směrem od šumavské vsi Prášily. Jde o rozcestí červeně, žlutě a zeleně značených cest, které leží při silnici Srní - Prášily, kde vede i cyklostezka č. 33 a b…
Trasa vede zrozcestí ,,U Prášil" přes Prášilské jezero, Poledník a Prášili měří asi 14km.                    &nbs…
Tenhle výlet měl hned dva cíle, Prášilské jezero a horu Poledník. Kousek za Prášily jsme narazili na louku, kde bylo kamení vyskládáno do podivných pyramidek. Když jsme se večer v hospodě ptali,…
Rozcestí Jezerní cesta se nachází v nadmořské výšce 890 metrů nad mořem zhruba půl kilometru jihovýchodně od šumavské vsi Prášily. Jde o rozcestí turistické a lyžařské cesty. Severním směrem se nachází asi sto m…
Poslední den na Šumavě, počasí až kýčovité, a chlapci se chtěli flákat. Vykopal jsem je. Nebyli jsme ještě u Křemelné a Vašek se ještě letos nekoupal v přírodě. A je to kousek. Vyrazili jsme po…
Ledovcové jezero v nadmořské výšce 1080 metrů.
Jedno z šumavských jezer, západně od Prášil.
Rozhledna na Česko - Německé hranici, jižně od Prášilského jezera.
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858 m 16 km jižně od města Sušice v okrese Klatovy na Šumavských pláních v Povydří v Národním parku Šumava. Původně dřevařs…
Čeňkova Pila leží na soutoku říčky Křemelné s řekou Vydrou 4 km od Rejštejna v Šumavských pláních v okrese Klatovy v nadmořské výšce 670 m. Soutokem Křemelné a Vydry tu vzniká řeka Otava. V 19. století byla při …
Kaňonovité údolí Vydry s peřejnatým řečištěm, obřími hrnci vymletými v žulových balvanech unášením drobného písku a štěrku proudem říčky. Odvedením části vod do Vchyninsko-Tetovského kanálu je síla toku Vydry zn…
Dvorec Antýgl, dřevěná rázovitá usedlost, leží na počátku Naučné stezky Povydří ve výšce 928 m nad mořem při silnici ze Srní do Modravy v klatovském okrese v Šumavském národním park…
Obec a rekreační středisko Modrava leží v nadmořské výšce 980 m v údolí při soutoku Modravského, Roklanského a Filipohuťského potoka. Nachází se v okrese Klatovy asi 20 km západně od Vimperka. Původně dřevařsk…
Hora Pancíř (1.214 m) je jedním ze tří vrcholků známé šumavské hřebenové trasy Prenet, Můstek, Pancíř. Tyčí se nad Železnou Rudou vzdálený asi 6 km severovýchodním směrem od středu města. Hora tvoří evropský vod…
Dobře zachovaná zřícenina gotického hradu se tyčí na skalnatém ostrohu na horním toku řeky Otavy ve Svatoborské vrchovině 3 km severně od Kašperských Hor. Svojí polohou 886 m n. m. je nejvýše položeným královským …
Jezerní slať je velmi pěkné rozvodnicové vrchovištní rašeliniště, které se rozprostírá v horském sedle mezi Kvildou a Horskou Kvildou. Jezerní slať je součástí národního parku Šumava. Rašeliniště bylo vytvořeno…
Přírodní rezervace Černé a Čertovo jezero (175 ha) byla vyhlášená již roku 1911 k ochraně dvou z osmi šumavských jezer ledovcového původu na úbočích Jezerní hory (1343 m). Černé jezero (zvané též Bystřické, Dešenické,…
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Hrad Rabí Znovu sedíme v naší škodověnce „Feďovi“ a pokolikáté už míříme na milovanou Šumavu, majíce pocit, že…