Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

Bregenzerwald, Achtalradweg na kole

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Na kole

Egg, kostel
Egg, kostel  •  Fotografie (12)  • Foto: vyhybka

Jedeme autem z Bregenzu s koly, do kempu Bregenzerach v Bozenau u Doren. Parkoviště je zdarma u cyklostezky na bývalém nádraží (http://www.camping-bregenzerache.at).

Radweg do Andelsbuchu

Vyzkoušeli jsme na kole nově vybudovanou cyklostezku podle řeky Bregenzerach. Cyklostezka vede po trase zrušené železnice z kempu v Bozenau do Egg. Tento úsek podél řeky mírně stoupá, cesta je štěrková. Z Egg do Bezau je už cesta velmi pohodlná. Bývalá železnice byla po generace jedním z hlavních dopravních spojení z údolí Rýna. Úzkorozchodná železnice od roku 1902 vedla z Bregenzu do Bezau. Její délka byla 35 km. Trasování železnice nebylo nejlepší, protože v oblasti docházelo k častým sesuvům a záplavám. V roce 1980 bylo rozhodnuto o ukončení provozu. Od roku 1993 je v provozu muzejní železnice na trase Bezau -Schwarzenberg. Cyklostezka je dlouhá 25 km, končí u železničního muzea v Bezau. V budoucnu se předpokládá zprovoznit ještě úsek Bozenau – Kennelbach.

Svačinu jsme měli s sebou. Občerstvit se můžete na mnoha místech po trase. V okolí cyklostezky je mnoho příležitostí pro ubytování v penzionech. My byli ubytování v kempu v Bregenzu.

Na popsané trase nás zaujalo údolí řeky Bregenzerach. Od Egg jsou nádherné pohledy na okolní hory a krajinu. Je vhodné odpočinek v Bezau spojit s vyhlídkovou jízdou železnicí do Schwarzenbergu za 9,50 Eu tam a zpět.( http://www.waelderbaehnle.at/home)

V Bregenzerwaldu je mnoho přírodních zajímavostí, lanovek a velké množství pěších túr v horách.

Odkazy:

Bregenzerach
Bregenzerach  •  Foto: vyhybka

Poslední aktualizace: 13.10.2015
Autor: vyhybka

Gemeinde Doren

Příspěvky z okolí Bregenzerwald, Achtalradweg na kole

Atraktivní jednoduchá Ferata Rakousko - Vorarlberg - Alberschwende - Wasserfall
Alberschwende- Bregenzerwald - Vorarlberg - RakouskoParkování zdarma je u sportovního areálu v Alberschwende, odkud vede pohodlná cesta až k vodopádu. Pouze při sestupu a výstupu podél vodopádu je cesta poněkud ná…
VORARLBERG jedna z nejkrásnějších zemí Rakouska a jedna z nejkrásnějších oblastí na světě. Najdete zde vyžití jak v létě tak v zimě. Horké dny prožijete osvěžením v horských říčkách,…
Pokud navštívíte Bodamské jezero, byla by velká chyba si ho neprohlédnout z ptačí perspektivy. Hora Pfänder je sice při své výšce 1062 m.n.m sice jen „menší kopec“ v porovnání s ostatními vrcholky v širším okolí, …
Předchozí díl cestopisu naleznete tady. Dále máme jasno, pojedeme ještě více na západ, zkrátka tam, kde končí Rakousko a dále je jen moře. To rakouské je sice pomenší, ale splňuje hlavní, nevidíš za horizont. A má…
Díl předchozí je k nalezení zde. Předně chci ozřejmit jedno, nemám mezery v geografii. Totiž moře v Rakousku je samozřejmě Bodamské jezero, jak jistě neuniklo pozornému čitateli. A nakonec nemají jen jedno, za dr…
Hlavné mesto rakúskej spolkovej KRAJINY Vorarlbersko Bregenz.Dá sa sem dostať autom alebo vlakom priamo z Viedne. Mesto, ktoré ma dávnu históriu, ktorá siaha až do obdobia Keltov.Bol tu v 7 storočí vybudovaný kláš…
Do soutěsky Engenloch. Ležící u městečka Hittisau . Zaparkovali jsme zdarma a pohodlně na náměstí u kostela. Rozcestník na náměstí nám udal směr. Nejdříve po místní komunikaci a následně pak turistickou pěšinou  p…
1. a 2. den K chatě Grass Hütte jsme dorazili 19.8. zhruba o půl čtvrté. A to po klikatých, strmých ale udržovaných silničkách od vesnice Egg. Chata stála v Podhůří kulaté Hory Tristenkopft a Hory Winterstaude. Bohužel první dva dny bylo velice vlhko a zamračeno, proto jsme se pohybovali pouze v blízkém okolí naší chaty. První den jsme pozorovali, co zde roste a žije. Přímo…
Starobylé LIndau se nachází na ostrově ve východní části Bodamského jezera, nedaleko rakouských hranic. Místo má hodně starou historii. Osídlení zde bylo už za starých Římanů. Město oplývá č…
Jeskyně Brousek / Wetzsteinhöhle / je bývalý lom kamene k výrobě ručních brousků. Cesta ,, Bosou nohou,, je pěšina podél meandrů potoka Ulve vedoucí trvale podm…
Velmi pěkná ,ne příliš dlouhá ale přesto náročná tůra na méně známý vrchol Bocksberg 1461m/m Parkování je možné u kostela v obci Ebnit odkud vede značená turistická cesta směr Bocksberg. Na konci obce, na křižovatce odbočit vlevo a pokračovat kolem ocelových zábran proti padajícímu kamení pohodlnou lesní cestou cca 2 km vzhůru do kopce k rozcestníku u Hinterbergalpe. Zde pokrač…
  Hoher Freschen leží v centrální části Alpské přírodní rezervace Hohe Kugel v rakouské spolkové zemi Vorarlberg. Svou výškou 2004 m/m se neřadí mezi nejvyšší alpské štíty přesto nepatří mezi snadno a lehce dosaži…
Jeskyně ,,Schneckenloch,, je nejzajímavější a nejznámější jeskyní v oblasti Bregenzerwaldu. Možnost parkování je v osadě Schönenbach a dobře dosažitelné po silnici z Bizau, kde se v období sezón platí 3€ mýtné. Je…
Auto jsme zdarma zaparkovali u městského koupaliště ,odkud vede pěkná udržovaná turistická cesta soutěskou podél vody. Nedávno zde proběhla údržba okolních srázů ,všetně cesty a poskytla tím  nádherné pohledy na vypínající se skalní útvary vysoko nad soutěsku. Po průchodu soutěskou potok ostře uhýbá vlevo , do strmého ,divokého údolí a protéká neprůchodnou skalní bránou. Pohodl…
Laternsertal je údolí řeky Frutz, která je jednou z nejvýznamnějších vorarlberských řek. Vorarlberg je nejmenší rakouskou spolkovou zemí. Řeka Frutz pramení na rozsáhlém prameništi úbočí hory Löffelspitze, kde sto…
Jedeme na 6 denní zájezd do oblasti ledovců v údolí Pitztál a Kaunertál. Autobusem s cestovní kanceláří VsacanTour   Není to žádná extrémní turistika, ale…
Bodamské jezero -  to byl první z cílů naší cesty na Tour de France, která vrcholila  horskou etapou pod Švýcarským Verbierem. Bodamské jezero leží na Rýnu na hranicích Švýcarska, Německa a Rakouska. Švýcarsku …
!!! Minimundus je od roku 2013 pro nerentabilnost uzavřen. Máte cestu kolem Bodamského jezera a chtěli byste vidět ve chvilce celý svět? Navštivte Minimundus u města Meckenbeuren asi 12 km severovýchodně od Fri…
Nekomplikovaný, trendy a cenově výhodný, tak vypadá moderní základní tábor sportovně založených alpských objevitelů. Díky vitálním snídaním formou bufetu, sportovnímu a lázeňskému centru,…
Friedrichshafen leží na severním břehu Bodamského jezera. Jako středisko těžkého průmyslu byl za II. světové války velmi bombardován a proto neoplývá památkami.…
Ideme k Bodamskému jazeru,ktoré sa sa nachádza na hornom toku rieky Rýn a na hraniciach medzi Nemeckom, Švajčiarskom a Rakúskom.Dostaneme sa sem autom,vlakom aj autobusom.Najlepšie do mesta Bregenz. Bodamské jaze…
Cestování je důležité, možná víc, než si myslíme. Nové zkušenosti a zážitky nás obohacují, řešení nečekaných událostí nám zvyšuje sebevědomí. Zejména při delších cest…
3.část - Okolo Bodamského jezera– Säntis - nejvyšší vrchol Appenzelských Alp...               V Sankt Gallenu,kde jsme po vydatném nočním spánku,který nás osvěžil po včerejším výletu  posnídali,…
Namísto řízků a uzenin nabízí menu chaty Hündeleskopfhütte špecle s veganským sýrem a cuketové lasagne. Silvia Beyer je první majitelkou horské chaty v Alpách, která ze svého menu vyřadila…
Přírodní zábavní park Bärenland se nachází pod vrcholem Hory Sonnenkopf (1855 m.n.m) v oblasti téměř nedotčené alpské přírody. Park je vhodný pro rodiny s dětmi, které hledají aktivní turistiku. Ideálním nástupním…
Další zastávkou naší cesty na Tour de France bylo lichtenštejnské knížectví. Vaduz leží na švýcarsko-rakouských hranicích, na pravém břehu Rýna.  Toto přibližně 5ti tisícové městečko je dnes sídlem lichtenštejn…
Toto hlavní město jednoho z „mikrostátů“ sice není tak navštěvované jako třeba Monako nebo Vatikán, ale za výlet určitě stojí. Oficiálně má zhruba 5300 obyvatel, čemuž také odpovídá jeho charakter. Místní populaci…
Hlavní město maličkého knížectví Lichtenštejnska se nachází na švýcarsko-rakouských hranicích, asi 80 km východně od Curychu. Je sídlem panovníka, lichtenštejnského knížete. Má okolo 5085 obyvatel. Hlavní dominant…
5.srpen 2013 Už mám zcestovalou pěknou řádku, ba i světových destinací, ale jak se říká "pod svícnem je největší tma" tak poprvé v životě vyrážim do Alp. Startujeme 5.srpna ráno rychlíkem Excelsior do Chebu, kde…