Články redakce vybrat: vše / nic

Vaduz - malá cesta po malém městě

Vaduzský zámek - pohled od autobusové stanice

Toto hlavní město jednoho z „mikrostátů“ sice není tak navštěvované jako třeba Monako nebo Vatikán, ale za výlet určitě stojí. Oficiálně má zhruba 5300 obyvatel, čemuž také odpovídá jeho charakter. Místní populaci sice zvětšují denně turisté, ale v drtivé většině se jedná o návštěvníky, kteří si prohlídnou místo a do pár hodin odjíždějí pryč, aby si ve svém cestovatelském deníčku mohli odškrtnout další stát. Další skupinou návštěvníků jsou obyvatelé přilehlých rakouských a švýcarských obcí, kteří sem jedou „shopovat“.

Pohled z vyhlídky - za řekou je Švýcarsko

My jsme do Vaduzu vyrazili autem z Feldkirchu. První překvapení nastalo na hranicích. Ačkoliv Lichtenštejnsko není v EU, je členem schnegenského prostoru a tak jsme ani nepředpokládali, že budeme muset na hranicích zastavit. Tato zastávka je však jen formalita. Na otázku kam jedeme, stačilo říct „ fadůc end bek“ a na to, co tam budeme dělat, odpovídáme „šoping“. V podstatě zbytečnost, ale krátká. Pak už se pokračuje pořád po hlavní silnici přes městečka Nendeln a Schan. Člověk si ani neuvědomí, kde obec končí a další začíná a po pár minutách je ve Vaduzu, kde dá trochu práce najít místo na parkování. Centrální „parkoviště“ má kapacitu asi poloviční oproti parkovišti u běžné samoobsluhy v ČR a je hned vedle autobusového nádraží, které také není nádražím, ale spíše zastávkou pro pár autobusů. Na nádraží se poměrně často objevovaly polské autobusy se zájezdy Číňanů a Indů. Nevím, zda to je nějaký trend a obyvatelé těchto velkých zemí chtějí vidět pravý opak jejích obrovské říše nebo se to jen ten den prostě sešlo.

Vaduz leží v údolí řeky Rýn, který je zároveň hranicí mezi Lichtenštejnskem a Švýcarskem. Prvním našim cílem je vaduzský zámek (Schloss Vaduz), který se tyčí nad městem na skále. Cesta k němu je sice dost strmá, ale zvládne ji i dítě. Před cílem cesty je vybudovaná pěkná vyhlídka, z níž je možné si prohlédnout, město, řeku i protější švýcarské vrcholky. Po pravé straně jsou vidět vinice (v obchodě lze zakoupit místní víno i pivo) a v dálce u řeky fotbalový Rheinparkstadion, kde místní reprezentace občas dostává pěkné nadílky od velkých státu nebo vede líté boje s ostatními fotbalovými trpaslíky. O kousek výš nad vyhlídkou je už zámek, který není veřejnosti přístupný a je oficiálním sídlem knížecí rodiny. Je možné vystoupat ještě výše a podívat se na zámek z vrchu.

Vaduzský zámek

Samotné město nepůsobí historickým dojmem a převládají zde spíše moderní budovy obvykle 3-5 podlažní. Zajímavou budovou je parlament (Landtag) v němž zasedá 25 poslanců. Poblíž se nacházejí muzea : Postmuseum, Landesmuseum a Kunstmuseum. O pár desítek metrů na jih je pak ještě katedrála svatého Floriána, což je asi nejvýznamnější kostel ve městě.

Poznámka na závěr: Nezapomeňte, že oficiální měnou je zde švýcarský frank….

Poslední aktualizace: 28.4.2017
Autor: brumla77

Vaduz

Příspěvky z okolí Vaduz - malá cesta po malém městě

Lichtenštejnský Vaduz.
Další zastávkou naší cesty na Tour de France bylo lichtenštejnské knížectví. Vaduz leží na švýcarsko-rakouských hranicích, na pravém břehu Rýna.  Toto přibližně 5ti tisícové městečko je dnes sídlem lichten…
Hlavní město maličkého knížectví Lichtenštejnska se nachází na švýcarsko-rakouských hranicích, asi 80 km východně od Curychu. Je sídlem panovníka, lichtenštejnského knížete. Má okolo 5085 obyvatel. Hlavní dominant…
Okolo Bodamského jezera – 4.část  –  Ze Sankt Gallenu – Vaduz( Liechtenstein) – Bregenz               Další část naší cesty za poznáváním nepoznaného….. byla návštěva Liechtensteina – městečka Vaduzu.Jak známo rod Liechtensteinský vlastnil mnoho majetků jak u nás v naší zemi,zmíním se jen letmo třeba na Moravě Bučovice,Plumlov,Úsov a to n…
5.srpen 2013 Už mám zcestovalou pěknou řádku, ba i světových destinací, ale jak se říká "pod svícnem je největší tma" tak poprvé v životě vyrážim do Alp. Startujeme 5.srpna ráno rychlíkem Excelsior do Chebu, kde…
Články redakce
 Příběh holčičky Heidi, která zůstala bez rodičů a složitě si hledá vztah ke svému dědovi žijícímu na horské salaši ve švýcarských Alpách, zná celý svět. Také v Česku je tato…
Säntis je jistě bezkonkurenční výhledový bod, ze kterého jistě přehlédneme notný kus Švýcarska. Vrchol je bohužel zdevastovaný stavbou betonového komplexu budou a obří retranslační stanice.…
3.část - Okolo Bodamského jezera– Säntis - nejvyšší vrchol Appenzelských Alp...               V Sankt Gallenu,kde jsme po…
Auto jsme zdarma zaparkovali u městského koupaliště ,odkud vede pěkná udržovaná turistická cesta soutěskou podél vody. Nedávno zde proběhla údržba okolních srázů ,všetně cesty a poskytla tím  nádherné pohledy na vypínající se skalní útvary vysoko nad soutěsku. Po průchodu soutěskou potok ostře uhýbá vlevo , do strmého ,divokého údolí a protéká neprůchodnou skalní bránou. Pohodl…
Rätikon (Prattigau), Švýcarsko 6. až 9. července 2005 „Populární a velmi vyhledávané pohoří leží na severní hranici Švýcarska. Vymezení pohoří je dáno na severu hranicí s Rakouskem a …
Články redakce
Chcete nadchnout děti pro zimní sporty? Zkuste rakouské Alpy. Najdete tam totiž ideální podmínky a pro vzbuzení zájmu o pohyb na sněhu je jarní dovolená na horách  jako stvořená. Všichni ví…
Velmi pěkná ,ne příliš dlouhá ale přesto náročná tůra na méně známý vrchol Bocksberg 1461m/m Parkování je možné u kostela v obci Ebnit odkud vede značená turistická cesta směr Bocksberg. Na konci obce, na křižovatce odbočit vlevo a pokračovat kolem ocelových zábran proti padajícímu kamení pohodlnou lesní cestou cca 2 km vzhůru do kopce k rozcestníku u Hinterbergalpe. Zde pokrač…
Chur je nejstarším Švýcarským městem. Dnes má něco kolem 33 000 obyvatel a je největším městem kantonu Graubunden. Město se nachízí na břehu eky Rýn v místě kde se řeka po nedalekém soutoku Předního a Zadního Rýna stáčí na sever a volně plyne dále do Bodamského jezera. Město je výborně dopravně dostupné, po železnici je vzdáleno jen 74 km od Curychu. S jihem a severozápadem…
Jezero Caumasee s nádherně tyrkysově zelenou vodou se nachází ve švýcarském kantonu Graubünden uprostřed jedlového lesa nedaleko vesnice Flims. Jezero je dostupné pěšky nebo lanovkou. Pěšky se k jezeru dostanete z…
Alberschwende- Bregenzerwald - Vorarlberg - RakouskoParkování zdarma je u sportovního areálu v Alberschwende, odkud vede pohodlná cesta až k vodopádu. Pouze při sestupu a výstupu podél vodopádu je cesta poněkud ná…
Předchozí díl cestopisu naleznete tady. Dále máme jasno, pojedeme ještě více na západ, zkrátka tam, kde končí Rakousko a dále je jen moře. To rakouské je sice pomenší, ale splňuje hlavní, nevidíš za horizont. A m…
Díl předchozí je k nalezení zde. Předně chci ozřejmit jedno, nemám mezery v geografii. Totiž moře v Rakousku je samozřejmě Bodamské jezero, jak jistě neuniklo pozornému čitateli. A nakonec nemají jen jedno, za dr…
Hlavné mesto rakúskej spolkovej KRAJINY Vorarlbersko Bregenz.Dá sa sem dostať autom alebo vlakom priamo z Viedne. Mesto, ktoré ma dávnu históriu, ktorá siaha až do obdobia Keltov.Bol tu v 7 storočí vybudovaný…
VORARLBERG jedna z nejkrásnějších zemí Rakouska a jedna z nejkrásnějších oblastí na světě. Najdete zde vyžití jak v létě tak v zimě. Horké dny prožijete osvěžením v horských říčkách,…
  Jedeme autem z Bregenzu s koly, do kempu Bregenzerach v Bozenau u Doren. Parkoviště je zdarma u cyklostezky  na bývalém nádraží (http://www.camping-bregenzerache.at).   Vyzkoušeli j…
1. a 2. den K chatě Grass Hütte jsme dorazili 19.8. zhruba o půl čtvrté. A to po klikatých, strmých ale udržovaných silničkách od vesnice Egg. Chata stála v Podhůří kulaté Hory Tristenkopft a Hory Winterstaude. Bohužel první dva dny bylo velice vlhko a zamračeno, proto jsme se pohybovali pouze v blízkém okolí naší chaty. První den jsme pozorovali, co zde roste a žije. Přímo…
Pokud navštívíte Bodamské jezero, byla by velká chyba si ho neprohlédnout z ptačí perspektivy. Hora Pfänder je sice při své výšce 1062 m.n.m sice jen „menší kopec“ v porovnání s ostatními vrcholky v širším okolí, …
Bodamské jezero -  to byl první z cílů naší cesty na Tour de France, která vrcholila  horskou etapou pod Švýcarským Verbierem. Bodamské jezero leží na Rýnu na hranicích Švýcarska, Německa a Rakouska. …
Do soutěsky Engenloch. Ležící u městečka Hittisau . Zaparkovali jsme zdarma a pohodlně na náměstí u kostela. Rozcestník na náměstí nám udal směr. Nejdříve po místní komunikaci a následně pak turistickou pěšinou  p…
Pohled z Lindau-Hoyerberg na německé jezero Bodensee. Bodensee je druhé největší jezero v Alpách. Do jezera přitéká a odtéka řeka Rýn. Hranice mezi Německem…
Ideme k Bodamskému jazeru,ktoré sa sa nachádza na hornom toku rieky Rýn a na hraniciach medzi Nemeckom, Švajčiarskom a Rakúskom.Dostaneme sa sem autom,vlakom aj autobusom.Najlepšie do mesta Bregenz. Bodamské…
Největší zábavný park Švýcarska Connyland se nachází nedaleko Bodamského jezera v obci Lipperswil necelých 20 km od města Kostnice. Connyland nabízí spoustu atrakcí. Na své si přijdou děti i dospělí. Naleznete zde…