jircak

Počet přečtení příspěvků: 2 434 604

Příspěvky uživatele jircak

Počet příspěvků: 141

Český kras - cca 15 km trasa: Dobřichovice – Karlík (obec) – Vonoklasy - zřícenina hradu Karlík - Mořinka - Karlštejn, 1. karlštejnský mikropivovar Karlíček a Dům hodin
Asi před 3 týdny jsme se byli projít z Dobřichovic do Řevnic. Tehdy jsme šli pohořím Hřebeny. Pohled přes trať a údolí Berounky na protější svahy se nám tak zalíbil, že jsme si řekli, že…
Před námi je pár hezkých podzimních dnů. Pondělí jsme si užili s partou, dnes jdeme sami. Zvolili jsme cca 12 km dlouhý výlet, tentokrát přes kopeček - to je přes pohoří Hřebeny, které jsou…
S kamarády jsme se vydali na podzimní výlet do míst, kam jsme se chystali už delší dobu. Až teď nám to konečně vyšlo. Celá trasa měří jen něco přes 13 km. Vzhledem k tomu, že jdeme proti…
Když jsem se konečně dostala k tomu, abych si udělala pořádek ve fotkách i v dokumentech, tak jsem zjistila, že jsem nedodělala trasu naučné stezky podle poslední plzeňské řeky, a to jich má Plzeň vlastně pět. To …
Vloni jsme zde byli se podívat. Bohužel jsme nedaleko projížděli v pondělí, kdy byl zámek Jezeří uzavřen. Letos jsme to naplánovali lépe, abychom prohlídku zvládli. Tentokrát jsme měli čas, tak jsme si udělali i m…
Zhruba polovina této 16 km km dlouhé trasy vede podle říčky Chomutovky přírodní památkou Bezručovo údolí. Chomutovka prameni severně od Hory Svatého Šebestiána, v…
Když už jsme si prošli Spálené Poříčí, rozhodli jsme se projít si i tuto trasu. Je zhruba 12 km dlouhá. Začíná a končí u zastávek autobusu. Větší část vede po lesních cestách CHKO Brdy, z Hořehled vede po naučné stezce, chvíli po asfaltu, později po pěšině v blízkosti řeky Bradavy. Celá trasa vede převážně z mírného kopečka, celkem se klesne 262 metrů, nastoupá jen 55 metrů, ne…
Když jsme byli před dvěma lety na dovolené na Božím Daru, rozhodli jsme se udělat společný výlet na rozhlednu na Fichtelberg. Společný, to znamená s našimi mladými – se synem, jeho manželkou a 9 měsíčním synkem. I…
Přesně před dvěma lety, v květnu 2017 jsme si na pár dnů zajistili ubytování na Božím Daru. Mimo jiné jsme se těšili i na to, že se…
Tato trasa začíná i končí u vlakové zastávky. Ve většině případech vede po značených turistických trasách. Tam, kde není značená trasa, je odbočka vyznačena šipkou. Je dlouhá necelých 14 km, je však nutno zvládnou…
Skoro 20 km dlouhá mírně zvlněná trasa, které vede v lesích severně od Plzně a zajímavým údolím Berounky. Tato trasa je dostupná prostředky MHD, na trase je i vlaková zastávka. Existují i kratší varianty. Vede po …
Přibližně 6 km dlouhá okružní trasa v Javořích horách cca 13 km severně od Broumova. Začíná a samozřejmě končí na konci obce Ruprechtice.Nechtěli jsme jít po stejné cestě nahoru i zpátky, proto jsme zvolili na ces…
Při prvním výletu v Broumovských stěnách jsme museli oželet trasu na Supí hnízdo, protože tam hnízdili sokoli. Bylo to hlavně proto, že zde bylo o volných dnech strašně lidí a sokoli by neměli klid. V úterý cedule odstranili – ponechali je pouze na cestě k Lesnímu divadlu. A také to tam hodně zatarasili. Navíc umístili cedulky, které nabádali ke klidu. Doufám, že to budou lidi …
První výlet v Broumovských stěnách se nám moc líbil, proto jsme se rozhodli zde zde strávit další den naší dovolené a projít si i severní polovinu této nádherné národní přírodní rezervace, plné pískovcových skalních měst i jednotlivých věží a skalních útvarů s hlubokými roklemi a dalekými výhledy do okolí. Tentokrát jsme vyjeli autem na parkoviště Hvězda a vydali se na severní …
Broumovské stěny jsou národní přírodní rezervace. Je to přibližně 10 km dlouhý hřbet, který se táhne od severu (Honský Špičák) k jihu (Božanovský Špičák). Lze říct, že odděluje od sebe Polici nad Metují a Broumov. Jsou to kvádrové pískovce, které tvoří skalní bludiště, i jednotlivé věže a útvary, mezi kterými jsou hluboké rokle. Umožňují nádherné výhledy do okolí. Toto je jedna…
V této oblasti jsme si během naší dovolené udělali okružní vycházku zhruba 12 km dlouhou, při které jsme navštívili značnou část ze zajímavostí této oblasti. Trasa vedla pouze po značených turistických trasách. I …
Necelých 60 km dlouhá okružní trasa okolo Novomlýnských nádrží s celkovým převýšením 386 metrů. Vede převážně po cyklotrase. Vyjimka je mezi Šakvicemi a Pavlovem, kde jsme jeli po turistické trase. Na několika mís…
Zhruba 40 km dlouhá okružní trasa přes vinařské obce Mikulovské vinařské podoblasti do Mikulova s celkovým převýšením 383 metry. Protože jsme o dovolené v Drnholci, začínáme ji právě tady. Celá trasa vede po znače…
Příjemná, zhruba 4 km dlouhá procházka podél části říčky Vrchlice. Tato říčka pramení zhruba 10 km na jih od Kutné Hory a vlévá se do řeky Klejnárky u obce Nové Dvory, přibližně 5 km východním směrem od centra měs…
Tohle je už skutečně poslední výlet. Už však ne společný, ale náš soukromý. Máme před sebou celý den volna. Odlétáme až večer. U moře celý den nevydržíme, v Ciutadelle se nám líbilo, ale prošli js…
Je to naše společná poslední, a dokonce nejkratší trasa našeho celotýdenního putování. Tentokrát jsme šli po 7. etapě…
Trasa vede v jižní části ostrova Menorca po 14.a 15. etapě okružní trase Camí de Cavalls. Tato 16 km dlouhá tr…
Naše čtvrtá trasa naší dovolené vede v jihozápadní části ostrova Menorca téměř po celé 12. a 13. etapě pobřežní okružní trasy Camí de Cavalls, která je rozdělena do 20 etap v délce od 5 do 14 km. Naše trasa je při…
Třetí trasa naší dovolené na Menorce vede v severozápadní části ostrova – na sever od Ciutadelly. Tentokrát nám cestovka doporučila projít celé dvě z 20 etap pobřežní trasy Camí de Cavalls - 9. a 10. trasu. Prakti…
Tato druhá trasa naší dovolené vede ve východní části ostrova, severně od Mahonu. Vede po 2. a větší části 1. etapy pobřežní okružní trasy Camí de Cavalls, která je rozdělena do 20 etap. Celou trasu za týden projí…
Toto je první trasa na naší dovolené - vede v severní části ostrova (na sever od Es Mercadal) po 5. etapě z dvaceti, na které je ro…
Pohybovali jsme se na Rokycansku, měli jsme chvilku času a tak jsme toho využili k výletu na vrchol Žďár, který neustále odněkud vidíme, ale ještě jsme ho nezdolali. Okolo vrcholu je 25,5 ha velká přírodní rezervace Žďár. Je to skalnatý kopec s kamenným mořem, s přirozenými i suťovými porosty, převážně bukovými, kde se hojně vyskytují lišejníky. Součástí rezervace je i žďárské …
Když jsme letos vyrazili na Moravu, moc jsem si přála zajít se podívat do Macochy a do Punkevní jeskyně. Naštěstí jsem se včas dozvěděla, že je lepší si rezervovat místa i pro jednotlivce, že často jsou prohlídky …
Při našem putování Moravou jsme se na pár dnů zastavili v Lednici. Při naší podzimní návštěvě Moravy jsme projížděli Lednicko – valtickým areálem. Z časových důvodů jsme vzdálenější objekty museli vynechat. Nyní j…
Když už jsme zvládli víc jak 100 km dlouhou trasu z Bumbálky podle Rožnovské Bečvy do Přerova, musíme cyklostezku Bečva dojet až k soutoku s Moravou. Zvláštní je, že z Přerova vede podle Bečvy jen turistická trasa…
stránka 1 z 5

zpět na profil uživatele jircak