Moje oblíbené
 Travel blog Ústí nad Orlicí Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Ústí nad Orlicí

Zveme vás do Ústí nad Orlicí, regionální křižovatky cyklostezek. Vhodné jsou pro kola i koloběžky a jejich kvalitní povrch umožňuje příjermnou jízdu na in-line bruslích a koloběžkách. Za návštěvu stojí relaxační park u kostela s meditační kaplí, secesní Hernychova vila, rozhledna na Andrlově chlumuaquapark nebo krytý bazén se slanou vodou. Poznejte Ústí nad Orlicí. TIP: Terénní koloběžky České Petrovice

Trasy Ústí nad Orlicí a okolí (209)

Choceň - Kostelec nad Orlicí

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Choceň, Tyršovo náměstí Asfalt 0,0 km
  Vycházíme z náměstí (foto 1) směrem k nádraží.
číslo 2 Choceň, most Asfalt 0,6 km
  K tomuto rozcestí se dostaneme také od nádraží podchodem a přes park. Od rozcestí po proudu Tiché Orlice (foto 2).
číslo 3 U Prokopa 1,5 km
  Rozcestí se zelenou značkou za podchodem pod tratí, který má zajímavý přístup (foto 3 a 4). Začneme stoupat nejdříve na Homoli (výhled foto 5), poté na Zítkov.
číslo 4 Zítkov (foto 6 - 8) 3,2 km
  Valy a zbytky zříceniny hradu.
číslo 5 NS Dívčí doly 3,7 km
  Tady je možno buď dál po červené značce, nebo po naučné stezce. Zde vyznačená trasa je podle naučné stezky. Bloudění se nebojte, jde se po široké cestě a značek je dost.
číslo 6 Lom Hlavačov 4,2 km
číslo 7 Darebnická studánka 5,1 km
  K ní se musí před rybníkem odbočit vpravo, je na dohled. S ní i lavičky (foto 9 - 12).
číslo 8 Hradiště Darebnice 6,3 km
  A jsme zase na červené značce (foto 13). Projdeme kolem valů hradiště (foto 14 a 15) a sejdeme do osady Darebnice (foto 16).
číslo 9 Darebnice Asfalt 6,8 km
  Následuje asfaltová vložka přes Chloumek (foto 17) otevřenou krajinou (foto 18 a 19) do Plchůvek (foto 20 - 23).
číslo 10 Plchůvky Asfalt 10,6 km
  Na chvilku se k nám přidá modrá značka, té si nevšímáme. Stále ještě po červené.
číslo 11 Korunka (foto 24 - 28) Asfalt 13,7 km
  Zleva se k nám přidá zelená značka, tou se brzy začneme řídit.
číslo 12 Čermná nad Orlicí, nádraží (foto 29) 14,2 km
  Nejdříve společně s červenou značkou lesem (foto 30). Na kraji lesa se zelená osamostatní a přes pole (foto 31 a 32) dojdeme do Čermné nad Orlicí.
číslo 13 Čermná nad Orlicí (foto 34) Asfalt 15,4 km
  Projdeme obec, přes most nad Tichou Orlicí (foto 35) a do Velké Čermné.
číslo 14 Velká Čermná 16,8 km
  Za vesnicí vstupujeme do lesa (foto 36). Krásná, pohodlná lesní cesta (foto 37 a 38) nás dovede nad Zdelov.
číslo 15 Nad Zdelovem (foto 39 a 40) 20,1 km
  Místo s výhledem a pak už opět do lesa.
číslo 16 Sklenářka Asfalt 21,3 km
  Rekreační středisko ukryté v lesích (foto 41). Pokračujeme ještě chvíli lesem a brzy se nám odkryje pohled na Častolovice (foto 42) a Kostelec nad Orlicí (foto 43).
číslo 17 U Háječku Asfalt 23,4 km
  Zprava se k nám přidá modrá, společně nás obě značky vedou k mostu přes Divokou Orlici.
číslo 18 Most přes Orlici Asfalt 24,7 km
  Můžete jít přes koleje rovnou na náměstí, ale pokud vám zbyly nějaké síly, vemte to ještě vpravo podél řeky (foto 44).
číslo 19 Pod Lipovou strání Asfalt 25,6 km
  Krásné místo s kapličkou a studánkou (foto 45 a 46). Krásně je i nahoře na stráni. Odtud už po červené značce do centra.
číslo 20 Kostelec nad Orlicí, náměstí Asfalt 26,8 km
  Konec trasy
1-Choceň, náměstí
1-Choceň, náměstí  •  Fotografie (47)  • Foto: HonzaC8

Tentokrát si poněkud protáhneme svaly a dáme si trošku delší pochod, než bývá běžně zvykem. Tato trasa měří přes 26 km, což může leckomu připadat příliš. Ale je možné si ji zkrátit díky tomu, že její větší část v podstatě kopíruje železniční trať se zastávkami. Na druhou stranu, vede terénem pohodlným, bez velkých kopců a překážek, takže se ty kilometry dají celkem dobře zvládnout. Odměnou za námahu je turistovi příjemná, klidná krajina, občas s nějakou zajímavostí, občas s výhledem a protože vede hodně lesem, v sezóně se tu nacpete borůvkami nebo nasbíráte spoustu hub (pokud se vám s nimi bude chtít ovšem tahat).

2-Tichá Orlice v Chocni

Trasu začneme na Tyršově náměstí v centru Chocně, necháme se vést červenou značkou k Tiché Orlici k parku u choceňského nádraží. Přijedete-li sem vlakem nebo autobusem, znamená to projít podchodem pod nádražím a k té Orlici dojdete oním parkem. Zde od rozcestníku jdeme po proudu řeky na kraj města, podejdeme železniční trať do Náchoda a jsme na kraji lesa. Po červené vystoupáme k valům bývalého hradu Zítkov, pak chvíli dolů a zase nahoru. Narazíme na ukazatele Naučné stezky Dívčí doly a zde máme na výběr. Buď jít po této stezce kolem krásného rybníka s tzv. Darebnickou studánkou nebo odečíst cca 1,5 km z délky trasy a pokračovat po červené. Obě cesty se později zase spojují. Osobně tu zacházku k rybníku doporučuji, je tam moc hezky.

3-U Prokopa
3-U Prokopa  •  Foto: HonzaC8

Po spojení cest jdeme přes bývalé hradiště Darebnice do stejnojmenné osady. Odtud následuje úsek asfaltový po nefrekventované silnici přes Chloumek, Plchůvky a Korunku k nádraží Čermná nad Orlicí. To je poslední možnost, jak využít veřejnou Dopravu (případně pokračovat po červené dál do Borohrádku, viz https://www.turistika.cz/trasy/cermna-nad-orlici-tyniste-nad-orlici). Od nádraží si začneme všímat značení zeleného. To nás dovede do Čermné nad Orlicí, přejdeme Tichou Orlici a jsme ve Velké Čermné. Dál už to bude jen cesta lesem, ale nádherným. Projdeme kolem rekreačního střediska Sklenářka a za chvíli jsme na okraji Kostelce nad Orlicí. Sejdeme k železniční zastávce Kostelec nad Orlicí město. Zelená a modrá značka nás vedou ulicemi rovnou k náměstí, ale jestli můžu ještě něco doporučit, vezměte to před tratí a mostem přes řeku raději Doprava podél řeky proti jejímu proudu. Dojdete k velice hezkému místu Pod Lipovou strání, kde je penzion, kaplička a studánka. A kdyby se vám chtělo vylézt ještě nahoru...

Do centra města nás odtud dovede červená značka, za řekou společně se žlutou. Náměstí poskytne možnost občerstvení a pak už vesele domů.

Poslední aktualizace: 25.2.2015
Autor: HonzaC8

Choceň

Příspěvky z okolí Choceň - Kostelec nad Orlicí

MĚSTO CHOCEŇ
Město Choceň se rozkládá na obou březích řeky Tichá Orlice. Choceň leží přibližně 40 kilometrů východně od krajského města Pardubice, 17 kilometrů jižně od Rychnova nad Kněžnou. Počátky osídlení Chocně a jejího o…
Předminulou neděli jsme se vydali chytat první pořádný turistický bronz do okolí Chocně. Hlavním cílem bylo zase jednou po letech navštívit působivé poutní místo Homol, ale cestou nás čekala i řada dalších památek a zajímavostí. Z choceňského náměstí jsme se vydali po žluté turistické značce směrem na Nasavrky, první zastávkou byla po 2,5 km obec Hemže, které dominuje krásný…
Choceň leží ve Východních Čechách, severovýchodně od města Vysoké Mýto. Město se rozkládá na březích řeky Tichá Orlice a na okraji skalnatého údolí přírodního parku Peliny. V parku najdeme až 35 metrů vysoké ska…
Informační centrum se nachází v centru města na hlavním Tyršově náměstí v přízemí Radnice, v níž sídlí Městský úřad. Kontakt: Informační centrum města Choceň, Tyršovo náměstí 301, 565 15 Choceň telefon: 465 461 …
Nachází se na Tyršově náměstí v historické části města. Je zdejším nejvýraznějším objektem. Původně zde byla dřevěná rychta. První radnice zde byla postavena v letech 1564-56. Později pak…
Jak už jsem někde určitě uvedl, smírčí kříže patří k nejzajímavějším a nejtajemnějším památkám, se kterými se – nejen - na našem území můžeme setkat. Stojí většinou osamoceně a  tiše…
V městě býval dříve nejspíš dřevěný kostel, později snad částečně zděný, renesanční. Kostel však několikrát vyhořel (1602, 1659, 1725). Nový kostel byl vybudován v l. 1728-33. Orientovaná barokní stavba s hlavn…
  Oficálně se zove Tyršovým náměstím a je ozdobou historického jádra města, které dnes obývá více jak 8.5 tisíce obyvatel. Jeho mírně lichoběžníkovou plochu o stranách 50 x 60 m v minulosti ohraničovala…
Procházíte - li historickým centrem města, jeho upravené zeleně, tvoří ho Tyršovo náměstí. Jednou z největších architektonických památek je zdejší novorenesanční radnice a 24 metrový barokní morový sloup. Na levém…
  Kostelů se samostatně stojící zvonicí jsem dosud na svých cestách mnoho nespatřil. Pokud si matně vzpomínám, tak kromě Chocně snad jen ten letohradský. Předchůdcem dnešního choceňského chrámu byl dřevěný kostelík, který v těchto místech stával už od poloviny 14.století. Bohužel celkem třikrát vyhořel (naposledy roku 1725) a tehdy z jeho areálu zůstala stát jen více jak třicet…
Tato mohutná třípodlažní barokní Zvonice s bání zde byla posatvena v letech 1702-03 M. Rosim. Český nápis na věži pochází z roku 1736. Vytváří jednu z dominant města. Spolu se špitálem a barokním děkanstvím tvoří malebný architektonický celek. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.47 Vysokomýtsko a Skutečsko/B3
Tyršovo náměstí tvoří historické centrum města a má čtvercový půdorys. Původní domy na náměstí bývaly dřevěné se starodávným podloubím a teprve později byly stavěny jako kamenné s průčelím.…
Turistická trasa vychází z Tyršova náměstí v Chodni a směřuje ulicemi města po červené znače k rozcestí U mostu, kde přejde řeku Tichou Orlici. Zde přesedlá na zelenou značku, kterou bude…
Hlavní turistické rozcestí města. Prochází tudy červeně, zeleně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem údolím Tiché Orlice na Peliny, Hradníky a Brandýs nad Orlicí, druhým směrem na Plchůvky a Borohrádek. Zelená pak k vlakovému nádraží, na Hradníky a přes Oucmanice do Brandýsa nad Orlicí, opačně pak na Čertův dub a Horní Jelení. Žlutá parkem k nádraží, na Bor a do Vysokého Mýta,…
Na výlet míříme do Chocně, města ležícího na Tiché Orlici, které neskutečně hospodářsky expandovalo v polovině 19. století díky stavbě železniční trati z Prahy do Olomouce a také vynikajícímu hospodaření majitelů …
Na choceňském náměstí si na rozcestníku najdeme červenou turistickou značku vedoucí do Ústí nad Orlicí, je to odtud 19,5 km. Po ní půjdeme skoro celou cestu, ale v závěru značku změníme. První zastávkou mají být …
Nachází se za choceňským zámkem na levém břehu Tiché Orlice. Tento rozlehlý více jak sedmnáctihektarový park se vyznačuje volným uspořádáním zeleně s mnoha palouky, alejemi a průhledy. Do této podoby byl upraven p…
Pěkný zámek, který je veřejnosti přístupný, stojí na levém břehu řeky Tiché Orlice ve městě Choceň v Pardubickém kraji. Zámek je patrový čtyřkřídlý objekt. U zámku je rozlehlý anglický park…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní přepážkaČD centrumčtečka in-karetvýdej in-karetplatba platební…
Na okraji Chocně, na Orlickém nábřeží, stojí rodinná vila, které místní říkají Kočičí dům. Důvod je prostý, s manžely Tauberovými zde žije okolo 75 koček a kocourů (nejvyšší stav tu pamatují 101 kočičích kluků a…
Východočeské mesto Choceň leží v kotline na rieke Tichá Orlice asi 10 kilometrov západne od okresného mesta Ústi nad Orlicí. Mesto má nadmorskú výšku 290 metrov a má približne 8800 obyvateľov. Choceň sa ako obec …
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/XXIV-4s.htm Další trasy naleznete také nahttp://ondra-pdvyv.wz.cz Zajímavé informace k trase najdete v Průvodci k průvodci III:http://ondra-pdvyv.w…
Nenáročná vycházka začíná na železniční stanici v Chocni a vede choceňským zámeckým parkem, přes Tichou Orlici do centra na Tyršovo náměstí a dále až na kruhový objezd a nad ním stoupá…
Nedlouho po návratu z dovolené jsme si dopřáli další pěkný výlet ve výjimečně trochu lidštějším počasíJ Zajeli jsme si do Chocně a vydali se hned od nádraží po zelené turistické značce přes rozcestí Peliny (1 km) …
Nachází se východně od vlakového nádraží, v těsné blízkosti autobusových stanovišť. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená vede jedním směrem na rocestí Peliny, dále na Hradníky …
Blízkost obou měst a jejich propojení turistickou trasou (a cyklostezkou) malebným údolím Tiché Orlice přímo vyzývá k nenáročné odpolední procházce. A když se nedávno objevila na nových mapá…
Přírodní park Peliny se rozkládá na východ od choceňského zámku a vytváří ideální místo pro rodinnou rekreaci místních i "přespolních". Státní přírodní rezervace Peliny má rozlohu 3,31ha, ale pro návštěvníka je těžké odhadnout, kde přesně rezervace začíná a končí. V zákrutech Tiché Orlice se skrývají nádherné skály, ale i pěstěný park se stoletými stromy a sportovní i rekreační objekty. Až 35m Vysoké, strmé opukové …
   Naším dalším cílem je Choceň, kam přijíždíme odpoledne vlakem z Litomyšle. Toto středně velké město je důležitým železničním uzlem a má docela zajímavé vlakové nádraží : budova starého nádraží v…
Přírodní rezervace Peliny se nachází na pravém skalnatém břehu v posledním meandru Tiché Orlice před Chocní. Pěkný pohled na 35 metrů vysoké a až 40 metrů široké skalní útvary z opuky (písčitých slínovců) se nas…