Praha

více o Praha

Partner lokality

Objevujte Prahu s námi!

S mapami a průvodci Prague City Tourism budete v Praze jako doma. Navštivte náš web a informační centra, nechte se inspirovat a užijte si Prahu naplno.

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Praha
Články redakce vybrat: vše / nic

Svatý Václav - ochránce České země

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Do kláštera sv.Anežky na Starém městě. Ke klášteru se dostaneme buď od autobusu 133 ze stanice Řásnovka nebo ze Staroměstské stanice metra kolem Maislovy synagogy ke Španělské synagoze. Zde si můžeme prohlédnout sochu Kafky od sochaře J.Róna. A pak se dáme k Haštalu.Případně přijedeme osobním autem a potom doporučuji zaparkovat buď v podzemních garážích obchodního domu Paládium nebo Kotva.Odtud se dáme směrem ke kostelu sv.Haštala - původně gotické stavbě po požáru v 17.století barokně přestavované.

Podívat se na výstavu Svatý Václav - ochránce České země , která byla 19.12.2008 otevřena v klášteře sv.Anežky.

Klášter sv. Anežky byl založen za vlády krále Václava I. a patří k nejstarším gotickým stavbám v Praze. Bohužel od 16. století byl v troskách. V 19. století zde byly byty chudiny. Prřoto v době asanace Josefova pražští radní chtěli zbourat i tento klášter. Vznikl však spolek na jeho obnovu, který zabránil jeho úplné likvidaci, ale nedokázal realizovat rekonstrukci. To se povedlo až v 2.polovině 20.století. V roce 1978 byl prohlášen národní kulturní památkou a v roce 1980 byla v jeho prostorách první expozice Národní galerie.

Výstava Svatý Václav - ochránce České země bude otevřena do 8.3.2009 a je věnována 1100 výročí narození Svatého Václava. Je umístěna v přízemí kláštera (doufejme, že nepřijdou povodně) a jsou zde umístěny nejen unikáty vyobrazení světce, ale i věci spojené s jeho osobou jako svatováclavská přilbice nebo meč.Mnohé z vystavených památek měli návštěvníci možnost shlédnout naposled v roce 1929 k 1000 letí jeho smrti (datace církevní).

Jelikož bydlím v Praze tak jsem ubytování neřešila. Najedla jsem se v Restauraci U dvou koček, kde je polední menu za přijatelné ceny a točí dobré pivo.

Nelíbilo se mi chování ostrahy, které mého známého poslala kvůli batohu do šatny, ale vůbec se nenamáhala ukázat, kterým směrem je šatna. Naopak se mi líbilo uspořádání výstavy a líbí se mi její doprovodný program- viz oficiální www stránky Národní galerie.

Možná by přímo na výstavě mohlo být více informací o místech, kde jsou kostely sv.Václava a jeho vyobrazení.

Důchodci platí 60Kč. A je možné si koupit Katalog za necelých 1000Kč.

Poslední aktualizace: 2.2.2009
Autor: hanaanna

Praha

Příspěvky v okolí Svatý Václav - ochránce České země

Židovské muzeum v Praze vzniklo roku 1906. Jeho účelem bylo zdokumentovat historii, tradice a zvyky židovského obyvatelstva v Čechách a na Moravě, a to především kvůli právě probíhající asanaci pražského židovskéh…
Tak jako je Paříž, hlavní a největší město Francie, významné centrum evropské kultury, vzor životního stylu a elegance, tak i tato ulice je něčím podobným pro Prahu. Tato výstavná a elegantní ulice spojuje Staromě…
Marek Mardochai Maisel (1528 - 1601), byl velmi bohatý občan židovského ghetta, který finančně podporoval císaře Rudolfa II., české stavy i židy i v cizině. Právě on vystavěl v této ulici synagogu, která je po něm…
Židovské město pražské, zvané též Josefov, se rozkládalo v severozípadní části Starého Města, od něhož bylo odděleno zdmi a branami. V letech 1896-1911 byl starobylý Josefov s mnoha renesančními a barokními domy r…
K odjezdu vlaku se dostavíme na poslední chvíli - jen nastoupíme do vlaku, pískají odjezd! Jedeme za různými zážitky do Prahy, nedávno jsme totiž dostali knihu Skvosty Prahy, kde jsme našli dost zajímavých mís…
Staronová synagoga stojí v Praze Na starém městě, v Červené ulici a je to jedna z nejstarších a nejcennějších evropských i světových židovských památek. Nejstarší synagoga ve střední Evropě která slouží bohosluž…
Je to největší pražský Evangelický kostel zasvěcený Spasiteli (Salvator = Spasitel). Stavba kostela Sv.Salvátora byla politickou událostí, příznačnou pro napětí v českém předbělohorském státě. Ke stavbě kostela př…
Za císaře Josefa II. nastalo mnoho změn v celém státě, ba i ve společenském postavení Židů. Císař Josef II. odstranil potupné znamení žlutého kolečka, jež museli nositi Židé na pravém…
Staroměstská radnice vznikla v roce 1338 za vlády Jana Lucemburského. Základem radnice se stal gotický dům k němuž byla roku 1364 přistavěna mohutná věž. Na její jižní stranu pak v roce 1410 přibyl Orloj. Staroměstská radnice je spojena s nejvýznamnějšími událostmi země.
U stěny Staroměstské radnice na Staroměstském náměstí v Praze najdeme v dlažbě dvacet sedm bílých křížů. Je to památka na popravu 27 českých pánů,  která se konala právě na tomto místě dne 21. Červn…
Pomník mistra Jana Husa na Staroměstském náměstí v Praze Pomník mistra Jana Husa stojí na Staroměstském náměstí v Praze. Byl odhalen v roce 1915 k pětistému výročí jeho upálení. Autorem je sochař Ladislav Jan Šaloun, který zvítězil ve veřejné soutěži. Stavba byla financována z veřejné sbírky. Mistr Jan Hus se dívá směrem k Týnskému chrámu,…
Roku 1338 vydal panovník Jan Luxemburský privilégium o vlastnej Radnici. Obec kúpila jeden mešťanský dom pre účely Radnice. Roku 1364 bola k Radnici pristavaná mohutná hranolová veža 69,5 metrov vysoká. Neskôr, v roku 1410 bol na jej južnej strane umiestnený Orloj. Roku 2010 oslavoval 600. výročie. Vstupné na vežu je 100 Kč, študenti 50 Kč. Na vrchol veže sa dostanete…
Pražský orloj je jednou z nejvyhledávanějších památek v Praze. Za rok ho navštíví tisíce turistů, kteří přijíždí z různých koutů světa kochat se jeho krásou. Naleznete ho na jižní straně Staroměstské radnice v Praze   Pražský orloj vznikl roku 1410 kdy královský hodinář Mikuláš z Kadaně vytvořil tento hodinový stroj, který umožnil číst čas…
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
Myšlenku o postavení pomníku Janu Husovi vyvolal kníže Karel Schwarzenberk na zasedání českého sněmu v listopadu 1889, když se neuctivě vyjádřil o husitech jako o bandě lupičů a žhářů, neboť takto vstoupil do disk…
Nejrozsáhlejší městká památková rezervace v České Republice.
Na tomto místě stával už v 11. století románský Kostelík, který byl nahrazen v druhé polovině 13. století za raně gotickou stavbu. Ve které kázal Konrád Waldhauser - kritik církevních mravů. Teprve v 14. století b…
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
Jedna z bran opevnění Starého Města Pražského. V nynější neogotické podobě patří spolu s přilehlým Obecním domem k symbolům hlavního města. Současný vzhled ale pochází až z období let 1878-86, kdy byla přestavěna pod vedením Mockera
Prašná brána stojí na svém místě už od 13. Století. Říkalo se jí Horská (podle Kutné Hory) nebo Odraná, současné jméno má od 18 století, kdy byla využívána jako skladiště střelného prachu. V roce 1757 při pruském obléhání byla hodně poškozena, ale koncem 19. a začátkem 20. století byla opravena. Vnější výzdobu tvoří sochy panovníků , světců, Ježíše Krista, Panny Marie,…
Karlův most je nejstarší pražský most a je to jedna z našich nejvýznamějších památek.
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Název nese od roku 1848 podle raně barokního pomníku sv.Václava, původně Koňský trh. Vzniklo při založení Nového Města 1348. 1786-89 na náměstí dřevěné divadlo (Bouda), 1848 sloužena u pomníku sv.Václava mše, po…
Do roku 1852 zakoupen pozemek bývalé solnice u řetězového mostu, v roce 1862 tu bylo postaveno Prozatimní divadlo pro 990 diváků (V.I.Ullmann), v roce 1868 položen základní kámen k novostavbě podle novorenesančn…
Prostor pozdější Zlaté uličky byl původně součástí opěvnění severní strany Pražského Hradu, vystavěného B. Riedem na konci 15. století. Prostor severního parkánu byl využit ke stavbě skromných obydlí, která jsou…
Katedrála svatého Víta je největším a nejvýznamnějším pražským chrámem. Kromě bohoslužeb se zde odehrávaly i korunovace českých králů a královen. Je místem uložení ostatků svatých zemských patronů, panovníků, šlechticů a arcibiskupů. Chrám je třetím kostelem stejného zasvěcení na témže místě. Kolem roku 925 zde kníže Václav I. založil románskou rotundu, která byla po roce 1060 přestavěna v trojlodní baziliku se dvěma …
Sídlo českých králů v Hlavním městě Praze.
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
Petřínská rozhledna - historie Petřínské rozhlednyPetřínská rozhledna aneb jak to celé začalo. Roku 1889 se 363 členů Klubu českých turistů vypravilo na Světovou výstavu v Paříži. Výprava se pro ně stala nezapomen…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…