hanaanna

Anna Smékalová

baťůžkář, individuální turista, milovník památek, pěší turista

Příspěvky sleduje: 0 turistů
Počet příspěvků: 31
Průměrná známka příspěvků: 2,60
Počet přečtení příspěvků: 132 489

Příspěvky uživatele hanaanna

Počet příspěvků: 31

Do ulic Prahy 6 a 7 pěšky. Studenti Vyšší odborné školy si v zimním období připravili podklady o historii a architektůře některých ulic Prahy 6 a 7 a teď Vás zvou na podvečerní procházky.  8.dubna  17:30 Ortenovo náměstí     U Uranie, U Průhonu   zastávka tramvaje Ortenovo nám. U Parního mlýna, U Pergamenky     Dělnická 15.dubna  17::30 Podbabská, Puškinovo náměstí     Jugoslávských partizánů   …
Staré město pražské, kdo by ho neznal. Teď v létě budou zde proudit davy turistů. Většinou rodiče s dětmi, vzláště s těmi mladšími běží k Orloji. Ne že by to nebylo správné, ale lze jim ukázat víc než jak chodí ap…
Jedeme autobusem s cestovní kanceláří GOLDEN CITY do letoviska Gradac na jihu Chorvatského pobřeží.V pátek ve 13 hodin jsme vyrazili z Prahy od hlavního nádraží. Většina klientů kanceláře jela na týdení pobyty. V …
Jedeme do Březnice. Malého městečka za Příbramí. Březnice vznikal jako kupecká a řemeslná osada u tvrze Březnice na břehu řeky Vlčavy v 13.století. V 16. a 17. století byla přestavěna v krásný renezanční zámek. Ten má dnes dva okruhy. Součástí prohlídky 2.okruhu nebo okruhu 1+ je prohlídka renezanční knihovny , která se zachovala ve stavu z roku 1558. V té době se na…
vlakem /mimopražští/, tramvají, metrem, lodí, pěšky Za dobrodružstvím, za hraním, za památkami i za přírodou prostě od všeho kousek. S vnučkou - jsou jí 3 roky - vystupujeme na Palackého náměstí.Přejdeme silnici a sejdeme po schodech na náplavku. Jdeme kolem…
Vesnice na západ od Prahy dostupná příměstskou Dopravou z Prahy. Já jsem s dětmi navštívila akci spojenou s loučením se zimou, kdy se děti učily dělat pomlázky a moreny a jiné zajimavé věci. Podívali jsme se do Mu…
Krásné místo na pobřeží moře bylo vyhledávaným letoviskem čechů již za 1.republiky. I dnes patří češi k významné části turistů, což našlo odraz i v aktivitě KČT - vytvoření značených cest kolem Bašky.
Letos jsem se rozhodla zkusit něco nového-koupání v Chorvatsku. Nejela jsem tam na dovolenou, ale jen se vykoupat. Vyjeli jsme z Prahy v 16 hodin v pátek. Vzali jsme to přes Tábor, Budějovice a Kaplici do Rakouska…
V Zámku nám vyprávěli o židovské části Březnice a židovském hřbitově. Vydali jsme se tedy přes most se sochami svatých a sadovou ulicí podél řeky Vlčavy.Ze Sadové ulice jsme odbočili na pěšinu podél říčky. Dostali…
Do Březnice v Brdech. Malebného městečka 70 km od Prahy na jihozápad.   Nádherný renesanční zámek obklopený anglickým parkem. Velice dobře dostupný autem nebo autobusem nebo vlakem. Jeho okolí doplňuje …
Dinopark spojený se ZOO a cestou ekologickým vláčkem je výborným turistickým cílem pro rodiny s dětmi.
Pokud cestujete s dětmi do Prahy můžete je nechat vyřádit na dětském hřišti, které se nachází ve směru ke stanici tramvaje Hlavní nádraží (jezdí zde čísla 5,9,26). Vchod je z Opletalovy ulice. Dětské hřiště je hlí…
Řekne-li se Betlémská kaple, většina lidí si vzpomene na svatyni rekonsruovanou dle rozhodnutí Zdeňka Nejedlého v 50.letech 20.století, kde kázal mistr Jan Hus v 14.století. Stavba, na kterou chci upozornit, vznikla ve 20.století na Žižkově a patří evangelické církvi. Parcela, kde se kdysi těžil písek, byla zakoupena roku 1912. Stavba byla zadána karlínské…
Jdeme do centra Prahy. Doprava  metrem na stanici Staroměstská nebo autobusem 133, případně tramvajemi 17 a 18. Autem můžeme zaparkovat v podzemních garážích- jinak je parkování v této oblasti problematické. …
Do kláštera sv.Anežky na Starém městě. Ke klášteru se dostaneme buď od autobusu 133 ze stanice Řásnovka nebo ze Staroměstské stanice metra kolem Maislovy synagogy ke Španělské synagoze. Zde si můžeme prohlédnout s…
K Výstavišti se dostaneme tramvají nebo autem. Výstaviště vzniklo před více než 100 lety jako výsledek obrozeneckých snah. Průmysloý palác byl vybudován stejně jako řada dalších technických památek, na které můžem…
Strahovský klášter v Praze. Přijeli jsme tramvají č.22 na zastávku Pohořelec a pěšky jsme došly do arealu Strahovského kláštera. Nešli jsme do Strahovské knihovny ani do Strahovského pivovaru. Nešli jsme ani do Pa…
Do světově nejproslulejších lázní v České republice. Ochutnat Teplé Karlovarské oplatky, podívat se na překrásnou architekturu, 12 pramenů léčivé vody a podívat se do muzea 13.pramenu.A hlavně se vykoupat v b…
Pokud nemáte možnost objednat si druhý prohlídkový okruh - prohlídku Kaple sv. Kříže, doporučuji vynechat prohlídku vnitřku Karlštejnského hradu úplně. Cena neodpovídá  kvalitě výkladu a zařízení není původní…
Přijedeme tramvají 22 na zastávku Pohořelec. A dáme se pěšky přes náměstí směrem k baroknímu paláci Černínů, který dnes slouží Ministerstvu zahraničních věcí. Loreta bude 25. prosince otevřena pro veřejnost…
V rámci předvánoční honičky doporučuji se zastavit v Jindřišské věži. Dostanete se tam tramvají.Zastávka je hned  vedle věže.Ta se nachází na Senovážném náměstí v Praze. Jindřižská věž je původně zvonicí Kost…
Už od dětství se občas ráda toulám sama jen tak, aniž bych si předem stanovila kam dojdu. Jen si určím základní směr a čas, který na procházku mám a tak jsem poslední sobotu v listopadu vyrazila od konečné tramvaj…
Můžete zaparkovat u benzínové pumpy a nebo nechat auto doma a vystoupit na zastávce tramvaje Mezi hřbitovy z č.10,16,19,26.Stoupnete i zády k Vinohradům , tak abyste vyděli na budovu, která vždy patřila telekomuni…
Sutomore je bývalá rybářská osada, která se rychle mění v turisticky atraktivní letovisko. Dopravit se sem můžete letecky, vlakem i po silnici (auto nebo autobus). Vzhledem ke své poloze je dobrá doprava jak na ji…
Renesanční zámek spojený s romantickou láskou Ferdinanda Tyrolského a Filipíny.Zámek je veřejnosti přístupný od dubna do řijna, ale lze dohodnout prohlídku skupiny na základě rezervace i mimo toto období. Má nádhernou zahradu a v jeho okolí je možné obdivovat kale a kosteli od Santiniho, díky rekatolizační činnosti Přibíka Jeníška, který se zapsal do české historie svou účastí…
Novalja je městečko na severu ostrova Pag. Přístupné bu'd přes trajekt nebo mostem, který Ostrov Pag spojuje s pevninou. Kromě mělké městské pláže, je zde hezké muzeum, které se může pochlubit pozůstatky římskéh…
stránka 1 z 2

zpět na profil uživatele hanaanna