Český Jiřetín
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český Jiřetín

Přes dvě přehrady do muzea letadel

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

muzeum letadel
muzeum letadel  •  Fotografie (7)  • Foto: Hribal

Výlet do Krušných hor na přehradu Fláje, plavební kanál, přehradu Rauschenbach a do muzea letadel.

Autobusem z Litvínova jsme dojeli na přehradu Fláje. Prošli jsme se po originálně řešené duté hrázi jediné pilířové přehrady v ČR. Po prohlídce jsme se vydali po zelené TZ podél bývalého plavebního kanálu. Plavební kanál Fláje - Clausnitz je nejstarší technickou památkou svého druhu v Čechách a sloužil pro plavení dřeva z Flájí do Freibergu. Na začátku nás uvítalo upozornění, že cesta je vzhledem ke zničenému můstku neprůchodná. Ten můstek je zničený již přes rok, ale při troše opatrnosti se nebezpečné místo dá přejít po kamenech.

Přišli jsme do Českého Jiřetína, kde jsme si prohlédli /pouze z venku/ přesunutý dřevěný kostelík ze zaniklé obce Fláje, která musela ustoupit přehradě. Přešli jsme hraničním přechodem do Deutschgeorgenthalu a po zelené TZ jsme přes kopec došli do Cämmerswaldu, malé krušnohorské vesničky. Na okraji vesničky je muzeum letadel. Je zde možnost si prohlédnout vnitřek letadla IL14, stíhačku MIG-21, vrtulník Mi-2 a letecké motory. Součástí areálu je dětské hřiště a příjemná hospůdka.

Zpátky do Českého Jiřetína jsme šli po silnici okolo přehrady Rauschenbach. Výlet jsme zakončili dobrým občerstvením v hospůdce U Kominíka.

Spoléhali jsme se na vlastní zásoby. Dobré posezení je v hospůdce v muzeu a U Kominíka v Českém Jiřetíně.

Líbilo – udržované teristické cesty s častými lavičkami na vyhlídkových místech v Německu. Krásná krajina Krušných hor, Zajímavé muzeum letadel

Nelíbilo – dlouhodobě poničená cesta okolo plavebního kanálu. /popadané stromy přes cestu, zničený můstek/

Letecké muzeum je otevřeno od 9 hodin, vstupné 1 € dospělý, 0,5 € dítě.

Poslední aktualizace: 1.8.2011
Autor příspěvku: Hribal
Přes dvě přehrady do muzea letadel</strong> mapa
mapa Přes dvě přehrady do muzea letadel

Příspěvky v okolí Přes dvě přehrady do muzea letadel

Při cestě z Českého Jiřetína na vrch Tří pánů a Bouřňák, po červeném turistickém značení, vystoupáme do místní části Horní Ves, kde v blízkosti turistického rozcestí je hezká a udržovaná studánka.
Puklá skála leží 1 km severně od Flájské přehrady a z Horní Vsi /části Českého Jiřetína / po červené turistické značce po 1,5 km dojdeme do její blízkosti. Vlevo nad cestou je vidět skála načervenalé barvy. K ní od křižovatky lesních průseků směřuje vyšlapaná pěšina. Obchází ji ze severní strany a na východě stoupá k vrcholu. Skály jsou tvořeny červenavě zbarveným…
Turistické a rekreační horské středisko ležící na hřebenové trase Krušných hor, v těsné blízkostí státní hranice s Německem a hraničního přecho…
Autobusem z Litvínova do Českého Jiřetína.   Z konečné stanice autobusu jsem se vydal po červené TZ a za chvilku jsem začal prudce stoupat do chatové části Horní Ves, okolo hospůdky / Po,Út - zavřeno/ k…
Lovecký pozdně barokní zámeček Lichtenwald stojí na vysokém kopci (876 m) nedaleko Českého Jiřetína na Mostecku v Ústeckém kraji. Zámek tvoří zajímavý komplex pozdně barokních budov kolem…
Český Jiřetín patří k nejpříjemnějším zákoutím Mostecka a je stále více vyhledávaným místem pro celoroční rekreaci. Obec leží na státní hranici se SRN a je zde hraniční přechod pro pěší.…
V polovině roku 2013 byla dokončena a zpřístupněna naučná stezka Nový plavební kanál Fláje - Clausnitz. Tak nám bylo umožněno projít si další část Flájského plavebního kanálu při státní hranici a v Sasku…
Jedeme směrem na Litvínov na silnici č. 27. Poté odbočíme na silnici č. 271 a jedeme pořád rovně. U vesnice Klíny odbočíme vpravo a jedeme přibližně 10 km.…
Pilířová vodní nádrž na pitnou vodu jediná svého druhu v České republice o rozloze 153ha. Přehrada byla vystavěna v letech 1951-1964.
Na plácku u Flájské hájovny  se orientujeme u stejnojmenného rozcestníku a vyrážíme doleva místní silnicí po červené TZ.Asi po 100 m odbočujeme do lesa a…
Rozhledna, která též slouží jako multifunkční věž, byla postavena v roce 2005 nad Osekem. Jako jednomu z mála měst se Oseku podařilo prosadit záměr, aby tato telekomunikační věž sloužila také jako rozhledna. Do výšky 15 metrů zde byl umístěn ochoz, ze kterého se nám naskýtá pohled na okolní město a krajinu. Rozhledna je návštěvníkům volně přístupná již od léta roku 2006. V…
Hrad Rýzmburk nalezneme nedaleko města Osek. Jedná se o nejrozsáhlejší hrad, který se nachází na území Čech. Byl vybudován na skalním ostrohu, který je ze dvou stran obtékán Oseckým potokem. Z hlediska historie s…
Osek u Duchova Při toulkách krajem pod Krušnými Horami jen těžko nalezneme místo, které by dokázalo lépe dokumentovat spojení svého těžkého osudu se zdejším těžce zkoušeným krajem. Zatímco severo…
Významná dominanta Krušných hor vypínající se na skalním ostrohu nad obcí Černice. Zámek Jezeří je považován za největší barokní stavbu v Evropě. Ve své době byl vyhlášeným kulturním centre…
Velmi výstavný barokní zámek Valdštejnů, s rozsáhlou zahradou plnou plastik M.B.Brauna.
Zámek Duchcov je architektonickým skvostem severních Čech a kulturní dominantou města Duchcova v Ústeckém kraji. Zámek je možné navštívit v dubnu a říjnu od středy do neděle a od květ…
První den s našeho rozhlednového putování se blíží ke konci. Po zdolání čtyř rozhleden (Sokolí vrch, Pastýřská stěna, Velký Chlum, Děčínský Sněžník) se v pozdním odpoledni dostáváme do cíle prvního dne. Tím cílem …
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál, který vyrostl na základech původního hradu, stojí na kopci nad městem Most. Hrad Hněvín, který prošel na počátku třetího tisíciletí rozsáhlo…
Zajímavý barokní zámek Červený Hrádek stojí na úpatí Krušných hor nedaleko Jirkova na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Zámek je rozlehlý čtyřkřídlý objekt s mansardovou střechou a výrazným rizalitem …
Zoopark leží v Chomutově, poblíž centra města a nedaleko rekreačního místa Kamencové jezero. V rozsáhlém areálu žije více než 600 zvířat ve 130 druzích. Park vznikl v roce 1975 v areálu…
Jedeme autem do Zooparku v Chomutově. Jeli jsme z Lužné u Rakovníka do Chomutova, asi 60 km. Jedeme navštívit Zoopark v Chomutově. V úvodu se musím přiznat, že tento článek je šuplíkový, v Chomutově jsme byli…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Ústí nad Labem leží v severních Čechách, východním směrem od města Teplice. Město se rozkládá v údolí mezi vrcholky Krušných hor a chráněnou krajinou oblastí České středohoří a jak název napovídá na levém břehu ře…
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Proč se nevydat do Ústeckého kraje, a rovnou do samotného Ústí nad Labem, má určitě co nabídnout, na své si tu turisté rozhodně přijdou. Jedním z lákadel může být právě hrad Střekov, stojí na strmém skalním ostrohu nad řekou Labe.Dotváří tak siluetu města, a je s ním již neodmyslitelně spjat. Tento gotický hrad, jež je ve velmi dobrém stavu, měl původně být strážní věží nad…
Malebná zřícenina gotického hradu Hasištejn stojí na skalnatém ostrohu nad údolím Prunéřovského potoka nedaleko obce Místo. Hradní zřícenina se nachází na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Hrad byl postaven na protáhlém oválném půdorysu. Dominantou je mohutná válcová věž ? bergfrit, která je upravena na rozlehnu. Na jižní straně jsou zbytky paláce. Proti vstupní bráně stojí…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…