Travel blog TIC Trutnov Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Trutnov a okolí
Město Trutnov (nazývané východní brána Krkokoš) leží na řece Úpě v podhůří Krkonoš. Historické centrum je památkovou zónou, dochovaly se zde fragmenty někdejšího Městského opevnění. Bez povšimnutí nelze minout ani Památník generála Gablenze, to proto, že byste přišli o unikátní výhledy.
TIP:
 Trasy Trutnov a okolí (164)

Na Zvičinu z Třebihoště "cesta za čtyřlístky"

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole Se psem

Fotografie (6)  • Foto: Markéta06

Foto: Markéta06

Tradičně chodíme na Zvičinu z Třebihoště, jak v létě tak v zimě. Každý rok ji chodíme na Silvestra a na Raisově chatě si dáme za odměnu oběd. Cestu začínáme na konci Třebihoště, kde necháváme u autobusové zastávky auto. Odtud stoupáme nahoru, za chvilku se vám otevřou krásné výhledy. Asi po 1,5 km je rozcestník a můžete odbočit a podívat na Podzvičinské lázně, kde je dětské hřiště, vyhlídka a restaurace. Potom se vrátíte zpátky k rozcestníku a pokračujete na Zvičinu. Půjdete kolem kapličky a za pár metrů zahnete do prava po polní cestě, která vás dovede k Raisově chatě. U kapličky se nezapomeňte podívat, rostou tam občas čtyřlístky.:-)
Když je hezké počasí je zde otevřené i občerstvení z okénka s posezením. Na podzim je Zvičina ideálním místem k pouštění draků a v zimě zase na sáňkování. V létě se můžete dát na jednom z kopců piknik s krásným výhledem na hory.
Příjemná procházka na nedělní odpoledne.:-)

Příroda, relaxace

Raisova chata, kde se zastavil čas. Ale najíte se tu dobře, je to trochu retro, ale k této chatě to zkrátka patří. Doporučuji si dát jejich skvělou palačinu a tradiční retro dezert "horkou lásku".
Můžete sem i s pejskem.

Zvičina je sama o sobě krásné místo s krásnou přírodou a výhledy. A celkovou atmosféru podtrhuje kostelík, který je hned nad Raisovou chatou.
Pokud máte rádi kostely, určitě stojí za zmínku i kostel v Horní Brusnici, která je se nachází pod Zvičinou.

Je možnost se najíst na Raisově chatě, kde jsou ceny si myslím průměrné. Za hezkého počasí, především v létě můžete využít občerstvovací okénko.

Poslední aktualizace: 13.1.2022
Autor: Markéta06

Třebihošť

Příspěvky z okolí Na Zvičinu z Třebihoště "cesta za čtyřlístky"

Třebihošť
Třebihošť - obec na jižním svahu Zvičiny, prvně historicky doložená roku 1238. V obci najdeme několik roubených chalup a kapli z roku 1882, ke které byla roku 1900 přistavěna loď. Obcí prochází modrá turistická značka ve směru Miletín - Zvičina a cyklotrasa KČT č. 4136.
Velice půvabné místo kraje pod Zvičinou se nazývá také Svatojánské lázně. To proto, že ve zdejší kapli stojí v oltáři barokní Socha sv. Jana Nepomuckého. Kapli zde dala vystavět v roce 1750 paní Anna Marie z Kolovrat. Pod kaplí protéká říčka Bystřice a nad ní vyvěrá pramen, o kterém se tvrdí, že je léčivý. Proto zde byl postaven nejprve dřevěný hostinec, který byl nahrazen v roce 1834 hostincem kamenným. Lázně byly v pr…
Kdo se vydá z Dolní Brusnice k Lázním pod Zvičinou bude odměněn krásným výhledem na Podkrkonoší a samotný masiv Krkonoš. Malebnost karajiny však dotvářejí i dvě kapličky. Vybudování kapliček má spojitost s nalezen…
Turistický rozcestník, který se nachází u Lázní pod Zvičinou, ukazuje turistům cestu po červené značce ve směru Zvičina obec, Zvičina vrchol - Březina, Bílá Třemešná žst, BT u mostu, BT jižní okra, BT Aleje, Filíř…
Pomník partyzánů je věnován Antonínu Pospíšilovi a Emilu Plecháčovi, kteří dne 7.5.1945 padli v boji za naší svobodu. Tehdy zde partyzánský oddíl přepadl vojenský nákladní automobil, při následné přestřelce oba muži zahynuli. Pomník je tvořen jedním blokem kamene s pamětní deskou, autorem díla je miletínský sochař Václav Šulc. Nachází se po levé straně silnice pod obcí…
Kapličku se sochou bílé Panny Marie s dítětem, najdeme na jižním svahu Zvičiny při cestě mezi Třebihoští a vrcholem Zvičiny. Postavena byla v roce 1838, opravena roku 1990. Kolem kapličky prochází modrá a zelená t…
Vyhlídka na Miletín se nachází cca 1 km severně od města. Vyhlídka je součástí Naučné stezky K. J. Erbena, je zde zastávka č. 4.  Zejména děti, krom výhledu na město, zaujme socha koně s jezdcem, ve kterém je umís…
Bílá Třemešná - první písemná zpráva o obci pochází z roku 1238. Kroku 1384 se připomíná gotický Kostel Sv. Jakuba. Kostel během husitských válek zpustl a v letech 1680-82 byl barokně přestavěn do podoby jak je zn…
Míříme k nejvyššímu vrcholu Podkrkonoší a místu dalekých rozhledů, kterým je Zvičina.  Autem se na místo dostaneme ze dvou základních směrů, ze severu od Horní Brusnice a z jihu od Třebihoště, resp. Miletína. Obě …
Historie kamenného kostela sv. Jana Nepomuckého na vrcholu Zvičiny spadá do roku 1706, kdy bylo z popudu majitele zdejšího panství Ferdinand Kotulínského započato s jeho stavbou na místě původního dřevěného Kostelíku z r. 1584. Nový kostel byl stavebně dokončen v roce 1711 a byl zasvěcen Janu Nepomuckému. V roce 1804 koupil místní panství poličanský rytíř František Cecinkarz…
Historie chaty na vrcholu Zvičiny spadá do roku 1891, kdy zde majitel pozemku Josef Machek-Patcelt, postavil hostinec. Budova byla dřevěná, měla jen hostinskou místnost a malou Kuchyň, byla zařízena jen pro letní …
Kam a jak jedeme Malebné Podzvičinsko je cílem kam nás zve Naučná stezka K. J. Erbena. Za čím jedeme  Jdeme za poznáním Miletína a poznáním života místního rodáka K. J. Erbena. Naučná stezka o délce 5 km  byla …
Z několika vyhlídkových míst na Zvičině se nabízí panoramatické výhledy do Polabí s Kunětickou horou na Jičínsko, Bradlec, Tábor, Kumburk, Novopacko, Staropacké hory, hrad Pecka, Ještěd, Královédvorsko, Krkonoše a…
Město Hořice je známé především výrobou hořických trubiček. Podle legendy sdělil paní Líčkové recept na výrobu trubiček raněný osobní kuchař císaře Napoleona při svém návratu přes České země po porážc…
Lyžařský areál, který se nachází na severní straně Zvičiny nabízí lyžařům k vyžití 4 sjezdové tratě: nejlehčí je dětská Beruška o délce 70 m, lehčí jsou turistická sjezdovka o délce 1 200 m s převýšením 210 m a sjezdovka u pomy o délce 250 m s převýšením 60 m, těžší je sjezdovka u kotvy o délce 700 m s převýšením 210 m. Vzhůru lyžaře vozí vlek dvoukotva o délce 650m, talířový vlek o délce 2…
Zámek se nachází v západní části Městečka Miletín na Jičínsku v Královéhradeckém kraji. Zámek je patrový obdélný objekt s dvoupatrovými rizality na všech průčelích. Na severní straně je arkádový podjezd s balkón…
Rodný dům K. J. Erbena najdeme necelých cca 300 metrů západně od náměstí za první odbočkou vpravo z hlavní silnice. Současný dům však není přesně tím domem, ve kterém se K.J.Erben narodil. Původní dřevěný dům vyho…
Naučná stezka K. J. Erbena o délce 5 km byla otevřena 19. července 2010. Začátek stezky, která má 10 zastavení, je u Erbenova rodného domku. Stezka opouští Miletín severním směrem a vede nás k vyhlídce na Miletín,…
Pomník sv. Jiří, který byl zhotoven v roce 1892 se nachází v prostoru náměstí K. J. Erbena. Původně byl pomník umístěn do středu městské Kašny. Po vybudování vodovodu v roce 1934, kdy kašna přestala sloužit svému účelu byla přebudována v záhon, v roce 1948 byla rozebrána. Samotný pomník byl na současné místo přesunut v roce 1952.
Pomník nejslavnějšího miletínského rodáka K. J. Erbena dominuje prostoru náměstí. Přípravné kroky k jeho  zbudování probíhaly již od roku 1884. V roce 1899 byla vypsána soutěž na stavbu pomníku, vítězným mezi 21 n…
Náměstí K. J. Erbena - přirozené centrum Miletína. Najdeme zde několik památek a zajímavostí. V západní straně náměstí je to budova radnice, za průchodem na návštěvníka čeká Infocentrum Mateřídouška. Ve východní č…
Miletínský kostel Zvěstování Panny Marie je zmiňován ve 13. století. V letech 1607 – 08 byl za dob Bartoloměje z Valdštejna rozšířen. V letech 1662 a 1766 byl opravován. Roku 1846 byl Miletín postižen požárem, při…
Miletínská věž byla původně hlavní branou do kláštera, který (jako celý Miletín) patřil v letech 1241 - 1423 Řádu Německých rytířů. V roce 1586 byla věž přestavěna a zvýšena o tři patra. V prvním patře byly hodiny, ve druhém pak 4 zvony. V roce 1846 při velkém požáru města byly zvony poničeny. Z jejich zbytků byly roku 1848 ulity dva menší zvony. K op…
Čertovy hrady
Čertovy hrady jsou Krásnou přírodní památkou nedaleko Dvora Králové nad Labem. Zpočátku jsou vidět jen menší kameny, ale o kus dál už leží opravdu obrovské balvany. U samotné cedule s nápis…
V letech 1910 až 1919 byla na Labi nedaleko města Bílá Třemešná postavena Přehrada Les Království. Přehrada je známá též pod jménem Bílá Třemešná, ale před několika lety jí bylo vráceno původní jméno Les Království. Podnětem k výstavbě stejně jako u mnoha jiných byla katastrofální povodeň v červenci 1897. Řečištěm v místě přehradního profilu protékalo 330 m3/s, což se blížilo…
Pokud navštívíte Dvůr Králové a také zdejší ZOO, vydejte se potom směrem na Nové Lesy a Bílou Třemešnou. Je to od ZOO asi 7,5 km.   Jelikož jsme trávili dovolenou ve zdejším kraji, tak jsme si nemohli nechat ujít…
ZOO - Dvůr Králové
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400 zvířaty po celou otevírací dobu, velké letní výběhy osazené africkými kopytníky a ptáky a Africké safari, kde návštěvníci…
Vydáváme se do Dvora Králové nad Labem, nedaleko Hradce Králové, směrem na Jaroměř a Trutnov. Procházka u zvířátek a možnost projet se Safari busem ve výbězích s africkými zvířaty. Jsou tu restaurace a stánky s ob…
Pecka
Hrad Pecka stojí na návrší nad stejnojmennou obcí, nacházející se na Jičínsku v Královéhradeckém kraji. Hrad Pecka je jednou z nejvýznamnějších památek v Podkrkonoší. Po kamenném mostě ze 17. století návštěvníci přicházejí k hradní bráně. Nad Škopkovským palácem se zdvihají zbytky hlavní věže. V Harantovském paláci je stálá expozice věnovaná Kryštof…