Vsetín

Vsetín leží v malebném údolí řeky Vsetínská Bečva. První zmínka je z roku 1297 a dnes zde žije přibližně 30 tis. obyvatel.  Kromě jiných památek zde můžete navštívit renesanční zámek.

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Rozhledna Bůřov / Arboretum Semetín Ubytování Vsetín
Turistické cíle / Mapa Vsetína Přehrada Karolinka / Kobylské Ďury Jurkovičova rozhledna

Beskydy, Javorníky, Valašsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Beskydy, Javorníky, Valašsko

Na sněžnicích: Vsetínské vrchy

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem

Celá výprava byla skvělá i když ke zdaru ji pomohla souhra šťastných náhod. Hned start ve Vsetíně něco signalizoval . Podařilo se nám cestou na vlakové nádraží projet dvakrát město, než jsme si na kruhovém objezdu vybrali tu pravou cestu k vlaku. Původně jsme měli dojet do Karolinky a vydat se po žluté na hřeben, na Čarták. Nám se ale povedlo vystoupit už ve stanici Karolinka-zastávka. Chvíli jsme hledali rozcestník a v tom jsme si všimli poznámky zastávka za jménem stanice. No nic, vytáhli jsme mapu, trochu se zorientovali a vydali se přes potok do hory.

Na hřeben jsme tedy šlapali po místní cestě. Po nějaké době už se nám zdálo dost sněhu na to, abychom vyndali sněžnice. Spojili jsme přestávku s občerstvením na verandě lovecké chaty-luxusní. A v té chvíli začalo hustě chumelit. My si pod střechou dáváme teplý čaj a obložené chleby a kolem padají obrovské vločky. Nasadili jsme všechny čepice, rukavice, sněžnice a začali stoupat do kopce. Cesta se klikatila proti proudu potoka stále k hřebeni až jsme narazili na běžkařskou stopu a ta nás dovedla přímo k modré turistické značce. Zatím jsme měli celou zasněženou cestu pro sebe. Teď jsme se museli o tu trochu sněhu dělit s běžkaři, a ještě přestalo sněžit. Naštěstí ten den dalších nadšenců po lese mnoho neběhalo, takže jsme si nezavazeli a do jejich stopy poctivě nestoupali.

Potom už se dalo pokračovat v naplánovaném směru. Lidí jsme moc nepotkávali, a když přece, vyprávěli barvitě o větru na hřebeni. Je pravda, že tou dobou různě po republice nějaká ta vichřice putovala. Ale zatím to nevypadalo hrozivě. Sněhu by pravda mohlo být víc, protože některé terénní nerovnosti komplikovaly na sněžnicích chůzi. Díky ranní improvizaci míjíme Tanečnici a na červenou hřebenovku se napojujeme na rozcestí Pod Vsackou Tanečnicí. Tady pokračujeme už příjemně zvlněnou trasu přes Beskyd a Lušovku…

Na Ptáčnici dorážíme za šera a posledních pár metrů na Vsacký Cáb chatu jdeme už za tmy. Ranní zkrácení trasy se nám teď v dobrém vrací.

O chatě Vsacký Cáb se mi toho nepodařilo moc objevit. Všude se opakuje informace, že chata byla postavená v letech 1927-1928 a později několikrát přestavována. Poslední rekonstrukce byla asi v roce 2008 za pomoci dotací EU v rámci reg. operačního programu. Jedinou zajímavou informací je, že v 50. letech byl na krátký čas provozovatelem Vzlet Zlín, který sdružoval horské hotely. No, kdo si dnes na takový podnik vzpomene. Protože bylo v chatě náramně dobře, příjemná obsluha a luxusní pokoje, přidávám ještě odkaz na pár fotek na jiných stránkách

Protože mě zajímá historie horských chat v Beskydech a na Valašsku, uvítám nějaké informace z minulosti chaty Vsacký Cáb. Překvapio mne jak málo se dalo o ní najít, i když má přes 80 let.

My ráno do růžova vyspaní opět nasazujeme sněžnice a už po tenké vrstvě sněhového poprašku pokračujeme zpět do Vsetína k autu. Protože jsme parkovali u vlakového nádraží, dá se celá akce dobře podniknou i bezauta jen pomocí Českých drah.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 2.2.2010
Autor: Ina.cz

Karolinka

Příspěvky z okolí Na sněžnicích: Vsetínské vrchy

Vodní nádrž Stanovnice, Karolinka
Vodní nádrž Stanovnice u Karolinky byla vybudována v letech 1977 - 1985, má 38 metrů vysokou sypanou hráz, rozlohu 55 hektarů a slouží k zásobování velmi kvalitní pitnou vodou pro Vsetínsko, Valašskokloboucko a Zl…
Ski areál Karolinka SKIAREÁL KAROLINKASkiareál Karolinka se nachází na okraji města Karolinka, těsně vedle hlavní silnice Vsetín - Velké Karlovice. Skiareál Karolinka nabízí jeden lyžařský vlek se sjezdovkami v délce 2,2km, určenými spíše pro náročnějš…
  Karolinina Huť dříve bývala součástí Nového Hrozenkova, ale několik let po druhé světové válce se osamostatnila a od začátku padesátých let nese jméno Karolinka. Dnes je jedním z nejmladších valašských měst.…
  Včera byl druhý květnový státní svátek. Máme sice s manželkou dovolenou, ale protože jedeme na výlet až do vzdáleného údolí Vsetínské Bečvy, kvůli spojům vstáváme tak brzy, jako bychom se chystali do pracovního …
   Když jsem před nedávnem psal (pln údivu) o úspěšném spolku ochotníků a jejich Divadle ve Hvozdné, netušil jsem, že podobné amaterské seskupení s vlastním divadelním sálem existuje i v nejvýchodnější oblasti Z…
Sklářská expozice ve valašském městečku Karolinka je přístupná od roku 2014. Návštěvníky seznamuje s vývojem sklářského průmyslu v Karolince, prostřednictvím krátkého filmu ukazuje výrobu a…
Naším cílem tentokrát byly Javorníky, protože tuto oblast na rozdíl od Beskyd nemáme prochozenou. Autem jsme dojeli do Karolinky a auto zaparkovali na parkovišti u vlakového nádraží. Vydali jsme se po žluté turist…
Nacházíte - li se v malebném městečku Karolince a chcete se ubytovat ? Navštivte zdejší Hotel Koník, kde vás ubytují v apartmánech. V hotelu lze využít ke stravování restauraci s venkovním posezením, bar, vinný sk…
Východně od města Vsetín nás v horském údolí tvořeném řekou Vsetínskou Bečvou zaujalo valašské město Karolinka. Na sever odtud se rozkládají Vsetínské vrchy, na jihu jsou to malebné Javorníky.  Zdejší vodní …
V Moravském regionu je možno navštívit kouzelné kouty malebné valašské přírody nejen v oblasti Beskyd, ale také Javorníků  a Vsetínských vrchů. My jsme se sem vypravili při naší minidovolené autobusem ze …
Jeden prodloužený lednový víkend jsme strávili s manželem v krásné přírodě Valašska - ve Velkých Karlovicích. Ze Zlína jedeme autobusem, přestup ve Vsetíně. Odtud navazuje další autobusový spoj do Karlov…
   Karolinka, ležící v údolí Vsetínské Bečvy mezi hřebeny Vsetínských vrchů a Javorníků, je půvabným valašským městečkem, známým hlavně svými sklárnami. Až do r. 1951 byla součástí katastru Nového Hrozenkova, ale v tomto roce se sklářská huť s okolním osídlením odtrhla. Nová obec si za svůj název zvolila český ekvivalent jména po nevlastní matce zakladatele skláren  Salomona Reicha…
  Druhé nejmladší valašské město Karolinka neohromí turisty v moderním centru žádnými pozoruhodnými historickými památkami. Návštěvník odjinud sice ocení krásnou polohu městečka, ležícího v horní části údolí vsetí…
Podľa prvých písomných zmienok patrilo územie dnešnej Karolinky k vsetínskému panstvu. Dnešná Karolinka, mestečko s pekným ženským menom, vznikala čo sa týka jej názvu nasledovne : Jej prvý názov pri vzniku bol Rozinkov a to podľa mena manželky jej zakladateľa. Názov obce se neskôr z…
  V lednu jsem tři týdny marodil se zády, a když mi žena oznámila, že nám na konec měsíce zajistila třídenní pobyt ve Velkých Karlovicích (dárek k mým, ani nevím kolikátým už narozeninám), musel jsem marodku př…
V údolí Vsetínské Bečvy se nachází v překrásné valašské krajině obec Karolinka. Když projdete až na její konec, od mostu přes Bečvu vás pak žlutá značka dovede do vedlejšího Raťkova, kde procházíte silničkou kol…
Vodná nádrž Stanovnice je postavená nad mestečkom Karolinka, ktoré leží asi 18 kilometrov východne od Vsetína v údolí Horní Bečvy. Karolinka, ktorá nesie zdrobnelé meno dievčaťa je obklopené nádhernou prírodou a j…
Karolinka leží východně od města Vsetín. Město se rozkládá v horském údolí tvořeném řekou Vsetínská Bečva. Na severu od Karolinky se zvedají Vsetínské vrchy a na jihu od města potom…
Jižně pod obcí Karolinka v pohoří Javorníky se na severních svazích nachází vodárenská nádrž Karolinka, která zásobuje pitnou vodou až do 80 tisíc lidí na Vsetínsku a Vlársku, z části i Zlínsko. Toto vodní …
  Z chaty Slavonie v Karolince po silnici do obce, po levé straně mineme lyžařský areál a kolem železniční stanice na žlutou značku přes Vsetínskou Bečvu proti proudu potoka Raťkov až k…
Pěkným místem pro dovolenou, či víkendový pobyt je obec Karolinka, ležící v horském údolí východně od Vsetína. Návštěvníky zde zaujme místní část obce - Raťkov, kam dojdete z centra obce po žluté značce,…
Valašský Balaton, umělé jezero, vzniklé težbou štěrkopísku o ploše 9,5 ha najdete u hlavní silnice z Nového Hrozenkova k začátku Karolinky. V oblíbeném místě areálu se nachází soc.…
   Chtěli by jste navštívit jezero Balaton a přitom vaší cestě do "dalekého" Maďarska brání nedostatek financí?? Nebuďte smutní - i v naší vlasti můžeme nalézt stejnojmenné jezero, které bývá v letní sezóně oblože…
Umělé jezero poblíž spojovací silnice mezi Novým Hrozenkovem a Karolinkou vzniklé těžbou štěrkopísku. Obklopené plážemi a nezbytným zázemím. V areálu je sociální zařízení, bufet, hřiště na plážový volejbal. Nacház…
V horním povodí Vsetínské Bečvy, v předlouhém údolí, sahajícím od Vsetína až do Velkých Karlovic, je milovníkům koupání a příznivcům skoků do vody dobře známá nádrž, zvaná "Na Stanoch."  Vznikla dolováním štěrkopí…
Provozní doba střediska - od 9:00 do 16:00 Parkování -  pro návštěvníky Horského hotelu Kohútka přímo na hotelovém parkovišti zdarma po celou dobu pobytu, pro ostatní návštěvníky taktéž zdarma na centrálním parkovišti v horském sedle pod Kohútkou popř. na z…
18.6.2016   Jaro se už vlastně mění v léto a než se o prázdninách rozjedeme do různých končin, tradice velí vydat se s partou na kole ne nějaký delší výlet. Párkrát jsme takto vyrazili …
Obec Velké Karlovice je jedna z největších obcí na Valašsku. Najdeme ji v údolí, které odděluje Beskydy, Vsetínské vrchy a Javorníky. Velké Karlovice leží východním směrem od Vsetína nedaleko státní hranice se Slo…
 Jako hlavní dárek ke svým narozeninám si moje Jana vybrala znovu výlet do Velkých Karlovic, které jí učarovaly a odtud si potom odskočit na Soláň. No proč ne - její touha je mi rozkazem ... ostatně jaký rozkaz, k…
  O volně přístupné galerii dřevěných soch v údolí Pluskovec, spadajícím do katastru Velkých Karlovic, jsem se už v roce 2013 na stránkách Turistiky zmínil. Nedávný víkendový pobyt v zimní valašské krajině ale zav…