Mělník

Město Mělník se rozkládá ve Středočeském kraji na soutoku řek Labe a Vltavy. První zmínka o Mělníku je již z roku 1000. Dnes zde žije přibližně 20 tis. obyvatel.

Tip:
Tipy na výlety Mělník / Trasy  Hrad Kokořín / Zámek Mělník Chaty a chalupy Kokořínsko
Turistické cíle / Mapa Mělník Mšenské pokličky / Veltrusy Víkendové pobyty Kokořínsko

Kokořínsko - Mšeno - Cinibulkova Stezka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Prolezovačky
Prolezovačky  •  Fotografie (25)  • Foto: Lplosinar

Jedním z nejznámějších, nejkrásnějších a  turisticky atraktivních okruhů je Cinibulkova stezka. V letech1904 až 1944 žil ve Mšeně propagátor a obdivovatel přírodních krás mšenského kraje Josef Cinibuk. Miloval mšenské skály a lesy a no sklonku svého života načrtl stezku, která by návštěvníkům Mšena ukázala v nejbližším okolí nejkrásnější a nejzajímavější partie tohoto kraje.KČT se ujal této myšlenky a stezka nese jméno iniciátora J. Cinibulka. I když po letech změnila původní trasu a některé výhledy do okolí zastínily vzrostlé lesy,její půvab nadchne každého pěšího turistu.(původní trasu máme zaznamenanou v našem autokempu SK Mšeno) Ani totalitní přejmenování na mšenský okruh nenašlo u turistů odezvu. Nynější 9 kilometrový okruh nás provede po kaňonech, roklích, stržích, skalních průchodech s vyhlídky do krásné  okolní krajiny.Po stezce nás vede místní žlutobílá turistická značka(psaníčko).Svou pouť zahájíme ve Mšeně, odkud se dáme okolo sokolovny po schodech (Skaličkama), sejdeme na silnici kde se dáme v pravo do místní Části Podolec. Okolo rybníku Černík a Jezero nás cesta zavede na začátek lesoparku Dabř za místní zahrádkou uhneme v pravo a ve skále vytesaných schodech vystoupáme do osady Romanov  Okolo restaurace ( jediná občerstvovací stanice na této trase),vyjdeme na silnici a asi po 20 metrech sejdeme se silnice a po značce pokračujeme hlubokou roklí Kačina abychom v půli odbočili do strmé stráně a vystoupali k Prolezovačkám ve skále čočkovité dutiny, spojené úzkými průlezy. Po cestě mezi skalami sestoupíme do údolí pod Romanovskou kapli k jeskyni zvané Obraznice ale také jeskyně Máři Magdalény, umělá jeskyně, sloužila za 30ti leté války jako skrýš cenných obrazů. Po té nás čeká opět výstup do stráně po dřevěných schůdcích a cesta po hřebenech polomených hor ( kde dříve byli odbočky na okraje skal s výhledy do okolí). Dnes už se zachoval pouze jeden Vyhlídky- výhled na housecké vrchy a Vrátenskou horu. Znalí místního kraje spatří odtud i hrad Housku. Další vyhlídkou dnes již zarostlou je zastávka na Studánečkou roklí.Po kratší cestě přejdeme silnici do Ráje a čeká nás nejatraktivnější část naši trasy se soutěskami a komíny v kvádrových pískovcích, lezení po řetězu známé Skalní Bludiště  které plnohodnotně zastane svého názvu a skutečně se zde ve spleti skalních chodeb, roklí a soutěsek dá zabloudit. Pokud se ovšem držíte značení, tak nakonec z Bludiště zdárně vystoupáte opět k silnici do Romanova a k hájence Na Rovinách.( původní trasa zde doznala značných změn kdy nás vedla opět po hřebenech skal přes skalní město na rovinách k dalšímu cíli)Švédskému Valu,-znatelný val v lese z 30ti leté války byl vybudovaný Švédy- kam nás dnes dovede trasa za hájenkou po lesní cestě. Odtud nás cesta vede mírným klesáním až k Průsečné skále – cesta vytesaná v pískovcové skále snad již v r.1500 ( vytesané stezky ve skalách lze najít na mnoha místech Kokořínska byli využívaný hlavně k dopravě obilí do mlýnu v Kokořínském dole ale také k dopravě piva z pivovaru ve Vojtěchově viz. Pivovarská cesta) Dalším našim zastavením je skalní útvar Obří hlava a Žába. Jejich charakteristický tvar netřeba komentovat. Odtud sestoupíme pod Skalní město kde nás přivítá lezecky nejobtížnější skála Faraon. Zde máme dvě možnosti buď výstup strmou strání podle skalního útvaru Faraon do skalního města ( turisticky neznačeno) a nebo pokračovat strmím výstupem po turistické značce podél Skalního města. Po namáhavém výstupu nás čeká poslední etapa naši trasy opět změněná ( dříve se trasa vracela k hájence a před ní sestoupila lesoparkem Debř okolo městských lázní do Mšena). Dnes nás vede po polní cestě na Míčovce s výhledy na Mšeno a okolo kapličky Sv.Antoníčka a městských lázní zpět do Mšena

Je to jeden z nejhezčích okruhů na Kokořínsku který vás provede v okolím Mšena. Svou pouť je nutné zahájit ve Mšeně kam se dostaneme autem, vlakem ale i autobusem. Vzhledem k tomu že náměstí ve Mšeně je v turistické sezóně přeplněno auty je dobré zaparkovat sic na druhé straně města v autokempu SK Mšeno, ale máte jistotu že nepříjdete k vybrakovanému auto. Což je v sézoně na Kokořínsku možné. Lze také zaparkovat na Romanově u Hájenky a sejít zpět k Romanuvu na začátek trasy.

Prolezovačka

Pokud se chcete ubytovat a nebo jen přespat je několik možnosti ve Mšeně. Hotel Zlatý lev jakož i penzion u koupaliště je většinou obsazen, Pak zbývá levné ubytování v autokempu SK Mšeno kde je možnost se ubytovat v ubytovně dobré pro skupiny, nebo ve stálých karavanech případně pod vlastním stanem. Je možné využít třeba pouze jenom karimatku a i v dešti přespat pod krytou tribunou. Přímo na Kokoříně je kemp který je ale dražší a několik penzionu zde se ale musíte předem objednat, služby na Kokoříně ale váznou , navíc stejně musíte zajet do Mšena.

Pokud zaparkujete v autokempu SK Mšeno máte možnost se zde najíst a napít ale i osprchovat. Pokud zaparkujete ve městě doporučujeme Hotel Zlatý Lev. Nedoporučuji restauraci Obecník ani na podolci Větnamskou restauraci. Jinak po této trase není možné žádné občerstvení, proto svačinu a pití sebou.

Krásná nedotčená příroda, dobře značené turistické trasy.

Vzhledem k tomu že v tomto kraji žiji popsal jsem trasu tak jak ji vidím nyní ale znám i trasu původní která je změněna. pokud někdo bude chtít znám trasu původní může se informovat v kempu SK Mšeno rádi vám poradíme.

Poslední aktualizace: 5.5.2021
Autor: Lplosinar

Mšeno

Příspěvky z okolí Kokořínsko - Mšeno - Cinibulkova Stezka

Skalami na Cinibulkově stezce u Mšena
Tato trasa vede po tzv. Cinibulkově stezce (viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/cinibulkova-stezka). Začíná v centru Mšena a celá je značená místní značkou - žlutým "psaníčkem". Nejdříve nás vyvede z města po silnici do kopce pod Romanov. Tady odbočuje vpravo, překvapivě z kopce. Ne na dlouho, za chvíli začneme stoupat k prvním skalám Prolezovaček (foto 1 - 4).…
Okružní stezka ze Mšena, procházející skalami severně až severozápadně od města. Pojmenovaná je po Josefu Bedřichu Cinibulkovi (1876 - 1944), místním učiteli a vyznavači turistiky na Kokořínsku. celá stezka je dlo…
Na této trase budeme obdivovat divokou krásu skalních útvarů v několika roklích, které nás dovedou ze Mšena k Pokličkám, Jestřebici, do Šemanovického dolu na Hradkov a cestou zpět na Jestřebické pokličky. Trasa není nijak zvlášť náročná, vzhledem k délce cca 17 km a množství zajímavých míst doporučuji jako celodenní výlet. S výjimkou výstupů na Pokličky se dá v pohodě zvládnout i na kole.
Kam na výlet na podzim? Jednou rozhodně z nejmalebněujších krajin je oblast mezi Mšenem a hradem Kokořín. Mechem obrostlé skalní stěny v kombinaci se žlutočerneným listím podzimních stromů, tak k téhle kombinaci je l…
Cinibulkova stezka je stezka naučná, příslušně žlutě značená. A ze Mšena samozřejmě stoupala a ještě po silnici. Ale doplnil jsem si sbírku cedulí. Byl to zlatý retvívr a opravdu vypadal trochu utrápeně. Pavlína …
Je to zcela prosté, pokud jedeme autem, vydáme se na dálnici na Ústí n. Labem, sjedeme exitem na Neratovice a pak se propleteme vesničkami  do Mšena. Jde o městské lázně…
Priatelia, turisti,skvela to zimna tura, odporucam sa vydat do tychto usekov hlavne v zime. Nestretnete po ceste, chodniku mnozstvo turistov, priam nikoho.Pokial vyrazite z Msena po modrej alebo zelenej na Prusecn…
Ve městě Mšeno stojí kousek od náměstí Míru kostel sv.Martina. Byl vystavěn v letech 1876-78 po ničivém požáru města, který zničil 54 domů i s radnicí, kostelem a farou. Postaven je na místě původního kostelí…
Turistický rozcestník Mšeno   Tento turistický rozcestník je velice zvláštní a to už tím, že se zde kříží čtyři turistické trasy žlutá, červená, zelená a modrá. Rozcestník tvoří tři ocelové nohy spojené asi metr nad zemí kruhem na kterém jsou vyznačeny světové strany. V horní části je sloup spojen do tří směrů a na nich jsou umístěny turistické směrovky. Modrá…
Než prosedět sobotu doma u televize, rozhodli jsme se pro krátký výlet kousek za Prahu na procházku kolem Kokořína. Jelikož Kokořín jako takový již známe…
Kondiční a vyhlídkový okruh Kokořínským dolem, místně značený červeným psaníčkem. Nástup na tuto trasu můžeme zvolit dle vaši potřeby, buď přímo v autokempu Kokořín, nebo pod hradem Kokořín u restaurace Pobuda. Ze…
  Zaparkovali jsme ve Mšeně. Prošli jsme kolem Městských lázní a Kousek za lázněmi vejdeme do údolí Debř. Zalesněným údolím jsme prošli kolem skalního bytu a Kokořínku, což je kamenná maketa hradu Kokořín. Proš…
Na výlet jsme se vydali v sobotu odpoledne a naše kroky směřovaly do Kokořínského dolu, cestou jsme se zastavili ve Skalním bytě v Lhotce u Mělníka. Poté jsme pokarčoval přes Harasov stále Kokořínským dolem až pod Kokořín.  U kokořína jsme se vzhledem k pozdější době rozhodli pro občerstvení a tak jsme vyrazili do Mšena, zde jsme si krom lahodného zmr…
Pískovcové sousoší Panny Marie se sv. Rochem a sv. Šebestiánem patří k pohledovým dominantám zrekonstruovaného náměstí Míru ve středočeském městečku Mšeno, považovaném za vstupní bránu Kokořínska. Jedná se o památkově chráněnou barokní sochařskou práci pocházející z počátku 18. století. Sousoší je tvořeno podstavcem s kartušemi, na němž na vyvýšeném soklu stojí středová socha P…
Ze Mšena vycházíme po modře značené turistické značce kolem koupaliště směrem na pokličky. Asi v polovině cesty míjíme skalní útvar žába a obří hlava. Od pokliček sestupujeme po schodech do…
Opět se vydáme do kokořínských lesů mezi Mšenem a hradem Kokořín. Zvolili jsme si jedno z nejkrásnějších období v těchto smíšených lesích a tím je bezesporu podzim. Vydáme se zase od info centra po červené z…
Při našich toulkách po Kokořínsku jsme zavítali také do městečka Mšeno, kde jsme objevili jeden z místních kostelů.   Pseudorománský kostel postavili v letech 1876 – 1878 po ničivém požáru, kterému podlehl i původní svatostánek. Trojlodní kostel má dominantní hranolovou věž v novogotickém slohu. Hlavní oltář, přední boční oltáře, kazatelna a křížová cesta jsou darem patrona…
Poslední okružní stezka kterou zde popíši, je značena klasickou žlutou turistickou značkou, vlastně se ani nejedná o místní okruh ale o turistickou trasu. Vzhledem k tomu že vychází ve stejném bodě kde muže i konč…
Město Mšeno (330-360 m n. m.) je vstupní branou do CHKO Kokořínsko. Leží na jeho východním okraji, na rozhraní okresů Mělník, Mladá Boleslav a Česká Lípa. Kokořínsko je lesnatý kraj, plný skalních…
Hned na začátku rokle Debř u městečka Mšeno na Mělnicku se nachází několik schodišťových ramen vytesaných do pískovcové skály. Schody usnadňují výstup z rokle k nedaleké obci Romanov. Provede vás po nich žlutobílé…
Obec Mšeno na Kokořínku-okres Mělník. Jde se po Cinibulkově naučné stezce v okolí Mšena. Jedná se o naučnou stezku dlouhou 9 km. Okružní trasa okolo Mšena vede…
Při procházení lesoparkem Debř u Mšena na Mělnicku upoutají vaši pozornost zbytky přírodního divadla. To zde bylo postaveno na sklonku padesátých let dvacátého století z iniciativy mšenského okrašlovacího spolku a…
  Debř (staročeské podstatné jméno debř či débř označovalo právě údolí) je vycházkové údolí u Mšena. Zdejší lesopark je častým cílem nedělních procházek místních občanů. Před vstupem do údolí si můžete prohlé…
Podzimní Kokořínsko, Mšeno. Je dušičková sobota, počasí tomu odpovídá, střídá se mlha s deštěm. Přijíždíme do Mšena, Karel parkuje u náměstí a nastupujeme na žlutou naučnou stezku směrem k obci Romanov a do skaln…
Druhou trasu nazveme  K JESTŘEBICKÁM POKLIČKÁM. Výchozím bodem nám bude zelená značka která nás povede od Mšenských lázní lesoparkem Debř až k hájovně na Romanově. Odtud se dáme s části…
autokemp – ubytovna - restaurace SK MšenoSe nachází v areálu sportovního stadionu SK Mšeno, který je oplocen a kde je velká možnost sportovního vyžití. Zařízení se využívá pro školy, organizace, sportovní oddíly, …
Mšenské pokličky
Asi 3 km od hradu se nad Kokořínským dolem nacházejí zajímavé geologické útvary: Mšenské pokličky. Název dostaly podle nedalekého městečka Mšena. Každý čtenář je jistě zná, protože se často stávají námětem fotog…
Pro milovníky přírody a turistiky nabízíme několik informací o překrásném místě, kterým je CHKO Kokořínsko - ráj turistů. Představíme vám nyní ta nejzajímavější a nejnavštěvovanější místa této oblasti: kokořínsk…
Zámek Houska stojí na Zámeckém vrchu uprostřed lesnaté krajiny. Zámek Houska leží v jižní části Českolipska v Libereckém kraji. Masivní zámecký objekt má čtyřúhelníkový půdorys s uzavřeným středním nádvořím. Cenná je Zelená světnice s malbami ze 16. století, rytířský salonek, obdivovaná je hradní kaple s restaurovanými malbami. V areálu se uskutečňuje řada sezónních akcí, v let…