Isolda11

Příspěvky uživatele Isolda11

Počet příspěvků: 213

Z Mohelna k zavřené rozhledně a do Náměšti
Kdysi před 15 lety jsme se vypravili na výlet z Mohelna k rozhledně Babylon a chtěli jsme dojít až do Náměšti nad Oslavou. Jenže jsme tehdy zvolili velmi horký den a ke všemu podcenili i zásoby pití. Takže jsme po…
Naše nedávné sobotní toulky Kunštátskem jsme začali v Lysicích, odkud jsme vyrazili po červené turistické značce směrem k nedaleké zřícenině hradu Rychvaldu. Až k ní jsme však nešli, ale pokračovali jsme neznač…
Hned po uvolnění nejtvrdší uzávěry, kdy jsme jako Brňáci mohli aspoň do okresu Brno-venkov, vyrazili jsme na výlet na Tišnovsko, které je plné netušených možností a nikdy nezklame. Svezli jsme se do Lomnice, kd…
Poslední výlet před uzávěrou pohybu nás zavedl na samém konci února na Boskovicko. Z vlaku jsme vystoupili v Doubravici nad Svitavou, odkud jsme se vydali po cyklotrase silničkou vzhůru do kopce, kolem kamenolo…
Poslední výlet v rámci omezení pohybu jsme absolvovali minulou sobotu na Tišnovsku. Jeli jsme vlakem do Řikonína, odkud jsme se vydali po zelené turistické značce přes rozcestí Mírová (2,5 km) do osady Chytálky…
O soše sv. Stanislava u Osik jsme se dozvěděli docela náhodou. Při jednom z našich výletů jsme seděli v maličké lomnické cukrárně u kafíčka a ze zvědavosti jsme sáhli po jedné z knih ležících tam na poličce. Jedna…
Nedávný jarní výlet nás zavedl, resp. vláčkem zavezl opět do Rozsochatce u Havlíčkova Brodu, odkud jsme se vydali posledním dosud nevyzkoušeným směrem po zelené turistické značce silničkou do nedaleké vesničky Jah…
Letošní velikonoční víkend jsme využili k dvoudennímu putování historicky bohatou krajinou Chrudimska a Hlinecka. První den jsme vyrazili z Chrasti u Chrudimi, kam nás dovezla lokálka - "rychlík" z Pardubic, narva…
Podzimní Vysočinou jsme jednoho chladného rána vyrazili příznačně z vlakové zastávky ve Studenci, a to nejdříve po cyklotrase do stejnojmenné a docela vzdálené obce. Přes ospalou vesnici jsme pokračovali silničkou…
Koncem září jsme vyrazili ještě jednou na Vysočinu, konkrétně do Ždírce nad Doubravou, odkud jsme se vydali po žluté značce k Pobočenskému rybníku (2,5 km). Zde jsme turistické značení na chvíli opustili a využili…
Na Velkou Javořinu do Bílých Karpat jsme se chystali už dávno, nejpozději od chvíle, kdy jsme ji před pár lety z nevelké dálky již viděli, ale kvůli blížící se bouřce raději oželeli při naší první návštěvě této ob…
Když jsme před pár lety šplhali na Kelčský Javorník z Rosošného po ztrátě značky docela krkolomně, neměli jsme rozhodně v úmyslu tuto cestu v brzké budoucnosti opakovat. Pak ale na vrcholu postavili novou rozhledn…
Koncem letošního léta jsme si vyrazili zase jednou do Hranic na Moravě, abychom se prošli okolními kopečky. Od nádraží jsme se dali po červené turistické značce nejdříve známou cestou přes vesnice Velká (3 km) a H…
Předposlední den naší letošní žamberské dovolené jsme se svezli již známým králickým autobusem do Klášterce nad Orlicí, který nás při prvním průjezdu před pár dny zaujal, a tak jsme se rozhodli si jej blíže prohlé…
Jako jeden z cílů výletů naší žamberské dovolené jsem stanovila také Suchý vrch, jehož proslulou Kramářovu chatu s rozhlednou jsem už dávno chtěla navštívit. Vydali jsme se sem nakonec z malebného Jablonného nad O…
Hned další den jsme si naložili pro změnu nejdelší výšlap celého týdne, na jehož start jsme se ráno svezli autobusem do Rokytnice v O. H. Od nádraží jsme vyrazili na náměstí (0,5 km), nakoupili nějaké jídlo a dali…
Další den naší žamberské dovolené jsme si naordinovali menší odpočinek a ráno si prošli některé obchody ve městě, abychom se poté vydali po modré značce právě opravovanou ulicí Čs. armády směrem na Litice nad Orli…
V rámci naší žamberské dovolené se nám konečně podařilo dostat také do dlouho plánovaných Králík, na něž jsme jako milovníci barokního umění byli velmi zvědaví. Svezli jsme se tam ze Žamberka autobusem a nejdříve …
Jako první výlet naší červencové žamberské dovolené jsme si naplánovali hlavní hřebenovku s využitím víkendového turistického autobusu na Šerlich. Vyklubal se z toho nakonec cyklobus, zpožděný už v Žamberku, přiče…
Úvodní výlet nebo vlastně spíše vycházku naší žamberské dovolené jsme uskutečnili hned v den příjezdu. Po poledni jsme se svezli autobusem do nedaleké Rokytnice v Orlických horách, abychom zpátky došli jednou z ně…
Docela dobrodružným se nám stal jeden z nedávných nevinných výletů Vysočinou, na nějž jsme se vydali opět z Vojnova Městce. Tentokrát jsme zvolili zelenou značku ve směru do Hlinska, kterou jsme si ale ještě prodl…
Jelikož na nás Sněžné při naší první návštěvě zapůsobilo příjemným dojmem - a také protože se hned tak nevzdáváme, vyrazili jsme tam po pár týdnech znovu, abychom tentokrát už úspěšně zdolali Buchtův kopec a vůbec…
Menší výlet česko-moravským pomezím jsme si toto léto udělali také z Jimramova. Toto pěkné městečko jsme si před odchodem zase jednou trochu prošli, abychom se poté vydali po modré značce silničkou do nedaleké osa…
Do Vojnova Městce jsme v červenci zavítali zrovna v den, kdy se tu konala pouť, ale vzhledem k našemu poměrně časnému příjezdu v kombinaci s chladnějším počasím jsme její lákadla neokusili a vydali se raději hned …
Pěkný červencový výlet po Bystřicku jsme zahájili ve vesničce Písečné, kam nás dopravil autobus právě z Bystřice nad Pernštejnem. Zvolili jsme toto východiště kvůli známému opevněnému kostelu u nedalekého Vítochov…
Jako předzvěst červencové dovolené nám posloužil výlet o jednom z úvodních svátků příslušného měsíce, kdy jsme vyrazili "netradičně" na Vysočinu, tentokrát přes Žďár nad Sázavou autobusem do Sněžného, odkud jsme c…
První červencový výlet nás zavedl zase jednou na Jihlavsko, i když jsme vzhledem k dopravní situaci prvního prázdninového víkendu záhy zjistili, že to nebyl nápad nejlepší. Z neoznačeného kupé přeplněného rychlíku…
Další z červnových víkendů jsme vzhledem k avizovanému vedru vyrazili na výlet opět na Vysočinu, kde jsme očekávali přece jen příjemnější počasí. Přes Žďár jsme si zajeli do nedaleké obce Sázava, vzhledem k vleklé…
V poslední době se v médiích častěji hovořilo o plánované obnově zdevastovaných pernštejnských zahrad, což nás přivedlo k nápadu opětovné návštěvy hradu, resp. jeho okolí a právě těchto zahrad, neboť samotná prohl…
Na další z letošních červnových výletů jsme vyrazili z Ledče nad Sázavou, která nás přivítala v sobotním dopoledni ještě poněkud neuklizeným náměstím po jakémsi zřejmě bujarém koncertu z předchozího večera. První …