Přerov

Přerov je město ležící na řece Bečvě a má přibližně 45 tis. obyvatel. První písemná zmínka o Přerovu pochází z roku 1141. Historie Přerova je spjata s působením jednoty bratrské a šlechtickými rody Pernštejnů a Žerotínů.

Tip:
Tipy na výlety Přerov (44) Hrad Helfštýn Ubytování Přerov
Turistické cíle (539) Zbrašovské jeskyně  Lázně Teplice nad Bečvou
Pěší trasy (33)  Cyklotrasy (9) Koupaliště Výkleky  Mapa Přerova

Z Hranic do Lipníka přes Drahotuš

Kunzov
Kunzov  •  Fotografie (36)  • Foto: Isolda11
Foto: Isolda11

Koncem letošního léta jsme si vyrazili zase jednou do Hranic na Moravě, abychom se prošli okolními kopečky. Od nádraží jsme se dali po červené turistické značce nejdříve známou cestou přes vesnice Velká (3 km) a Hrabůvka (2 km) k umělé zřícenině hrádku Kunzov (1 km), který se od naší poslední návštěvy asi před 2 lety aspoň začal opravovat, takže se do něj možná jednou i podíváme.. Dále už jsme ale pokračovali dosud neznámou modrou značkou podél Uhřínovského potoka a chatové osady lesem a posléze polňačkou vzhůru k obci Uhřínov (3,5, resp. 4,5 km). Další 2 kilometry to bylo pod zříceninu tentokrát už skutečného hradu Drahotuš, kam jsme samozřejmě odbočili a na chvíli se tu zastavili. Odtud je to do nedaleké vesnice Podhoří jen půl kilometru. Zde už jsme definitivně opustili les a pokračovali 3 km polními cestami a silničkami podél říčky Jezernice a kolem hřiště do stejnojmenné obce. Dále už jsme společně s cyklotrasou okolo areálu cihelny Wienerberger došli po 2,5 km do Benátek, okrajové části Lipníka nad Bečvou, odkud to do centra města byly už jen asi 3 kilometry. V cíli jsme se před odjezdem domů zastavili nejen na kafíčko, ale tentokrát i na výstavu soch Olbrama Zoubka v zámecké jízdárně a také se chvíli opalovali na tamní proslulé střešní zahradě na lavičce u fontánky...

Poslední aktualizace: 23.11.2016
Autor: Isolda11

Hranice

Příspěvky z okolí Z Hranic do Lipníka přes Drahotuš

Hranice na Moravě - železniční stanice
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní přepážkačtečka in-karetvýdej in-karetČD Kurýrčekárna pro cestujícíúschovna zavazadelúscho…
    Po celotýdenní dřině nás v sobotu budí " cingrlák" už o páté hodině, ach jo !! Naštěstí je venku za okny nádherné zářijové ráno... Autobus "Ostravák" nás veze přes Město Holešov do Bystřice …
Železničná stanica Hranice na Moravě je dôležitým železničným uzlom tratí 270 Česká Třebová - Přerov - Bohumín a 280 Hranice na Moravě - Horní Lídeč - Púchov. T…
Půjčovna kol Českých drah - Hranice na Moravě
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními koly s odborně prováděným servisem. Ve vybraných půjčovnách kol jsou k dispozici také elektrokola, dě…
Nachází se na severním okraji města v těsné blízkosti vlakového nádraží. Odjíždí odtud všechny autobusové spoje jak dálkové, tak i do obcí hranického regionu. Orientační plánek autobusového nádraží Turistická mapa…
První kamenný viadukt s cihlovým ostěním na tehdejší Severní dráze Ferdinadově byl vystaven v l. 1844-47 aby překonal výškové rozdíly v oblasti Rozvodí řek Odry (na severu) a Bečvy na jihu.…
Přesto, že severomoravské město Hranice, ležící na Přerovsku, nabízí svým návštěvníkům památek dost a dost, bylo by velkou chybou při putování městem minout pozoruhodnou - i když možná méně z…
  Tak a je to tady ! Dvakrát po sobě nám vychází díky svátkům prodloužený víkend, počasí má být ucházející a tak s tím musíme něco udělat. Na 1 máje si děláme neděli a večer volám do Hranického kempu kvůli ubytování. Ten ještě není v provozu, zato ale dostáváme od hodné paní správcové adresu na ubytování v soukromí. A tak si ještě večer rychle nachystat věci na cestu - oba máme nové batohy, heč ! - rychle spát a ať…
Jedná se o stylovou loveckou restauraci v centru Olomouce. Vaříme denně od 11.00 do 22.00 hodin a to jak hotová tak minutková jídla. Hotová jídla nabízíme NOVĚ i v Sobotu.Doba přípravy minutkových jídel se pohybuj…
Pískovcový kříž nechal svými náklady zřídit místní rodák a radní Jan Frantík, cihlářský mistr přibližně roku 1728. Kříž s Kristem má jetelové zakončení ramen a v úpatí kříže je vytesána lebka se skříženými kostmi, symbol smrti. Čelo soklu kříže je zdobeno reliéfem Panny Marie Bolestné. Po stranách soklu jsou postavy sv. Jana Křtitele a sv. Josefa. Původně byl kříž umístěn před …
Tento památný strom se nachází v Hranicích, nedaleko od rodného domu Josefa H. A. Gallaše v ulici Galašově. Zaparkovat se dá přímo u stromu, pokud pojedete autem. Za památný strom byla tato…
Ačkoli tento dům vypadá na pohled velmi nově a moderně, byl rekonstruován s přísným dodržením původního vzhledu, jak je patrné např. z fotografie na infopanelu umístěném naproti domu na…
Židovské hřbitovy, pokud nebyly umístěné v centru turistického ruchu byly odsouzeny k zapomnění, vlastně jako celá populace, která vyznávala židovské nebo chcete-li hebrejské vyznání.…
Hranice jsou významným kulturním a průmyslovým městem s bohatou architekturou a výjimečnými přírodními zajímavostmi. Leží v prostoru Moravské brány převážně na pravém břehu řeky Bečvy, v nadmořské výšce cca 260 m. Těsně před tím, než řeka Bečva dosáhne města, protéká hlubokým údolím, tzv. teplickým kaňonem. Na jeho obou březích se rozprostírá unikátní krasové území zvané Hranický kras, v němž se nacházejí mj. dva jedinečné …
Když jsem ho za silného větru za zámkem v parčíku na Náměstí 8.května na dálku uviděl, myslel jsem, že jsou ty barevné skvrnky mezi jeho listy vlající pentle a že strom v květnu domorodci využívají coby imitaci klasické máje. Pohled zblízka ale tenhle naivní nápad okamžitě eliminoval a já nevěřícně koukal na množství pestře omalovaných ptačích budek, visících na jeho větvích. M…
Když jsme takto jednou s přáteli debatovali o tom, kam vyrazit na tradiční výlet, navrhl jsem Hranice. Tedy ne státní, ale ty severomoravské, u kterých se na vlakových nádražích pro jistotu při…
Za Sady Čsl.legií jsme přešli most přes největší valašskou řeku a ocitli se na úpatí návrší, na němž se mezi tokem Veličky a Ludiny vypíná historické jádro města Hranice. Nejprve se naše oči potěšily pohledem na širokou hladinu Bečvy tekoucí k Lipníku, na druhé straně omrkly dlouhé stavení oddělené od zahrady zajímavým vodním náhonem (Taxisův vodní příkop hadra!), no a pak už na…
Vzhledem k tomu, že se v letním vedru nedá v paneláku - navíc pod plochou střechou - vůbec spát, je dobré se v takových časech zlých vypravit někam k vodě, kde se člověk osvěží, zrelaxuje a…
Městské muzeum a galerie ve městě Hranice má své sídlo v budově bývalé radnice v ulici Radniční, která ústí na Masarykovo náměstí. Nachází se tedy v historickém středu města. Muzeum …
Národní přírodní rezervace Hůrka byla vyhlášena dne 6.6.1952. Leží v povodí řeky Bečvy, jižně od Hranic na Moravě. Tato oblast je součástí Podbeskydské pahorkatiny, která odděluje horský …
Začátek prázdnin a volný den navíc v prvním červencovém týdnu nás po roce pobídl zorganizovat nějaký společný výlet ve větší skupině účastníků. Někteří z kamarádů už vyzkoušela minimálně část cyklostezky Bečva, a …
Vyhlídka U Svatého Jana
Velmi zajímavé místo na trase mezi Hranicemi a Teplicemi nad Bečvou, nedaleko zříceniny hradu Svrčov. Je to velký balvan či skála na hraně svahu hory Hůrka s nádherným výhledem jak na Hranice, tak na Lázně Teplice…
Zatopený starý břidlicový lom s Krásnou a čistou vodou. Vlétě bývá běžně viditelnost cca 5m. Lom je dostupný veřejnosti i ke koupání, ale v některé velmi teplé dny bývá velká návštevnost a tak kdo chce mít při k…
  Jste romantiky a máte rádi poněkud zvláštní a mnohdy tajemnou tvář opuštěných lomů? Pak tedy velmi dobře víte, že právě na těchto místech zde díky přírodě, dobývající pomalu zpět své území, vzniká pozoruhodný no…
Zámek Kunzov se nachází na Přerovsku v Olomouckém kraji. Zámek nevelkých rozměrů je obehnán zdí s cimbuřím a kulatými věžemi. Impozantně působí vstupní brána s gotickým obloukem, střežená sedícími kamennými lvy …
Zbrašovské argonitové jeskyně
Zbrašovské argonitové jeskyně se nachází v lázních Teplice nad Bečvou. Pokud jedete autem, zaparkujte na vyhrazeném parkovišti. Od tohoto parkoviště se vydejte po směrovkách. Je to pěkně značené. Jeskyně se nacház…
Hranická propast je nejhlubší propastí u nás a díky rekordní hloubce vody 404 m je nejhlubší zatopenou propastí světa. Její tajemné jezero přitahuje pozornost řady badatelů. Tuto oblast najdeme u jihovýchodního okraje města Hranice na Moravě. Propast je součástí vápencového Hranického krasu a řadí se k jednomu z nejpozoruhodnějších krasových jevů v Evropě. Nedaleko od propasti jsou v řece Bečvě…
HISTORIE : Základ k lázním položil tehdejší majitel hranického panství Jan Kropáč z Nevědomí, který nechal roku 1553 vybudovat kamennou nádrž ke koupání, do…
Helfštýn
Hrad Helfštýn leží na úpatí Moravské brány. Nachází se nedaleko města Lipníku nad Bečvou v Olomouckém kraji. Helfštýn lze navštívit v březnu a listopadu o víkendech a od dubna do října…