Moje oblíbené
 Travel blog Ústí nad Orlicí Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Ústí nad Orlicí

Zveme vás do Ústí nad Orlicí, regionální křižovatky cyklostezek. Vhodné jsou pro kola i koloběžky a jejich kvalitní povrch umožňuje příjermnou jízdu na in-line bruslích a koloběžkách. Za návštěvu stojí relaxační park u kostela s meditační kaplí, secesní Hernychova vila, rozhledna na Andrlově chlumuaquapark nebo krytý bazén se slanou vodou. Poznejte Ústí nad Orlicí. TIP: Terénní koloběžky České Petrovice

Trasy Ústí nad Orlicí a okolí (209)

Orlické hory a Podorlicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Orlické hory a Podorlicko

Z Jablonného na Suchý vrch a zpět

bývalá tvrz Panská skála u Jablonného
bývalá tvrz Panská skála u Jablonného  •  Fotografie (63)  • Foto: Isolda11
Orličky
Orličky  •  Foto: Isolda11

Jako jeden z cílů výletů naší žamberské dovolené jsem stanovila také Suchý vrch, jehož proslulou Kramářovu chatu s rozhlednou jsem už dávno chtěla navštívit. Vydali jsme se sem nakonec z malebného Jablonného nad Orlicí. Dali jsme se nejpřímější cestou po červené značce přes rozcestí U Hradiska (1,5 km) a dále pěkným skalnatým lesem do Orliček (5,5 km). Tuto táhlou podhorskou obec jsme prošli prakticky celou od dolního konce, kam značka z lesa vyústila, až k posledním chalupám, kde u pěkně upraveného horského pramene přecházela v luční pěšinu, velmi prudce stoupající k lesu. V tomto úseku jsem předešla poslední turisty a dále už stoupala statečně sama, abych na pomalejší zbytek naší malé výpravy počkala až na chatě;-) Po 2 kilometrech následovalo rozcestí Hvězda, ležící už na hřebeni, kde sice stoupání ještě zdaleka nekončilo, ale zato začínala opět pořádná borůvková úroda - a lepší osvěžení v dané situaci snad neznám! Ke Kramářově chatě nyní zbýval už jen 1,5 km a brzy jsem si už spokojeně pochutnávala na pravé turistické hrachovce v zahrádce správného bufetu v přízemí chaty. Posléze následovalo ještě kafíčko a výstup na sympatickou retro rozhlednu - a když dorazili turisté, které jsme předešli nad Orličkami, vyráželi jsme právě na další úsek hřebenovky. Kilometr to byl na rozcestí Pod Bradlem a pak ještě 300 metrů ke "Třem pánům" neboli jednomu ze zdejších starých trojstranných hraničních kamenů, trochu potupně zde obehnanému dřevěnou ohrádkou. Odtud už jsme se dali po modré značce zase zvolna dolů - do Kobylího dolu (3,7 km) a dále pak po žluté ven z lesů, loukami a přes dolní konec Jamného nad Orlicí (3 km) zpět do Jablonného (1,5 km), kde jsem výlet zakončila ještě návštěvou muzea v krásném starém roubeném domě na náměstí, toho času ovšem plném plyšových medvědů:-)

Poslední aktualizace: 5.10.2016
Autor: Isolda11

Jablonné nad Orlicí

Příspěvky z okolí Z Jablonného na Suchý vrch a zpět

Výlet do Jablonce nad Orlicí
Krásné město pro zajímavý výlet, či dovolenou je Jablonné nad Orlicí, nacházející se ve východních Čechách, na úpatí Orlických hor. Ve svém znaku má toto malebné město sedícího medvěda s opatskou berlí. Berla nazn…
  Dvaatřicet metrů dlouhé a devět a půl metru široké přemostění přes Tichou Orlici bylo zbudováno LP 1840. O rok později byl most ozdoben sochami dvou světců. Tou první byl sv.Jan Nepomucký, což bylo logické, a…
Nachází se v dolní části města pod autobusovým nádražím. Tento tříobloukový kamenný most přes Tichou Orlici byl postaven v roce 1840 a nahradil tak most starší. Jsou na něm umístěny sochy…
K historickým památkám pohádkového města Jablonného nad Orlicí patří jedna technická památka - starý silniční kamenný tříobloukový most přes Tichou Orlici z roku 1840. Je ozdoben sochami sv. Jana Nepomuckéh…
Nachází se před nádražní budovou. Prochází tudy červeně značená turistická turistická cesta. Jedním směrem vede do centra města, dále pokračuje na Suchý vrch a do Mladkova. Opačným směrem pak míří na Bystřek, Mariánskou horu a na Palici. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.49 Českomoravské mezihoří-Českotřebovsko
Mariánská hora u Lanškrouna je vyhledávaným cílem výletníků už dlouho. Není divu. Místo je to opravdu nádherné. Zkuste si přečíst něco z jeho historie zde. Navíc v roce 2014 vyrostla o kouse…
V centru malebného Jablonného nad Orlicí, na náměstí 5. května v horní části rynku je umístěna obří dřevěná lžíce, která nahradila vysloužilou lžíci, sloužící jako místní kašna. Předává zde vláhu okolní zeleni. Ob…
Co je malé, to je hezké. Beze zbytku to platí o náměstí 5. května v Jablonném nad Orlicí, náměstíčko je spíš větším rynkem, ačkoliv osada v údolí Tiché Orlice je připomínaná již koncem 11…
Sakrální areál se vypíná ve svahu nad centrální částí města, nad náměstím. Vlastní kostel stojí ve středu starého hřbitova, který je obklopen ohradní zdí. Jižně od svatostánku je umístěna márnice a na sever od něj…
Petr Figulus Jablonský se zde narodil v roce 1619. Jeho rodné příjmení bylo Zelinka a byl synem zdejšího Hrnčíře. Za pobytu J. A. Komenského v Brandýse nad Orlicí se stává jeho žákem a…
Nachází se na okraji hlavního Náměstí 5. května a svou výraznou dispozicí je hlavní dominantou náměstí. Jako radnice sloužil objekt od svého vzniku, dnes zde sídlí úřady města. Jde o třípodlažní objekt s vysokou roubenou …
 Nad hlavním Náměstím 5. května se dá uličkou přijít ke kostelnímu areálu, který pochází z konce 17. století až první poloviny 18. století. K dominantnímu kostelu sv. Bartolměje pak lze zařadit…
Nachází se v centru města na hlavním Náměstí 5. května, kde na severním průčelí vytváří svým vzhledem jeho dominantu. Je považován za nejhezčí patrový roubený dům ve městě. Stojí zde od roku 1750. Dnes je zde hotel U černého mědvěda s vyhlášenou Restaurací. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.49 Českomoravské mezihoří-Českotřebovsko
Historický střed města byl v roce 1977 prohlášen za chráněnou městskou památkovou zónu. Centrem MPZ jsou objekty na hlavním čtvercovém jablonském Náměstí 5. května. Nachází se zde několik…
Uprostřed zdejšího nádherného čtvercového náměstí lemovaného roubenými domy a domy s pozdně barokními fasádami, stíněný čtyřmi javory, stojí mariánský sloup Immaculata - socha Panny Marie. Tato pozdně barokní zlacená plastika pochází roku 1748. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.49 Českomoravské mezihoří-Českotřebovsko
Na okraji centra města a náměstí 5. května v Jablonném nad Orlicí, ležícím v podhůří Orlických Hor zaujme výrazná budova radnice - dominanta města, která svému účelu sloužila od doby, kdy vznikla -  roku 1831. Dne…
V historickém středu náměstí malebného městečka Jablonného nad Orlicí se můžete ubytovat a najíst v Hotelu U Černého medvěda. Hotel poskytuje ubytování v pokojích s koupelnou a sociálním zařízením ve stylovém pros…
Pokud jste na výletě v Jablonném nad Orlicí a chcete se dobře najíst, navštivte Zahradní restauraci Na Mýtnici, stojící u hlavní cesty, kousek pod náměstím. Jistě si zde vyberete z denní nabídky hotových jídel čes…
Druhý srpnový pátek jsme s dvojčlennou zlínskou turistickou ekipou vyrazili na další společný výlet. Tentokrát jsme nehodlali opouštět domácí luhy a háje a naším cílem bylo okolí třítisícového východočeského městeč…
Mezi historickými domy na náměstí 5. května, v centru Jablonného nad Orlicí stojí Městský dům č. 79  s dřevěným štítem. Má spoustu využití. Je to podsklepená budova se dvěma nadzemními podlažími a dvěma podkrovími. Slouží  …
Při naší nedávné – historicky první – návštěvě malebného podhorského městečka Jablonného nad Orlicí nás už cestou od nádraží uvítala hlučná bartolomějská pouť, které ale zrovna ten víkend počasí moc nepřálo. My …
V historickém jádru pohádkového východočeského městečka Jablonné nad Orlicí se můžete ubytovat v Penzionu Srdíčko se stylovými pokoji, stojícím v horní části náměstí 5. května. V budově se nachází i nekuřác…
"Po stopách mlsného medvěda" v Jablonném nad Orlicí
Ve městě Jablonné nad Orlicí na Vás čeká vycházková stezka, sestavena z 10 zastávek. Je ideální příležitostí pro sledování stopy mlsného medvěda jak pro děti, tak pro dospělé i s kočárky. Přibližně…
Nachází se vedle hřbitova poblíž kostela sv. Bartoloměje. Udržovaný park je bohatý na rododendrony a azalky. Byl budován jako estetický doplněk pokračování hřbitova a kostelního areálu. V…
Půvabné třítisícové východočeské městečko Jablonné nad Orlicí se může hrdě pochlubit, že patří mezi ta místa okresu Ústí nad Orlicí, kde si návštěvník kromě mnoha jiných zajímavostí může prohlédnout také krásnou k…
Jablonské náměstí 5. května je jedno z nejkrásnějších v podhůří Orlických hor. Má bohužel jednu nevýhodu, vede tudy hlavní silnice ze Žamberka na Šumperk. Tady je opravdu na co se dívat. Málokteré relativně malé …
Jablonné nad Orlicí je malebné město v kotlině na soutoku Tiché Orlice a Orličkovského potoka. Vede tudy železniční trať z Letohradu do Lichkova (kdysi dávno Praha-Hanušovice) a Jablonné je rychlíkovou stanicí. V…
V historickém centru města Jablonného nad Orlicí stojí na čtvercovém náměstí se spoustou zajímavých budov i místní Infocentrum  - umístěné v jednom roubeném empírovém domě.  Možno v něm navštívit i výstavní…
Jablonné nad Orlicí leží ve Východních Čechách, jihovýchodně od města Rychnov nad Kněžnou. Město se rozkládá v údolí tvořeném Tichou Orlicí a pod vrcholky kopců Orlických hor. Městečko…