Moje oblíbené
 Travel blog Ústí nad Orlicí Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Ústí nad Orlicí

Zveme vás do Ústí nad Orlicí, regionální křižovatky cyklostezek. Vhodné jsou pro kola i koloběžky a jejich kvalitní povrch umožňuje příjermnou jízdu na in-line bruslích a koloběžkách. Za návštěvu stojí relaxační park u kostela s meditační kaplí, secesní Hernychova vila, rozhledna na Andrlově chlumuaquapark nebo krytý bazén se slanou vodou. Poznejte Ústí nad Orlicí. TIP: Terénní koloběžky České Petrovice

Trasy Ústí nad Orlicí a okolí (209)

Orlické hory a Podorlicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Orlické hory a Podorlicko

Z Klášterce na Zemskou bránu a přes Kunvald do Žamberka

Klášterec nad Orlicí
Klášterec nad Orlicí  •  Fotografie (57)  • Foto: Isolda11
Foto: Isolda11

Předposlední den naší letošní žamberské dovolené jsme se svezli již známým králickým autobusem do Klášterce nad Orlicí, který nás při prvním průjezdu před pár dny zaujal, a tak jsme se rozhodli si jej blíže prohlédnout. Zamířili jsme pochopitelně především ke zdejšímu tajemnému prastarému kostelu uprostřed podobně působivého hřbitova a chvíli meditovali mezi zdejšími v koutě hřbitovní zdi zazděnými kamennými lebkami a podivnými čerty vyobrazenými na kostelní věži. Po prohlídce i všech ostatních místních památek jsme vyrazili po modré turistické značce k Zemské bráně, kterou jsme už také po spoustě let chtěli znova vidět. Po 2,5 kilometrech proti proudu řeky jsme dorazili k zřejmě již delší dobu opuštěnému rekreačnímu středisku Orlice, u něhož už nás čekala naučná stezka, jež nás spolehlivě dovedla postupně stále skalnatějším údolím a přes Pašeráckou lávku rezervací až ke zmíněné přírodní památce (2,5 km). Po krátké zastávce jsme se vydali dál po červené značce, která nás ale zpočátku trochu potrápila, když nás sice dovedla k nedaleké Orlické chatě U Rampušáka, kde jsme se zastavili na kávu, ale od ní už to bylo bez dostatečného značení složitější. Po sestupu zpět do údolí se značka naštěstí opět umoudřila a poté nás už bez problému vedla lesem vzhůru podél linie pohraničního opevnění až na rozcestí Žamberecké lesy (4 km). Poté jsme zvolili pro změnu značku zelenou, abychom směřovali zpět k našemu bydlišti, a to přes také nám již z minulosti dobře známý Kunvald (4 km), kde jsme před 14 lety strávili v jedné ze zdejších krásných starých chalup pronajímaných tehdy brněnskou cestovní kanceláří Chatos dokonce celý týden. Obec je to docela rozlehlá, více než 2 další kilometry jsme ji se zájmem o všechny zdejší drobné památky procházeli, abych si je mohla vyfotit všechny, musela jsem si dokonce udělat ještě pořádnou zacházku až na její druhý konec, ale pak už jsme pokračovali z rozcestí u samoobsluhy kolem kapličky k osadě Kněžství, rozcestí Nad Dymlovem (3,5 km) a do Žamberka (1 km).

Poslední aktualizace: 26.10.2016
Autor: Isolda11

Klášterec nad Orlicí

Příspěvky z okolí Z Klášterce na Zemskou bránu a přes Kunvald do Žamberka

Další mystérium kláštereckého kostela. Klášterec nad Orlicí.
O kláštereckém kostele se toho už hodně napsalo. Tajemné rudé postavy ho proslavily. Namalované na jižní straně věže. Jsou to čerti, rytíři, mnichové? Jsou to mimozemšťané? To na hlavě, to jsou rohy? Anténky? A ta…
Obec Kostelec nad Orlicí ležící mezi známou rekreační vodní nádrží Pastviny a průrvou Divoké Orlice v tzv.Zemské bráně se může pochlubit význačnou sakrální památkou. Místní chrám Nejsvětější Trojice totiž ani v následných renesančních a barokních úpravách neztratil svůj původní gotický vzhled a z hlediska památkářů se proto jedná o velmi hodnotný venkovský objekt. Do hledáčku no…
Pozoruhodný kostel Nejsvětější Trojice ve východočeském Klášterci nad Orlicí se může pyšnit mnoha přívlastky. Je to kostel, který byl gotický i klášterní a který dodnes zůstává hřbitovní, jednolodní a tajemně krás…
Pozdně barokní sousoší Kalvárie je součástí hřbitovního areálu u kostela Nejsvětější Trojice. Jedná se o kvalitní kamenicko-sochařskou práci pocházející z roku 1779. Autora tohoto sousoší sice neznáme, ale v každém…
Klášterec nad Orlicí je malebné letovisko v údolí Divoké Orlice kousek nad Pastvinskou přehradou a na cestě k Zemské bráně. Středu obce vévodí pozoruhodný pozdněgotický Kostel Nejsvětější Trojice. V základech kostela jsou zřejmě zbytky stavby původního Benediktinského kláštera, který vznikl někdy kolem r. 1280 a podle něhož nakonec obec nese i své jméno. Samotný kostel byl vícekrát přestavován, nejvíce r. 1691, kdy získa…
Rozcestí (foto 1) leží v Klášterci nad Orlicí (viz https://www.turistika.cz/mista/klasterec-nad-orlici-drobne-pamatky) pod kostelem (foto 2) na silnici do Kunvaldu. Turisticky značené cesty odtud vycházejí čtyřmi směry: červená – Zbudov, Zakopanka, Žamberk modrá směrem na Z – Končiny, Kunvald, Rokytnice v Orl. horách modrá směrem na V až JV …
Hned na úvod si musíme prozradit, že tento výlet bude tak trošku jiný, až neobvyklý. Jeho hlavním cílem bude návštěva sakrálního areálu v centru Klášterce nad Orlicí, v jehož podobě se nenásilně až harmonicky kloubí pozdní gotika s renesancí i…
Cennou pozdně barokní památkou východočeského a podorlického Klášterce nad Orlicí je mariánský sloup se sochami Immaculaty, sv. Jana Nepomuckého a sv. Barbory pocházející z I. poloviny 18. století. Jeho autor je sice už dnes neznámý, ale ví se alespoň, že donátorem byl v tomto případě místní mlynář Ondřej Buchtel a že v současné době už sloup vidíme v podobě z 80. let 19. století. Svým způsobem…
Obec Klášterec nad Orlicí se nachází na úpatí Orlických hor na řece Divoké Orlici. Svou zachovalou přírodou a čistým vzduchem láká hodně návštěvníků. Provede vás po ní modrá turistická značka. Ubytovat se zde může…
Klášterec nad Orlicí patří k nejstarším obcím východních Čech. Původně se jmenoval Orlitz, Clausterum. Biskup Tobiáš z Bechyně schválil řádu Křižovníků koncem 13. století stavbu kláštera. Své současné jméno obec n…
Pokud projíždíte, nebo procházíte obcí Klášterec nad Orlicí zastavte se na dobrý oběd v restauraci U Kalášků, ve svahu nad hlavní silnicí, směrem od přehrady pastviny. Kromě toho, že zde dob…
Cyklistická trasa začíná ve Zbudově, místní části Klášterce nad Orlicí u areálu vojenských kasáren. Trasa vede po neoznačené asfaltové cestě do mírného kopce  podél plotu kasáren až k…
Žižkova studánka v Klášterci nad Orlicí
Jedna z nejstarších obcí Východních Čech - Klášterec nad Orlicí je pěkným místem, lákavou oblastí pro turisty. Výletníky sem přivádí zachovalá příroda a čistý vzduch Orlických hor. Nachází se zde několik zajímavos…
Rozcestí (foto 1 a 2) leží na okraji lesa nad Pastvinskou přehradou. Turisticky značené cesty odtud vycházejí čtyřmi směry: červená směrem na Z – Zakopanka, Žamberk červená směrem na SV – Klášterec nad Orlicí (foto 3) zelená směrem na Z – Zakopanka, Lišnice, Žamberk zelená směrem na J – Vejdovy lípy (foto 4), Pastviny (foto 5), České Petrovice Místem prochází např. tras…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem, některým i zdroj energie na další cestu životem. Už staří Keltové měli ke stromům výjimečnou úctu, což můžeme dokladovat třeba tím, že Esus, jeden z jejich tří nejmocnějších bohů, byl kromě podsvětí patronem právě i stromoví. Staré stromy tedy oprávněně budí pozornost i v dnešním světě a leckdo se u nich r…
Obec, nacházející se ve Východních Čechách - Klášterec nad Orlicí, leží na úpatí Orlických hor. Známé výletní místo - Pašeráckou lávku najdete, pokud jdete z horního Klášterce podle řeky Divoké…
Po docela náročném a rušném pracovním týdnu nás lákala vidina nějaké naopak nenáročné a klidné túry, a tak jsme vymysleli tuhle. Vlakem ráno do Žamberka, navazující přípoj na autobusové nádr…
Pastvinské sezónní informační centrum, které poskytuje zejména turistické informace o rekreační oblasti Pastviny a Orlických hor, se nachází v obci u zastávky autobusu Na křižovatce. Provozní doba: červen - srpe…
Zřejmě každý návštěvník či rekreant, který na Pastviny zavítal obdivoval krásný silniční most, který překonává přehradu zhruba ve třetině její délky (po proudu) a spojuje rozdělenou obec …
Turistická trasa z Pastvin na Zemskou bránu a zpět už na stránkách Turistiky popsaná byla ( v oblasti Orlické hory a podhůří https://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/podhurim-orlicky…
Kdo jezdí na dovolenou k vodě, má obvykle představy krásného počasí, koupání a dalších vodních radovánek. Když se ale počasí pokazí, přijde vhod i to, jsou-li v daném místě nějaké možnosti p…
Na celé pondělí je předpovězeno špatné počasí, a tak si ráno přispíme, Frantík zalehl již ve 21 hodin a bucá si až do rána. Počasí si dělá, co chce ráno je vše jinak, neprší, a tak se Franta rychle balí, s mapou a svačino…
Vyhledávaným místem letní rekreace, na řece Divoké Orlici, je známá přehradní nádrž pastviny. Nádrž se rozkládá na horním toku Orlice. Přehradní jezero je asi   7 km  dlouhé s plochou 110 ha. Součástí přehrady je …
Zemská brána, Pašerácká lávka
Pašeráckou lávku najdete na naučné stezce Zemská brána. Přes Divokou Orlici vede asi 1 kilometr po proudu směrem od Zemské brány. Původně na stejném místě stávala lávka pro pěší, aby se obyvatelé vzdálenějších vs…
Pastvinská přehrada je jedním z našich velice zajímavých a oblíbených vodních objektů u nás. Nachází se v Pardubickém kraji v oblasti Orlických hor. Byla vybudována na Divoké Orlici v roce…
  Čtvrtý den naší dovolené v Králíkách se budíme do nevlídného zataženého rána. Těžkou hlavu si z toho ale neděláme. Čeká na nás zajímavá cesta k přehradě pastviny a za krásami divočiny Divoké Orlice, a to počasí …
Pašerácká lávka se nachází v údolí Divoké Orlice, v přírodní rezervaci Zemská Brána. K lávce je přístup po modré značce od Zemské brány, nebo po červené Jiráskovou cestou. Současná podoba je z r. 2002, kdy byla …
Pastviny - přehrada
Pastvinská přehrada byla vybudována v letech 1932-1938 na Divoké Orlici. Název přehrady je odvozen od obce Pastviny, která se připomíná v r. 1543. Umělé jezero je cca 7km dlouhé, výška…
Zemská brána je část řeky Divoké Orlice, kolem něhož se nachází přírodní rezervace taktéž pojmenované Zemská brána. Rozloha chráněného území je 88.22 ha. Místo dostalo svůj název díky výrazným skalnatým útvaru okolo řeky, které jakoby připomínaly bránu. Názvu nahrává i samotný fakt, že přes řeku stojí obloukový most, po kterém vede silnice. Most byl v letech 2004-2005 zrekonstruován. Na místo se dá pohodlně dojet autem, kte…