Moje oblíbené
 Travel blog Ústí nad Orlicí Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Ústí nad Orlicí

Zveme vás do Ústí nad Orlicí, regionální křižovatky cyklostezek. Vhodné jsou pro kola i koloběžky a jejich kvalitní povrch umožňuje příjermnou jízdu na in-line bruslích a koloběžkách. Za návštěvu stojí relaxační park u kostela s meditační kaplí, secesní Hernychova vila, rozhledna na Andrlově chlumuaquapark nebo krytý bazén se slanou vodou. Poznejte Ústí nad Orlicí. TIP: Terénní koloběžky České Petrovice

Trasy Ústí nad Orlicí a okolí (209)

Orlické hory a Podorlicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Orlické hory a Podorlicko

Okolo Králík

alej na Horu Matky Boží
alej na Horu Matky Boží  •  Fotografie (111)  • Foto: Isolda11
Králíky  •  Foto: Isolda11

V rámci naší žamberské dovolené se nám konečně podařilo dostat také do dlouho plánovaných Králík, na něž jsme jako milovníci barokního umění byli velmi zvědaví. Svezli jsme se tam ze Žamberka autobusem a nejdříve si trochu prohlédli samotné městečko. Zapůsobilo na nás sice ospale a ne zrovna perfektní vybaveností, ale cosi do sebe mělo i tak, taková ta specifická atmosféra polozapomenutého pohraničního městečka... Vzhledem k pondělku nebylo otevřené ani muzeum, kostel zřejmě nebývá nikdy, takže jsme se brzy vydali na nedalekou Horu Matky Boží ke klášteru (2,5 km po zelené značce). Už samotná cesta k tomuto kdysi významnému poutnímu místu, branou se světeckými skulpturami a krásnou, v poslední části dosti prudce stoupající alejí s kapličkami křížové cesty, jejichž sochařské vybavení známe z expozice v bývalém kostele ve Vraclavi u Vysokého Mýta, na nás velmi zapůsobila. A co potom teprve samotný klášterní areál, v jehož rámci je volně přístupný kostel a Svaté schody a se vstupným pak ještě expozice v křížové chodbě a krypta! Užili jsme si vše velmi a byli jsme navíc uvnitř skoro sami. Nechybí také šikovný obchůdek se suvenýry. Po prohlídce areálu jsme si ještě naordinovali menší výlet po okolí, abychom nevyšli ze cviku. Kolem zrovna ten den bohužel zavřeného hedečského hotelu Kačenka (0,5 km po zelené) jsme pokračovali po žluté značce k nové rozhledně Val a na rozcestí Horní Orlice (1,5 km). Zde už jsme se ponořili do lesů a vzdálili se turistům a civilizaci. Vystoupali jsme 3 kilometry pod vrch Jeřáb a odbočili 0,5 km po modré ke kapli Svaté Trojice, kde jsme chvíli poseděli a zase se ten kousek vrátili, abychom dále pokračovali ve stoupání po modré značce na zmíněný Jeřáb (1003 m. n. m., 1,5 km). Za celou cestu jsme tam potkali jen jediného sběrače všudypřítomných borůvek. Při sestupu zpátky dolů jsme potkali docela nenápadně schovaný lesní pramen Tiché Orlice (1 km) a po dalších 2 kilometrech dorazili zpět na rozcestí se žlutou. Abychom se nemuseli vracet stejnou cestou, zvolili jsme nyní klikatící se silničku, po níž jsme sešli do obce Horní Orlice, abychom se na nejbližší křižovatce dali další silničkou zpět k Hedči. Opět nás čekalo pěkné stoupání, ozvláštněné však jednou z mariánských studánek, která se nachází už opět na zelené značce, jež nás posléze dovedla až k hotelu Kačenka a zpět ke klášteru. V poutním domě jsme se zastavili na menší občerstvení a poté se kolem další mariánské studánky po zelené značce vrátili do Králík na autobus.

Poslední aktualizace: 16.9.2016
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Okolo Králík

Králíky
Králíky leží ve Východních Čechách, severením směrem od města Ústí nad Orlicí. Město leží na pomyslné hranici mezi Moravou a Čechami. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Orlických hor a východním směrem p…
Výchozím bodem této trasy je centrum Králíků, případně místní autobusové nádraží. Vydáme se po souběhu zelené a žluté pěší značené trasy alejí stoupáním ke klášteru Hedeč. Žlutá značka vede přímo ke klášteru, zatímco zelená obchází vrch zprava kolem lesního pramenu, její průběh je atraktivnější, ale delší.Od kláštera pokračujeme po žluté přes rozhlednu Val a loukami k…
Když se turista začne zajímat o nějakou novou oblast, vybírá si pochopitelně ta nejatraktivnější místa a snaží se chodit (případně jezdit) po těch nejatraktivnějších cestách. Jak přibývá výl…
   Jednou ze vstupních bran pro návštěvu masivu kralický sněžník mohou být  Králíky, město nacházející se v severní části kralické brázdy. Před druhou světovou válkou se město jmenovalo…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkačtečka in-karetvýdej in-karetplatba v eurechčekárna pro cestujícíWCpůjčovna Kol
Nestává se mi zrovna často, že bych doporučoval procházet trasy, vedoucí z velké části po silnici a ještě k tomu bez turistického značení. Tady tu výjimku ale udělám. Sice se jde opravdu pře…
Poblíž státní hranice s Polskou republikou jsme navštívili město Králíky. Obklopuje ho horská soustava, na SV je uzavřeno třetím nejvyšším pohořím ČR - Kralickým Sněžníkem, západní stranu města uzavírá východní výběžek Or…
Uprostřed Velkého náměstí v centru města Králíky stojí za pozornost kašna roku 1851. Zdobí ji socha Přadleny, stojící na šestibokém pilíři s chrliči vody v podobě delfínů, která připomíná bohatou tkalcovskou tradi…
 Začátek měsíce srpna probíhá v urychleném chystání věcí na naši týdenní dovolenou - tentokrát padla volba na město Králíky, a hned druhý den ráno vyrážíme na cestu. Cesta ze Zlína do Otrokovic a odtud do Olomou…
Ocitnete - li se v podhůří Orlických hor ve městě Králíky, hledáte - li klidné místo k odpočinku u pivka nebo jídla, navštivte restauraci U Lípy na Malém náměstí, kde navbízí možnost teplého i stud…
Jedeme na pomyslnou hranici Čech, Moravy a Kladska, do Králík Historie dnešních Králík je prvně historicky doložena roku 1367, tehdy však ve spojitosti s doly v horách Králických. Město jako takové je prvně zmíněn…
Hledáte - li v Podorlicku ubytování, navštivte město Králíky, rozložené pod Kralickým Sněžníkem. Zde je vhodným místem k ubytování ubytovna Falta, nacházející se 250 metrů od vlakového nádraží a…
Konečně jsme se dočkali, je první srpnový týden, kdy začíná naše letošní dovolená v podhůří Orlických hor. Vstáváme v 6 hodin ráno, ze zastávky před domem odjíždíme spojem MHD do Otrokovic. Franta jde kou…
Projekt Hřebenovka dovede návštěvníky na krásná přírodní zákoutí, ale také na místa nabitá historií. Takovým místem je například Králicko, kde se turista jdoucí ve šlépějích našich předků pomyslně dotkne nebe, ste…
Ač jsou Králíky malým městem, klidně můžeme říkat městečkem, i díky Mariánskému kopci nad městem s poutním klášterem je i dole ve městě celkem dost historických památek. Vlastně se na tom trošku podílí i fakt pohraniční polohy, kde se překotně nestavělo a i díky tomu se nestačilo všechno zbourat. Z města vede na Mariánskou horu alej kapliček se stromořadím a tak jsou některé památkové objekty i v blí…
Velké náměstí je přirozeným centrem města Králíky, nedávná rekonstrukce mu dodala nové krásy. Náměstí o tvaru obdélníku je lemováno měšťanskými a nájemními domy z období 18. a počátku 20. století. Zřejmě nejstarší…
Městské muzeum v Králíkách sídlí na Velkém náměstí v klasicistní budově postavené v letech 1795-96. Expozice jsou věnovány historii života na Králicku, okolní přírodě, z řemesel např. řezbářství, betlemářství a va…
Pokud by se mělo určovat pořadí svatých, kteří krášlí naši krajinu vyjdou na prvních místech zřejmě jednoznačně tři jména. U prvního zobrazovaného netřeba pochybovat, tím je samotný nejvyšší, tedy ježíš Kristus. Svým způsobem to ani svatý není, když je to vlastně bůh. Ačkoliv někdy se můžeme setkat se sv. Salvátorem, což je vlastně Kristus uzdravující (Salvator=latinsky spasitel). Na druhém místě bude Panna Marie, která není…
  Tohle půvabné nejvýchodnější české podhorské město je veřejnosti dobře známo díky velikému poutnímu komplexu vypínajícím se nad ním u Hedče a také blízkou Dolní Moravou, kde pro změnu vzniklo novodobé rozlehlé t…
Turistický rozcestník, který se nachází na náměstí v Králíkách, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po červené značce ve směru Králický Sněžník, Pod Klepáčem, Prostřední Lipka - Boříkovice, Bouda a dále možno buď na Mladkov, nebo Suchý vrch. Po značce žluté ve směru Králíky - Hedeč klášter, Svatá Trojice, Šumperk. Značka zelená ukazuje cestu po 8 km dlouhém vycházkovém…
vřele doporučuji.jak pro ,,bunkráky,, tak laickou veřejnost.v blízkosti se nachází vojenske Muzeum se stálou expozicí vojenské techniky.je tu i prodej suvenýrů. v objektu spáchal sebevraždu četař arnošt hrad.nehodlal se vzdát bez boj…
Strávil jsem v létě 2006 několik dní v malém východočeském pohraničním městečku Králíkách, kde jsem po odstěhování z Prahy na počátku sedmdesátých let minulého století prožil sedm pěkných roků. Už samotná moje prv…
  Králíky jsou menším východočeským městem, jenž je proslulé především velikým sakrálním poutním komplexem vypínajícím se na blízké Hoře matky Boží. Památkou mnohem starší - a svým skvostným interiérem za „slavněj…
Původní označení je sice meliorační nádrž, ale vzhledem, okolím i zaměřením nápadně připomíná rybník. Králický rybník byl vystavěn v 80. letech minulého století právě při melioračních pracích, v době, kdy v rámci…
Městečko, ve kterém jsem prožil část dětství patří k místům, kam se rád vracím. Navíc mě tentokrát čekal sraz naší třídy po 59 letech. Jedinou otázkou bylo, jak překonat asi 350…
Králická Pevnostní Oblast - je území v České republice v Pardubickém kraji kde je největší hustota pozůstatků čs. pevnostního systému z let 1935-1938. Byl to nejsilněji opevněný systém ochrany státní hranice pře I…
Dělostřelecká tvrz Hůrka u města Králíky je od roku 2008 zpřístupněna veřejnosti . Nachází se směrem na Hanušovice 2 km od města. Auto jsme zaparkovali zdarma p…
Tvrz představuje nejdokončenější stavbu svého druhu na území ČR přístupnou veřejnosti - dělostřeleckou tvrz z let 1935-1938. Je tvořena pěti mohutnými bojovými …
Králíky - vyhlídková alej
 Největší dominantu Králík - barokní areál sakrálních staveb na Hoře Matky Boží, vypínající se na odlesněném vrchu vysoko nad městem u Hedče, myslím netřeba veřejnosti blíže představovat. Většina návštěvníků dává …