hanakova

Počet přečtení příspěvků: 130 185

Příspěvky uživatele hanakova

Počet příspěvků: 46

Tříčtvrťáky nebo dlouhé spodky?
Testy
Léta jsem zdárně odolávala tříčtvrtečním podvlíkačkám. Partner a spolulezec Zdeněk už je dlouho vlastnil a nedal na ně dopustit a vždy, když jsem si potřebovala koupit nové termokalhoty, se mě snažil přesvědčit, a…
Nevado Alpamayo 5947 m – není největší, není nejvyšší a dokonce k ní ani neproudí každoročně davy turistů, aby ji na vlastní oči spatřily. Přesto je jako magnet a mnozí o ní říkají, že je nejkrásnější horou na svě…
Netřeba zdolávat jen pěti, šesti, sedmitisícovky nebo treky dlouhé sto či dvě stě kilometrů. Hory je dobré nasávat i jinak. Takže vyrážíme na pohodový prodloužený víkend do Julských Alp. Míříme do závěru krásného …
Už dlouho nás láká druhý nejvyšší vrchol Vysokých Tater Lomnický štít (2634 m). V plánu máme výstup Birkenmajerovou cestou, která začíná kousek od normálky. Tu máme v záloze, pokud nám počasí nebude nakloněno. Výh…
V Nové Sedlici, nejvýchodnější vesnici Slovenska, silnice končí. Nikam dál už nevede. Parkujeme své vozy v bezpečí na zahradě u domorodců, což nám domluvil starosta a motorový pohon měníme za vlastní. Starostova …
Velebit v severní Dalmácii má tvar nepřehlédnutelné hradby hor vedoucí od severozápadu k jihovýchodu. Nejvyšším vrcholem je s nadmořskou výškou 1758 metrů Vaganski vrh. Toto vyprahlé vápencové pohoří, které dosahu…
Úchvatná zajištěná hřebenová cesta Grete Klinger Steig vedoucí  přes několik vrcholů v Eisenerských Alpách jistě potěší oko každého horala a prověří i jeho fyzickou kondici. Nádherně vedená cesta po samotném vrcho…
Do Paklenice jsme přijeli především za lezením, ale protože máme po pár dnech ruce unavené, rozhodujeme se pro odpočinkový den. A k tomu úplně vybízí přechod z Malé do Velké Paklenice. Ubytovaní jsme ve Starém Gr…
Lužnici jsme vyměnili za Dunajec, kánoe za raft, a to i přesto, že Dunajec zrovna raftovou řekou není. Pája, náš kapitán, prosazoval sjezd Dunajce na kánoích, Marcela ale oznámila: "Roman na vodě nikdy nebyl a mně…
Nádherná a dominantní pyramida na slovinsko-italské hranici - to je Mangart v Julských Alpách. Vrchol svou severní stěnou může směle konkurovat Triglavu. Stěna není sice tak vysoká, ale je zhruba tři kilometry šir…
Zase jsme zatoužili vypravit se do území věčného sněhu a ledu. Tentokrát nás zlákala dvě rakouská géčka. Grossvenediger (3666 m) je čtvrtou nejvyšší horou rakouska a Grossglockner (3798 m)je, co se výšky týče, na …
V pátek na večer dojíždíme ke Goworowu, kde se nám brzy daří najít pěkné místečko na spaní.  Usínáme pod oblohou pokrytou milióny hvězd. Přes noc ani nepadá rosa, takže se spí dobře a ráno ani nemusíme sušit spacá…
Deštivé počasí nás vyhnalo z Alp, a protože máme cestou domů Šumavu, rozhodujeme se, že se tu na pár dní zastavíme. Deštivé počasí nás vyhnalo z Alp, a protože máme cestou domů Šumavu, rozhodujeme se, že se tu …
Na kole jsme v Hostýnských vrších nikdy nebyli, takže ani pořádně nevíme, kam se v nich vydat. Známý nám připadá Tesák, takže se mrkneme do mapy, kudy na něho. V mapě nás zaujme ještě i zřícenina hradu Helfštýn. S…
Údolí Wachau, které se nachází podél řeky Dunaje a bylo v roce 2000 zapsáno do seznamu Unesco, je krásným místem vhodným pro cykloturistiku. Nabízí řadu cyklotras různé náročnosti v opravdu velmi krásné přírodě.  …
Je začátek cyklistické sezony, tak sedací část nám zatím stále nepříjemně dává najevo, že na dlouhé sezení na kole je ještě čas. Mozek je však jiného názoru a rozhodne, že je na čase přeci jen vyzkoušet něco kapánek delšího. Však to zadek vydrží. Nic jiného mu také nezbude. Z Olomouce vyrážíme za příjemného slunného počasí směr Litovel. Cesta vede rovinatou Hanou a není…
Ferata Naturfreundesteig vedoucí na Traunstein (1691 m) je považována za jednu z  nejkrásnějších ferat v Rakousku. Traunstein, nebo-li Strážce Solné komory, se nachází na východním břehu jezera Traunsee a na jeho …
Jednoho zářijového víkendu jsme po dlouhé době zase sbalili batoh a vyrazili pěšky po horách. Na radu policistů parkujeme auto na utajeném parkovišti v Bělé pod Pradědem. Plácek, kde jsme vůz nechávali jiné roky, …
Jednodenní trasu Olomouc - Praděd - Olomouc jsme zvládli, dá se říct, bez větších problémů. A přestože naše první slova poté, co jsme před domem zcela zchvácení slezli z kola, zněla, už nikdy více, velmi brzy v ná…
Jedno letní odpoledne přemýšlíme na zahrádce u pivka, co roupama dělat. „Co takhle vyrazit na Praděd?“, padne jeden z nápadů. „A co takhle na ten Praděd dojet z Olomouce na kole,“ začíná se šílený nápad rozvíjet. …
Dlouhou jízdu ze švýcarských čtyřtisícových Alp si lze u města Andermatt zpestřit „vyběhnutím“ feraty Diavolo. Její náročnost sice není nijak velká, zato velkolepé pohledy dolů do údolí Schöl…
Bishorn 4153 m - nachází se v kantonu Wallis v sousedství dominantního Weisshornu a říká se o něm, že je to lehčí čtyřtisícovka. Výstup je hodnocen obtížností F. Po technické stránce určitě patří ke snadnějším vrc…
Nenáročný, oddechový, ale za to na výhledy bohatý kopec? To je Klein Furkahorn (3026 m). Cestou do Walliských Alp nás už minule zaujaly při projížďce sedlem Furkapass (2429 m) okolní štíty. Letos jsme je při cest…
Z Olomouce startujeme o tři čtvrtě na deset. Až do Plumlova cesta ubíhá dobře, sil je dost. Na hrázi děláme první přestávku, kdy se posilníme a pokračujeme podél přehrady k Hradeckému rybníku. Tam zjišťujeme, že d…
Malebná příroda Dolních Rakous, skvělé cyklostezky a výživný výšlap na Hocheck. Těmito slovy lze shrnout sice ne dlouhý, zato úžasný cyklistický výlet nedaleko Vídně. Výchozím i cílovým bodem je naše základna - k…
Pro prošlapávání mnoha kilometrů panenského sněhu jsou Javorníky z hlediska skialpinismu ideální. Ovšem výjimku tvoří hlavní hřeben vedoucí z Kasáren na Portaš. Tam o pustinu člověk nezavadí. Naopak, běžkařů se…
Každé jaro rozkvétají ve Strejčkově lomu tisíce kvítků chráněného koniklece velkokvětého. V roce 2000 tady bylo napočítáno 3 570 kvetoucích trsů. Tato přírodní památka se nachází jen kousek od Olomouce mezi obcemi Grygov a Krčmaň. Dnes již opuštěný lom, ve kterém dříve probíhala těžba vápence, je pěkným turistickým cílem v jakémkoliv ročním období. Ale právě jaro je ve…
  Hřeben Orlických hor je jako stvořený pro nenáročnou, ale krásnou turistiku. Do hor vyrážíme na dva dny a až dodatečně zjišťujeme, že dva z vrcholů během pár měsíců od naší návštěvy zcela změnily tvář. Na Ane…
Tentokrát jsme se rozhodli částečně zabrousit do pro nás nových oblastí Javorníků.  Sníh nám křupe pod nohama a my začínáme z osady Čierne stoupat na první vrchol Čierne a odtud pokračujeme po hřebeni až do místa,…
Nedaleko Olomouce, na okraji Zábřežské vrchoviny se nachází přírodní rezervace Terezské údolí, které se rozprostírá mezi Laškovem a Náměští na Hané.  Středem údolí, které je dlouhé necelých pět kilometrů, protéká…
stránka 1 z 2

zpět na profil uživatele hanakova