Bobkart

Příspěvky uživatele Bobkart

Počet příspěvků: 156

Bílý kámen 2019 – Odra, Libavá a jiné atrakce
Mohl bych napsat konečně. Tedy ne že bych nikdy na Libavé nebyl, ale kdysi dávno, tedy v minulém století jsem na Libavé, míněno ve výcvikovém vojenském prostoru byl. Ale to bylo víceméně z…
12.1.2019 cca 18 km na běžkách, 400 m na vleku a 300 m poloplazením   Sobota, to značí celý volný den. Do dopoledne ještě přibudou do chalupy dva ubytovaní, potažmu syn jednoho kamaráda s přítelkyní, ti ovšem díky…
11.1.2019Po čase se naskytla příležitost na víkend vyrazit do Stříbrnic, kde má jeden náš kamarád chalupu s ubytování. Prostě část nebyla obsazená, takže jsme domluvili relativně početnou skupinu lyžařů, kteří se …
29. 9. 2018   Co by to bylo za Znojemsko, abychom vynechali vinohrady. Navíc Národní park, takže kam pojedeme na další výlet je vcelku jasno. Oproti včerejšku se trošku ochladilo, přesně…
Konec léta, nebo spíš podzimu značí i nějaký cyklistický zájezd vlastně na závěr sezony. Nejinak tomu bylo samozřejmě i letos. Termín se nabídl vlastně sám, díky státnímu svátku, který se…
21.8.2018   No nevím, ten třetí celý den byl na pohled cyklisty poněkud odbytý, ačkoliv podle nastalých podmínek by měl být skoro nejlepší. Na úterý bylo hlášeno mírné ochlazení, maximální…
20.8.2018   Horké počasí víceméně úspěšně pokračuje, takže poněkud redukujeme plány a po referencích, které jsme dostali od jiných výletníků dnes kromě nějaké…
18.8.2018   Každoročně v lednu přijde SMS s cílem srpnového kolozájezdu, kterému někteří kamarádi říkají s učitelkami, protože vlastně autobus je skoro plný učitelek (pár učitelů), ačkoliv již drahnou dobu doplňuje sestavu dost nás pracujících v jiném oboru. Cíl v SMS zněl Poděbrady, tedy přídomkové město jednoho českého krále a dnes hlavně proslulé srdíčkové lázně. Je tedy fakt, že tato oblast Česka je mi poněkud neznámá,…
4.8.2018 Na fotbalovém hřišti se tradičně spí dobře. Jak ale slunce leze nad obzor, tak i když ho máme za zdí, i tak se brzy budíme. Mezi kopci je celkem vlhko, tak různá herní zařízení používáme k sušení spacáků a karimatek. Vedle tekoucí potůček ještě používám k částečné očistě kola, vlastně až teď je vidět jak jsme ty kola včera zřídili. Důkladnější očistu pak provedeme u vydatného pramene zdejší „dobré vody Hlávka“. U…
3. 8. 2018 Přiznám se, ráno jsem zcela nechápal, proč spím jen ve slipech a vlastně nezakrytý, no prostě tvrdé ráno po několika panácích. Naštěstí fenka Ajka majitele příbytku maximálně jemně naznačuje, abych ji občas podrbal, což mě vcelku úspěšně probralo. Ačkoliv mě Marek vyčítá, že jsem si tu poslední čtvrtku (no spíš normální půldecku) neměl dávat, že on jako hrdina odmítl, mě to zas tak nevadí. Nakonec bývaly doby, že…
2.8.2018 Ač se tedy „ihrisko“ nacházelo na území Dolných Krškan, v podstatě už to byla Nitra. Nakonec i hrdý nápis na tribuně klásá ŠK Nitra Dolné Krškany, takže obé obce zde participují na…
1. 8. 2018 Jak už to bývá, první noc venku je spíš převalovaná než prospaná, no dá se pozorovat hvězdná obloha. A jak přichází rozbřesk, jsme už v podstatě vzhůru. Díky blízkosti civilizace…
31.7.2018 Když jsme v loňském srpnu dojížděli z tehdejšího koločundru, víceméně jsme tušili, že bysme vcelku rádi ještě kousek Maďarska projeli. Navíc už kvůli tomu, že jsme končili v…
7. 5. 2018 Ráno pár lidí ubylo, Martina s Vaškem jeli na nějaké závody, další autem do Jindřichova Hradce, tak to bude trošku komornější. Okolí Dačic, tedy vlastně jih Českomoravské…
6. 5. 2018 Být v Dačicích je tak poněkud ošemetná věc. Kdo se podívá do mapy uvidí na sever jedno pohádkové město a na jihu zhruba stejně daleko druhé neméně zajímavé, byť poněkud méně…
5. 5. 2018   Ačkoliv je v areálu motelu k dispozici i společenská místnost, nevyužili jsme tohoto prostoru (někdo by nás musel hlídat) a vyřešili jsme společný jamsession na jednom z pokojů. Ono když je nás celkem 13 a někteří už chrní, tak se to celkem vleze a ani neděláme zas tak hluk, aby někdo z okolních ubykací protestoval. Takže přes poměrně pozdní zalehnutí se jakž takž ráno budíme k prvnímu společnému výletu. Nicméně…
Letošní jaro se vyvedlo až nad očekávání (i když zemědělci a zahrádkáři to asi vidí jinak). Není se tak divit, že tradiční jarní zájezd na kola vzbuzoval velké naděje. Navíc šikovný termín májových svátků umožnil s pondělní dovolenou vytvořit již pěkné volné období, které už trošku připomínalo malou dovolenou. Cíl jarních kol vybíráme v zimě a tentokrát vyhrála oblast která svým názvem i chlad evokuje. Česká Kanada. Není to…
16.9.2017 Navečer přijeli ještě další výletníci, takže v „obýváku“ bylo narváno. Přibyla další kytara, ale večírek nebyl zas tak vyčerpávající, abychom nebyli ráno použitelní. Nicméně jedna…
O Skřítku a běžkařských stopách v jeho okolí už jsem toho napsal víc než dost, takže najít tady ještě něco nového je už dosti obtížné. Nicméně přeci jen jsem měl ještě jedno místo, které mi kolem Skřítku v zimě ta…
14.9.2017 Někdy se to tak vyvrbí. Dlouho dopředu si plánujeme nějaký ten výlet, pak mám ho počasí pokazí. Když ne úplně, tak alespoň z větší části. Inu, neporučíme větru dešti. Asi tak to…
Tak nám začala zima. V prosinci. Nic mimořádného, nicméně po letopočtech 2014, 15, 16 fakt, že je sníh (na horách) v prosinci je přece jen příjemným zjištěním. Takže po úvodu na Švýcárně v minulém týdnu je vcelku …
Jak známo, nic se nejí tak horké, jak se uvaří. Přes tuto zkutečnost lakonická zpráva Lesů ČR o uzavření zelené TZ (a modré cyklotrasy) v úseku Kamzík – Slatě několik přátel, známých a dalších, teď zejména lyžařů …
19.8.2017 Leckdy jsou zprávy ve sdělovacích prostředcích dramatičtější, než se nakonec projeví ve skutečnosti (vlastně je to pořád). Tak i týdenní příprava, že bude v sobotu hnusně poněkud…
18.8.2017 Původně jsem počítal s touto trasou na sobotu. Protože však předpověď počasí byla natolik deprimující, raději jsme jakoby tu část více ve Žďárských vrších zredukovali. Vynechat tu…
Abych se přiznal, lednové oznámení o cíli srpnového „učitelského zájezdu“ nadmíru potěšilo. Za těch asi 13 sezón, co s touhle skupinou jezdím jsme už projeli velkou část republiky. Samozřejmě necelých 5 dní není na žádné sáhodlouhé poznávání, ale když to připočtu k tomu, že někde jsem už zavítal i mimo skupinu, v celku hezky se mi tak rozrůstají zážitky a poznatky z navštívených oblastí. Ta letošní t…
5.8.2017 Samozřejmě, večer byla příležitost, tak abychom se nenudili, zakoupili jsme v samoobsluze CBA nějaké víno, aby nám večer tak nějak lépe utekl, ovšem jak už jsme se zabalili do…
4.8.2017 Ráno nás budí poměrně hustý provoz na silnici a nakonec i tradiční horko, které nás v noci příliš neopustilo. Po nezbytných úkonech (čištění chrupu, snídaně, výplach slivovicí apod…
3.8.2017 Ač je tedy terén na hřišti vzorně upraven, přeci jen oba se cítíme jaksi nevyspalí, snad zase tím horkem, sice neměříme teplotu, ale zřejmě jsme zase zažili nějakou tropickou noc.…
Po dvouleté pauze zase nějaký čundr na kole, tedy samostatná výprava s kolegou Markem (čili Markýzem 63, jak se označuje na tomto webu). Už jsme se podívali do většiny končin v…
7.5.2017 Někteří mají po ránu ještě „naváto“, přes noc navíc napršelo, čili je jasné, že nevyjedeme příliš brzy a do terénu se asi nevydáme. To znamená, že povětšinou se budeme věnovat…