Moje oblíbené
 Travel blog Ústí nad Orlicí Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Ústí nad Orlicí

Zveme vás do Ústí nad Orlicí, regionální křižovatky cyklostezek. Vhodné jsou pro kola i koloběžky a jejich kvalitní povrch umožňuje příjermnou jízdu na in-line bruslích a koloběžkách. Za návštěvu stojí relaxační park u kostela s meditační kaplí, secesní Hernychova vila, rozhledna na Andrlově chlumuaquapark nebo krytý bazén se slanou vodou. Poznejte Ústí nad Orlicí. TIP: Terénní koloběžky České Petrovice

Trasy Ústí nad Orlicí a okolí (209)

Z Anenské Studánky do České Třebové

Anenská Studánka
Anenská Studánka  •  Fotografie (25)  • Foto: Isolda11
Foto: Isolda11

Včera jsme vyrazili do České Třebové a odtud popojeli ještě dvě zastávky lokálkou do Anenské Studánky, pořád stejně opuštěné staničky jako při naší minulé návštěvě před několika lety. Zelená turistická značka, která tu začíná, nás po 1,5 kilometru dovedla silničkou vzhůru do samotné obce – a tentokrát jsme se rozhodli pokračovat po ní dále. Hned na prvním úseku k 1,5 km vzdálené bývalé osadě Královec, kde ještě před pár lety stály zbytky někdejší kaple, jsme museli projít loukou a pasekou, po nočním či ranním dešti pořádně mokrou, takže jsme se mohli až do pasu ždímat:-( Byli jsme ale odměněni vskutku skvělými jahodami úctyhodných rozměrů:-) Dále nás cesta vedla větrným návrším přes pole až dolů na silnici poblíž velikého rybníku Hvězda (3 km), na koupání jsme však v dopoledním chladnu ani nepomysleli, stejně je to tuším rybník chovnýJ Kolem něj jsme pokračovali po silničce 2 kilometry k železniční zastávce Semanín a poté – s krátkou odbočkou k nedávno opravené kapli v místech zaniklé osady Rybník - další 2 km společně s modrou značkou do lesa na rozcestí u rezervace Psí kuchyně. Odtud jsme stále po stejné značce a pohodlné asfaltce vystoupali 3,3 km Nad Janov a po dalších 200 metrech se ocitli Nad Zlatou studánkou, kde už jsme to znali z některých dřívějších výletů. Odtud nás hned tři značky společně vedly 3 kilometry ven z lesa a silničkou s alejí až na Kozlovský kopec. Zde jsme opět zvolili trasu dosud neznámou a vydali se po modré do Semanína (4 km). Cestou jsme si prohlédli pěknou Semanínskou kapličku (1,5 km) u silnice a sešli spolu s naučnou stezkou krásným skalnatým údolím Smraďoch Pod Kamenný vrch (2 km) a do centra obce. Trochu jsme zalitovali, že ještě asi nejsou oficiálně prázdniny, protože pak by byla otevřena jistě zajímavá expozice Semanínská renesance v místním kostele, i tak jsou tu ale k vidění velmi zajímavé památky. Poslední úsek do České Třebové už jsme došli jednoduše po cyklotrase, mohly to být tak 3 km, naštěstí se v neděli na právě probíhající modernizaci silnice nepracovalo a posléze v cíli nezklamala ani naše oblíbená tradiční cukrárna U SukůJ

Poslední aktualizace: 29.6.2015
Autor: Isolda11

Damníkov

Příspěvky z okolí Z Anenské Studánky do České Třebové

Z Anenské Studánky přes Kunčinu do Moravské Třebové
Krásný výlet méně známými i frekventovanými končinami Svitavska můžeme začít třeba na vlakové zastávce Anenská Studánka. Hned z nádraží vede zelená turistická značka, která po 1 kilometru dojde kolem bývalých lázn…
Tato nevelká a dnes nepříliš známá obec má vlakovou zastávku na trati lokálky mezi Českou a Moravskou Třebovou, popř. až Velkými Opatovicemi. Je to nádražíčko opuštěné, jízdenky se zde samozřejmě neprodávají, stej…
Nachází se u křižovatky v obci. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická cesta. Červená značka vede jedním směrem na Helvíkov, rozcestí Mladějovské hradisko, Nad Vískou, Nad Vysokým Polem až k osadě Hřebeč. Opačně pak do Třebovického sedla, k rozcestí Nad Damníkovskou hájovnou až k výraznému rozcestí Palice. Zelená značka pak západním směrem vede přes rozcestí Královec, kole…
Kostel sv. Vavřince v Anenské Studánce
Kostel sv. Vavřince, dominanta obce Anenská Studánka, vlastní Římskokatolická farnost děkanství Česká Třebová. Je z roku 1907. Postaven byl na místě původního kostela z roku 1607. Interiér je v neogotickém stylu z počátku 20. století a pochází z rukou řezbáře a štafírníka Petra Musila. Lavice vyrobil truhlář Alois Frodl. V interiéru jsou varhany postavené firmou Rieger v roce 1…
Damníkov je středně velkou protáhlou obcí s 690 obyvateli a najdeme ji v oblasti Lanškrounské kotliny, pod Třebovským sedlem, jihozápadním směrem od města Lanškroun a jihovýchodním směrem od České Třebové. Obcí …
Damníkov - kostel sv. Jana Křtitele
Nachází se uprostřed obce u hlavní ulice a vytváří zdejší dominantu viditelnou ze širokého okolí. Původě zde stával gotický Kostelík, který s postupem let nejen chátral, ale přestal i postačovat zvyšu…
Na Hřebečský hřbet do oblasti obce Mladějova na Moravě a jeho jeden výrazný ostroh, zvaný zde odborně kuesta, kde původně stávalo staroslovanské hradisko a později středověký hrádek. Po…
Od zastávky v Mladějově po žluté značce kolem železničního muzea, obcí podél řady zachovalých roubených statků až na okraj lesa k hájence. Zde stopupající lesní cestou pokračovat po zelené značce až Na Mladějovské hradisko, na jehož vrcholu rozhledna stojí. Z ní je široký rozhled východním směrerm do široké vany Boskovické brázdy a na obce v okolí. Při dobré viditelnosti lze spatřit nejen vz…
Letošní první  turistický výlet organizovaný kamarádem Františkem byl bez Františka, protože ten je po operaci doma na marodce. Jeli jsme do Mladějova na Moravě a šli po Hřebečských důlních stezkách. V Mladějově …
Původní úzkorozchodná průmyslová železnice dnes vozí místo žáruvzdorných lupků turisty. Na 11 km dlouhou trať vyjíždějí historické důlní vlaky k úpatí Hřebečského hřbetu. Dráha s rozchodem 600 mm byla postavena …
Jedeme do Mladějova na Moravě na již tradiční vzpomínkovou akci za padlé z 1. světové války, jejíž součástí je i hodinová komentovaná bitevní ukázka. Historická úzkokolejná dráha v Mladějově na Moravě nedaleko Mor…
Mladějovická průmyslová dráha Mladějov na Moravě. Na tento výlet můžeme jet autem i vlakem(žel.stanice Mladějov na Moravě). Ze stanice Česká Třebová trvá cesta asi půl hodiny. Jedeme za jedinečnou technickou památ…
Mladějov na Moravě je středně velká obec s 480 obyvateli a najdeme ji pod vrcholky Svitavské pahorkatiny, severozápadním směrem od Moravské Třebové a severovýchodním směrem od města Svitavy. Obec se rozkládá pod…
Rozcestí se nachází na kraji lesa poblíž bývalé Mladějovské hájenky. Prochází tudy žlutě značená cesta a začíná zelená značka. Žlutá vede jedním směrem do obce Mladějov a na zdejší vlakové nádraží, druhým směrem pak vystoupá na hř…
Třebovice jsou větší obcí s 810 obyvateli a najdeme ji v oblasti Třebovské vrchoviny, jihovýchodním směrem od České T…
Nachází se na hrázi rozlehlého rybníka Hvězda, který napájí říčka Třebovka. Prochází tudy zeleně značená turistická cesta. Jedním směrem vede k vlakové zastávce Semanín, dále k rozcestí Psí k…
Jednoznačnou dominantou východočeské obce Luková je kostel zasvěcený sv. Markétě. Ačkoliv se současný počet obyvatel udává v počtu kolem 760 dá se usoudit, že obec mívala i více obyvatel, dokud nepřišel konec války a odsun německy mluvících obyvatel. Luková je doložen roku 1350 a zřejmě brzy měla nějaký svatostánek. Doložena je přestavba dřevěného kostela na kamenný roku 1677. Ten ale chátral a přestal vyhovovat. Stavby…
Trasa dnešní nenáročné vycházky začíná na nádraží v Rudolticích, které se nacházejí těsně za historickou zemskou hranici na české straně, proto jsou v Čechách. Od nádraží se dáme místní …
Rudoltice jsou velkou a protáhlou obcí s 1250 obyvateli a najdeme ji v podhůří Orlických hor, jihozápadním směrem nedaleko města Lanškroun a jihovýchodním směrem od Ústí nad Orlicí. Obec se rozkládá podél toku ř…
Dominantou obce Rudoltice nedaleko Lanškrouna je empírový Kostel Sv. Petra a Pavla. Vybudován byl na počátku 19. století, v letech 1804-1809, a to na místě staršího, dřevěného kostela, doloženého již v 15. stolet…
Kam a jak jedeme? Na návrší mezi Lanškrounem a Rudolticemi do dálky svítí tozro zámku Lichtenštejnů.  V současné době je zde přístupná zámecká věž a rozsáhlá sklepení. Cena vstupného:   Otevírací doba: od 28.4. do 30.9.2012 středa: 14:00 - 18:00 sobota, neděle, svátek: 10:00 - 18:00
Rozhledna na Strážném vrchu u Nové Vsi
Strážný vrch (610 m n. m.) je součástí Hřebečského hřbetu na pomezí Čech a Moravy. Vrch se stal více vyhledávaným po roce 2010, kdy na něm byla v rámci projektu Hřebečské důlní stezky postavena rozhledna. Slavnost…
   Dnes je "zlatá neděle". V obchodech právě vrcholí předvánoční mumraj a hodní páni obchodníci lákají lid na akční ceny produktů, zaokrouhlovaných na "baťovské" numero a u těch nejdrobnějších, označených cenou …
Zdejší území bylo v minulosti obhospodařováno jako pole a louky. Po roce 1945 se stává tato rozlehlá bezlesá enkláva Farského lesa střelnicí Československé armády. Tu po roce 1968 zabírá ke svému účel…
Česká Třebová leží v Pardubickém kraji, severně od města Svitavy. Město je důležitou železniční křižovatkou. V České Třebové je největší vlakové seřadiště v České republice. Na západ i na východ jsou kolem města…
Svitavy leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním směrem od České Třebové. V okolí města se zvedají vrcholky kopců Svitavské pahorkatiny. Městem protéká řeka Svitava, která pramen…
Moravská Třebová leží na Severní Moravě a na pomyslné hranici mezi Moravou a Čechy, severozápadním směrem od města Olomouc. Město se rozkládá pod západními vrcholky Zabřežské pahorkatiny. V…
Litomyšl
Litomyšlský zámecký areál je národní kulturní památkou a v roce 1999 byl zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Areál tvoří soubor několika budov, část z nich získalo město zpět v r…
Litomyšl leží ve Východních Čechách, jižním směrem od města Ústí nad Orlicí. Město Litomyšl se rozkládá v srdci Svitavské pahorkatiny. Město je velmi známé…