více o Aš

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Aš
Články redakce vybrat: vše / nic

Pěší trasa po Ašském výběžku

Trasy Pěší trasa Střední náročnost Video trasa

Tuto krásnou trasu začnou turisté  v centru Aše na Masarykově náměstí.  Dále půjdou směrem k Turistickému informačnímu centru v Aši, kolem kterého dojdou na Goethovo náměstí, v jeho blízkosti si můžou prohlédnout památník evangelického kostela, sochu Martina Luthera a radnici města. Dále je trasa navede k Textilnímu muzeu Aš.

Poté po modré turistické trase projdou kolem památníků Jahna, Körnera a Schillera a dojdou až k rozhledně na vrchu Háj. Dále se vydají po žluté turistické značce k přehradě Bílý Halštrov a mají možnost vydat se dvěma směry - dále po žluté do Doubravy, kde se nachází památkově chráněné torzo bývalé papírny a minerální pramen (Pramen století) a poté se vrátit k rozcestníku a pokračovat na další zastávku, nebo mohou Doubravu vynechat a rovnou se vydat po zelené k zřícenině hradu Neuberg v Podhradí, která je nejstarší dochovanou památkou na Ašsku.

Z Podhradí  je cesta vede  po zelené turistické značce až k železniční zastávce Podhradí a odtud již pokračují po červené značce přes Kamennou osadu až do obce Krásná (Vesnice roku 2015). A z Krásné se vracíme po červené již zpět do centra města, tentokrát na Poštovní náměstí, na kterém se nachází národopisná expozice města Aše a okolí v Muzeu Ašska.

Videotrasa byla natočena a vytvořena za podpory Karlovarského kraje

Poslední aktualizace: 8.11.2016

Příspěvky v okolí Pěší trasa po Ašském výběžku

Informační centrum Aš Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí velké množství bezplatných i placených propagačních mater…
Aš leží v nejzápadnějším výběžku České republiky, severozápadně od města Františkovy Lázně. V těsné blízkosti města prochází státní hranice s Německem. Město je obklopeno malebnými lesy. …
Téměř zaniklá ves Vysoká poblíž Staré Vodyna Chebsku.Je zde zajímavá ruina jednolodního románského kostela z poloviny 13.století. Po válce pustnul a v 60.letech 20.stol. byl zdevastován.V současné době je zčásti …
Město Aš leží na nejzápadnějším cípu České republiky. Ašsko jako takové bylo od poloviny 16.stol. po dlouhá staletí vlastním mikroregionem s do jisté míry samostatným vývojem. První zmíňka o Ašsku je z roku 1270…
Město Aš je nejzápadnějším městem České republiky a leží v Ašském výběžku a je obklopeno ze tří stran Německem. Město má také několik pamětihodností. Například socha Dr. Martina Luthera, která je jedinou svého druhu v ČR, dále socha Johanna Wolfganga Goethe, která bude v letošním roce vrácena na rekonstruované Goethovo…
Významnou dominantou aše je 34 metrů vysoká rozhledna na kopci Háj.Patří mezi tzv. Bismarckovy rozhledny,kterých je po světě přes 200. Na stavbu rozhledby byl v roce 1874 zřízen občanským spolkem stavební fond rozmnožovaný sbírkami mezi občany.Až v roce 1902 dosáhl takové výše,která umožnila začít se stavbou.5.září 1902 byl položen základní kámen a během roku 1903 tato stavba…
  Výchozím bodem našeho výletu je hlavní nádraží v Aši, městečko, jež dalo jméno našemu nejzápadnějšímu koutu české republiky. Lze sem dojet autem po silnici číslo 64 z Chebu, nebo i přímo vlakem z…
Železniční stanice Aš-město - po modré turistické značce až na Haimberg Rozhledna Haimberg neboli Háj u aše,cestou míjím pomíky F.L.Jahna - T.Kornera - F.Schillera, kteří dnes mají nečekanou sněhovou čepici&#…
Naše společná cesta začíná na vlakové zastávce Aš město, odkud vyrazíme přes Okružní ulici a vydáme se po lici Gustava Geipela.  Na kruhovém objezdu využijeme 3. výjezd na ulici Hlavní, okolo lékárny a Goethovo náměstí, pak odbočíme Doprava na ulici Hedvábnická. Po této ulici jdeme až na její konec a dále se orientujeme podle ukazatelů. Celková cesta je dlouhá …
Projeli jsme Aší a odbočili směrem na Háj (nejvyšší hora Smrčin), zaparkovali jsme pod rozhlednou, a šli ještě 300 metrů pěšky. Jeli jsme na rozhlednu Háj u Aše, stojící…
Rozhledna Na Vrchu Háj je nejmohutnější a nejzápadnější vyhlídková stavba u nás.Je 34 metrů Vysoká. Návrh, který zpracoval známý drážďanský architekt Wilhelm Kreis získal v roce 1901 na umělecké výstavě v Drážďa…
Obec Podhradí na Ašsku je vzdálena cca.5 km.severovýchodně od Aše. Můžeme jít po silnici Aš-Podhradí nebo lesem přes část města zvanou Na Háji,kde se vnoříme do lesa a půjdemel esními cestrami pořád rovně za nose…
  Náš původní plán navštívit rozhlednu na Háji u Aše změnila slečna v informačním centru města. Rozhledna je v současné době v rekonstrukci a tak jsme hledali náhradu. Rozhodli jsme se pro ned…
Nejzápadnější místem je malý kousek půdy u nebo vÚjezdském potoce na německo-české hranici,kterou v těchto místech tvoří právě potok.Do něj se z pravé strany vlévá slabounký potůček.Zde je vztyčennejzápadnější če…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát,bych Vás rád pozval na hrad Seeberg.Nabízím několik způsobů přesunu:Pěšky-4 km z Hazlova od žst.            Na …
Jedním z nejkrásnějších hradů Karlovarského kraje je Seeberg /česky Ostroh/ Předpokládá se, že Seeberg byl postaven počátkem 13. století. První písemná zmínka však pochází až z roku 1322, kdy se Ostroh stal součá…
Hrad Seeberg, neboli Ostroh, se nachází na Chebsku v Karlovarském kraji. Návštěvníci si mohou hrad prohlédnout každý den od poloviny března do poloviny listopadu. V současnosti hrad návšt…
Nejznámější a také jednou z nejmladších sopek na území naší vlasti je Komorní Hůrka poblíž Františkových Lázní.Vznikla před 115 000 - 15 000 lety na dně vysychajícího solného jezera v oblasti Sokolovské a Chebské pánve.Komorní Hůrka je navršená sopka vzniklá jedním výbuchem se strombolskou aktivitou při níž je v Krátkých i delších intervalechvymršťována žhavá láva a vypálená…
Motýlí farma se nachází v obci Žírovice mezi Františkovými Lázněmi a rezervací Soos.Ve svém domě si ji založil entomolog a sběratel motýlů pan Stanislav Macek.V přízemí je entomologické m…
Františkovy Lázně leží v Západních Čechách, severně od města Chebu na východním okraji ašského výběž…
Socha malého chlapce s rybou se stala symbolem Františkových lázní. Původně parková plastika zroku 1924 od františkolázeňského sochaře Adolfa Mayerla byla přenesena po válce před Společenský dům, kde se s ní s oblibou fotografovaly pacientky.Lázeňský fotograf pan Škarda pro zvýšení popularity Františka vymyslel jednu znejmilejších legend vČechách - podle ní každá pacientka,…
Malebné historické lázně, vzniké u minerálních pramenů severně od Chebu dekretem císaře Františka I. roku 1793.
Císařský pramen najdeme v rezervaci SOOS téměř na začátku 1km dlouhé prohlídkové trasy. Jedná se o vývěr Studené, středně mineralizované železité sírano - hydrouhličitano - chloridové sodné kyselky. I pro žíznivéh…
Přírodní rezervaci najdeme cca 6 kilometrů severozápadně od Františkových Lázní. Autem, nebo na kole můžeme zvolit dvě trasy buď přes Žírovice, Nový Drahov a nebo přes Horní Ves, Třebeň a Nový Drahov. Druhá cesta …
Přírodní rezervace SOOS je vzdálena asi 6 km severovýchodně od Františkových Lázní. Naučná stezka je zaměřená na geologii, botaniku a zoologii. Jsou zde hluboká rašeliniště, mofety - bublající teplé vody z hlubin…
Poblíž osady Hájek nedaleko Františkových lázní najdete národní přírodní rezervaci s neobvyklým názvem, pocházejícím patrně z německého slova Moos (mech). Soos je dokladem pozdní vulkanické činnosti, jej…
Cheb leží v Západních Čechách, na okraji Ašského výběžku. Městem protéká řeka Ohře, na které je u západního okraje města vybudována přehradní nádrž Skalka. U jihovýchodního okraje Chebu je na protékající řece Odra…
Špalíček je název skupiny jedenácti kupeckých domů uprostřed náměstí Jiřího z Poděbrad v západočeském Chebu. Jde o velmi zajímavé stavby, které vznikaly pro potřeby místních kupců již od 1. poloviny 14. století. D…
Chebský hrad stojí na ostrohu nad řekou Ohří v Karlovarském kraji. Rozsáhlý románský hrad je jednou z nejcennějších památek svého druhu u nás. Chebský hrad je jediným reprezentantem stavebního typu císařských fa…
Klasicistní Zámek Kynžvart leží v údolí pod městečkem Lázně Kynžvart v Karlovarském kraji. Zámek je otevřen v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a od května do září každý den kromě pondělí. Interiér zámku …