Travel blog Žiju Lípou Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Česká Lípa

Česká Lípa má přibližně 37tis. obyvatel. Rozkládá se mezi Lužickými horami a CHKO Kokořínsko. Česká Lípa byla vystavěna u vodního hradu Lipý u brodu přes řeku Ploučnici. Za zakladatele je považován rod Ronovců, především Jindřich z Lipé.

TIP: / /
  Tipy na výlet (212)
   Trasy Česká Lípa a okolí (98)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi

číslo 18 Mimoň,,aut. st. 23,6 km
Pohled na Bezděz přes Máchovo jezero
Pohled na Bezděz přes Máchovo jezero  •  Fotografie (8)  • Foto: okalis

Popis trasy naleznete na adrese:

Další trasy také na

Zajímavé informace k trase najdete v Průvodci k průvodci III:
http://ondra-pdvyv.wz.cz/PkP/PkP3.pdf (str. 4),
nebo s anotací na https://www.turistika.cz/cestopisy/pruvodce-k-pruvodci-iii-vzdalene-trasy.

Poslední aktualizace: 6.6.2009
Autor: okalis

Jestřebí

Příspěvky z okolí Máchův kraj - 37,5 km

Jestřebí nedaleko Máchova jezera – zřícenina hradu
Skalní hrad Jestřebí lze objevit ve stejnojmenné vesnici ležící mezi Máchovým jezerem a Českou Lípou. Postaven byl na konci 13. století na nepřístupné skále a patří tudíž mezi naše nejstarší hrady. Hrad je sice sv…
Skalní hrad Jesřebí je nejlépe dostupný po hlavní silnici mezi Českou Lípou a Doksy. V obci Jastřebí se vydáte u Hostince Na Rychtě po silnici do centra obce až  ke kostelu se hřbitovem, odkud vede krátká cestička…
Tip na pěší výlet (Českolipsko),který vede od zříceniny hradu Jetřebí (resp.žst.Jestřebí),po červené TZ ,přes skalní údolí a kolem Braniborské jeskyně do Starých Splavů,kde se zase nastoupí na vlak.Trasa má cca 10…
Na výlet jsem vyrazil do krásného Máchova kraje na zříceninu skalního hradu Jestřebí.Díky dobrému dopravnímu spojení se sem dobře dostaneme vlakem i autobusem. Zřícenina hradu Jestřebí stojí na vysoké skály,vyhlížející do Máchova kraje a sám Karel Hynek Mácha zřícenimnu přirovnal k obrácenému mořskému korábu.Hrad založily ve 13.století páni z Dubé,několikrát se o něj bojiovalo,…
Autem po silnice z obce Doksy směrem na Českou Lípu. Asi čtyři kilometry po minutí obce Staré Splavy je obec Jestřebí, nad níž se tyčí stejnojmenný hrad. Auto zaparkujeme těsně pod hradem. Potom už jen pár kroků n…
Neděle 2. 8. 2020 Nakonec se v noci přece jen trochu ochladilo a spalo se dobře. Ráno to na změnu počasí nevypadá. Je jasno a teplo i ve stínu. Den začínáme koupačkou. Mysleli jsme si, jak tam ráno nikdo nebude, ž…
Ze Starých Splavů se západním směrem vydávají tři barevně odlišené turistické trasy, každá jiným dolem. My se vydáme zlatou (červenou) střední cestou. K transportu využijeme zase jednou služeb…
Vzdálena jen několik metrů od silnice z České Lípy do Doks táhne se lesem (a někdy bohužel i po vozovce) červená dálková trasa E10. Pokud se jí necháme vést mezi Jestřebím a Zahrádkami, nabídne nám několik turistických perel. K Dopravě doporuč…
Při slově obora si leckdo představí oplocené území, do kterého je řadovému smrtelníkovi vstup zapovězen. Obora Židlov toto mínění vyvrací už tím, že ji protíná několik cyklostezek. Jako výchozí bo…
Českolipsko poskytuje svým návštěvníkům širokou paletu výběru zajimavých míst. Naleznete tu hory s dalekým výhledem, ještě pořád dost hlubokých lesů, romantické hrady a pohádkové zámky, monumentální církevní památ…
 Trasa dnešního výletu nás povede romantickou krajinou v těsné blízkosti rekreačně známé oblasti Máchova jezera. Do Jestřebí se celkem snadno dostaneme autobusem,nebo případně i vlakem a to buď ve směru od České L…
Stánky už byly vesměs postaveny pro slavnost, která se tu dneska měla odehrávat (Den Provodína), pódium přichystáno, Pavlínu zaujali plyšoví šmoulové, ale rychle jsme ten zmatek opustili. Začátek cesty měl být po zelené, ale humna jsme, tak jako včera odpoledne, neobcházeli a místní psy jsme neplašili. Až u hospody U veverky jsme se na značku napojili a vystoupali k Hornímu…
Brejle je přírodní koupaliště, které vzniklo těžbou písku. Voda je čistá, vstup volný. Název Brejle vychází ze tvaru jezírka, které je téměř přepůleno dvěma proti sobě vybíhajícími poloostrůvky. Je oblíbeným cílem…
Provodín obec mezi Českou Lípou a Máchovým jezeremSkály. Můj vztah k těmto skalním útvarům lze shrnout pod jeden výraz - fascinace. Jako Kluk jsem tu vyrůstal a zdejší skály bral jako samozřejmost. Líbily se mi i tenkrát, ale tak trochu jinak, než dnes. Teprve po letech jsem zjistil, jak jedinečná jsou to místa a jakou sílu vyzařují. Tato fotografie se mi podařila cca. 4 km…
Na dnešní výlet vyrážíme od autobusové zastávky v Jestřebí , obce vzdálené 9km jihovýchodně od okresního města České Lípy. Přímo naproti nám vidíme dominantní skalnatý suk se zříceninou hradu. My však opustíme obe…
Lysá skála, podle svého tvaru připomínající siuletu spící dívky také uváděná jako Spící panna, je nejvyšším vrcholem tzv. Provodínských kamenů (419m.nm.).Provodínské kameny jsou přírodní památkou, kterou tvoří 6 v…
Když v roce 1623 získal Albert Valdštejn navozámecké panství a s ním i Pavlovice, bylo rozhodnuto vylámat v pískovcových skalách cestu vedoucí z návsi do Švábského údolí …
Malá vesnička Srní u České Lípy je dnes katastrální části obce Provodín, od které je vzdálená asi 2km severozápadním směrem. Dostaneme se tam vlakem tratí Česká Lípa - Bakov, nebo silnicí Zákupy - Zahrádky. Vesnice je převážně obklopená lesy, nedaleko nádraží je velký dřevařský závod, v blízkém Provodíně je významná těžba písků. Okolo Srní se nachází množství skalních…
Novozámecký rybník je,- dnes ale musíme užít slůvka "byla"-, nepřehlédnutelná vodní plocha, která upoutala každého, kdo jel po silnici č.9 z České Lípy směrem na Litoměřice, nebo na Jestřebí a dále. Na okraji obce…
Protože tento rybník je silně zarostlý rákosím, nabízí vodnímu ptactvu vhodné podmínky pro úkryt a hnízdění. Byl proto vyhlášen za státní rezervaci již od roku 1933 a od roku 1956 je …
Dá se tomu těžko uvěřit, když si vzpomenu na včerejší vánici, že před týdnem a něco bylo tak krásné počasí, které  tak přesně zapadá do označení "indiánské léto." Inu, i moudrá Matka Příroda si občas ráda zalaškuj…
Kostel sv. Barbory v Zahrádkách patří k dalším zajímavým památkám v okolí  Zahrádek u České Lípy. Vyjímečný je již svou polohou. Neleží přímo v obci, ale uprostřed polí, asi 500 metrů od posledních domů Zahrádek. Pojedeme-li po silnici na Litoměřice, jistě nepřehlédneme na levé straně dominantní objekt kostela. Věž zvonice obklopená zelení stromů nás určitě upoutá. Ke kostelu…
Mohutný zámek je dominantou obce Zahrádky na Českolipsku v Libereckém kraji. Zámek je dvoupatrový čtyřkřídlý objekt kolem čtvercového nádvoří, který je v rozích doplněn o kulaté věže, průčelí nad hlavn…
Vydáme se do krásných a tajemných míst. Uvidíme zříceninu, barokní zámek, tajemná a strašidelná zákoutí a skalní masivy údolí zvaného Peklo. Z obce Zarádky se vydáme po červené značce , po naučné stezce Peklo, stezka je dlouhá 4 km, nikterak náročná.Vychází z obce Zahrádky a končí v částí České Lípy nazvané Dubice. Je určeně pouze pro pěší turisty!!Má plochu 59 ha a nadmořskou…
Obec Zahrádky se nachází asi 7km jižně od okresního města České Lípy, většinou se rozkládá podél silnice směrem na Litoměřice. V blízkosti Zahrádek se nachází Národní přírodní památka Peklo, což je kaňonovitá průr…
Máchovo jezero je velmi oblíbenou a navštěvovanou turistickou lokalitou. Rozkládá se v nadmořské výšce 266 m, má rozlohu 284 ha. Dosahuje hloubky 12 m. Bylo založeno v roce 1366 Karlem IV. v rašeli…
Hlavní pláž Doksy je nejrozlehlejší pláží na břehu Máchova Jezera. Pláž je písčitá s mírným vstupen do vody. Na pláži se nachází spousta restaurací, převlékárny, sprchy, WC, stánky s rychlým občerstvením atd. Spo…
Doksy leží v Severních Čechách, severozápadně od města Mladá Boleslav. Doksy patří mezi vyhledávané rekreační města. Rozkládají se v oblasti Ralské pahorkatiny. U severozápadního okraje města najdeme máchovo jezero, jedná se o největší …
Bezděz
Hrad Bezděz, který je národní kulturní památkou, stojí na 604 metrů vysokém kopci Velký Bezděz. Hrad se nachází na Českolipsku v Libereckém kraji. Hrad Bezděz je jedním z našich nejcennějších hradů. Nejvzácnější č…