Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

PODZIMNÍ CYKLOVÍKENDOVKA

Fotografie (23)  • Foto: mlynek
Foto: mlynek

KARDIAKOVA PODZIMNÍ CYKLOVÍKENDOVKA

21. - 24.9.2006

Letošní rok je pro mě zakletý. Od ledna jsem měl problémy s achilovkou a aby toho nebylo málo, musel jsem v březnu do nemocnice, kde mi voperovali kardiostimulátor. Konzervativní léčení achilovky bylo neúspěšné a tak konečný verdikt zněl - operace. Tříměsíční čekací dobu jsem si zpestřil výletem do Rakouska, jednak proto, abych si otestoval jak mi funguje zmíněný kardiostimulátor a další důvod byl, že mě při šlapání na kole achilovka moc nebolela a tak se to dalo vydržet.
Bylo krásné babí léto a tak jsem zpakoval cajk a vyrazil vlakem do Břeclavi. V tamní Hypernově jsem nakoupil zásoby a už jsem si to štrádoval na hraniční přechod v Poštorné. Volil jsem mírné tempo, jelikož jsem nevěděl jak se bude chovat moje choré srdce a nohu jsem také nechtěl příliš zatěžovat.
Jel jsem po staré známé trase Reintal - Hohenau - Angern. Cesta v pohodě ubíhala a kdyby nebylo slabého protivětru nemělo by to chybu. V obci Baumgarten odbočuji k západu a jelikož je už pozdní odpoledne končím dnešní 70ti km etapu v Oberweidenu na hřišti. Musím stavět stan, jelikož na mě útočí hordy krvelačných komárů. Rychle jsem se šel umýt k pumpě na vedlejší hřbitov, nabral zásobu pitné vody a po konzumaci studené večeře jsem se skryl před dotěrnými moskyty do stanu.
Po bezproblémové noci jsem si ráno uvařil kafíčko, trochu posnídal a po sbalení bagáže jsem se vydal na další pouť. Jedu směrem na Schoenfeld a v obci Lassee kupuji baterky do fotoaparátu a repelent proti komárům, protože se blížím k Dunaji a tam jich bude mraky. Protivítr dostává grady a mě to stojí hodně sil, abych udržel slušné tempo. Po několika km jízdy jsem zakotvil v parku u barokního loveckého zámku v Eckartsau, abych se před prohlídkou posilnil. Prohlížím si zámek a okolní udržovaný park a v odpoledním teplu jedu k dalšímu zámku u Dunaje a to je zámek Hartnit v obci Orth a.d.Donau. Dnes se tam nachází vlastivědné muzeum a muzeum rybářství a včelařství. Chvílí jsem tam okouněl, ale je třeba jet dál a hledat místo k noclehu. Zajíždím k místnímu hřišti, ale nic z toho nebude, jelikož hřiště se zamyká a navíc tam opravují střechu klubovny a je tam velký ruch. Protivítr a moje slabá kondice mě nutí k odpočinku. Lehám si vedle hřiště na lavici a chvílí podřimuji. Nedá se nic dělat a tak musím jet dále. V Gross Erzensdorfu jedu na místo, kde vždy cestou na Vídeň bivakuji. Je to zrušené přírodní koupaliště, které využívalo část Hitlerem stavěného kanálu Odra-Dunaj. Je tu klid a tak si připravuji bivak, vařím kafé a hned lezu do vody, zkrátka pohoda. Po večeři lezu do spacáku a pozoruji letadla, která mi nad hlavou míří na přistání na vídeňské letiště. Komáři neštípou, jelikož fouká větříček a to oni nemají rádi. Zbytečně jsem vysolil 6 Eur za repelent.
Ráno jedu do Vídně. Po cyklostezce je to na Mexikoplatz 15 km, ale já jedu dál, podívat se do botanické zahrady Augarten, jsou tam ještě pozůstatky z druhé světové války tzv. Flakturmy, betonové věže, na kterých byla umístěna protiletadlová děla k obraně Vídně před leteckými útoky. Dělám kolečko centrem Vídně, ač je sobota je tu hodně lidí a velký provoz.
Rakušáci mají týden před volbami do parlamentu a tak se strany předhánějí ve volební kampani. V zahradách u Hofburgu je hlava na hlavě , snad všechny spolky tam prezentují svou činnost. Je tu nafoukaný sníh a děcka lyžujou, jezdí na ponících, kanoisté předvádějí eskymácké obraty v bazénu z plexiskla, je tu horolezecká stěna a spoustu jiných atrakcí.
Snažím se dostat k dómu sv.Štěpána, ale všude je plno lidí a tak se prodírám davem a zajíždím do Prátru a po mostě přes Dunaj zpět na cyklostezku abych se dostal zpět do své nocležny.
Zpařený chvílí plavu a málem mě přejel chlap na člunu poháněném elektrickým motorem, nebylo ho vůbec slyšet. Vařím večeři, popíjím pivo a čekám až se setmí, abych zalezl do spacáku.
V 9,00 ráno, po snídaní, vyjíždím na cestu k domovu. Silný protivítr mě nutí vydávat hodně sil, ale musím jet, abych chytil v Břeclavi odpolední vlak směr Ostrava. Z posledních sil jsem se v 17,00 hod. doslova doplazil na nádraží, kupuji jízdenky a v nádražní restauraci si dávám knedlovepřozelo a 2 piva. Odstrojuji kolo, balím bagáž a v 18,00 hodin ujíždím k domovu. Doma, v Místku, jsem před půlnoci, trochu se opláchnu a už lezu do postele.
Závěr:
Ujel jsem 300 km, srdce vydrželo, počasí přálo, tak co si víc přát. Dnes už jsem po operaci Achilovy šlachy a netrpělivě čekám až zase budu moci vyrazit na vandr.

Šaman - KČT Lysá hora

Poslední aktualizace: 30.11.2008
Autor: mlynek

Eckartsau

Příspěvky z okolí PODZIMNÍ CYKLOVÍKENDOVKA

Antické Rakousko kola 2012 part.1
So 28.7.2012 Na posledních koločundrech jsme se moc nepohybovali v blízkém zahraničí, proto jsme letos zvolili místa, kam jsme se už nějakou dobu chtěli podívat, nicméně nějak k tomu nezb…
Přesto, že se dolnorakouský městys Petronell-Carnuntum celosvětově proslavil převážně objevem římského města a vojenského tábora Carnuntum, najdete zde i památky, které s římskou provincií Pannonia nemají pranic s…
Rozsáhlý komplex antických vykopávek, největší na sever od Alp, se nachází nedaleko hranic se Slovenskem u Hainburgu ve směru na Vídeň. Město založeno jako vojenský tábor roku 6 n.l., později metropole provincie S…
Pravděpodobně nejznámější rakouská římská stavební památka je současně symbolem – a reklamním „sloganem“ – starověkého římského města a dnes „archeologického parku“ v dolnorakouské obci (cca 1.200 obyvatel) Petron…
  Celý název cestopisu zní "Kolmo nejen po zříceninách Rakouska, Jižní Moravy a na Slovensku tiež (Part 1 - Slovensko a antické Rakousko)_červenec 2012". Ten se mi ale do příslušné kolonky prostě nevešel.   Tímto jsem se i já konečně "dokopal" k tomu, abych dal dohromady dokumentaci z našeho letošního, převážně rakouského, cykloputování. Zachycuje první 2 dny cesty a je…
Dnes vás zavedu opět do Dolního Rakouska a trošku by se dala místa nazvat souhrnně - "Po stopách Přemysla Otakara II."https://www.youtube.com/watch?v=t1Y5Z_9P-90Soutěž na FB skupin…
Městečko s téměř patnácti sty obyvateli, jehož jméno můžeme přeložit jako Lázně Německý Starý hrad, leží na pravém břehu řeky Dunaj. Jedná se o zajímavou archeologickou lokalitu, jejíž největší atrakcí je nejsilně…
Při občasných cestách do okolí Bratislavy střídáme cesty, aby to nebylo jednotvárné stále po stejné trase. Samozřejmě jezdíme bez dálniční známky. Takže cesta nám slušně ubíhá a nudu z jednotvárnosti neznáme. Tent…
Římskokatolický farní kostel sv. Filipa a Jakuba  je jednou z mnoha zajímavých historických památek nejvýchodnějšího rakouského města, tedy šestitisícového Hainburg an der Donau. Starobylé dolnorakouské město, o kterém se říká, že je místem dýchajícím historií, je vzdáleno vzdušnou čarou jen  12 kilometrů  od Bratislavy a dokonce pouhé  4 kilometry  od soutoku Moravy s Dunajem…
Toto nevelké historické dolnorakouské město se může pyšnit mnoha zajímavými „nej“. Hainburg an der Donau, nacházející se nedaleko soutoku Moravy s Dunajem (hrad Devín je odsud krásně vidět), je nejvýchodnějším měs…
Městečko Hainburg an der Donau  leží na pravém břehu Dunaje v Dolním Rakousku, vzdálené asi 15 km z centra Bratislavi. Dostat se sem je velmi snadné. Z Bratislavi sem zajíždí linka MHD č…
Starobylé město ležící nedaleko soutoku Dunaje s Moravou s množstvím středověkých památek (dochované opevnění patří mezi největší svého druhu v Evropě) hrálo velkou roli i v dějinách české státnosti. V r. 1252 ze …
Malebné mestečko Hainburg an der Donau nájdete kúsok za bránami Slovenska. Dunajská promenáda s detským ihriskom, historické centrum, ako aj viacero turistických trás lákajú k prechádzke a opakovanej návšteve toht…
Prechádzku popri Dunaji s minimálnym prevýšením zvládnu aj menšie deti. A bude ich určite baviť.  Chodníček sa vinie popri Dunaji v dĺžke 1,3 km až k samotnej zrúcanine (cca 30-40 minút s deťmi). Z bezplatného par…
Za historické centrum zajímavého starobylého dolnorakouského města Hainburg an der Donau můžeme považovat „románsko-gotické“ jádro, obehnané systémem hradebního opevnění, které je prolomeno třemi vstupními branami…
Hainburg an der Donau je starobylé dolnorakouské město, ležící nedaleko soutoku Dunaje s Moravou, s velkým množstvím středověkých památek. K těm nejzajímavějším určitě patří dochované středověké opevnění, které se…
Památník odhalený v roce 2010 u příležitosti 750. výročí bitvy u Kressenbrunnu, také známé jako první bitva na Moravském poli, připomíná střet vojsk Přemysla Otakara II., krále českého, a Bély IV., krále uherského…
Dunaj, druhá největší evropská řeka, pramení v Černém lese (Schwarzwaldu) a po 2857 km dlouhé trase přes 10 evropských států vtéká do Černého moře na území Rumunska.. Povodí Dunaje zabírá plochu 817 000 km2, co…
Nabízím další skvělou trasu v okolí Bratislavy (Malé Karpaty). Trasa vede od zříceniny hradu Děvín - kde je rozcestník hned pod vstupní branou, vsí Děvín vás vyvede až k mírnému táhlému stoupání na Děvínskou Kobyl…
Čtvrtek 20. 7. 2023 - dopoledne I když v noci neklesla teplota pod 22, spali jsme docela dobře. Oba jsme se vzbudili v půl páté. Včera večer Ota vykřikoval, že vstaneme v 5, abychom ještě…
Jde o historickou obec, která je dnes součástí Bratislavy. Rozkládá se na nejjižnějším místě Malých Karpat - na úpatí Devínské Kobyly, přímo při soutoku Moravy a Dunaje. Přímo nad obcí se nachází přírodní rezerv…
Hrad se nachází jihozápadním cípu Malých Karpat. Dominantním vrcholem je Děvínská Kobyla. Pod Děvínským hradem začíná červená turistická značka vedoucí až na Duklianský průsmyk. Z městské části Děvínsk…
Bratislavský hrad
Hrad ležící na nejjižnějším výběžku Malych Karpat, svažující se až k Dunaji, kde byl původně prastarý brod na cestě do Podunajské nížiny. Hradní kopec sehrál významnou roli jako slovanské hradiště v období Velké…
Bratislava - Nový most
Nový most, od roku 1972 do počátku 90. let 20. století most Slovenského národného povstanie, je moderní most přes řeku Dunaj. Vystavěn byl v letech 1967 až 1972. I přes původní nevoli občanů (zapříčiněnou zbouráním v…
Bratislava - Prezidentský palác
Bratislava - Prezidentský palác ( niekdajší Grasalkovičov palác ) - nachádza sa  na Hodžovom námestí. Roku 1760 ho dal postaviť predseda Uhorskej kráľovskej komory gróf Anton Grassalkovich. Majiteľovi domu bola n…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na jihozápadě země, přesněji na západním Slovensku, se rozkládá na obou březích řeky Dunaje, druhé největší evropské řeky, na úpatí…
Bratislava byla vždy lokalitou, kterou jsem považoval za totálně nezajímavou až vysloveně odpudivou. Spousta paneláků, velká špinavá řeka a nad ní prapodivná čtvercová stavba s rohovými věžemi, které zde říkají hr…
Bratislava - Modrý kostol - kostol sv. Alžbety
Bratislavský modrý kostolík patril k stavbám, ktoré sme poznali z obrázkov a určite sme ho pri niektorej z našich, nie častých návštev Bratislavy chceli vidieť. Pri februárových potulkách Bratislavou sa nám to neč…
Popis lokality Hlavní město Rakouska je Vídeň, která je taky samostatnou spolkovou zemí.Je s rozlohou 415 km2 nejmenší samostatnou rakouskou zemí a však s největším počtem obyvatel. Žije…