Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

Na Moravské pole

Na Moravské pole a do Burgenlandu
27.4. - 1.5. 2001

Jsa vzdělán Palackým a četbou Haškova Švejka, rozhodl jsem se proto, navštívit
místa bojů, které svedli v roce 1278 na Moravském poli český král Přemysl Otakar
II. s Rudolfem I. Habsburským a v roce 1914 v Királyhidě Josef Švejk spolu se
sapérem Vodičkou, kteří , jak psal tehdejší Pester Lloyd, přepadli a trýznili
tamnějšího obchodníka Gyulu Kákonyie. ( Skrytou pohnutkou ovšem byla i
zvědavost, zda se ve městě dosud nachází bordel U kukuřičného klasu, který jsem chtěl poctít svou návštěvou, stejně jako arcivévoda Štěpán při velkých manévrech u Šoproně v roce 1908.)

Jelikož mi zbyly po zimních tábořeních čtyři konservy, tři paštiky, sardinky a
několik polívek v pytlíku, přibalil jsem do ruksaku ještě štangli vuřtu a
vyrazil jsem v pátek ráno na výše uvedenou cestu. Využil jsem
zjednodušené Dopravy a za 16 Kč jsem dopravil kolo přes Brno do Břeclavi. V 11
hodin jsem opustil břeclavské nádraží a vydal se k nejbližšímu obchodu, kde jsem koupil pecen chleba a několik Radegastů v plechu, vše přidrátoval ke kolu a v
poledním horku se vydal na hraniční přechod Poštorná - Reinthal. Z obav, aby mi
rakušáci nezabavili potraviny, jsem financům řekl, že jedu kolem Dunaje do
Budapešti, ale vše proběhlo hladce. Za minimálního provozu, ale proti silnému
větru jsem ujížděl kolem řeky Moravy přes Hohenau k obci Dürnkrut (Suché Krůty). Zastavuji na Moravském poli u památníku bitvy, kde 26.8.1278 v prohraném boji
ztratil zradou život český král Přemysl Otakar II. Uchyluji se na lavičku do
stínu a posiluji se na další cestu, která nebude lehká, jelikož slunce peče a už
to cítím na kůži. (1.chyba - nevzal jsem si krém). V podvečer zastavuji v městě
Marchegg, kde jsem se rozhodl přespat. Zajíždím na kraj města a využívám k
noclehu zařízení místní Kindergarten. Už za šera chystám večeři a připravuji si
lože ke spaní. Nesmím se moc pohybovat, jelikož tu jsou zabudována čidla, která
při pohybu po objektu rozsvěcují světlo a já nechci na sebe moc upozorňovat.
Po klidné noci následuje rutinní činnost : vaření snídaně, balení bagáže a úklid
tábořiště. Odjíždím na místní nádraží, kde na WC provádím nezbytnou očistu a
nabírám denní příděl pitné vody. Zbývá mi 12 km k Dunaji a proto vyrážím na
další cestu. Zastavuji se v Hainburgu, klábosím s bratislavskými cykloturisty a
po procházce městem mé kolo směřuje k Neziderskému jezeru. Vyhledávám stinná místa na cestě a proto odbočuji do jakéhosi parčíku, který najednou končí u brány se závorou, pod kterou mi neprojede kolo. Rozladěn sundávám bagaž,
přetahuji kolo na druhou stranu a při této příležitosti jsem se rozhodl k vaření
oběda. Servíruji vepřová játra s chlebem a prokládám to jedním radegastem. Po
krátké siestě se vydávám na další cestu s úmyslem najet na značenou cyklostezku Neusiedler See Radweg. Šlapu do táhlého kopce a na jeho vrcholu zjišťuji, že cyklostezka vede po druhé straně silně frekventované silnice a navíc za železniční trati. Vracím se proto na místo, kde jsem cyklostezku opustil, nacházím značku a pokračuji dále už ve správném směru. (2. chyba - nechal jsem doma cyklomapu). Stezka vede po polních cestách a podle toho vypadá i její povrch - na silniční kolo to rozhodně není. Po chvíli narážím na osídlenou oblast a slušnou cestu, která vede s kopce k řece Litavě. Přejíždím most přes řeku a rázem se ocitám ve spolkové zemi Burgenland. Chybí mi zapomenutá mapa, protože zdejší cyklostezka se dělí na několik okruhů a ty jsou označeny pouze
čísly. Řídím se automapou a dojíždím do městečka Neundorf , ve kterém žije
početná slovinská menšina (dvojjazyčné nápisy na škole a vlastní kulturní dům).
Směřuji dále k Neziderskému jezeru a pod pálícím sluncem dorážím k jeho břehům u města Neusiedl a. See. Nějakou dobu se zdržuji na jeho rákosem zarostlých březích, ale pak rychle pokračuji po bundesstrasse směrem na Parndorf a Bruck a.d.Leitha. Po rozpálené cestě se přibližuji k cílí své cesty, k bájné to
Királyhidě - dnes Bruck-Neudorf. Se smutkem zjišťuji, že doby kdy ve zdejším
divadle hrály macaté židovské herečky, které nenosily trikot ani kalhotky a dole
se holily jako Tatarky jsou už dávno pryč, ani proslulé červené lucerny tu
nevisí, je zde pouze reklama na Coca-Colu. Opět následuje most přes Litavu a
jsem zpět v Dolním Rakousku - v městě Bruck an der Leitha. Projíždím městem a
směřuji k Vídni, cestou hledám místečko ke spaní. Přijíždím do oblasti vinných
sklípků a terasu před jedním z nich si vybírám jako místo k bivaku. Vařím večeři
a po jídle zalézám do spacáku a jelikož jsem dost utahaný ihned usínám.
Spal jsem do 8 hodin a po snídaní jedu do Vídně. Na kraji města najíždím na
cyklostezku směřující do Prátru a po ni se dostávám až k Obřímu kolu. Vjíždím do
centra a mířím k svatoštěpánskému dómu, ale to už musím s kola dolů, jelikož tu jsou davy lidí. Dělám pěší okruh centrem a odpočívám v parku u Hofburgu kde
svačím a nabírám vodu. Tentokrát už na kole jedu k Dunaji, kde potkávám dva
brněnské cykloturisty, kteří mě pohostili pivem za 8 ATS. Společně jsme se
vydali proti proudu Dunaje, kde oni chtěli přespat v kempu (slabí jedinci) a já
jsem jel až za Klosterneuburg, pod hrad Greifenstein, kde jsem se usalašil na
břehu Dunaje. Umyl jsem se v řece, navařil večeři a z rozmaru jsem si postavil
stan, ve kterém jsem spal až do druhého dne.
Ráno v klidu snídám a poté balím caik. Vracímse do Vídně a po cestě se potkávám s dvěma Pražáky (jeden pocházel zOstravy), kteří jeli z HorníhoDvořiště. Společně jsme zajeli na nejbližšínádraží pro pitnou vodu a dále jsme pokračovali každý sám. Zajel jsem se podívat na Mexikoplatz, kde se to jen hemžilo bandou různých Rumunů a muslimů. Rychle jsem se vzdálil a překročil most přes Dunaj a zamíchal se mezi početný houf Vídeňáků, kteří se zde rekreovali u řeky. Lehl jsem si do stínu k vodě, najedl a odpočíval. Odpoledne jsem vyrazil ven z města, abych našel někde místo ke spaní, což se mi po 20 km podařilo. Postavil jsem si stan, navařil večeři, chvíli jsem poslouchal rádio(Bratislavu) a bezproblémově usnul.
Ráno vařím snídani, balím věci na kolo a vyrážím k safari parku do Gänserndorfu.
Prohlížím si okolí, protože na kole se dovnitř nesmí (sežrali by mě lvi) a
pokračuji v cestě k domovu. V Angernu najíždím na cestu po které v pátek přijel
a svižným (relativně) tempem se blížím k domovu. Znovu projíždím kolem památníku na Moravském poli a před 15 hodinou jsem na celnici v Poštorné. Vyprahlý a spálený přijíždím na nádraží v Břeclavi, hodím do sebe dvě piva a podávám kolo k přepravě. V 17.10 mě už veze rychlík do Ostravy a dále do F-M. Ve 21,30 jsem už doma a piju kafé.
Cesta proběhla bez závad, až na spáleniny, které jsem utrpěl (dnes je 19.5. a
ještě se mažu Panthenolem). Nedostatkem byla rovněž malá fysická kondice, která je následkem zranění kolena (meniskus). Přesto jsem ujel 400 km a viděl kousek světa.

ŠAMAN

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 30.11.2008
Autor: mlynek

Okres Neusiedl am See

Příspěvky z okolí Na Moravské pole

Cyklotoulání kolem Neziderského jezera
Neziderské jezero – Neusiedler See a jeho okolí mne lákalo už delší dobu. Na přelomu srpna a září bylo pěkné počasí, měl jsem 5 dní volna a tak jsem vyrazil. Rozhodl jsem se pro variantu cyklotoulání „nalehko“ z kempu. První den v 5 hodin ráno vyjíždím z Brna …
 Někteří hosté rádi upírají své pohledy na rozlehlou hladinu Neziderského jezera, druzí se zase těší z 2.500 km cyklostezek a 7 cyklistických okruhů či z dalších četných možností…
 Pohodové cyklostezky – po rovině nebo v mírných kopcích a množství hodin se slunečním svitem činí Burgenland ideálním cílem pro cyklisty všech věkových kategorií. Léto je pro cyklistiku …
Podersdorf am See je menší město ležící na východním břehu Neusiedler See (Neziderského jezera). Administrativně patří do nejvýchodnější a druhé nejmenší rakouské spolkové země Burgenland, přesněji do distriktu Ne…
 Ať už cestujete sami nebo s sebou berete rovnou celou rodinu, je spolková země Burgenland tou správnou volbou pro Vaši dovolenou. Ač je Burgenland jednou z nejmenších zemí…
Neziderské jezero (07/2015)Neziderské jezero (německy Neusiedler See, maďarsky Fertö nebo Fertö-tó) je rozsáhlé plytké stepní jezero na hranicích Rakouska (spolková země Burg…
Purbach am Neusiedlersee (nebo také Purbach am See) je menší město ležící na západním břehu Neusiedler See (Neziderského jezera). Administrativně patří do nejvýchodnější a druhé nejmenší rakouské spolkové země Bur…
 Nedaleko naší jižní hranice se nachází země kolům zaslíbená. Nejvýchodnější část Rakouska, spolková země Burgenland, má všechny předpoklady pro to stát se cyklistickým rájem.  Burgenland…
 Mírné klima, znamenitá půda a inovativní vinaři nechávají v Burgenlandu, na samém východě Rakouska, vzniknout vínům mezinárodních formátů.  Raritami jsou výběry z cibéb, ledové víno nebo legendární Uhudler, stej…
Římskokatolický farní kostel Nejsvětější Trojice je jedním z „mnoha“ kostelů i jednou z dominant nejmenšího rakouského statutárního města Rust am See. Necelé dvě tisícovky duší se tady totiž…
Mönchhof je menší město ležící východně od Neusiedler See (Neziderského jezera) na silnici č.51 z Neusiedl am See a na trati ÖBB mezi stanicemi Neusiedl am See a Frauenkirchen. Administrativně patří do nejvýchodně…
Že je maďarský název neznámý? A co takhle německy - Neusiedler See? A česky - Neziderské jezero? Už jste více doma? Jezero tvoří přírodní hranici mezi Rakouskem a Maďarskem. V době nedávn…
 V Burgenlandu, spolkové zemi na východě Rakouska, očekává vyznavače cyklistiky a cykloturistiky více než 2.500 km kvalitně vybudovaných a značených cyklostezek různých…
Neziderské jezero (maďarsky Ferto-to, německy Neusiedler See) je pozůstatek Tethyského moře, které zde bylo před 20 miliony let. Větší část jezera leží v Rakousku, menší, jižní část v Maďarsku. Od severu k jihu je…
Rakouské město Eisenstadt je celé zasvědceno životu a dílu J. Haydna. Ten působil jako Kappelmeister na zdejším zámku. Vedl také loutkové divadlo a staral se o pořádání hudebních slavnost…
Kdysi velkolepý zámek rodu Esterházyů se nachází východně od Šoproně (Sopron) cca 27 km v obci Ferto. Zámek byl postaven na vysušené mokřině, kterou vysušily stovky nevolníků. Zámek byl postaven jako konkurence p…
Kostel je zasvěcen Archandělu Michaelovi, takže je otázka, zda překlad či oficiální zasvěcení sv. Michalu (Michaelu) je správné. Anděl by měl být svatý sám od sebe, pokud se nejmenuje Lucifer (a jeho nohsledi), ale tento problém asi zanechám učeným teologům. Kostel se uvádí jako nejstarší farní kostel v Šoproni (maďarsky bez háčku). Kostel je umístěn mimo historické centrum a jako takový vně městského opevnění. Kolem kostela…
3.8.2017 Ač je tedy terén na hřišti vzorně upraven, přeci jen oba se cítíme jaksi nevyspalí, snad zase tím horkem, sice neměříme teplotu, ale zřejmě jsme zase zažili nějakou tropickou noc.…
Hlavní náměstí (Fö tér) v maďarském Soproni, tedy prostranství které ohraničují hlavní zdejší památky v čele s tzv. Kozím kostelem, zdobí od roku 1701 sloup zasvěcený Nejsvětější (či Svaté) Trojici. Patří k řadě sloupů, které se stavěly převážně v barokním období. Autorem je údajně místní kameník, zřejmě Szervác Leitner (s otazníkem). Popud (a peníze) poskytli přeživší morové epidemie , hraběnka Katalin Éva Thököly Késmárki a její manžel hrabě Ja…
Druhá část maďarského cyklocestopisu začíná poledním odjezdem z rakouského Wiener Neustadtu. Je tedy stále středa 2. srpna 2017 a nás čeká hlavní vrcholová etapa celého týdne – výjezd ke hra…
Jedeme do Vídně na adventní trhy a prohlédnout si město, jeli jsme autobusem s cestovní kanceláří. Vyrazili jsme k našim rakouským sousedům do Vídně podívat se na vyhlášené vánoční trhy. Vyjeli jsme v sobotu a měli jsme zajištěný nocleh ve Znojmě. V neděli v časných ranních hodinách nás autobus CK zavezl do Vídně, projeli jsme malý okruh městem a vystoupili jsme u památníku…
Toto nevelké historické dolnorakouské město se může pyšnit mnoha zajímavými „nej“. Hainburg an der Donau, nacházející se nedaleko soutoku Moravy s Dunajem (hrad Devín je odsud krásně vidět), je nejvýchodnějším měs…
Hrad se nachází jihozápadním cípu Malých Karpat. Dominantním vrcholem je Děvínská Kobyla. Pod Děvínským hradem začíná červená turistická značka vedoucí až na Duklianský průsmyk. Z městské části Děvínsk…
Bratislava - Nový most
Nový most, od roku 1972 do počátku 90. let 20. století most Slovenského národného povstanie, je moderní most přes řeku Dunaj. Vystavěn byl v letech 1967 až 1972. I přes původní nevoli občanů (zapříčiněnou zbouráním v…
Danubiana je svým způsobem skutečným fenoménem. Jedná se současně o jedno z nejmladších evropských muzeí moderního umění i krásnou relaxační zónu na poloostrově, mířícím jako šíp do toku Dunaje - tedy řeky, která …
Bratislavský hrad
Hrad ležící na nejjižnějším výběžku Malych Karpat, svažující se až k Dunaji, kde byl původně prastarý brod na cestě do Podunajské nížiny. Hradní kopec sehrál významnou roli jako slovanské hradiště v období Velké…
Bratislava byla vždy lokalitou, kterou jsem považoval za totálně nezajímavou až vysloveně odpudivou. Spousta paneláků, velká špinavá řeka a nad ní prapodivná čtvercová stavba s rohovými věžemi, které zde říkají hr…
Bratislava - Modrý kostol - kostol sv. Alžbety
Bratislavský modrý kostolík patril k stavbám, ktoré sme poznali z obrázkov a určite sme ho pri niektorej z našich, nie častých návštev Bratislavy chceli vidieť. Pri februárových potulkách Bratislavou sa nám to neč…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na jihozápadě země, přesněji na západním Slovensku, se rozkládá na obou březích řeky Dunaje, druhé největší evropské řeky, na úpatí…
Popis lokality Hlavní město Rakouska je Vídeň, která je taky samostatnou spolkovou zemí.Je s rozlohou 415 km2 nejmenší samostatnou rakouskou zemí a však s největším počtem obyvatel. Žije…