Mělník

více o Mělník

Partner lokality
Hlavní partneři stránek Turistika.cz
Podporují vývoj stránek a přispívají na odměny přispěvatelům.

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Mělník

Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník

Tipy na výlet Vinařská turistika

Fotografie (5)  • Foto: redakce_turistikacz

Poznáváte raději historii vinařství nebo spíše ochutnáváte výsledky vinařského řemesla, za jehož vznik vděčíme našim předkům? Pro turisty, kteří by chtěli obojí je kupodivu ideálním místem muzeum, a to především Regionální muzeum Mělník.

Mělnické muzeum sídlí v budově bývalého kapucínského kláštera pocházejícího z druhé poloviny 14. století, a to přímo v historickém centru města, čímž umocňuje svůj historický význam. Dochované artefakty, které muzeum vystavuje, zachycují specifické rysy ze života obyvatel mělnického regionu. Muzeum má dvě stálé expozice. První expozice se zaměřuje na vinařství, regionální historii a přírodu. Část vinařské expozice je dokonce umístěna v původním středověkém sklepě, ve kterém mají návštěvníci možnost si vyzkoušet, jak se hodovalo a koštovalo u zrodu tradice vinařského řemesla. Tato expozice vám také umožní nahlédnout do středověkého města ve stylu lidové architektury a spatřit všední den obyvatel venkova. Druhá expozice ztvárňuje vývoj dětského kočárku v ČR od druhé poloviny 19. století do konce šedesátých let 20. století.

A na jaká vína se můžete těšit?
Můžete si vybrat téměř ze 60ti druhů kvalitních českých vín pocházejících z Mělníka, Litoměřic a Velkých Žernosek. Najdete zde zejména odrůdová jakostní vína suchá, vína s přívlastkem a košer vína včetně vína Barrique. Na své si přijdou i milovníci archivního vína, protože si rozhodně vyberou svého favorita. Muzeum je otevřené po celý rok od 9 do 17 hodin, ale pokud byste chtěli ochutnávat vína, doporučuje se raději si rezervovat termín. Návštěva muzea v Mělníku je vhodná pro každého, kdo se rád navrací do minulosti a umí ocenit kvalitu českých vín v souznění s historickou atmosférou.

Více o muzeu naleznete na webových stránkách www.muzeum-melnik.cz a více o moravských a českých vínech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 31.5.2013
Autor příspěvku: redakce_turistikacz
Praktické informace
Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník</strong> mapa
Mapa Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník

Příspěvky v okolí Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník

Tentokrát vyrazíme do Polabí a zjistíme, že i v této rovinaté oblasti se při výletě můžeme rozhlížet do krajiny, aniž bychom přitom vystoupali na nějakou vyhlídkovou věž či rozhlednu. Náš výlet začne na mělni…
Nachází se v centru města, jihozápadně od vlakového nádraží (viz Digitální mapa). Odjíždí odtud všechny autobusové spoje jak dálkové, tak i po obcích mělnického regionu. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.9 Podřipsko
Mělnický zámek se nachází ve Středočeském kraji a je dominantou města Mělníka, nacházejícího se na soutoku Labe a Vltavy. Současná podoba zámku je výsledkem tisíciletého vývoje od románsk…
Mělnické podzemí vznikalo pravděpodobně již od konce 13. století. Systém chodeb byl vytvořen v hloubce 8 - 10 m pod dnešním povrchem a budoval se především pod domy okolo náměstí. Prostory sloužily jako sklepy pro víno či pivo, sklady, ale také místo "útočištné" v době požárů nebo vojenské hrozby.
Na místě dnešní radnice stávala původně rychta, přestavěná na konci 14. století v gotickém slohu. Připomínkou na tuto stavební etapu je zbytek Kaple sv. Barbory s arkýřem. V průběhu staletí došlo k řadě přestaveb …
Regionální muzeum Mělník Regionální muzeum Mělník sídlí v nově rekonstruovaném objektu bývalého kapucínského kláštera, původně měšťanského domu, jehož Počátky lze položit do 2. poloviny 14. století. V muzeu se nachází stálá expozice, v níž může návštěvník nahlédnout do středověkého města i všedního života obyvatel venkova, prohlédnout si měšťanský i venkovský interiér a lidovou a…
Vypravíme se do města Mělník a to jak vozem,autobusem i vlakem nebo na kole. Mělník toho nabídne mnoho.My jsme zahájily trasu nejdříve z náměstí…
Soutok Labe a Vltavy je zvláštní tím, že do řeky Labe se zde vlévá nejen Vltava, ale i vltavský plavební kanál. Vzhledem k tomu, že jejich soutok je lépe viditelný než soutok Labe s Vltavou, bývá průplav návštěvní…
Ochladit se v parném dnu letošního léta bylo jistě snem velké části populace. Z toho důvodu jsme na jeden den naplánovali návštěvu Mělnického podzemí. Ze stanice ČD je to na nám. Míru, kde se Mělnické podzemí nach…
 Na Mělníku nás láká především zámek, od něhož je zajímavý výhled na soutok Labe s Vltavou. Od žst. se tedy vydáváme po žluté značce k rozcestníku Podolí. Jdeme kolem klidné říčky Pšovka, kde se zrána čachtaj…
Socha panovníka Karla IV. vyhlížejícího na soutou a mělnické Vinice.
Chrám sv. Petra a Pavla v Mělníku, Kostnice, vyhlídková věž. Z původního románského kostelíka z přelomu 10. a 11. století byl chrám přestavěn v letech 1480 - 1520 ve stylu pozdní gotiky. Za…
Od pradávna osídlený ostroh nad soutokem Labe a Vltavy, středověký přemyslovský hrad s renesančním a barokním křídlem.
Kostel sv. Petra a Pavla patří k nejstarším církevním stavbám v Čechách. Od srpna 2007 je zpřístupněna gotická věž kostela, která slouží jako vyhlídka. V kostele je také kostnice, která patří spolu se sedleckou u Kutné Hory k největším v České republice. http://www.saletini.cz/historie_kostnice_-_cz.html
Vyrážíme do Polabí, nakoupit čerstvou zeleninu, copy cibule a okurky na zavařování. A abychom sem nejeli "jen tak", rozhodli jsme se, že se zastavíme v Mělníku na malý výlet. Jedeme autem, které necháváme na parko…
Mělník leží ve Středních Čechách, severním směrem od Prahy. Mělník je město známé svou polohou nad soutokem řek Labe a Vltavy. V okolí Mělníka je několik vinohradů a najdeme tu také ovocné sady. S…
Kokořín aneb romantická rekonstrukce historieIluzi tajuplného hradu, po jehož Ochozu se prochází sličná dívka s nepřítomným pohledem, v případě Kokořína ani nepotřebujeme vytvářet. I když jedno podobné vyprávění o bílé postavě, která se zjevuje na Ochozu věže, mezi místními také s…
Hrad Kokořín se nacházi uprostřed hlubokých lesů severně od stejnojmenné obce. V našem případě začínala cesta z Doksů u Máchova Jezera směrem na Mladou Boleslav. Hned v první…
Pro milovníky přírody a turistiky nabízíme několik informací o překrásném místě, kterým je CHKO Kokořínsko - ráj turistů. Představíme vám nyní ta nejzajímavější a nejnavštěvovanější místa této oblasti: kokořínsk…
Hora Říp tvoří výraznou dominantu Polabské nížiny. K ní se vztahuje pověst o příchodu praotce Čecha a stala se tak od nepaměti jedním ze základních symbolů českého národa. Na vrcholu najdete kapli - ro…
Zámek Houska stojí na Zámeckém vrchu uprostřed lesnaté krajiny. Zámek Houska leží v jižní části Českolipska v Libereckém kraji. Masivní zámecký objekt má čtyřúhelníkový půdorys s uzavřeným středním nádvořím. Cenná je Zelená světnice s malbami ze 16. století, rytířský salonek, obdivovaná je hradní kaple s restaurovanými malbami. V areálu se uskutečňuje řada sezónních akcí, v let…
Hrad BezdězTento nádherný gotický hrad naleznete v blízkosti stejnojmenné obce. Těsně v jeho blízkosti se nachází přírodní rezervace, která ukrývá mnoho zajímavých rostlin a živočichů. DopravaZ Housky vede červená turistická značka (tzv. Máchova cesta) přímo na Bezděz. Připravte se asi na 11,5 km. Trocha historieHrad nechal postavit mezi lety 1265 – 1278 Přemysl Otakar II. k…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
Petřínská rozhledna - historie Petřínské rozhlednyPetřínská rozhledna aneb jak to celé začalo. Roku 1889 se 363 členů Klubu českých turistů vypravilo na Světovou výstavu v Paříži. Výprava se pro ně stala nezapomen…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severních Čech. Přes vrchol kopce v minulosti vedla nejedna obchodní stezka. Ještěd rovněž tvořil hranici mezi Čechy a Německem. První označení …