Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Vsetín

Vsetín

Vsetín - vlakové nádraží
Vsetín - vlakové nádraží  •  Fotografie (7)  • Foto: Delabi

Navštívili jsme Město Vsetín. Přijet sem můžete jak vlakem, tak autobusem, nebo jako my autem. Kupodivu jsme neměli problém s parkováním.

Vsetín je celkem hezké městečko okolo řeky Bečvy.

Jde jen o krátkou návštěvu, takže jsme viděli pouze vlakové nádraží, od kterého jsme ulicí Smetanovou šli k řece Bečvě. Od mostu jsme se vrátili tou samou ulicí a bočními uličkami došli na Dolní náměstí. Po krátké prohlídce jsme zde naši návštěvu z časových důvodů ukončili.

Snad příště bude více času i na zámek.

Oběd jsme si dali v Pizzerii U Pikové sedmy Smile.

Dali jsme si polední meny. Překvapila nás nejen obsluha (milá, ochotná a rychlá), ale i velmi chutné jídlo.

Všem můžeme jen doporučit. Smile

I když byla naše návštěva krátká, jedné věci jsme si všimli. sad Nikde nebyly oblíbené směrovky na ulice, památky a další zajimavosti.

Naše návštěva nevyžadovala žádné finanční náklady, tedy když nepočítám oběd.

Zámek jsme nestihli, takže nemáme info o vstupném.

Více fotografií najdete http://delabi.rajce.idnes.cz/Toulky_XVI._26.10.2011_Vsetin/

Poslední aktualizace: 04.11.2011
Autor příspěvku: Delabi
Vsetín - Služby, informace
Vsetín na mapě

Příspěvky v okolí Vsetín

Když byl r.1896 na Vsetíně ustanoven tzv. "Dělnický spotřební spolek," brzy nastala kvůli stále vzrůstající členské základně potřeba reprezentativního sídla. Mělo to být místo, kde by se mohli setkávat jeho člen…
Město Vsetín leží v údolí tvořeném Vsetínskou Bečvou. Ve městě se setkávají tři okolní pohoří Vsetínské vrchy, Vizoviská vrchovina a Hostýnské vrchy. Vsetínská Bečva protékající městem ho dělí na dvě části. Nejvyš…
 Jednou z nepřehlédnutelných zajímavostí na ploše rozlehlého moderního vsetínského Náměstí Svobody, je monumentální Památník osvobození s hrobem neznámého vojína. Nachází se před růžovou historizující fasádou…
 Moderní náměstí Svobody se nachází v městském centru a jeho plocha o rozloze asi 100x70 m je z jihu ohraničena komplexem hotelu Vsacan, ze západu růžovou fasádou budovy Střední a Vyšší odborné zdravotnické…
  Historie dolního rynku se začíná psát až od letopočtu 1650, kdy koncem 30-tileté války překročílo osídlení Vsetína řeku Bečvu a začalo se stavět také na jejím levém břehu. Do té doby se zde rozkládaly Pas…
Jednou z ozdob Dolního náměstí ve Vsetíně je zajímavý kamenný artefakt, či socha. Vlastně jde o ztvárnění skutečného objektu, ovšem daleko většího. Planetka Vsetín je zmenšenou kopií, spíš variací vesmírného objektu v pásmu asteroidů, tedy oblasti mezi dráhou Marsu a Jupiteru, kde se předpokládal výskyt většího tělesa, které se rozpadlo na spoustu menších kusů. Planetku objevil na hvězdárně v Ondřejově 15. října 1998 dr.…
 Je součástí největšího městského parku, jehož první část se rozprostírá na jih od zámku až k řece Bečvě (Zámecký park) a který byl založen r.1773 hrabětem Illéshazym. Tato horní část byla osázena vzácn…
 Návštěvníci, přijíždějící do "srdce Valašska" autem či vlakem, budou asi při pohledu na panoráma města zhrozeni. Ti méně vnímaví si všimnou snad jen všech těch negativních prvků, které v minulosti daly centr…
 Tato hlavní komunikace klesá od vsetínského Horního náměstí ke kruhovému objezdu a k mostu přes řeku Bečvu a je hlavně po pravé straně lemována mnoha zajímavými budovami. Na to, abychom si je mohli v klidu…
 Pokud budeme v městě Vsetíně scházet Palackého ulicí od Horního náměstí dolů k řece Bečvě, zaujme nás pohled na siluety dvou kostelů, vypínajících se kus od komunikace ze strmého svahu. Oba chrámy jsou evang…
 Na úplně stejném návrší jako první evangelický kostel - nad Palackého ulicí, se u příjezdové cesty k městskému hřbitovu vypíná čelní štít "konkurenčního" evangelického kostela. Patří Hornímu sboru, který se …
  Nejenom budovy, které se po dlouhá staletí stavěly k bydlení těch majetnějších, mohou být krásné. Kritéria estetična a krásy může splnit i stavení, které je synonymem bolesti a zmaru - smuteční síň, kde se n…
V údolí Vsetínské Bečvy,obklopeno Vsetínskými,Hostýnskými a Vizovickými vrchy,leží město Vsetín,považované za srdce Valašska.První písemná zmínka pochází z roku 1308-tehdy na svahu nad pravým břehem řeky vyrostlo …
 Jediným kostelem vsetínského Horního náměstí je katolická svatyně, nacházející se pod jižním okrajem zámeckého parku a která je zasvěcena Panně Marii. Při pohledu z městského centra (tedy ze vsetínského doln…
Zámek je klenotem města Vsetín ve Zlínském kraji. Zámek je patrová čtyřkřídlá budova s polygonálními nárožními věžemi, nad vstupním průčelím je mohutná 55 metrů Vysoká hranolová věž, která…
 O těch nejvýznamnějších památkách Horního rynku - vsetínském zámku a jeho parku, budovách Staré a Nové radnice, Maštaliskách a kostele Nanebevzetí Panny Marie, už tady bylo řečeno dost. Nyní přišla chvíle …
Město v centru Hostýnsko-Vsetínských vrchů se zachovalým barokním zámkem s klasicistními úpravami - dnes sídlo Okresního vlastivědného muzea.
  Osmašedesátý rok přinesl naší vlasti nejen „druhé osvobození“ sovětskou armádou, ale příchod vojsk Varšavské smlouvy na naše území odstartoval i nebývalý boom československého stavebnictví. Bohužel se tak…
  Nejkratší cesta ze Zlína do Vsetína vede přes Vizovice a sedlo Syrákov. Jízda autobusem trvá slabou hodinku. Z nádraží zamíříme rovnou přes park kolem rybníka s divokými kachnami ke Vsetínské Bečvě. Koryto řeky je protknuto mnoha nízkými jezy. Po lávce přecházíme na druhou stranu a chodníkem stoupáme k opevněnému kostelu a na Horní náměstí ke Vsetínskému zámku. Zámek má čtyři křídla, z kařdého rohu vybíhá m…
Přehrada byla postavena již v letech 1907-1912, za Rakouska ? Uherska, ve spojitosti s již tehdy plánovaným kanálem Odra - Dunaj. Bystřička měla (a má) hráz 36.5 m vysokou a 170m dlouhou, což bylo na tehdejší do…
Chráněný přírodní útvar Pulčínské skály se nachází poblíž obce Pulčín, jižně od Vsetína. Jsou součástí NPR Pulčín-Hradisko. Není bez zajímavosti, že skály byly útočištěm člověka již v prn…
Valašský muzeum v přírode- skanzen lidové kultury a architektury v Rožnově pod Radhoštěm je vyhlášenou kulturním památkou. Je situován do třech samostatných lokalit. Rozcestí se nachází u vstupu do nejstarší čás…
Dřevěné městečko je nejstarším areálem. Od roku 1925, kdy bylo poprvé otevřeno pro veřejnost, sem byly postupně přeneseny a znovu postaveny domy z rožnovského náměstí. K nim později dostavěn kostel podle kostela ve Větřkovicíc…
Již po několikáté jsem se byla podívat ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Musím uznat, že jsem byla mile překvapená. Čekala jsem, že vše bude tak jak minule, ale nebylo. Je vidět, že skanzen se neustále rozrůstá o nové a nové objekty. Prohlídka tohoto místa zabere celkem dost času. Je lepší si to naplánovat jako celodenní výlet. Vedle skanzenu je velké parkoviště. Za…
Zoo Lešná Zlínská zoologická zahrada je nejnavštěvovanější a nejkrásnější místo celé Moravy. Areál zoo se rozkládá v historickém lešenském parku, ve kterém roste více než1 140 druhů dřevin a okrasných bylin. Rom…
Hostýn je významné poutní místo v Hostýnských vrších. Nejvýznamějším objektem je bazilika Nanebevzetí Panny Marie. Základní kámen byl posvěcen r.1721, stavba byla dokončena r.1748.…
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny. Vrchol Radhoště je holý a můžeme z něj spatřit jeden z nejkrásnějších pohledů na beskydské panoráma, Vsetínské vrchy, Javorníky, Malo…
Štramberský hrad byl založen koncem 13. století jako centrum zbylého zeměpanského majetku po rozdělení držav pánů z Hückeswagen. Jádro hradu tvořilo malé nádvoří s válcovou 40 m vysokou věží, do níž se vcházelo …
Štramberk leží na Severní Moravě, jižním směrem od Ostravy. Městečko se rozkládá pod vrcholky Moravskoslezských Beskyd a na pravém břehu říčky Sedlnice. U jihozápadního okraje města je na…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n. m.). Z jejího vrcholu, který není zcela zalesněný, se rozbíhají 4 velké rozsochy, jež se rozvětvují v další menší podruž…