Sečská přehrada a hrady Oheb a Lichnice

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Na dovolené u Sečské přehrady jsme se rozhodli navštívit zříceniny hradů Oheb a Lichnice. Z kempu kde jsme ubytováni půjdeme pěšky k hradu Oheb a potom do města Seč. Z náměstí v Seči pojedeme autobusem do Třemošnice - Starý Dvůr. Dál půjdeme pěšky k hradu Lichnice a potom přes Třemošnici zpět do kempu.

Sečská přehrada byla vystavěna mezi skalnatými vrchy se zříceninami hradů Oheb a Vildštejn na řece Chrudimce. Je dlouhá 6,5 km a hloubka dosahuje až 30 m, hráz je vysoká 42m a dlouhá 165m. Přivaděč vody do vyrovnávací komory je z větší části zhotoven z dřevěných dýh, které jsou stařeny ocelovýni obručemi. Tato technická památka má průměr 2m a je dlouhá 1280m, z toho je dřevěná část dlouhá 854m. Elektrárna je umístěna pod vyrovnávací komorou a je vybavena Francisovou turbinou. My se vydáme z kempu po žluté okolo přehrady až k tunelu nad kterým se nachází zřícenina hradu Vildštejn. Tato zřícenina ze 14. století je nepřístupná. Pokračujeme dál přes hráz na rozcestí k hradu Oheb. Tento gotický hrad ze 14. století se nachází v nadmořské výšce 550m a jeho okolí je přírodní rezervací. Hrad v roce 1455 vlastnili Trčkové z Lípy a od roku 1553 je uváděn jako pustý. Hrad stojí na vrcholku skalnatého výběžku rulového masívu asi 75m nad hladinou přehrady. Z hradu se vydáme zpět a jdeme po zelené do města Seč. Z náměstí jedeme autobusem do Třemošnice - Starý Dvůr a odtud půjdeme pěšky směrem k Podhradí až ke skalnatému útesu nad Lovětínskou roklí zvaný Dívčí kámen. Zde se podle pověsti museli otáčet na koni uchazeči o ruku lichnické paní Milady. Z této vyhlídky jdeme k hradu. Hrad Lichnice je na skalnatém návrší nad Třemošnicí v nadmořské výšce 480m. Tento raně gotický hrad byl postaven ve 13. století Smilem Světickým. Má trojúhelníkový půdorys v jehož severovýchodním cípu se tyčí okrouhlá válcová věž. Palác byl situován do jihovýchdního cípu. Opevnění hradu zesiloval suchý, při dně vyzděný příkop s valem. Při patě hradeb byl umístěn od nejranější doby parkán, který byl přístupný bočními vchody z brány. Z hradu pokračujeme po červené k Žižkovu dubu, tento památný strom je 700 let starý. Dál jdeme po červené do Třemošnice a odtud po zelené směrem na Hedvikov. Jdeme krásným údolím kterým protéká Zlatý potok k Pekelským rybníkům. Zpět do kempu se vracíme po žluté přes Horní Počátky.

Oběd jsme si dali v hospodě pod hradem Lichnice.

Ubytováni jsme byli u přehrady v autokempu Seč Pláž.

Romantické okolí hradu Oheb s překrásným výhledem na přehradu a ostrůvek. Hrad Lichnice velice pěkný.

Krásné údolí z Hedvikova k Pekelským rybníkům.

Vstupné na hrad Lichnici je 15 kč. Otevřeno je v dubnu so - ne a svátky od 10 - 17 hodin a od května do září úterý až neděle 10 - 17 hodin.

Autobus jezdí z náměstí v Seči podle jízdního řádu (je to 6 km asi deset minut jízdy)

Autokemp Seč Pláž má celoroční provoz. Více na www.autokempsec.cz

Poslední aktualizace: 23.4.2010
Sečská přehrada a hrady Oheb a Lichnice na mapě

Příspěvky z okolí Sečská přehrada a hrady Oheb a Lichnice

vodní nádrž Seč
Vodní nádrž Seč je perfektní místo pro relaxaci s mnoho zajímavými turist…
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč.…
Sečská přehrada se nachází v CHKO Železné Hory. Byla vybudována v letech 1924 – 1935. Zděná žulová hráz je 42 m…
Sečská přehrada v Železných horách
Sečskou přehradní hráz najdete na řece Chrudimce u městyse Seč v Železnýc…
Dříve údajně téměř pohádkový hrad nad řekou Chrudimkou, dnes témě…
Málokdo, kdo dnes prochází nebo projíždí od Seče 36 m dlouhým tunelem na…
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč.…
Účelem vodního díla je zadržení vody v nádrži pro nalepšování průtoku v n…
Okružní trasa kolem Sečské přehrady (foto 1 - pro s…
Romantická zřícenina gotického hradu Oheb stojí na vysokém skalnatém ostr…
Pro milovníky zřícenin a přírody bych doporučovala zříceninu hradu Oheb, a…
14.9.2017 Někdy se to tak vyvrbí. Dlouho dopředu si plánujeme něj…
Skalnatý kopec i stejnojmenná zřícenina hradu obdržely své pojmenování od toho, že se pod tímto ostrohem řeka Chrudimka, dříve známá…
Aby jste se na velikonoční neděli nenudili, tak jsme pro…
Vyjdeme z náměstí v Seči (foto 1) ulicí vedoucí na Běstvinu. Po chodníku…
Farní kostel sv. Vavřince v Seči byl stavěn na začátku 17. století…
Vyrazíme z náměstí v Seči (foto 1) po zeleně značené silnici kolem…
Turistické rozcestí leží přímo na náměstí v centru Seče nedaleko Večerky. Je východištěm těchto značených tras: modrá - Vápenný Podol , Nerozhovice…
V nedávné době byly poblíž Seče vyznačeny dvě nové turistické značky.…
Zdejší kostel byl osazen plebánem již v roce 1350, kdy náležel pod…
Na Seč se obvykle jezdí kvůli koupání nebo rybaření. Hlavní atrakcí je…
Seč – zřícenina hradu Oheb nad Sečskou přehradou
Seč je malé Městečko v Pardubickém kraji. Leží v okrese Chrudim a…
Díla tohoto typu jsme si zvykli většinou označovat za kvalitní sochařskou práci, pocházející z některé z dílen velkých barokních mistrů. V případě m…
Seč je nevelké město s 1690 obyvateli a najdeme jej na severním břehu vod…
Byla vybudována v letech 1924 až 1934 na řece Chrudimce, jejím říčním…
Markova skála
V těsné blízkosti vodní nádrže Seč se tyčí dva skalní ostrohy, nesoucí na…
Nachází se u obce Hoješín, prakticky na břehu Sečské přehrady.…
Vodní nádrž Seč byla vybudována v letech 1924 až 1934 na řece Chrudimce,…
Tato přehrada je jedna z nejhezčích a nejstarších přehrad na území ČR.…
Lichnice
Malebná a z daleka viditelná zřícenina gotického Hradu Lichnice…