Praha

více o Praha

Partner lokality

Objevujte Prahu s námi!

S mapami a průvodci Prague City Tourism budete v Praze jako doma. Navštivte náš web a informační centra, nechte se inspirovat a užijte si Prahu naplno.

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Praha
Články redakce vybrat: vše / nic

Pražské benátky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou

Vydali jsme se do Prahy na vyhlídkovou plavbu po Vltavě a do muzea Karlova Mostu.

Dále jsme navštívili také Pražský Hrad. Do Prahy jsme přijeli vlakem na Hlavní nádraží a do přístaviště, které se nachází u Karlova mostu, odkud vyplouvá loď jsme šli pěšky.

Po nalodění u Juditina mostu pod Křížovnickým náměstím u Karlova mostu proplujeme kolem Staroměstské mostecké věže Karlovým mostem k Bradáčovi – nejstaršímu pražskému vodočtu.

Foto: voji2

Trasa pokračuje proti proudu Vltavy v místě s unikátním panoramatickým výhledem na Karlův most a mostecké věže, malostranské střechy, Pražský hrad a malostranský horizont od Petřína až po Kramářovu vilu. Proplujeme pod Karlovým mostem proti proudu s detailním pohledem na kamenosochařské značky ze 14. století. Pokračujeme kolem Muzea Bedřicha Smetany do podjezí Staroměstského jezu s výhledem na Smetanovo nábřeží a Národní divadlo a zároveň s unikátním výhledem na Pražský hrad za Karlovým mostem a pobřeží ostrova Kampa se Sovovými mlýny.

Dále proplujeme Karlovým mostem po proudu, uvidíme kulisu Pražských Benátek a zajedeme do vodního kanálu Čertovka až po úroveň Velkopřevorského Mlýna.

Po vyplutí se nám otevře výhled na Alšovo nábřeží.

Dále proplujeme Mánesův most a uvidíme Hanavský pavilon na Letné, Kramářovu vilu, Strakovu akademii, Metronom na Letné a další budovy na Kosárkově a Dvořákově nábřeží. Po proplutí pod mostem Svatopluka Čecha uvidíme Nemocnici na Františku, Anežský klášter, Limnigraf, Ministerstvo průmyslu a obchodu, elektrárnu na Štvanici a ústí Rudolfovy štoly. Plavbou proti proudu uvidíme uvedená místa z odlišné perspektivy. Znovu mineme Čechův a Mánesův most a zaplujeme kolem Křížovnického ostrova do vodního tunelu pod Křížovnické náměstí, kde plavbu zakončíme.

Potom jsme navštívili muzeum Karlova Mostu.

Poté jsme se vydali k Pražskému Hradu.

Jídlo a pití jsme měli s sebou.

Moc se mi líbila plavba po Vltavě a také stojí za prohlídku muzeum, kde se dozvíme vše o Karlově mostě.

Provozní doba

Celoroční provoz

Pravidelné odjezdy z přístaviště Čertovka a Judita
každých 10 minut.

Denně poslední plavba Čertovkou nejpozději ve 21.45 hodin.

• LISTOPAD–ÚNOR
    denně 10.30-18.00 hod.
  • BŘEZEN-ČERVEN
    denně 10.30-20.00 hod.
    (vodní kanál Čertovka vč. přístaviště do 22.00 hod.)
  • ČERVENEC-SRPEN
    denně 10.30-22.00 hod.
  • ZÁŘÍ-ŘÍJEN
    denně 10.30-20.00 hod.

VODOUCH - 4x celodřevěná uzavřená loď s kapacitou 32 osob

leden - prosinec dospělá osoba dítě 90 - 140 cm dítě do 90 cm doby plavby
Cena pravidelné vyhlídkové plavby 350,- 190,- zdarma 45 min.
Privátní plavba s osobním servisem 11000,- (403,- EUR) 1 hod.

V ceně každého zakoupeného lodního lístku je zahrnut:
nápoj Pilsner Urquell nebo česká limonáda ZON; minerální či pramenitá voda; čaj či svařené víno anebo káva; tradiční perník nebo zmrzlina.

Muzeum Karlova mostu

pondělí až neděle
letní provoz (květen - září) od 10:00 do 20:00
zimní provoz (říjen - duben) od 10:00 do 18:00

Poslední aktualizace: 8.11.2010
Autor: voji2

Praha

Příspěvky v okolí Pražské benátky

Tento Tip na výlet nezve čtenáře Turistiky na pokračování - pro Šumperk kdysi tak úspěšné – mezinárodní soutěže „Hry bez hranic“, ale na další pozoruhodnou „regionální“ výstavu, pořádanou pražskou Národní galerií …
Klárov je označení malostranského ústí Mánesova mostu v Praze. Je součástí Malé Strany patřící Praze 1.Na jaře roku 2014 zde byl odhalen pomník věnovaný letcům bojujícím na straně spojenců v letech 1940 - 1945. Pa…
Ulice U Železné lávky spojuje Kosárkovo nábřeží s nábřežím Edvarda Beneše. Její směr byl dán přímkou železné lávky zbudované v těchto místech přes Vltavu v letech 1868 až 1870 (rozebrána roku 1914). Zároveň se stavbou lávky byl vybudován i první dům, č.p. 127, nové ulice. Současný název zaveden roku 1870, do té doby ulice nazývána Dolní přívozní (lávka nahradila přívoz).
Zahradní nádvoří stanice metra Malostranská tvoří odpočinkově relaxační prostor mezi stanicí metra a Valdštejnskou jízdárnou u Pražského Hradu. Součástí výzdoby jsou i barokní sochy (kopie) Antonína Brauna ze zámku Valeč. Originály byly vytvořeny na konci 18. století.
Valdštejnská zahrada je pravděpodobně první palácová zahrada v Praze vybudovaná v návaznosti na palácový objekt. Náleží k Valdštejnskému paláci čp. 17, který je přístupný z Valdštejnského nám. 4. Přísně geometri…
Po Karlově mostě se jdu projít pokaždé, když navštívím Prahu, je to místo se zvláštním kouzlem. Při poslední návštěvě jsem si také prohlédl a vyfotil všechny sochy. S jejich popisem mi pomohl odborný článek, sám b…
Karlův most je nejstarší pražský most a je to jedna z našich nejvýznamějších památek.
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Nižší mostecká věž, též zvaná Juditina, je v jádru románská, pochází asi z počátku druhé čtvrti dvanáctého století. Je zřejmě starší než byl Juditin most. Je stavěna z opuky a byla součástí opevnění levobřežního…
Pražské Benátky neboli Kampa: Další místečko v Praze, které můžete navštívit ať jste tu jen na návštěvě nebo místní. Tento klidný kout plný zeleně z jedné strany omývaný vodou Vltavy a z druhé strany uměle vytvořenou Čertovkou nalezneme přímo u Karlova mostu a jeho okolí. Ostrov Kampa je opředen mnoha záhadami a nejasnostmi, například ani jeho vznik není jednoznačný. A se…
Pomník Karla IV. se nachází na Křižovnickém náměstí na místě bývalé vojenské Strážnice. Původně měl být odhalen v roce 1848 při příležitosti 500. výročí založení Univerzity Karlovy. Vzhledem k revolučním událostem tohoto roku, došlo k odhalení až v roce 1851.Čtyřmetrová socha stojícího panovníka drží v pravé ruce zakládající listinu univerzity. Podstavec zdobí dalších osm soch. Čtyři sedící jsou alegorie jednotlivých fakult…
Od sedmdesátých let minulého století známá jako Zeď nářků, kde se čas od času objevovaly křídou psané, povětšinou milostné, básně. V roce 1980, po smrti Johna Lennona, zde byl vytvořen…
Ústí Mostecké ulice míří k překrásné a pro Prahu typické dominantě ? k chrámu Sv.Mikuláše s jeho zelenou kopulí. Mohutný sálový prostor kostelní lodi s bočními kaplemi, galeriemi a složitou klenbou, která je zal…
Malostranská mostecká věž,je součástí Karlova mostu a její základní Kámen, byl položen Karlem IV zároveň se započetím stavby mostu.Jejím architektem byl P.Parléř.Věž byla za 30leté války poničena a při nepokojích v roce 1848 znovu došlo k poničení.V prostorách věže uvidíte expozici Karel IV,krásný kazetový strop,základní kámen Karlova mostu a z ochozu se Vám naskytne krásný…
Prostor pozdější Zlaté uličky byl původně součástí opěvnění severní strany Pražského Hradu, vystavěného B. Riedem na konci 15. století. Prostor severního parkánu byl využit ke stavbě skromných obydlí, která jsou…
Kostel sv. Mikuláše na Malé Straně je nejvýznamnější památkou architektury pražského baroka. Věž, která sloužila zároveň jako zvonice i hláska, byla postavena později než kostel. Záměrně je věž i kopule chrámu stejně vysoká a obě jsou koncipovány tak, aby panoramaticky korespondovaly s chrámem sv. Víta na Pražském hrad…
Jeden ze stavebních klenotů Starého královského paláce Pražského hradu byl vybudován v rámci velkorysé přestavby paláce, která byla zahájena na pokyn krále Vladislava Jagellonského –…
Ostrov Kampa byl postupně zvyšován přirozenými náplavami i navážkami, zejména po velkém požáru Malé Strany a Hradčan v r. 1541. Břehy byly pevně zformovány po r. 1600. Na ostrově nejprve vznikaly zahrady a teprve …
Katedrála svatého Víta je největším a nejvýznamnějším pražským chrámem. Kromě bohoslužeb se zde odehrávaly i korunovace českých králů a královen. Je místem uložení ostatků svatých zemských patronů, panovníků, šlechticů a arcibiskupů. Chrám je třetím kostelem stejného zasvěcení na témže místě. Kolem roku 925 zde kníže Václav I. založil románskou rotundu, která byla po roce 1060 přestavěna v trojlodní baziliku se dvěma …
Sídlo českých králů v Hlavním městě Praze.
Staroměstská radnice vznikla v roce 1338 za vlády Jana Lucemburského. Základem radnice se stal gotický dům k němuž byla roku 1364 přistavěna mohutná věž. Na její jižní stranu pak v roce 1410 přibyl Orloj. Staroměstská radnice je spojena s nejvýznamnějšími událostmi země.
Praha Hradčany jsou městskou částí Prahy 1. Tato městská část Prahy se rozkládá kolem Pražského hradu a její součástí je zámecký park a zdejší zahrady. Leží na levém břehu řeky Vltavy a na ostrohu nad řekou. Na …
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
Nejrozsáhlejší městká památková rezervace v České Republice.
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
Do roku 1852 zakoupen pozemek bývalé solnice u řetězového mostu, v roce 1862 tu bylo postaveno Prozatimní divadlo pro 990 diváků (V.I.Ullmann), v roce 1868 položen základní kámen k novostavbě podle novorenesančn…
Pozemní kolejová, vybudovaná v letech 1890-91 u příležitosti Zemské jubilejní výstavy, původní délke 396,5 m, rozchod kolejnic 1 m, původní provoz na principu vodní převahy. Doprava zastavena roku 1914, v roce 1932 prodloužena a elektrifikována, v provozu do roku 1965. Obnovena v letech 1983-85, délke 510 m, doba jízdy 3 min, použito opravené hnací soustrojí z roku 1932.
Petřínská rozhledna - historie Petřínské rozhlednyPetřínská rozhledna aneb jak to celé začalo. Roku 1889 se 363 členů Klubu českých turistů vypravilo na Světovou výstavu v Paříži. Výprava se pro ně stala nezapomen…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…