Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Litvínov

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

podzimní les
podzimní les  •  Fotografie (9)  • Foto: Hribal

Zúčastnil jsem se XXXIII. ročníku dálkového pochodu Podzimním Krušnohořím, který pořádal KČT v Litvínově.

Od zimního stadionu, kde byl start a cíl pochodu, se šlo ke kulturnímu domu Citadela a odtud po žluté turistické značce na Loučky a dál se již stoupalo krásně vybarveným lesem až na křižovatku cest nad Mezibořím. Pěknou modře značenou lesní cyklostezkou se pokračovalo svahem Střelné /868 m/ a Loučné /955 m/. Cestou jsou dvě pěkné studánky a odpočívadlo. Dojdeme až k plotu flájské obory, kde je odbočka na vrchol Loučné, nejvyšší Hory Mostecka. Podle plotu obory a nové rozhledny na Vlčí hoře /890 m/ jsem došel na Dlouhou Louku k penzionu Rozcestí. Podle zelené TZ se pokračovalo až na rozcestí pod Stropníkem /855 m/. Vystoupal jsem na vrchol odkud bývá nádherný rozhled na České středohoří a krajinu pod Krušnými horami od Chomutova po Ústí nad Labem. Tentokrát bylo údolí zahaleno v podzimní mlze. Vrátil jsem se zpět na rozcestí, cesta prudce klesá na Rýzmburskou cestu /asfaltová silnička vedoucí z vrchu Tří pánů ke zřícenině hradu Rýzmburk/. Po silničce jsem vyšel 200m ke skalní vyhlídce a odpočívadlu nazývanému chata Máňa.

Rýzmburskou cestou jsem sešel ke zřícenině hradu Rýzmburk. Zřícenina je zarostlá stromy a z bezpečnostních důvodů nepřístupná. Cesta pokračovala obydleným údolím Oseckého potoka, okolo památníku důlního neštěstí na dole Nelson, do Oseka k rybníku a autokempu.

Po žlutě značené cestě lesem dojdeme k labyrintu skal s 20 metrovým skalním blokem - Selesiově výšině, na vrcholku s pozůstatky bývalé vyhlídky. Cesta dál pokračuje přes obec Loučná, okolo technické a architektonické památky Koldům / kolektivní dům/ do cíle pochodu.

Občerstvení cestou v penzionu Rozcestí na Dlouhé Louce /otevřeno od 11 hodin/, v penzionu Horal u autokempu v Oseku /otevřeno od 11 hodin/

Kouzelně zbarvená podzimní příroda, skalní labirint Selesiova výšina

Klášter Osek vstupné 60,- Kč, otevřeno Út - So 9 - 16 hod

Podzimním Krušnohořím na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Podzimním Krušnohořím

Barokní budova bývalé radnice, dnes Radniční sklípek, byla vystavěna na místě bývalého vrchnostenského sirotčince v letech 1767 až 1769 za hraběte Emanuela Philiberta z Valdštejna, který byl v letech 1760 - 1775…
Smetanova ulice patří snad mezi nejkrásnější části města Litvínova. Je prakticky ve středu města u kostela Sv.Michala archanděla v části města s názvem Horní Litvínov. Nachází se v ní řada…
Kostel sv. Michaela archanděla je nejstarší a nejvýznamnější státem chráněná památka ve městě Litvínově. Byl postaven v letech 1685 ? 1694 a o jeho postavení se zasloužil tehdejší pražský arcibiskup Jan Bedřich …
Valdštejnská kaple manželů Karoliny a Františka Adama z Valdštejna se nachází na zrušeném městském hřbitově v Žižkově ulici. Roku 1823 dostalo ředitelství panství v Duchcově od Františka Adama z Valdštejna - Var…
Průmyslové město na úpatí Krušných hor s řadou památek. Barokní a klasicistní zámek dnes hostí pobočku mosteckého muzea.
Barokní zámek je pěknou památkou města Litvínov na Mostecku v Ústeckém kraji. Zámek je patrová čtyřkřídlá budova kolem čtvercového nádvoří. Je zde k vidění stálá regionální expozice. U zámku je park. Historie …
V roce 1892 byl na Lázeňském vrchu postaven gloriet. O výstavbu této vyhlídky na okraji Litvínova se zasloužil Krušnohorský spolek Horní Litvínov a litvínovský rod Czedíků. Václav Czedik významný rakouský úř…
Při těžbě kovových rud ve 14. až 16. století na Studničním vrchu došlo k vývěru radioaktivní železitosirnaté vody. Ta byla v letech 1823 - 1947 využívána k léčebným účelům v malých lázních na o…
Litvínov leží v Západních Čechách, severním směrem od města Most. Severním směrem nad městem se zvedají zalesněné stráně kopců Krušných hor. Jižním směrem od města je Mostecká hnědouhelná pánev, ve…
Oblast Salesiovy výšiny leží na Naučné stezce okolím Oseka.Vede sem též od oseckého koupaliště žlutá turistická značka. Přírodní památka Salesiova výšina (2 ha,vyhlášena v r.1986) zahrnuj…
Janovská (též Mostecká) přehrada je nádrž na pitnou vodu na potoce Loupnice nad Litvínovem. Hráz je zděná, 43 m vysoká a dlouhá 255 m. Je to technická památka - je nejvyšší zděnou přehradou v ČR. D…
Rozhledna, která též slouží jako multifunkční věž, byla postavena v roce 2005 nad Osekem. Jako jednomu z mála měst se Oseku podařilo prosadit záměr, aby tato telekomunikační věž sloužila také jako rozhledna. Do výšky 15 metrů zde byl umístěn ochoz, ze kterého se nám naskýtá pohled na okolní město a krajinu. Rozhledna je návštěvníkům volně přístupná již od léta roku 2006. V…
Osek u Duchova Při toulkách krajem pod Krušnými Horami jen těžko nalezneme místo, které by dokázalo lépe dokumentovat spojení svého těžkého osudu se zdejším těžce zkoušeným krajem. Zatímco severo…
Významná dominanta Krušných hor vypínající se na skalním ostrohu nad obcí Černice. Zámek Jezeří je považován za největší barokní stavbu v Evropě. Ve své době byl vyhlášeným kulturním centre…
Hrad Rýzmburk nalezneme nedaleko města Osek. Jedná se o nejrozsáhlejší hrad, který se nachází na území Čech. Byl vybudován na skalním ostrohu, který je ze dvou stran obtékán Oseckým potokem. Z hlediska historie s…
Velmi výstavný barokní zámek Valdštejnů, s rozsáhlou zahradou plnou plastik M.B.Brauna.
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál, který vyrostl na základech původního hradu, stojí na kopci nad městem Most. Hrad Hněvín, který prošel na počátku třetího tisíciletí rozsáhlo…
Zámek Duchcov je architektonickým skvostem severních Čech a kulturní dominantou města Duchcova v Ústeckém kraji. Zámek je možné navštívit v dubnu a říjnu od středy do neděle a od květ…
Naším cílem je netradiční turistické místo, žádný hrad, nebo skalní vyhlídka, ale místo, kde nás vítá vůně spáleného benzínu a pneumatik - autodrom na severním okraji Mostu. Historie automobilových závod…
Barokní Zámek Jezeří se nachází na Mostecku v Ústeckém kraji. Zámek lze navštívit od dubna do října. Zámek je dvoupatrová budova na půdorysu písmene H. Návštěvníci si mohou prohlédnout zámecké int…
Hrad Děvín se tyčí nad městem Most v nadmořské výšce 399 metrů. Na vrcholu kopce nalezneme restauraci, hotel, hvězdárnu a rozhlednu. Z rozhledny se vám naskytne krásný pohled nejen na město Most, ale i na Mostecko…
Most leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Teplice. Most najdeme ve středu Západočeské hnědouhelné pánve. Od okrajových částí města se rozprostírají lesy. …
Máte-li rádi přírodu a aktivně strávený čas v ní, klidně čtěte dál. Třeba vás naše nabídka upoutá. Nacházíme se v teplickém okrese nedaleko státních hranic, kde byste asi žádná zajímavá přírodní místa nečekali. Ale př…
Zoopark leží v Chomutově, poblíž centra města a nedaleko rekreačního místa Kamencové jezero. V rozsáhlém areálu žije více než 600 zvířat ve 130 druzích. Park vznikl v roce 1975 v areálu…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž stojí kamenná Rozhledna Vysoká 33 metrů. Budete tak mít možnost porozhlédnout se po okolním kraji a mimo to se také obče…