více o Jetřichovice

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jetřichovice
Články redakce vybrat: vše / nic

K Rysímu kameni.

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Výlet do méně často navštěvované části Českosaského Švýcarska, do tak zvané Zadní země.

Vycházíme z Mezní Louky po zeleném turistickém značení. Po chvilce cesta stoupá do sedýlka v hřebeni Větrovce a hned zase schází do Hlubokého dolu na lesní silničku. Po ní pokračujeme údolím do míst, kde stávala osada Zadní Jetřichovice. Dochovaly se zde jen pozůstatky základů několika domů. Říčka Křinice zde tvoří státní hranici. Za ní se tyčí hradba skal Havraních kamenů /Rabensteine/. Je zde vybudováno hezké odpočinkové místo.
Po občerstvení z vlastních zásob přejdeme Křinici a po německé zelené jdeme po proudu říčky. Asi po 1,5 km zeleně značená cesta odbočuje doleva do rokle Brueckengrund. Cestu opouštíme u první odbočky vlevo. Pěšina je značená zeleným trojúhelníkem. To znamená, že jde o náročnější stezku než jsou běžné turistické cesty. Stezka nejprve stoupá z rokle a pak prudce schází do Velkého kozího dolu k Hraničnímu potoku. Pěšina se klikatí podél státní hranice po německé straně. Vpravo od pěšiny se objeví pískovcový blok s vysekaným reliéfem rysa a nápisem, že zde byl v roce 1743 zastřelen jeden z posledních rysů v této oblasti.
Pokračujeme dál po pěšině značené zeleným trojúhelníkem, která nás vyvedla z Velkého kozího dolu zpět na zeleně značenou cestu. Přicházíme k Oltářnímu kameni /Altarstein/. Opracovaný skalní blok, který sloužil k bohoslužbám pro české protestanty, když bylo toto náboženství v Čechách zakázáno. Jsou zde také vytesána jména všech lesníků, kteří se starali o tuto část zdejšího polesí od roku 1632 do roku 1943.
Za oltářním kamenem se zelená napojuje na červenou Stimmersdorfer cestu. Společně nás vedou na schodiště do rokle Treppengrund. Schody a zase schody nahoru do soutěsky ve stěnách Thor Walder. To co jsme vystoupali po schodech nahoru, tak po dalších schodech scházíme dolů k Velkému převisu, nebo také jeskyni Hickelhöhle. Jeskyně je 14 metrů hluboká a 45 metrů široká. Po prohlídce jeskyně pokračujeme dál po zelené. Úzká cestička se klikatí téměř po vrstevnici pod západními stěnami Thor Walder a v závěru schází na turistické rozcestí Zeughaus k výletní hospůdce. A tak je třeba doplnit to co jsme vypotili.
Lesní silničkou míříme do cíle tohoto výletu – do osady Neumannmühle. Do odjezdu autobusu nám ještě zbyl čas na prohlídku starého mlýna, technické památky s ukázkou původní technologie výroby papíru a zpracování dřeva.

Občerstvení z vlastních zásob. Až na konci výletu možnost občerstvení v Zeughaus a Neumannmühle.

Nádherný tichý kout Českosaského Švýcarska.

Troch náročnější trasa, 20 km dlouhá. Z Neumannmühle jezdí autobus na nádraží v Bad Schandau.

Poslední aktualizace: 14.6.2017
Autor: Hribal

Jetřichovice

Příspěvky z okolí K Rysímu kameni.

Českosaské Švýcarsko a Drážďany jako bonus.
Českosaské Švýcarsko je oblast, kam se rádi vracíme. Byli jsme tu již několikrát a pořád je tady co objevovat. Naše letošní cesta začala v Děčíně. Nejdříve jsme si prohlédli zámek a…
Tuto krásnou skalní bránu vytvořil kdysi zřícený kámen. Samotná Černá brána leží téměř na hranicích s Německem, vede tudy značená turistická cesta, bohužel je zde zákaz kolům... Bránou lze projít a…
Krátkým výletem můžete navštívit dvě dominanty Českého Švýcarska v jednom nenáročném výletu.Jedná se o zříceninu loupežnického hradu Šaunštejn a malé Pravčické brány. Našim východiskem výletu byla křižovatka s…
Loupežnický skalní hrad Šaunštejn se  rozprostírá na několika skalních masivech, spojených železnými můstky. Uprostřed vrcholové plošiny stála v  minulosti  dřevěná hlavní budova s věží, po níž dnes zbyly jen základy v podobě malé místnosti. Hned vedle pak najdete vytesanou, dosti hlubokou prohlubeň, která pravděpodobně sloužila jako skladiště obilí.  …
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad, stojí na mohutném pískovcovém bloku v Jetřichovických stěnách nedaleko Vysoké Lípy na Děčínsku v Ústeckém kraji. Vrcholo…
Jeli jsme s dědou z Teplic autem přes Děčín a Hřensko do Vysoké Lípy a od motorestu jsme šli pěšky na loupežnický hrad Šaunštejn jsou tam vytesané místnosti z hladomornou a pěkná vyhlídka na okolní lesy a ská…
Turisticky vyhledávaná soutěska na Kamenici, zejména díky převozu na pramicích (Hřensko -Mezní Louka). Mezi nástupními stanicemi nelze jít pěšky... Na pramici si vyslechnete něco málo z historie a uvidíte uměle vy…
Malá Pravčická brána je trochu opomíjený pískovcový skalní útvar.Nachází se poblíž Vysoké Lípy a dá se tam také zajet lesní cestou na kole,což není náš případ. Zajímavější je spojit návštěvu brány s prohlídkou skalního hradu Šauštejn od kterého s převýšením asi 100 m vystoupáme strmou stezkou až k Malé Pravčické bráně
Divoká soutěska se nachází na řece Kamenici, provozuje se zde plavba na lodičkách. Leží nedaleko Hřenska.
Dolský mlýn se nachází nedaleko Jetřichovic, dlouho sloužil svému účelu, i jako turistická atrakce. Po 2. světové válce začal bohužel chátrat.
Symbol Českého Švýcarska - pískovcová brána s chatou Sokolí hnízdo.
Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu, národní přírodní památka. Je považována za nejkrásnější přírodní útvar Českého Švýcarska a tvoří symbol celé oblasti. Její rozměry jsou ú…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu republiky, a to do CHKO České Švýcarsko, přesněji do Hřenska, kde se nachází lákadlo této oblasti, a to soutěsky vedoucí až k Pravčické bráně.   Jak jsem již nakousnul bude naším cílem právě Pravčická brána, která je vyvrcholením…
Nejznámější a nejobdivovanější skalní útvar Českého Švýcarska a symbol celé oblasti, největší přirozená skalní brána na našem kontinentu, národní přírodní památka. Najdeme ji na konci skalního hřbítku …
Naše cesta vede k nejznámějšímu symbolu národního parku k Pravčické bráně. Pokud pojedete autem ,můžete využít parkoviště, které se nachází v horní části Hřenska nad restaurací Klepáč. Parkoviště po…
Rudolfův kámen (též Ostroh,dříve Vysoký kámen) je vyhlídková skála asi 2 km jihozápadně od Tokáně,na jejímž vrcholu je podobně jako na Mariině skále postaven dřevěný altán.Původně vyhlídka…
Dolský mlýn u Jetřichovic,je dnes již ruina mlýna,v němž se natáčela Pyšná pricezna.I přes značnnou zchátralost,má svů tajemný půvab.Nyní se dokonce jedná o tom,zda bude zařazen do seznamu památek UNESCO.Dostanete…
Obec a rekreační místo v krásné pískovcové krajině, severozápadně od České Kamenice. Připomínána je koncem 14. století jako majetek hradu Sokolí. V roce 1778 byla zničena Prusy. Původně …
Jetřichovické skály jsou pískovcové skalní útvary zvedající se severním směrem od obce Jetřichovice, kterou najdeme severním směrem od města Česká Kamenice. Jetřichovické stěny jsou v jižní části Národního parku…
Na kopci nad Jetřichovicemi, pískovcová skála vyčnívající nad les, přístupná po vytesaných schodech a žebřících. Na vrcholu je dřevěný přístřešek. Je zde pěkný rozhled. …
Hřensko je na turisty připraveno i s pramicemi v soutěskách Pokud uvidíte v televizním zpravodajství tvář starosty Hřenska Josefa Černého, tak s největší pravděpodobností jsou za ním vidět následky ničivých povod…
Hřensko - soutěsky. Českosaské Švýcarsko je pojem, který turisté dobře znají. My dnes – obrazně řečeno - míříme přímo do jeho srdce - do soutěsek na malebné říčce Kamenici. Bohužel ještě předtím, než se ponoříme do stínu strmých srázů a začneme postupovat proti proudu Kamenice, musíme začít počítat. Parkovné za osobní auto na dobu delší než 3 hodiny – 120,- Kč! Bum!…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice, poslední ze tří soutěsek na dolním toku řeky, VJV od Hřenska. Jeho stěny tvoří strmé, často kolmé skalní stěny, vystupující nad úroveň hladiny do…
Romantická skalní scenerie u stejnojmenné obce, obdivovaná z loděk plujících po řece Kamenici.
Hřensko - nejznámější a turisty nejvíce navštěvovaná obec v chráněné krajinné oblasti Labské pískovce. Atraktivní a velice romantické plavby na pramicích umožňují soutěsky řeky Kamenice, Tichá a Divoká. Nachází …
www.soutesky-hrensko.cz Soutěsky Kamenice se nachází nedaleko Hřenska v Českém Švýcarsku. Jedná se o hluboké kaňony řeky Kamenice v kvádrových pískovcích. Ve směru toku Kamenice je nejdříve Ferdinandova soutěska,…
Čedičový vrch výrazně vystupující z náhorní plošiny u Práchně na východním okraji Kamenického Šenova je nejznámější geologickou rezervací u nás. Již v 18. století zde byl v činnosti lom, v němž byla postupnou tě…
Děčínská ZOO se nachází za Pastýřskou stěnou. Je mnoho druhů zvířat, nejen původních z Českého Švýcarska. Je zde hezké dětské hřiště. Otevírací doba: březen - duben 8.00 - 18.00 květen - srpen 8.00 - 19.00 září - říjen 8.00 - 18.00 listopad - únor 8.00 - 16.00 Zoo je otevře…
Mohutná znělcová kupa Jedlová (774 m) je po Luži a Pěnkavčím vrchu třetí nejvyšší horou Lužických hor. Pojmenována byla podle mohutných Jedlových lesů, které ji pokrývaly ještě v roce 1890, kdy byly po…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km jihovýchodně od Nového Boru. Má asi 700 obyvatel a díky zajímavým památkám i malebnému okolí je vyhledávaným letoviskem. Dříve k ní patřila také jihozápadně ležící osada Janov, která je dnes součástí Nového Boru. Krajinu v širokém okolí kdysi…