Těchonín

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

hraniční kámen U tří pánů
hraniční kámen U tří pánů  •  Fotografie (19)  • Foto: vala1959

Jedeme autem na Suchý vrch v Orlických horách. Od Kramářovy chaty jdeme pěšky po červené značce přes Bradlo a U tří pánů k dělostřelecké tvrzi Bouda. Dál po červené na Vysoký kámen a k až k prameni Knížete Rastislava. 250 m za pramenem obdočíme vpravo po neznačené cestě souběžně s el.vedením na žlutou značku - rozcestník U křížku. Po žlutě značené tur. trase, která je i Naučnou stezkou "Betonová hranice" jdeme od křížku vpravo a vracíme se přes rozc. Nad Kolotočem, pořád po žluté až k rozcestí Pod Boudou, zde odbočíme vpravo po zelené zn. na Odranec a Nad Boudou, kde se napojíme na nám již známou červenou směr Suchý vrch. Od rozhledny si můžeme ještě zajít na samotný Suchý vrch 995 m.n.m. Trasa má 17 km.

Za pevnostním opevněním z let 1937-38.

Za krásami přírody Orlických hor.

Za dalekými výhledy z rozhledny Suchý vrch a ze skalní plošiny Bradla.

Ubytovat a stravovat se můžete v krásně obnovené Kramářově chatě pod Suchým vrchem - viz.http://www.suchak.cz

Převrácený bunkr. Dělostřelecká tvrz Bouda. Muzeum opevnění Vysoký kámen. Pěchotní srub K-S 25 Na sedle.

Hraniční kámen U tří pánů.

Rozhledna Suchý vrch a Kramářova chata.

Přehledné značení a podrobné informační tabule NS Betonová hranice.

Vstup na rozhlednu 20 Kč. Otevřená celoročně, denně 09-17.

Návštěvní doba a vstupné do tvrze Bouda viz: http://www.boudamuseum.com

Poslední aktualizace: 26.10.2014
Autor příspěvku: vala1959
Betonová hranice - Služby, informace
Betonová hranice na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Betonová hranice

Dělostřelecká tvrz Bouda je součástí pevnostního systému budovaného před II. světovou válkou. Od roku 1990 probíhají rozsáhlé rekonstrukce, které umožnili zpřístupnění veřejnosti. Pevnost je největším muzeem čes…
Rozcestí červené a zelené tur. značky nalezneme pod kopcem Bouda, který má nadmořskou výšku 844 metrů. Lokalita se nachází na jihozápad od města Králíky.
Betonová hranice na Suchém vrchu Nejvýchodnějším cípem Orlických hor, odděleným hlubokým údolím Tiché Orlice je Bukovohorská hornatina - zalesněný hřbet, po němž probíhá bývalá zemská…
Rulový skalní útvar asi 30 metrů dlouhý, vzdálený 1km od chaty na Suchém vrchu. Jedná se o tzv. mrazový srub, údajně nejmohutnější v Bukovohorské hornatině. Je zde geodynamic…
Suchý vrch je nejvyšší horou Bukovohorské hornatiny, čili jihovýchodní části Orlických hor, která dále navazuje na Hanušovickou a Zábřežskou vrchovinu a za Kladskou Kotlinou sousedí s Králickým Sněžníkem. A jakožto správní turisté bychom se měli vydat výstupem pěšky někde z Orliček, Mladkova či Boříkovic. A protože nahoru vede asfaltka můžeme i na kole od Jablonného a Červené Vody pěkně po silnici, ale i na horském kole něj…
Rozhledna a chata ve východní části Orlických Hor.
Jihozápadním směrem od města Králíky se rozprostírá Bukovohorská pahorkatina a její nejvyšší hora je Suchý vrch ( 995 m.n.m.). Na nižším vrc…
V brzké době asi řada turistů bude mile překvapena opětovným otevřením obnovené chaty na Suchém vrchu v Orlických horách. Původní chata na Suchém vrchu byla postavena v letech 1926-28, slavn…
  Suchý vrch je, jak známo, se svými 995 m nejvyšším bodem Bukovohorské hornatiny a díky atraktivní "hříbovité" rozhledně a opravené Kramářově turistické chatě pod jeho hlavním vrcholem je častým cílem milovn…
Víte o Suchém vrchu, že svými 995 m je nejvyšším bodem Bukovohorské hornatiny, že z jeho vrcholu je krásný pohled do Východních Čech, na skupinu Králického Sněžníku a za jasného počasí i…
Městské muzeum v Králíkách sídlí na Velkém náměstí v klasicistní budově postavené v letech 1795-96. Expozice jsou věnovány historii života na Králicku, okolní přírodě, z řemesel např. řezbářství, betlemářství a va…
Jedeme na pomyslnou hranici Čech, Moravy a Kladska, do Králík Historie dnešních Králík je prvně historicky doložena roku 1367, tehdy však ve spojitosti s doly v horách Králických. Město jako takové …
Králíky leží ve Východních Čechách, severením směrem od města Ústí nad Orlicí. Město leží na pomyslné hranici mezi Moravou a Čechami. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Orlických hor a východním směrem p…
Králická Pevnostní Oblast - je území v České republice v Pardubickém kraji kde je největší hustota pozůstatků čs. pevnostního systému z let 1935-1938. Byl to nejsilněji opevněný systém ochrany státní hranice …
Rozhledna na Křížové hoře První zmínky o Křížové hoře u Červené Vody jsou z r. 1653. Pravděpodobně pojmenována byla podle kříže, který tu stával. R. 1813 se sem konalo velké procesí po vítězné bitvě nad Napoleonem u Lipska. R. 1833 zde byl postaven dřevěný kostelík Proměnění Páně, později po požáru větší s plechovou střechou. V pískovcových křížích byla osázená malovaná křížová cesta. U kostela byla r. 1923 vybudován…
Tvrz představuje nejdokončenější stavbu svého druhu na území ČR přístupnou veřejnosti - dělostřeleckou tvrz z let 1935-1938. Je tvořena pěti mohutnými bojovými objekty a rozsáhlým podzemním systémem chodeb a sál…
Pastvinská přehrada je jedním z našich velice zajímavých a oblíbených vodních objektů u nás. Nachází se v Pardubickém kraji v oblasti Orlických hor. Byla vybudována na Divoké Orlici v roce…
Pastvinská přehrada byla vybudována v letech 1932-1938 na Divoké Orlici. Název přehrady je odvozen od obce Pastviny, která se připomíná v r. 1543. Umělé jezero je cca 7km dlouhé, výška…
Zemská brána je část řeky Divoké Orlice, kolem něhož se nachází přírodní rezervace taktéž pojmenované Zemská brána. Rozloha chráněného území je 88.22 ha. Místo dostalo svůj název díky výrazným skalnatým útvaru okolo řeky, které jakoby připomínaly bránu. Názvu nahrává i samotný fakt, že přes řeku stojí obloukový most, po kterém vede silnice. Most byl v letech 2004-2005 zrekonstruován. Na místo se dá pohodlně dojet autem, kte…
Pašerácká lávka se nachází v údolí Divoké Orlice, v přírodní rezervaci Zemská Brána. K lávce je přístup po modré značce od Zemské brány, nebo po červené Jiráskovou cestou. Současná podoba je z r. 2002, kdy byla …
Muzeum řemesel je umístěno v památkově chráněném areálu Nového dvora z roku 1750 v Letohradě. Plochou 1700 m2 je největším muzeem svého druhu v ČR. Zahrnuje více než 50 ucelených ex­pozic…
Tato hora s nadmořskou výškou 1424 m leží na hranici Čech a Polska a je dominantou krajiny. Z horského masívu odtékají řeky do třech evropských moří - Morava přes Dunaj do Černého Moře, Lipka p…
Hrad Litice nad Orlicí se nachází ve stejnojmenné obci v podhůří Orlických hor, asi 8 km západně od Žamberka. V obci je neplacené malé parkoviště, hrad je od něj vzdálen asi 500 m Hrad je pro veřejnost přístupný od dubna do října Informace o vstupném: duben 9.00–16.00  |  soboty, neděle, státní svátky (pro předem ohlášené výpravy o minimálním počtu 10…
Hrad Potštejn leží v podhůří Orlických hor, ve stejnojmenné obci, asi 5 km od města Vamberk. Hrad je přístupný pro veřejnost od dubna do října. Prohlídka hradu probíhá s průvodcem a trvá přibližně 45 min. Vstupné …
Velké Losiny jsou podhorskou rekreační a lázeňskou obcí a najdeme ji severním směrem od města Šumperku. Obec je známá nejenom díky lázním, ale také díky zdejšímu zámku, ve kterém probíhaly č…
Cílem našeho výšlapu a cílem nádherných výhledů je jeden z dominantních vrcholů Jeseníků - Keprník, 1422 m. Jdeme na celkem lehkou pěší tůru z Červenohorského sedla na Keprník. U hotelu v Červe…
Litomyšl leží ve Východních Čechách, jižním směrem od města Ústí nad Orlicí. Město Litomyšl se rozkládá v srdci Svitavské pahorkatiny. Město je velmi známé…
Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně. Instalovaný výkon elektrárny je 650 MW. Horní nádrž je spojena s dolní nádrží (800 m.n.m.) dvěma tunely o průměru 3m. V době největších povodní zadržela přehrada 2 0…
Jeskyně na Pomezí je vyhledávaným turistickým cílem lázeňské oblasti Jeseník. Jeskyni najdeme severozápadním směrem od města Jeseník a v chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Jeskyně je…
Hrad Bouzov na Olomoucku je typickým romantickým sídlem se všemi znaky adaptace z konce 19. století, zvýrazněné cimbuřím, arkýři, střílnami, bezpočtem věží a bašt, parkem a dvěma dlouhými mosty, které se klenou na…