fotuska

Dagmar Čadková

Ahoj, jsem hlavně fotografka přírody, moje oblíbená místa jsou Jizerky, Julské Alpy a Norsko

Příspěvky sleduje: 13 turistů
Počet příspěvků: 49
Průměrná známka příspěvků: 1,00
Počet přečtení příspěvků: 229 365

Příspěvky uživatele fotuska

Počet příspěvků: 48

Lyžování v Dolomitech trochu jinak
Sjezdoví lyžaři budou kroutit hlavou, do Dolomit a na běžky? Sem se přece jezdí sjezdovat! Českými zájezdy se to v každém lyžařském středisku jen hemží a někdy není na škodu si od šrumce pod …
Prozkoumat rekreační oblast přístavů, otevřených moří a dalekých výhledů Šlesvišska Holštýnska v severní části Německa, jsme se tentokrát vydaly dvě. Přece jenom jsme nevěděly co nás v rozlehlém Hamburku čeká a tak mnohem bezpečnější nám připadal…
Listopadový výlet do české přírody nemusí nutně být jen pochod nebarevnou krajinou po blátivých cestách a v dešti. Jeden moc zajímavý výlet, který vymyslela opět kamarádka Jarmila, mě svou malebností doslova…
Trasa: Golčův Jeníkov město – po žluté Přelívačný rybník – Podmoky – Tisá skála 394 mn.m – po zelené Schořov - rozcestí Tupadel – rybník Trubský – rybník Jirsák – rybník Homolka - Podměstský rybník v Čáslavi – Čáslav žst. Projdeme s…
Mrzne jem praští a vy se těšíte, že v centru Prahy nebude turistů jako maku. Těšíte se, že PrahA bude téměř prázdná jen s lehkým sněhovým popraškem a všichni turisté budou sedět v teplých restauracích. Opak je v…
Zvu Vás na opravdu fantastický Masopust v Roztokách u Prahy. Krásně organizovaný nejen průvod, ale i masopustní veselí se odehrává jak v Roztokách, dále v polích pod Holým vrchem a končí v Úněticích masopustní tancovačkou. Opravdu nevšední zážitek pro malé i velké. Masky na chůdách s…
Skalní lyžaři se asi usmějí, není známější trasa v Jizerkách, než klasické kolečko z Bedřichova na Smědavu a zpět do Bedřichova. Ale nedalo mi to a hlavně fotkami, jsem chtěla přiblížit atmosféru a i nalákat ty, k…
Tentokrát bych chtěla popsat cestu z okolí Norimberka do Čech, přesně od Main Donau kanálu kde jsem svůj popis naposled zakončila. Jelikož se přímo bojím jakýchkoli silnic, kde se potkávají cyklisté s auty, jezdím…
Opět se vydáme do kokořínských lesů mezi Mšenem a hradem Kokořín. Zvolili jsme si jedno z nejkrásnějších období v těchto smíšených lesích a tím je bezesporu podzim. Vydáme se zase od info centra po červené z…
Kam na výlet na podzim? Jednou rozhodně z nejmalebněujších krajin je oblast mezi Mšenem a hradem Kokořín. Mechem obrostlé skalní stěny v kombinaci se žlutočerneným listím podzimních stromů, tak k téhle kombinaci je l…
Tam jedeme? Tentokrát se zastavíme na pár dnů na "Prdku" neboli chatě Na Perličku, necelé 2 km nad Pasekami nad Jizerou a vezmeme si s sebou běžky. Známější jistě bude název Skiareál Rejdice jen kousek od Kořenova.…
Se svým cestopisem Z Hamburku do Čech tak trochu oklikou, jsem skončila kousek od dálnice v lijáku a plná očekávání jak bude vypadat další velkoměsto chráněné UNESCem, město spojené se čtyřni hrdiny, oslíkem, psem, kočkou a kohoutem, zvířátky, která se ubránila hrabivým loupežníkům. Tito hrdinové mají svůj památník přímo v historickém centru města. Tak mě napadá, neměli bychom povolat tyto zvířátka i do Čech, možná by probudila k nějaké akci i apatické Čech…
Tímto výletem si připoneme jednu z nejromantičtějších turistických cest v dosahu MHD Prahy a tou je bezesporu krásná zelená značka nad vodní nádrží Štěchovice. Z Prahy vyjedeme z nádraží…
Hamburk je oblíbeným cílem našich cykloturisků, už jenom pro jeho snadnou dostupnost pohodlným valkem Jan Jessenius, který dopraví nezkušeného turistu přímo do jeho centra. Já jsem zvolila, trochu opatrně, s…
Na svém cykloputování po známé německé cyklostezce Spreeradweg jsem v předchozí části skončila před oblíbeným výletním nístem němců Spreewaldem. Konečně jsem v Beskowe narazila na informace přímo l…
Spreeradweg patří k páteřním cyklostezkám východní části Německa. Svoji dálkovou trasu jsem se rozhodla odstartovat přímo v Berlíně z důvodu bezproblémové Dopravy kola přímo do centra Německé metropole. Rychlík Jan Jesenius vyjíždějíc…
Sobota 23.4. Ráno jsme vyrazily vlakem, který přijel pozdě, ale měl praktický kolový vůz pro zavěšení kol. V Bakově, kde jsme přestupovaly, na nás vlak počkal, a pak už jsme jely na konečnou do Rumburka…
Letošní velikonoce jsou už za námi, ale "jízda křižáků" je  významná kulturní událost, která se opakuje v Bautzenu a jeho okolí každoročně v neděli velikonoční. Oblast Lužice je kousek od našich hranic a je to nejem velká náboženská událost pro místní obyvatele, ale i velké lákadlo pro turisty z okolí. Otevřete-li Wikipedii, dozvíte se, že Lužičtí Srbové jsou malý západoslovanský národ obýv…
Dálková cyklistika, neboli také cyklojízda natěžko není u nás příliš rozšířená. V porovnání s cyklistickými evropskými velmocemi jako je Holandsko nebo Dánsko, není u nás tak rovinatá krajina, aby se stala masovou zál…
Velká mešita Hassana II. je výraznou dominantou metropole Maroka Casablanky. Je to moderní kultovní stavba, k jejímuž slavnostnímu otevření byli v srpnu 1993 pozváni nejen muslimští, ale i židovští a křesťanští hodnostáři. Tímto aktem se král Hasan II. proj…
Naše cesta bude tentokrát pokračovat od Dunaje k Norimberku podél kanálu Main Dunaj nebo starší cesty Ludwig Main Dunaj kanál samozřejmě kolmo.Obě vedou do Norimberka. Tato trasa je pokračováním k…
Vydáme se přímo z českých hranic třemi známými cyklostezkami Německem , navštívíme památku UNESKO Řezno a popojedeme po nejnavštěvovanější trase Dunajské cyklostezce. Z českých hranic Chambtal radweg…
Tentokrát se podíváme do dalšího města v zemích Beneluxu chráněného UNESkem, hlavního města Lucemburského velkovévodství, nazývaného též Luxembourg Ville. Nejstarší části města leží na strmých svazích a v…
Pokud parříte k ostříleným vlkům samotářům nebo k skupinovým turistům, vyrážejícím každý víkend do přírody, můj tip nejšpíše znáte. Pokud ale patříte k zoufalým Pražákům, kteří si myslí, že za pěknou přírodou musí jezdit jedině daleko na hory, …
7 km od francouzských hranic na řece Šeldě leží druhé nejstarší město Belgie Tournai (Doornik). Z Bruselu je sem velmi dobré spojení vlakem, za necelé dvě hodiny se octnete na nádraží, které je je…
Je odbobí dovolených, cestování, poznávání nových zemí a kultur. Skoro všichni už máme na svých cestách fotoaparát nebo aspoň něco podbného v mobilu a tak mi dovolte jen krátké zamyšlení nad jednou oblastí fotografie, která se často nazývá street fotografie.Momentky ze života lidí v té které zemi dobře dokreslují fotky krajiny i archiektury a k kompletnímu obrazu dané země nedílně patří. Mají ale své úskalí a jejich pořízení naní zase tak jednoduché. Nemys…
Nedávko jsem otevřela svoji soukromou schránku na turistice a dočetla jsem se od pana Vratislava Sochora toto: Četl jsem tvoji slátaninu.Ve třetině článku jsem pochopil že jsi lojzička z Prahy.Na vesnici jsou lidé…
Našim výchozím bodem budou Hořovice a celou jednodenní cyklojízdu zakončíme v Lazu. Podrobnější rozpis celé trasy je následující: Hořovice - Hvozdec - Mrtník - Záskalský rybník - Malá Víska - Jindřichova skála - Svatá Do…
Starobylé město Locronan ( 800 obyvatel) patří mezi 152 nejkrásnějších míst Francie a je jistě jedním z nejpozoruhodnějších v Bretani. Město je proslavené svými procesími, která se tu konají každý rok, velká procesí …
Kdo znáte Julské alpy jistě mi dáte za pravdu, chození v těchto nádherných a náročných horách není o vzdálenosti, ale o převýšení. Výlet můžeme začít v Krajinské Hoře a popojet tak …
stránka 1 z 2

zpět na profil uživatele fotuska