Uherské Hradiště

Město ležící na levém břehu řeky Moravy bylo založeno roku 1257. Uherské Hradiště je přirozeným, historickým centrem Slovácka, svébytného kraje známěho pro svůj typický folkór, muziku a víno. Uherské Hradiště má kolem 25 tis. obyvatel.

Turistická oblast: Jižní Morava

číslo 5 Skanzen Modrá Šotolina 5,3 km
číslo 6 Velehrad, bazilika Šotolina 6,3 km
číslo 7 Velehrad, infocentrum Šotolina 6,6 km
Trasa začíná u staroměstského nádraží
Trasa začíná u staroměstského nádraží  •  Fotografie (14)  • Foto: pasatur

Trasa směřuje ze železniční stanice Staré Město přes skanzen v Modré až na Velehrad.

Poslední aktualizace: 27.6.2020
Autor: pasatur

Staré Město

Příspěvky z okolí Ze Starého Města na Velehrad

Penzion Bobule
Penzion Bobule ve Starém Městě u Uherského Hradiště nabízí levné ubytování krátkodobé i dlouhodobé, v moderních, útulně zařízených 2-6 lůžkových pokojích a apartmánech s koupelnou, WC,…
Nachází se přímo před vlakovým nádražím na západním okraji města. Odjíždí odtud všechny autobusové spoje jak dálkové, tak i po obcích staroměstského a buchlovického regionu. Turistická mapa KĆT 1:50 000 č.89-90 Ch…
KOVOZOO je jeden velký příběh skládající se z mnoha malých. Každé zvíře si s sebou nese svůj vlastní příběh, který vznikl při jeho výrobě. Některé z nich se odehrávaly po dobu dnů, jiné p…
Jsme na Moravě a právě se přesouváme z Přerova do Lednice. Po dálnici téměř nejezdíme, protože tam není nic pořádného vidět. Abychom si užili také trochu rozhleden, jedeme přes Uherské Hradiště. Blízko jsou hned dvě – Rovnina západně od Uherského Hradiště a Maják v sousedním Starém městě. Staré Město leží na pravém břehu řeky Moravy asi 30 km na jihozápad od Zlína, přibližně 70…
V kovové ZOO lvi nekoušou Netradiční kovová ZOO bude od soboty 21. dubna k vidění ve Starém Městě v areálu firmy Kovosteel. Kovovou zoo současné době obývá několik desítek zvířat a stále se rozrůstá. Zvířata jso…
  Jelikož máme s ženou rádi zvířata (a nejenom ta chlupatá), rozhodli jsme se první červnovou neděli pro odpolední návštěvu zoologické zahrady. Tentokrát nejedeme do blízké Lešné, ale vlakem do jedné naprosto unik…
Na Slovácko se většinou jezdí za zcela jiným účelem, než je návštěva kovošrotu. V tomto případě je ale nutno udělat výjimku a nemusíte být ani doprovodem nějaké drobotiny. V KOVOZOO, která je sama o sobě evropským…
  Velmi spokojeni opouštíme staroměstskou KOVOZOO a teprve nyní se dostáváme k zevrubné prohlídce místa, okolo kterého jsme předtím při cestě za železnými zvířátky jen rychle prošli. Ano, čeká na nás dřevěný pir…
Toto červenobílé dopravní letadlo je jedním z nejnápadnějších exponátů unikátní slovácké KOVOZOO. Jedná se přitom o první prototyp, který byl vyvinut v LETu Kunovice na základě objednávky z tehdejšího Sovětského sv…
Maják Šrotík s lodí Naděje sice jsou součástí dětského hřiště při zdejší slavné KOVOZOO, ale dá se říct, že se jedná o naprosto regulérní rozhlednu. Vždyť při výstupu na její vyhlídkovou plošinu musíme zdolat 96 „…
Od 2. 6. 2019 bylo slavnostně otevřeno Muzeum veteránů  ve Starém Městě - v prostorách areálu Kovozoo, v budově Kongresového centra. Naproti něho stojí budova, kde si prohlédnete Muzeum zemědělství a cukrovarnictví. Stojí zde zemědělské stroje na sklizeń a zpracování zemědělských produktů, staré váhy k vidění je i mnoho dalších historických věcí používanývch na statcích z dob f…
Poznejte svět vědy a techniky zábavným způsobem. Výstava v sobě kombinuje hru, zábavu i poučení a zahrnuje několik desítek interaktivních exemplářů, které jsou přímo určené k vyzkoušení, vyřešení nebo soutěžení. U nás platí heslo DOTÝKAT SE EXPONÁTŮ PŘIKÁZÁNO, protože co si vyzkoušíte, tomu porozumíte. Věda je zkrátka zábava! Základním principem „Her a klamů“ je interaktivnost a zapojení co nejv…
Pokud se vypravíte na Slovácko do Kovozoo nacházejícím se v areálu bývalého cukrovaru ve Starém Městě, s více jak 250 zvířátky v životní velikosti, vyrobenými z kovového odpadu, prohlédnete si zde i několik atraktivit. Můžete zde vidět historicky největší dopravn…
V netradičním Kovozoo na Slovácku - ve Starém Městě můžete zhlédnout mezi kovovými zvířátky i jednu z atraktivit areálu - zvoničku se zvonkohrou. Zvony byly vyřazeny z provozu, a tak je získala společnost Kovosteel Recycling jako kovový odpad. Protože jich bylo pro likvidaci škoda, byly zde zvony umístěny jako připomínka krásné řemeslné práce. Na zvon si návštěv…
V unikátní KOVOZOO ve Starém Městě u Uherského Hradiště bude k vidění Betlém ze dřeva a kovu. Prohlédnout si jej bude možné od soboty 1. prosince, v areálu bude umístěn až do 3. února příštího roku. „Betlém bude v životní velikosti,“ sdělila Martina Juřenová, která má na starosti marketing KOVOZOO. KOVOZOO Staré Město je v Evropě jedinečná kovová zoo. Vznikla v dubnu roku 2012 a nachází se v zajímavé…
Dvaadvacátý duben se již neodmyslitelně zapsal jako den, kdy lidé na celém světě slaví Den Země. A slavíme ho také u nás ve Starém Městě pod majákem. Poprvé se tak stalo před jedenácti lety. Prapůvodní oslavy Dne Země jsou ale mnohem starší. Sahají až do doby, kdy se ještě na ekologii tolik nemyslelo, a oslavy Dne Země souvisely s příchodem jara. Teprve v roce 1970 byl v San Franciscu ke Dnu Země p…
Rozhledna Maják Šrotík
ROZHLEDNA MAJÁK ŠROTÍK – STARÉ MĚSTO Unikátní rozhledna v podobě majáku se nachází v průmyslové zóně na okraji Starého Města. Dominanta bývalého areálu cukrovaru souvisí s firemní filosofií společnosti na zpracování odpadů, která zde sídlí. Maják má za úkol ukazovat lidem „cestu v moři odpadů“.   Jedná se o oplechovanou stavbu složenou ze 7 dílů, každý o výšce 3 m, dohromady měří 27m. Váží 25 tun, má dvanáct oken a vyhl…
Máte - li rádi romantické projížďky lodí po vodní hladině, lze využít služby jednoho z přístavů u nás. Starým Městem, kousek od centra Uh. Hradiště vede vodní cesta Baťův kanál. Přístav s délkou 60 metrů má tři různé…
Po řadu století bylo Staré Město spjato s Uherským Hradištěm jako jeho předměstí. Součástí Uherského Hradiště bylo do 26. listopadu 1990, kdy bylo rozhodnuto o jeho osamostatnění. Od 1. ledna 1991 se stalo Staré Mě…
 Už řadu let při průjezdu Starým Městem pozoruji s velkým zájmem novostavbu chrámu, stávajícího se dominantou nově vznikajícího náměstí v místech, kde dříve rostla jen tráva. Při poslední cestě do Chřibů jsem b…
Velehradsky klaster je byvaly cisterciacky klater lezici na vychodnim upati Chribu v obci Velehrad, asi 5 km od Stareho Mesta u Uherskeho Hradiste. Zalozeny na pocatku 13. stoleti je nejstarsim cisterciackym kla…
„Gdyž sem šél jedného rána ze Staráku do Hradišča“, nebylo to (žel bohu) na požehnání. ale přesto to mělo s kostely a ostatními sakrálními stavbami hodně společného... Ale abych začal pěkně od začátku: už řadu l…
Jedeme na Velehrad,mužeme jet autobusem, vlakemm autem Jedeme se podívat na kulturní památku Velehrad, kde přišli v roce 863 věrozvěstové sv.Cyril a sv. Metoděl na velkou Moravu a přinesli nám písmo,je to výlet s historickým poznáním zmiňovaného místa, ješě je možnost návštívit skanzem v modrá, kde je možnost poznát indianský způsob života Najedli jsme se u stánku, které…
Archeologický Skanzen v Modré se nachází v lokalitě původního velkomoravského osídlení, v těsném sousedství Velehradu, 7 km od Uherského Hradiště. Představuje ideální podobu slovanského…
Uherské Hradiště leží na Jižní Moravě, východním směrem od Brna. Město se rozkládá v údolí mezi Vizovickou vrchovinou a pohořím Chřiby a na levém břehu řeky Moravy. Východním směrem od města se rozprostírá oblast …
Při naší letošní návštěvě Uherského Hradiště, jsme se prošli Mariánským náměstím, které je druhým hlavním náměstím historického centra v tomto nádherném městě Slovácka. Nejblíže se k němu dostanete od…
Velehrad je velkou obcí se 1500 obyvateli a jedná se o nejvýznamnější poutní místo na Moravě. Dnes tu najdeme největší barokní chrám u nás a v roce 1991 tuto obec poprvé navštívil papež Jan Pavel II. Velehrad na…
Velehrad
Toto významné poutní místo se nachází cca 6 km západně od Starého Města (okres Uherského Hradiště). Velehrad byl připomínán jako ves Veligrad již v roce 1131. V roce 1205 zde byl založen cisterciácký klášter, kt…
Zámek Buchlovice, nacházející se poblíž Uherského Hradiště ve Zlínském kraji, je stavbou vrcholného baroka ve stylu italské vily. Zámek je vybaven původním mobiliářem, který doplňují novobarokní repliky, pocháze…