Na Havraniu skalu a Záruby

Východiskom je železničná stanica Smolenice ležiaca asi 2km od obce. Najprv pôjdeme po žltej značke. Vyjdeme na hlavnú cestu a zabočíme doľava. Pri kríži za neďalekým železničným priecestím odbočíme vpravo na tvrdú cestu smerujúcu ku kameňolomu. Do lesa vstúpime po lesnej ceste, ktorá sa vyššie zužuje na chodník. Ešte pred výstupom do najvyšších polôh tejto časti Malých Karpát sa asi 600m.n.m. Pod Havraňou skalou napojíme na červenú Štefánikovu magistrálu (E8), ktorá na rázcestie prichádza sprava. Po dosiahnutí Havranej skaly, nádhernými výhľadmi na Smolenický zámok a Podunajskú nížinu, pokračujeme západným smerom po skalnatom chrbte, Červená značka sprava obchádza vrchol Havranice 717m.n.m. Onedlho sa k červenej pridá aj zelená značka. Pokračujeme po ostrom hrebeni z tvrdých vápencov. O chvíľu dosiahneme vrch Záruby 767m.n.m najvyšší bod na trase. Výhľad z vrcholu obmedzujú vysoké stromy. Po odpočinku sa vrátime na červenú na rázcestie so zelenou značkou , kde odbočíme Doprava. Po zelenom chodníku zostúpime. Lesný chodník smeruje do sedla, v ktorom sa nachádza Čertov žľab. Odbočíme na modrú značku ktorá nás povedie traverzom po južnom svahu v dolnej časti sa chodník zatáča a pokračuje, z lesa vyjdeme do lúčneho sedla k Smolenickému zamku. Od zámku vedie modrá značka po asfaltovej ceste, pri jazierku sa zatáča vľavo do doliny, prechádza popri fudbalovom ihrisku a až na hlavnú cestu. Pri hlavnej ceste odbočíme doľava po modrej sa dostaneme k železničnej stanici.

Poslední aktualizace: 24.3.2011
Na Havraniu skalu a Záruby na mapě
Autor: robertLav

Příspěvky z okolí Na Havraniu skalu a Záruby

Dvojdenný zimný prechod Malých Karpát,1. časť
Táto trasa je určená prevažne turistom,ktorí majú radi zimné prechody hôr…
Pútnicke miesto Hájiček s kostolom Panny Márie je zároveň aj vzácnym historickým areálom nachádzajúcim sa severovýchodne od obce Trs…
Tato národní přírodní památka se nachází ve Smolenickém krase v Malých Ka…
Zámek - původně středověký hrad, zmíněný roku 1256. Do konce 14.století…
Obec Smolenice leží na úpätí Malých Karpát.Prvá písomná zmienka o obci…
Kultúrna pamiatka Smolenický zámok v Malých Karpatoch.Dostaneme sa sem zo…
Za kúskom z histórie naších predkov v dobre zachovalej podobe. Autom,…
Obec  Smolenice se nachází v samém srdci Malých Karpat, asi 25 km od…
Z Bukovej, presnejšie z vlakovej stanice Buková, sa…
Hačova jaskyňa bola objavená v roku 2001 Milošom Hačom pod vrcholom Čela 718 m n.m..Svojou dlžkou 660 m patrí medzi najdlhšie v…
 Pozrieme sa na pôvodný vstup, alebo vstup ,ktorým vliezli objavitelia…
Jaskyňa Driny je našou jedinou sprístupnenou jaskyňou na západnom…
Národná prírodná rezervácia Záruby bola vyhlásená v roku 1984.Rozloha…
Zdaleka viditelná rozlehlá zřícenina strážního hradu se tyčí na ostrohu mezi Plaveckým Mikulášem a Plaveckým Podhradím. Z hradu je…
Pěšky nebo na horském, kole. Možno i s kočárkem, ale jen zespodu od Plaveckého Mikuláše nebo od Bukové. Shora to opravdu nejde. …
Pohraniční hrad na ochranu České cesty, který pochází z 13. sto…
Ideme na zrúcaninu hradu Ostrý Kameň.Prístup je z rekreačnej oblasti…
Z historie je tato obec známá jako strážní obec při České cestě. Pokud budete chtít strávit chvíle odpočinku, můžete si zarybařit a nebo se vydat po …
Z majestátneho kláštorného komplexu Sv. Kataríny Alexandrijskej nezostalo…
Kostol sv. Kataríny Alexandrijskej a kláštor nachádzajú sa skované v pohorí Malé Karpaty. Po…
Majestatné ruiny bývalého ranobarokováho kláštorného ko…
Pri návšteve Katarínky sme nepredpokladali, že nás čaká ešte jedno pekné…
Na místě staré kaple Svaté Kateřiny byl v roce 1618 postavený kostel s…
Zrúcanina hradu Korlátka, ktorá sa nachádza pri obci Cerová-Rozbehy…
Rozhľadňa Rozbehy, nazývaná aj ,,Na Rozbehoch,, je 7 metrov vysokou rozhľadňou nad obcou Cerová v Malých Karpatoch. Je postavená v n…
Zrúcanina hradu Korlátka sa nachádza v zalesnenej časti pohorí Malé…
Obec Cerová leží na úpätí Malých Karpát približne 15 kilometrov južne od Senice. Prvá písomná zmienka o obci je z roku 1696 ako časť…
Po včerejším úspěchu na zřícenině klášterní jsem se vysloveně těšil na tu hradní, která se jmenovala stejně jako naše nocležiště, tedy Dobrá Voda. T…
4.8.2018 Na fotbalovém hřišti se tradičně spí dobře. Jak ale slunce leze nad obzor, tak i když ho máme za zdí, i tak se brzy budíme. Mezi kopci je ce…
Zrúcanina Plaveckého hradu, ktorý vznikol okolo roku 1260.Dá sa…