Smolenice

více o Smolenice

Partner lokality
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Smolenice
Články redakce vybrat: vše / nic

Plavecký hrad (SK)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní

Zdaleka viditelná rozlehlá zřícenina strážního hradu se tyčí na ostrohu mezi Plaveckým Mikulášem a Plaveckým Podhradím. Z hradu je krásný, téměř kruhový rozhled.

Jdeme pěšky nebo na horském kole. Dá se jít z Plaveckého Mikuláše po neznačené polní cestě a pak přímo lesem, kde narazíme na modrou značku vedoucí z vrchu Báborská (pohodlně) nebo po modré z Plaveckého Podhradí (strmě).

Brána
Brána  •  Foto: mirekvostry

Plavecký hrad vznikl v 2. polovině 13. století jako královská pevnost střežící hranici v Malých Karpatech. Na přelomu 14. a 15. století se dostal do soukromých rukou. V roce 1707 byl hrad v boji proti kuruckým povstalcům pobořen a nebyl již opraven. Z gotického jádra se zachovaly zbytky hranolové věže a obvodové zástavby. V 2. polovině 16. století vznikla v rámci přestavby na moderní renesanční pevnost dvě dolní nádvoří. V 17. století byla obrana dále posílena – z této doby pocházejí dělové bašty, které dodnes stojí v původní výšce.

V Plaveckém Mikuláši je příjemná hospůdka se zahrádkou. Dělají tam např. langoše.

• Obrovský hrad
  • Luxusní rozhled

Poloha hradu: N 48°29.628 E 017°16.138

Poslední aktualizace: 8.9.2010

Smolenice

Příspěvky v okolí Plavecký hrad (SK)

Rozcestie Záruby sedlo nájdeme v Malých Karpatoch pod najvyšším vrchom tohto pohoria Záruby 767 m n.m..Od tadiaľto sa dostaneme aj na Brezinky,pri ktorých sa rozprestiera vodná nádrž Buková.
Národná prírodná rezervácia Záruby bola vyhlásená v roku 1984.Rozloha rezervácie je 300 ha.Nachádza sa v najvyšších polohách Malých Karpát okolo najvyššieho vrchu Záruby 767 m n.m..Prechádza tadiaľto červená turis…
Pěšky nebo na horském, kole. Možno i s kočárkem, ale jen zespodu od Plaveckého Mikuláše nebo od Bukové. Shora to opravdu nejde. Romantická zřícenina strážního hradu se tyčí na ostrém skalnatém hřebeni vycházejícím z hory Záruby. Z hradu je pěkný pohled na hřeben, na protější hřeben Čela a Veterlína, na vodní nádrž Bukovou a v dálce je vidět vrchol Pohanské u…
 Pozrieme sa na pôvodný vstup, alebo vstup ,ktorým vliezli objavitelia jaskyne Driny v roku 1929. Boli to I. Vajsábel a J. Banič. Až v roku 1934 bola jaskyňa sprístupnená. Terajší vchod je vo výške 399 m…
Tato národní přírodní památka se nachází ve Smolenickém krase v Malých Karpatech nedaleko obce Smolenice. Byla objevená v roce 1929 a pro veřejnost je otevřená od roku 1935. V současné době je zpřístupněno 410 m…
Zámek - původně středověký hrad, zmíněný roku 1256. Do konce 14.století patřil hrabatům ze Sv. Jura, pak Stiborovi ze Stiboric, v poslední době Pálffyům. Ze Starého hradu se zachovala jen část obvodových zdí venko…
Obec Smolenice leží na úpätí Malých Karpát.Prvá písomná zmienka o obci pochádza z roku 1256.Patrila do panstva svätojurských a pezinských grófov.V 16. storočí boli Smolenice vyhlásené za zemepánske mestečko a násl…
Kultúrna pamiatka Smolenický zámok v Malých Karpatoch.Dostaneme sa sem zo Smoleníc. Zámok,ktorý vznikol na mieste Smolenického hradu z 14 storočia.V 20 storočí rodina Palffyovcov začala prestavovať zámok do s…
Táto trasa je určená prevažne turistom,ktorí majú radi zimné prechody hôr spojené s nocovaním v stane.Čo sa týka náročnosti,to záleží od množstva snehu a poveternostných podmienok.Začíname na vlakovej stanici Smol…
Jedná se o jeden z největších a nejzachovalejších hradů Slovenska, je dokonce národní kulturní památkou. Hrad, o kterém je známá první písemná zmínka v letopisech z roku 1240 se nachází n…
Při cestě ze Senice do Piešťan se na vrcholku masívu Bradlo vyjímá mohyla M. R. Štefánika. Z městečka Brezová pod Bradlom k ní vede dobře značená úzká silnička. Strmě stoupající a klikatá, ovšem, pokud stromy dovo…
Na nejvyšším kopci Myjavské pahorkatiny, v blízkosti obce Brezová pod Bradlem se nachází monumentální mohyla generala M.R. Štefánika, významného politika, člena Masarykovy vlády a prv…
Nejvýznamnější lázeňské město na Slovensku (pohybové a nervové poruchy). Základem léčby je sádrovo siřičitá voda a léčivé siřičité Bahno. Zajímavé objekty: zřícenina bývalého johanitského kláštera z 13. Století, ko…
Soutoků řek je u nás mnoho, ale pouze jeden se může pyšnit tím, že je i nejjižnějším bodem Moravy. Je to soutok dvou největších moravských řek Moravy a Dyje. Zároveň vytváří i Trojmezí, neboť se zde stýká Česká re…
Zřícenina hradu Čachtice se nachází západně od města Nové Mesto nad Váhom, asi 45 minut pěšky od centra obce Čachtice po značené turistické trase. Do samotného města se můžete dostat buď autem po silnici č.504…
Rozhledna na vrchu Travičná se nachází na úpatí Bílých Karpat jihovýchodně od Strážnice. Z Tvarožné Lhoty je to k ní cca 2,5 km a z obce Radějov cca 1,5 km. Rozhledna nabízí pohled na Pálavu až do Rakouska, na p…
První písemná zpráva o obci pochází z roku 1 209, později v roce 1 372 povýšena na město a opevněna. Město je dnes velice známé a hojně navštěvováno, v minulosti bylo důležitým střediskem československých vztahů…
Mikulčice-Valy je největší slovanské archeologické naleziště u nás. Areál naleziště najdeme jižním směrem od města Hodonín, východním směrem od obce Mikulčice a v těsném sousedství hranice se Slovenskem. Od roku 1…
Jde o areál místních vinných sklepů, které se nacházejí za železniční zastávkou na jihozápadním okraji obce. Jedná se o nejlépe dochovaný soubor vinných sklepů z 18. a 19. století na naš…
Hodonín leží na Jižní Moravě, severovýchodně od města Břeclav. Hodonín se rozkládá v Dolnomoravském úvalu, tok řeky Moravy najdeme u jižního okraje města. Hodonínem protéká rameno řeky Moravy zvané Městské ramen…
Oficielní název je Muzeum vesnice jihovýchodní Moravy. Buduje se postupně od roku 1975. Do dnešní doby je zde postaveno celkem 65 objektů. Ty jsou rozčleněny podle jednotlivých oblastí Slová…
Zámek Pohansko stojí v nádherných lužních lesích při rakouské hranici nedaleko Břeclavi v Jihomoravském kraji. Zámek je elegantní dlouhá budova, tvořená středním patrovým křídlem, ke kterému …
Zámek Strážnice se nachází ve stejnojmenném městě na Hodonínsku v Jihomoravském kraji. Zámek je trojkřídlá budova, zdůrazněná na nároží osmibokou věží. K vidění jsou historické interiéry s dobovou zámeckou instala…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na jihozápadě země, přesněji na západním Slovensku, se rozkládá na obou březích řeky Dunaje, druhé největší evropské řeky, na úpatí…
Rozhledna Na Podluží se nachází nedaleko obce Nový Poddvorov na Hodonínsku. Její pozinkovaná ocelová konstrukce je 30 metrů vysoká a má podobu ropné těžní věže. Připomíná tak, že region Podluží na moravském slovácku patří k nejznámějším nalezištím ropy na Moravě.
Zámek Milotice je jedním z nejkrásnějších barokních zámků u nás. Nachází se na Hodonínsku v Jihomoravském kraji. Zámek lze navštívit od června do září denně mimo pondělí a v říjnu pouze o víkendech a svátcích. Náv…
Návštěva milotického zámku a také zámeckého parku patří zcela jistě k výjimečným zážitkům. Původně v těchto místech stála gotická tvrz, ze které dnes můžeme zřejmě vidět jen vodní příkop. Někdy mezi léty…