Benešov

Benešov obklopuje Dobříšská pahorkatina a leží mezi Konopišťským potokem a Benešovským potokem. První písemná zmínka o Benešově pochází z roku 1219. Dnes zde žije přibližně 17 tis. obyvatel. Západně od Benešova se nachází známý zámek Konopiště.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Město Vlašim / Zámek Líšno Ubytování Benešov
Turistické cíle / Mapa Benešova Přehrada Švihov - Želivka / Hora Blaník Hrad Český Šternberk

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

: 650 příspěvků
Rozhledna Na Pasece - Trhový Štěpánov
V roce 2023 ve středních Čechách, uprostřed nádherné přírody a krajiny u města Trhový Štěpánov byla postavena nová 30m vysoká rozhledna, “Rozhledna Na Pasece”.Z…
Během návštěvy krásného Posázaví bychom určitě neměli vynechat gotický hrad, stojící na hřebeni nad řekou Sázavou. Kromě samotné národní kulturní památky nás odtuď čekají také krásné výhledy na řeku Sázavu a okoln…
Pyšná princezna nebo Hodinářův Učeň. To jsou české filmy, kde si zahrála Panská Skála. Nachází se na území obce Kamenický Šenov. O víkendech nás sem doveze vlak, jinak autobus.Skalní varhany vznikly pohybem litosf…
V Benešově jsme při procházce objevili zajímavý Villaniho park. Park sousední s Domovem pro seniory a s obřadní síní. Bohužel byla branka zavřená, tudíž jsme se dovnitř nedostali. Také jsem zatím nikde neobjevil, …
V Benešově jsme se ubytovali v hotelu Atlas, který se nachází na Tyršově ulici č. 2063. Dvě noci jsme tam zvládli, ale víc už by to nešlo. Personál byl sice ochotný, ale moc lidí v hotelu patrně nebylo a tomu odpovídaly například snídaně. Stavební či úklidové detaily také nebyly na jedničku. Paní na recepci se nám omluvila za plíseň v koupelně a kdybychom to řekli, tak by nám d…

Benešov

Turisté, kteří mají oblast Benešov v oblíbených

(1)
Hezká procházka okolím Benešova s velicepříjemnou zastávkou na Pecínově
Vláčkem motoráčkem směr Vlašim a vystoupili jsme na zastávce Dobříčkov. . Prošli jsme napříč celou vesnicí a lesní…
Svému vnoučkovi jsem slíbil, že o jeho jarních prázdninách podnikneme nějaký společný výlet. Měli jsme již dlouho před tím dohodnutý den, kdy vyrazíme. Bohužel, počasí nám to zhatilo. Od…
Dnes už skoro zapomenuté krásné poutní místo u Vlašimi. Námět na hezkou procházku z Vlašimi na dnes již opomíjenou Loretu. Za mého dětství se zde konali veliké a krásné poutě. …
Chvojen, tajuplné místo, kde ze země vyvěrá silná pozitivní energie. Co mě vedlo k napsání tohoto příspěvku. Jsem z Benešova a na Chvojen chodím často. Je to velice krásná procházka kolem nádherného zámku Konopišt…
Podél zlatonosné Blanice chráněným územím jsem putoval z Mladé Vožice přes oba Blaníky do Louňovic pod Blaníkem. Kráčel jsem po poutní svatojakubské trase zádumčivou krajinou pomalu se odívající do podzimního šatu…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník katolické církve a také jeden z českých zemských patronů. Datum jeho narození není přesně známo, ale úmrtí ano, 20. března 1393. Pocházel ze vsi Pomuk, dnešního Nepomuku, městečka v západních Čechách, které v té době spadalo pod cisterciácký klášter. Místo narození i následné pokřtění v místním kostele je jas…
30. etapa 10 000 kroků Panská skála – Dobříš   10 000 kroků pro zdraví Dejte chůzi šanci! …
29. etapa 10 000 kroků Sázava – Panská skála    10 000 kroků pro zdraví Dejte chůzi šanci!   Cílem výzvy není ujít každý den 10 000 kroků, ale chodit. Chodit častěji než doteď.…
Protože jsem byl ohromen vyhlídkou Máj , vydal jsem se znovu tentokráte o této slunečné neděli  do Teletína.Tentokrat jsem zvolil trasu po žluté přes vyhlídky do Třebsína a zakončil Raisovou vyhlídkou.Nenáročná po…
Když už jsem asi ten poslední člověk, co ještě nebyl na Máji, tak to spojíme s nějakou turistickou trasou.Vybral jsem si jako výchozí bod Rabyni hlavní přístav.Po zelené jsem se prvním stoupání v celé trase dostal…
Dnešní výlet nás zavede do krásného prostředí řeky Sázavy. Auto odložíme na veřejném parkovišti u lávky v obci Čtyřkoly, do které nás případně doveze i vlak. Za lávkou se vydáme po modré a asi dva kilometry cesta poměrně prudce stoupá. První zastávkou našeho výletu je kostelík sv. Klimenta a staroslovanské hradiště ve Lštění. I dále cesta slibuje pěkné výhledy, než se zanoří do…
Je to 4 týdny, co jsme se předčasně vrátili z cest, které nás zavedly do našich severních hor. Chtěli jsme se ještě zdržet ve východních Čechách - času jsme měli dost, jenže nás upozornili policajti, že máme propadlou technickou a doporučili, abychom odjeli co nejrychleji domů. Bylo to bez pokuty, raději jsme poslechli. Teď je skoro polovina října, auto už má technickou, objeve…
Sobota 20. 6. 2020 Vydatně pršelo asi celou noc, aspoň tak soudíme podle množství napršené vody ve škopku, který jsme večer zapomněli uklidit. K tomu se k ránu přidal vítr. V devět si děláme legraci, že zrušíme celý dnešn…
Pátek 19. 6. 2020 - odpoledne hruba 5 km severozápadním směrem od Mladé Vožice je v obci Moraveč rozhledna Kovářka s kovářským muzeem. Je prakticky v obci. Na svém pozemku ji postavil místní umělecký kovář Ladisla…
Čtvrtek 18. 6. 2020 Nad naším místečkem nedaleko židovského hřbitova v Pravoníně, kde jsme se večer uložili ke spaní, gripeni nelétali, ale po půlnoci začalo pršet. Náhodou jsem byla vzhůru, spadlo pár kapek a naj…
Úterý 9. 6. 2020 Je to týden, co jsme na cestách. Včera první den nepršelo. Sice pořád nadávám na déšť, ale měli jsme štěstí, že největší lijáky jsme přečkali v noci a večer v autě nebo…