Moje oblíbené
 Travel blog Plzeňský kraj Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Plzeňsko

Plzeň je čtvrté největší město České republiky a je metropolí Plzeňského kraje. Hlavně díky Plzeňskému pivovaru a tradici ve vaření piva je Plzeň známá po celém světě. K dalším vyhledávaným místům, Loosovy interiéry nebo Historické plzeňské podzemí

Kam vyrazit?
 Trasy Plzeň a okolí (35)

Ze Želvic na Kloubovku - VIII. etapa s Ladislavem Stehlíkem

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody Na kole

Čekáme na našeho cyklistu Karla
Čekáme na našeho cyklistu Karla  •  Fotografie (17)  • Foto: vildt

Jdeme ze žst. Želvice ke kapli sv. Markéty nad obcí Chlumy a pak přes Oselce ke Kloubovce.

Chceme se projít hezkou krajinou kolem Kotouně, zastavit se u kaple sv. Markéty a potom k pramenu s léčivou vodou Kloubovka.

Vzhledem k tomu, že trasa nebyla dlouhá stačilo se dobře najíst v Obecním šenku v Oselci a po cestě tu a tam sníst z vlastních zásob.

Hezká krajina, kterou jsme procházeli, rozhledy od kaple sv. Markéty/ jak říkají místní v obci Chlumy s. Markyty/ a pak léčivý pramen Kloubovka s kapličkou. Nelíbila se nám pomalá obsluha v Obecním šenku v Oselcích, přestože jsme byli dopředu nahlášeni.

Už nás z Blatné dojel

Pokud si budete chtít odnést léčivou vodu, pak doporučujeme alespoň 2 PET láhve. Voda v nich vydrří čerstvá 2 měsíce. Káva je prý z ní úžasná.

Poslední aktualizace: 8.2.2017
Autor: vildt

Mohelnice

Příspěvky z okolí Ze Želvic na Kloubovku - VIII. etapa s Ladislavem Stehlíkem

Z Plzně přes Blovicko, Nepomucko na Sušicko – 7. den – Kotouň a Oselce - výlet okolo Bukového vrchu přes 3 kapličky
Pátek 22. 5. 2020 V noci byl klid, teplota stejná jako předcházející dny, už si zvykáme. Když vstáváme, svítí sluníčko, ale je změna - fouká chladnější větřík. Na odpoledne a noc hlásí déšť. Po snídaní přejíždíme …
                                 Z Oselce   DO  Oselce  Když padlo rozhodnutí pro toto putování po třech nezdařených pokusech, rozhodli jsme se, že turistických značek budeme využívat co nejméně. Stačí přec…
PPPPPP – podesáté páteční pěší pivní průzkumný pochod   Zase po čtyřech letech váhání jsme rozhodli poznat atmosféru tohoto šestipéčkového skoro nočního pochodu, kterým každoročně začíná v Nepomuku Mezinárodní d…
Motomuzeum mohou navštívit jak autoturisté, tak pěší turisté. Do Oselec se dostanete buď přímo autobusem nebo vlakem do Kotouně s následnou pěší tůrou Kdo dá přednost vlaku, může cestou z Kotouně navštívit proslav…
Krásná 25kilometrová, nenáročná trasa, vedená převážně po lesních a polních cestách, nicméně je tam asi 3kilometrový úsek po silnici. Trasa je okružní, vychází se od nádraží v Nepomuku, kde se také končí. Začínáme…
Další z výletů naší jihočeské dovolené jsme zaměřili na památky a vypravili se do Nepomuku. Hned na nádraží jsme byli překvapeni železniční výlukou, díky níž jsme sice jeli autobusem přímo z Písku až do Horažďovic…
Úterý 19. 5. 2020 Dnes v noci bylo zase o trochu tepleji, ale pod peřinou bylo stále příjemně. Ani nás v noci nikdo neobtěžoval jako včera ve Ždírci. Jen nějaký motorkář okolo nás večer ještě projel do vsi a zpátk…
elezniční stanice Vrčeň to není stanice, kde nasedneme do vláčku a někam odjedeme. Do této stanice přijedeme a v domku čp. 15 u pana Jaroslava Navrátila se setkáme s historickou a modelovou železnicí. Už před domk…
                                  Chodorova Vrčeň   Pořadatelé z klubu aktivního stáří TJ Rozvoj Plzeň připravili v sobotu 21. řervence turistický pochod s názvem Chodorova Vrčeň. Start putování byl v čekárně ČD…
Nepomuk leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města Plzeň. Město najdeme na okraji pohoří Brdy. Město Nepomuk a nedaleký zámek Zelená hora proslavil ve svém románu Černí baroni, který …
Naše společná cesta začínána Exitu 73 dálnice D5. Odtud směřujeme směrem na Nepomuk, který je již na dálnici značen. Projedeme Losinou, Chválenice, Želčany, Chocenickou Lhotu, Kotousov, Chocenice, Měcholupy a násl…
Městské muzeum a galerie sídlí od roku 1996 v budově bývalé školy, která je výraznou dominantou náměstí Augustina Němejce. Budova byla vystavěna jako piaristická kolej s latinskými školami…
Výstavná budova nad historickým centrem městečka Nepomuk, cestou k zámku Zelená hora. Původně rodinné sídlo rytířů Táborských z Hirschfeldu, pak poštovní dostavníková stanice a nakonec…
O této akci jsme se dozvěděli skoro náhodou a lze říci, že i na poslední chvíli. Jak jsme se později dočetli, jedná se dokonce o pravidelnou akci, která byla kvůli covidu přerušena a konečně…
Čtvrtek 21. 5. 2020 Ve Vrčeni bylo večer v autě docela teplo, k ránu však hrozná zima. Měnil se tlak, spala jsem špatně, mohla jsem aspoň pozorovat změny venkovního počasí. Asi ve 4 hodiny jsem viděla jedinečný úk…
Kostel svatého Jana Nepomuckého se nachází v Plzeňské ulici poblíž hlavního nepomuckého náměstí Augustina Němejce. Na místě kde stojí, stával údajně rodný domek svatého Jana Nepomuckého. Páni ze Štenberka na jeho místě postavili v 17. století Kostelík svatého Jana Křtitele a v roce 1734 zde nechal Adolf Bernard z Martinic postavit barokní kostel podle plánů Kiliána Ignáce Dienzenhofera. Vstupní portál pochází z původního kostela.
Dům U České lípy se nachází na Přesanickém náměstí, naproti kostelu svatého Jakuba, mezi hlavní silnicí a ulicí Jakuba Jana Ryby. Vystavěn byl někdy v letech 1360 až 1370, současná podoba…
Kostel svatého Jakuba se nachází na Přesanickém náměstí. Postaven byl ve 12. století a jedná se o nejstarší Kamennou stavbu města. Barokní věž pochází z roku 1780, kdy nahradila původní schátralou zvonici. Kostel býval důkladně opevněn a obyvatelé tehdy samostatných Přesanic zde nacházeli útočiště v dobách ohrožení.
Budova arciděkanství stojí na Přesanickém náměstí poblíž kostela svatého Jakuba. Původně se jednalo o dřevěnou budovu, jejíž základní kámen byl položen 21. června 1608. V roce 1746 však vypukl požár, díky…
Zámek Zelená hora stojí na výrazném vrchu (536 m) nedaleko Nepomuku na Plzeňsku. Přestože byly interiéry rozsáhlého zámku upraveny na vojenské ubikace, zachoval se hlavní sál s nástropní fres…
                                               P P P P P P   Podvanácté páteční pěší průzkumný pivní pochod.  V rámci mezinárodního dne chůze dne 18.října 2014 nás opět získal tento odpoledně večerně předpůlnoční pochod. Po posledním zážitku jsme se rozhodli opět vyjet do Nepomuku. A zase nebylo co řešit.  Od začátku do konce to bylo výborné a inspirující. Ihned po…
                            Podzim Pod Zelenou horou  Je tady Nepomuk neděle 9. října 2011, výborní pořadatelé třídenního turistického putování se sobotním tanečním večerem a prostě vším co k dobré náladě patří. …
Kasejovice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města Strakonice. V nedalekém okolí Městečka je vybudována velká soustava rybníků. Severozápadním směrem od městečka se rozkládá lesnatý prostor přírodní…
Středa 20. 5. 2020 Večer foukal studený vítr, ale za větrem a tedy i v autě bylo teplo. Brzy jsem peřinu vyměnila za tenčí dekový spacák, ale k ránu mi přišla peřina zase vhod. Do rána se vítr uklidnil, bylo zataženo. Podle včerejší předpovědi má být zataženo, občas sprchnout. Když jdeme doplnit zásoby vody na mytí, spadne prvních pár kapiček. Plán neměníme, jedeme do Srb. Cest…
Pačejovská pahorkatina se nachází v jižní části Nepomucké vrchoviny, která je součástí Blatenské pahorkatiny. Je to oblast s mnoha zajímavými místy, ke kterým lomová jezírka lze bez…
Lnáře (zámek)
Soutěž 2 body
Malebný zámecký areál je klenotem městečka Lnáře na Strakonicku v Jihočeském kraji. Renesanční Starý zámek je patrový a dvoupatrový objekt na půdorysu lichoběžníku. Na průčelí s věžovitou…
Žinkovy (zámek)
Soutěž 2 body
Romantický zámek je perlou obce Žinkovy na Plzeňsku. Zámek s Věžemi ve stylu francouzské hradní architektury a arkádami se zrcadlí v hladině rybníka. Zámek je pseudorenesanční dvoupatrová trojkřídlá stavba. Kole…
Tento vrchol, spolu s několika dalšími, tvoří základní členitost Brdské vrchoviny. Cestou na vrchol budete procházet nádhernými, velmi starými smíšenými lesy, v nichž se, při vaší tichosti, můžete setkat i s černý…
Blatná (zámek)
Soutěž 2 body
Vodní zámek Blatná se nachází na Strakonicku v Jihočeském kraji. Nejstarší částí Blatné je částečně dochovaná románská kaple z doby kolem roku 1220. Zámecké interiéry jsou vybaveny cenným…