Chuchelna
Chuchelná leží severozápadním směrem od města Hlučín. Jižním směrem od obce najdeme město Dolní Benešov a jihozápadním směrem městečko Kravaře.…

více o Chuchelna

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Chuchelna
Články redakce vybrat: vše / nic

Ze Semil na Kozákov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Ze Semil od nádraží se vydáme buď po žluté, nebo po zelené značce. Zelená je o kousek delší, ale hezčí. Při pozvolném stoupání se nám otvírají krásné výhledy na Krkonoše. Z Kozákova pak pokračujeme po červené Hamštejnským hřbetem přes Koberovy do Besedic. Z Besedic po modré přes Besedické skály (pozor, na mapách je uvedená zelená značka), za Kalichem pak po žluté na Malou Skálu na vlak.

Z vrcholu Kozákova je nádherný výhled na Krkonoše, Jizerské hory, Lužické hory, České středohoří, Český ráj i Orlické hory. Přes vrch je vedena i turistická stezka z Frýdštejna na Tábor,nebo Na Klokočské skály a údolí Jizery. Schází se tady deset značených turistických cest, včetně Zlaté stezky Českého ráje.

Foto: Holly

Na vrcholu Kozákova je Riegrova chata s restaurací a rozhlednou. V Besedicích najdeme dva kiosky s venkovním posezením a na Malé skále Boučkův statek.

Nádherné výhledy z Kozákova, Besedické skály

Riegrova chata Kozákov:

letní sezona (od 1.5. do 31.5.):

Pondělí : zavřeno
Čtvrtek – neděle : 11-18 hod.

letní sezona (od 1.6. do 30.9.):

Pondělí : zavřeno
Úterý – Neděle : 11-18 hod.

zimní sezona (od 1.11. do 30.4.)

Pondělí – Čtvrtek : zavřeno
Pátek – Neděle : 11-18 hod.

Poslední aktualizace: 8.6.2012
Autor: Holly

Chuchelna

Příspěvky v okolí Ze Semil na Kozákov

Turisticky, přírodně a technicky zajímavou částí Riegrovy stezky, vedoucí po pravém břehu Jizery z Bítouchova do Podspálova, je přírodní památka Galerie. Na červeně značené stezce se nachází pár set metrů od …
Galerie jak se nazývá přírodní park tvořený malebnou soutěskou na pravém břehu řeky Jizery. Oblast najdeme severozápadním směrem od města Semily. Z města do těchto míst vede značená turistická trasa. Pěkný výhle…
Tenhle tip na výlet vás zavede k hezké procházce po Riegerové stezce. Auto zanecháme na okraji města Semily a vyrazíme po modré značce, která v krátkém úseku kopíruje hlavní sil…
Jedeme do Pojizeří, na rozhraní Českého ráje a Podkrkonoší, do Semil, které jsou východiskem do několika zajímavých lokalit. Semily, které jsou prvně písemně doloženy roku 1352, nejsou klasickým turistickým c…
Semily leží v Severních Čechách, východním směrem od města Turnov. Město se rozkládá v malebné oblasti Podkrkonoší, nedaleko Českého ráje a nad soutokem Olešky a Jizery. Město je obklopeno zale…
Našim cílem je známý vrch, který pomyslně odděluje Český ráj od Podkrkonoší a Pojizeří, vrch, který je znám jako naleziště drahých kamenů, tedy Kozákov. Vrch Kozákov nabízel daleké výhledy od pradávna. Ve výh…
Vrch Kozákov, jehož vrcholová plošina se nachází ve výšce 744 metrů, nabízel daleké výhledy od pradávna. Ve výhledu do všech světových stran bránil a stále brání vzrostlý porost. Kdo tedy chtěl shlédnou celé …
ROZHLEDNA KOZÁKOV Nejvýraznější vrchol na pomezí Podkrkonoší a Českého Ráje. Na vrchol vede množství značených cest. Dá se zde dojet i autem na parkovišti k Riegrově chatě. Výhled určitě stojí za to, Jizerské hory s Ještědem, Krkonoše, Lužické hory, České středohoří, a Český Ráj jako na dlani. Krásný pohled je na nedaleké Trosky. Pokud je vítr a dobré počasí mohou vám nad…
Bozkovské dolomitové jeskyně leží na severním svahu obce Bozkov v kopcovité podkrkonošské krajině. Vchod do podzemí odkryli dělníci při těžbě dolomitu ve 40-tých letech tohoto století, ale teprve v roce 1957 byl objeven …
Malá Skála - obec a letovisko v údolí Jizery pod svahy Vranovského hřebene, Suchých skal a Sokola severovýchodně od Turnova. První písemné zmínky o vsi Vranové, která je dnes součástí Malé Skály, pocházejí již z r…
Náš výlet zahájíme v Malé Skále. Sem se dostaneme autem po E65, nebo vláčkem do stanice Malá Skála. Auto se dá zaparkovat na parkovišti které máme jako výchozí bod.  Chystáme se vystoupat na hrad Vranov-…
Jen osm kilometrů od Turnova, na Malé Skále, se na strmém útesu nad řekou Jizerou tyčí skalní hrad Vranov, dnes známý spíše jako Pantheon. S délkou téměř 400 metrů je považován za nejkomplikovanější skalní hrad …
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí Hrubá Skála na Semilsku v Libereckém kraji. Historie zámku sahá do období kolem roku 1350, kdy zde Hynek z Valdštejna, postavil na mohutných pískovcových skalách, hrad Skála. S přestavbou původního hradu do podoby zámku započali Smiřičtí…
Hruboskalsko jsou pískovcové skalní věže, které najdeme v severovýchodní části chráněné krajinné oblasti Český ráj, jihovýchodním směrem od města Turnov. Tyto skalní útvary se zvedají nedaleko lázeňského městečk…
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…
Hrad Trosky se nachází v oblasti Českého ráje na severovýchodním okraji Středních Čech. Autem Od Prahy je nejlepší spojení po dálnici E65 směrem na Mladou Boleslav a Liberec. Odbočit je třeba na 71. kil…
Kam a jak jedeme Naším cílem je jednoznačně největší dominanta Českého ráje - Trosky, které se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. Za čím jedeme  Jdeme za poznáním impozantní zříceni…
Nejznámější skalní město Českého ráje.
Název místa Vyhlídka Českého ráje vypovída za vše... prostě nádhera. Z vyhlídky se nabízí výhledy na celý amfiteátr skal, Prachovskou jehlu, Madonu, skály Plecháče. V dálce jsou vidět Trosky, Vyskeř, Mužský, ale i Ještěd a při velmi dobré viditelnosti (jako na foto) Ralsko, Bezděz, České Středohoří a Lužické hory. K Vyhlídce Českého ráje nás dovede odbočka…
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak součástí českého křídového masívu. V okolí je prehistorické naleziště, svědčící o osídlení v 10. až 7. stol. př.n.l. Rezervací vede mnoho turisticky značených cest vedoucích roklemi, obklopenými pískovcovými stěnami a Krásnými vyhlídkami.…
Novogotický Zámek Sychrov se nachází v Libereckém kraji. Zámek je otevřen každý den po celý rok a návštěvníci mají možnost výběru ze dvou prohlídkových tras. Interiér zámku je vybaven cen…
Raně barokní zámek Humprecht stojí na zalesněném čedičovém vrchu (340 m) v těšném sousedství města Sobotky v Královéhradeckém kraji. Zámek Humprecht patří k nejvýznamnějším a nejmalebnějším…
Valdická brána - dominanta Valdštejnova náměstí v Jičíně. Je jedinou ze tří dochovaných bran, které byly součástí původních městských zděných hradeb (pozn. redakce: součástí opevnění města). Do dnes známé podoby byla Valdická brána dostavěna kolem roku 1568 (pozn. redakce: na příkaz šlechtického rodu Trčků z Lípy, ale jak dokládají kusy zdiva…
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint, se nacházejí na okraji rozsáhlé pískovcové plošiny Mužský nad osadou Dneboh východně od Mnichova Hradiště. Drábské světničky jsou jedním …
Zřícenina hradu Valečov se nachází na Zlaté stezce Českého ráje východně od Mnichova Hradiště. Historie hradu spadá do počátku 14. století, prvně je písemně zmiňován v letech 1316-18. Valečov je přístupný v květ…
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České republiky, která je nerozlučně spojena s městem Libercem. Liberec leží v kotlině mezi Jizerskými horami a Ještědským hřbetem,…
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severních Čech. Přes vrchol kopce v minulosti vedla nejedna obchodní stezka. Ještěd rovněž tvořil hranici mezi Čechy a Německem. První označení …
Sněžka - nejvyšší hora České republiky, s pramenem Labe jednoznačně nejnavštěvovanější cíl Krkonoš. Do počátku 19. století byl náš nejvyšší vrchol znám pod německým názvem Scheekoppe. První český název vrcholu byl…
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400 zvířaty po celou otevírací dobu, velké letní výběhy osazené africkými kopytníky a ptáky a Africké safari, kde návštěvníci…