Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Žatec

Žatec

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Žatec  •  Fotografie (2)

Žatec je středověké město na řece Ohři. Blízko je do CHomutova, Mostu, Loun, Rakovníka.

Z Prahy směr CHomutov, asi 80 km. Z Plzně směr Most rovněž.

K vidění je v Žatci mnoho míst a staveb. Kostely, náměstí, historické centrum, za zmínku stojí Chrám chmele a piva s rozhlednou, Židovská synagoga.

Na Náměstí Svobody je malá chmelnice připomínající návštěvníkům, v jaké oblasti se nachází.

Ubytování nabízí řada hotelů i malých penzionů. Např. nově otevřený Hotel u Černého orla s kavárnou a kongresovým centrem, Hotel U Lva se sklípkem. Všude se dá dobře najíst, vyzdvihla bych ale Palačinkárnu na centrálním náměstí, kde je koutek pro děti a nekuřácký provoz, v letní sezoně řada hospůdek s venkovní zahrádkou.

Chrám CHmele a piva, to je celkem nezvyklé spojení turistiky s architekturou a zajímavostmi okolo pěstování chmele.

Na výlety po okolí lze využít kolo, vlak. Nedaleko je zámek Stekník, pěšky asi 5 km, ale neprovádí se tam, je ve stavu tak napůl, zámek Krásný dvůr s parkem, kde se dá strávit celý den, je 15 km.

V houbařské sezoně nabízejí lesy směrem na Rakovník procházky a při troše štěstí i houby.

Poslední aktualizace: 17.10.2010
Autor příspěvku: Dianka
Žatec - Služby, informace
Žatec na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Žatec

Chrám chmele a piva nalezneme v jedné z největších chmelařských oblastí u nás. Celý chrám je „zasvěcen“ českému chmelovému bohatství. Pokud se, ale chcete dozvědět o zpracování a výrobě piva co nejvíce navštivte raději chmelařské muzeum, které se nachází ve vedlejší budově. Chrám je spíše zábavným a poučným komplex, ve kterém se toho o pivu moc nedozvíte. Spíše se…
Pojedete-li s Vaším pubertálním dítkem do Žatce, nezapomeňte krom náměstí, minipivovaru a Chrámu piva a chmele také navštívit Regionální muzeum K.A.Polánka a jeho novou interaktivní…
Žatec leží v Západních Čechách, západním směrem od města Louny. Žatec je centrem chmelařské oblasti, v okolí města je založeno značné množství chmelnic. Město se rozkládá převážně na prav…
Turistický cíl, adresa: Prokopa Velkého 1951, ŽatecTelefon: +420415211610, e-mail: info@chchp.czPoskytnutí základního nářadí pro jednoduché opravy kol, Lékárnička, Informační tabule Cyklisté vítáni, Smlouva o certifikaci, Prodej cyklistických a turistických map okolí, Nabídka doporučených jednodenních výletů na kole v okolí, Seznam ubytovacích m…
Zóna technických památek chmelařství v Žatci je kandidátem pro zařazení na prestižní seznam památek světového dědictví UNESCO.
Chrám chmele sa nachádza v blízkosti veže Chmelový maják, s ktorým je spojený lávkou.Je umiestnený v budove starého skladu chmelu. Prehliadka sa začína labyrintom a kto zdolá tento labyrint medzi žokmi s chmelom n…
Ano, i v Žatci mají tramvajovou zastávku. Stojí kousek od Chmelového majáku a byla zde postavena pro připomínku nikdy nerealizovaného projektu tramvajové Dopravy v tomto městě. Plány na městskou elektrickou doprav…
Minipivovar "U orloje" - Žatec Je v tesnej blízkosti Chrámu Chmele a Piva. V tomto pivovare produkujú pivá výhradne z českého a moravského sladu. Chmel je pestovaný v Žateckej chmelárskej oblasti, ktorý dodáva pivu príjemnú horkosť. Pivo sa varí podľa klasických receptúr českej pivovarníckej školy. Návštevník si môže pochutnať v reštaurácii alebo vonku na…
Od Žatce jedeme směrem na Most. Jedeme pořád rovně po Čsl. Armády. Za druhým kruhovým objezdem odbočíme vlevo na ulici Aloise Jiráska a poté postupujeme po Vinohradské a odbočíme vpravo na…
Žatec se do podvědomí lidí dostal hlavně díky pivu. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších chmelařských oblastí u nás. S chmelem je zde spojena spousta míst krom chrámu a muzea chmele se zde nachází Chmelařský orloj. Nalezneme ho na boční straně chrámu chmele. Jedná se o unikátní orloj, který je zdoben výjevy z pěstování a sklizně chmele. Nápad zřídit v Žatci…
  V místech dnešního centra Žatce bylo již v 8.století slovanské hradiště. V 10. století zde stojí hrad Satzi s osadou a tržištěm v podhradí. Ve 13. století udělil král Přemysl Otakar II.Žatci městská privilegia. Město je obehnáno mohutnými hradbami, které byly dokončeny v roce 1463 a Žatec se tak stal jedním z nelépe opevněných měst v…
Historické město na řece Ohři, městská památková rezervace.
Město Žatec bylo od poloviny 15. století opevněno mohutnými hradbami se čtyřmi předsunutými obranými věžemi. Ty zároveň umožňovaly vstup do královského města. V 19. století hradby bránily dalšímu rozvoji města a tak byly postupně bourány. Ze čtyř městských bran se dochovaly pouze dvě - Kněžská brána a Libočanská branka.   Kněžská brána Předsunutá obraná věž s …
Druhá největší Synagoga v Čechách. V letech 1871-1872 ji vybudoval stavitel Johann Staněk z financí židovské obce. Slavnostní vysvěcení provedl rabín Abrahám Frank dne 18.3.1872. V roce 1911 byla renovována a uvnitř kompletně vyzdobena malbami. V průběhu tzv. křišťálové noci z 9. na 10. listopadu 1938 ji vypálili nacisté. Od té doby již nikdy nesloužila původnímu účelu. Objekt…
Pěstování chmele na Žatecku je historicky doloženo již v 10. století. Základní kámen pivovaru byl položen 20.6.1798 na místě zaniklého královského hradu vedle kasáren a už v roce 1801 uvařili žatečtí 840 sudů piva.
Zámek patří k nejvýznamnějším rokokovým stavbám v Čechách. Od roku 1997 prochází celkovou rekonstrukcí. Veřejnosti budou v letošním roce 2015 poprvé zpřístupněny nově zrestaurované prosto…
Krásný Dvůr Nejstarší písemná zmínka o Krásném Dvoře je známa z roku 1295, kdy je připomínán Vilém z Krásného Dvora. V první čtvrtině 16. století se stal majitelem Krásného Dvora Václav Pětipeský z Chýš, kt…
Jedeme autem do Zooparku v Chomutově. Jeli jsme z Lužné u Rakovníka do Chomutova, asi 60 km. Jedeme navštívit Zoopark v Chomutově. V úvodu se musím přiznat, že tento článek je šuplíkový, v Chomutově jsme byli…
Hrad se nachází ve městě Kadaň na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Pravidelný čtyřhranný hradní objekt měl v rozích věže ? zachovala se jedna do výšky 2. patra a základy dalších, dále palác …
Zoopark leží v Chomutově, poblíž centra města a nedaleko rekreačního místa Kamencové jezero. V rozsáhlém areálu žije více než 600 zvířat ve 130 druzích. Park vznikl v roce 1975 v areálu…
Kadaň leží v Západních Čechách, jižním směrem od Chomutova. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Krušných hor a jižním směrem Doupovských hor. Severním a západním směrem od města je oblast Mosteckých hnědouhelných dolů. Severním směrem od Kadaně pracuje tepelná elektrárna Pruméřov a východním směrem nedaleko města elektrárna Tušimice. Mezi městem a elektrárnou Tušimice …
Zajímavý barokní zámek Červený Hrádek stojí na úpatí Krušných hor nedaleko Jirkova na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Zámek je rozlehlý čtyřkřídlý objekt s mansardovou střechou a výrazným rizalitem …
Malebná zřícenina gotického hradu Hasištejn stojí na skalnatém ostrohu nad údolím Prunéřovského potoka nedaleko obce Místo. Hradní zřícenina se nachází na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Hrad byl postaven na protáhlém oválném půdorysu. Dominantou je mohutná válcová věž ? bergfrit, která je upravena na rozlehnu. Na jižní straně jsou zbytky paláce. Proti vstupní bráně stojí…
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál, který vyrostl na základech původního hradu, stojí na kopci nad městem Most. Hrad Hněvín, který prošel na počátku třetího tisíciletí rozsáhlo…
Romanticky upravený zámek stojí na ostrohu nad řekou Ohří. Zámek je půvabnou dominantou města Klášterce nad Ohří, nacházejícího se na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Zámecký areál tvoří 4 patrová křídla s hranolovou…
Rakovník leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od Kladna. Město se rozkládá u západního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a pod vrcholky kopců Rakovnické pahorkatiny. Východním směrem od města se rozprostírá les a západním směrem můžeme kromě lesů vidět ovocné sady a severozápadním směrem také rozlehlé plochy chmelnic. Nedaleko jihozápadního okraje města bylo vybudováno nevelké letiště. Nedaleko východního okraje města je vybudováno několik menších rybníků a Bar…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským. Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obáva…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…